Game verfilmingen, welk spel moet gewoon verfilmd worden?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie

Game verfilmingen zijn:

Vet man! Ik wil meer, meer.... veel meer!!
14
9%
Redelijk, geen problemen, of het nou een boek- of game verfilming is, t's hetzelfde.
16
11%
Bagger. Niet om aan te zien
40
27%
Elk spel is anders, elk film is anders
80
53%

Totaal aantal stemmen: 150

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 09 okt 2006 15:57

Guido schreef:Dat beest is een level, zeg maar :) .
Dan lijkt het me een gaaf spelletje. Ben allen bang dat mijn PC dat nietm eer aan kan... :cry:

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 09 okt 2006 16:17

Rich Art schreef:
Dan lijkt het me een gaaf spelletje. Ben allen bang dat mijn PC dat nietm eer aan kan... :cry:
Geen enkele PC trouwens, SOTC is een exclusieve PS2 titel. :wink:
Maar dat is inderdaad een mooi idee, alleen wat voor een verhaal zou er achter moeten stoppen? Want er moet wel wat meer gebeuren dan van hot naar her rennen en beesten met de grond gelijk maken.

God of War leent zich trouwens ook perfect voor een verfilming. Althans, na de vele filmpjes en verhalen gok ik daar wel op. OH OH! En Hitman! Maar daar waren al geruchten over dat ie kwam. Oke, andere gok: Deus Ex, leent zich fantastisch voor een film!

Mikefermont
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Mikefermont » 09 okt 2006 16:48

Rich Art schreef:
Mikefermont schreef:metal gear solid zou ook wel leuk zijn denk ik
Is inderdaad wel genoemd, maar als ie verfilmd moet worden, dan wel door een kwaliteit regisseur. Geen Uwe Boll dus... :N
bruce willis lijkt me wel een goeie "snake"

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 09 okt 2006 17:58

Hmm. Jason Stratham.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 09 okt 2006 18:04

Ik zie het niet echt voor me om ouwe bok Willis daarin te laten spelen, gezien je hem gewoon meteen associeert met de Die Hard films, en Snake toch meer sneakt. Jason Stratham zal een voice-over moeten krijgen, want Snake met engels accent?

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 09 okt 2006 18:10

Meszahline schreef:Ik zie het niet echt voor me om ouwe bok Willis daarin te laten spelen, gezien je hem gewoon meteen associeert met de Die Hard films, en Snake toch meer sneakt. Jason Stratham zal een voice-over moeten krijgen, want Snake met engels accent?
what about Hugh Jackman?

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 09 okt 2006 20:41

gollum36 schreef:
Meszahline schreef:Ik zie het niet echt voor me om ouwe bok Willis daarin te laten spelen, gezien je hem gewoon meteen associeert met de Die Hard films, en Snake toch meer sneakt. Jason Stratham zal een voice-over moeten krijgen, want Snake met engels accent?
what about Hugh Jackman?
Dat lijkt me al een veel betere keus! :Y Maar misschien is een onbekende ok geen slecht idee... Iig geen Bruce Willis. Dat gaat niet realistisch overkomen!

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 09 okt 2006 20:43

Meszahline schreef:
Rich Art schreef: Dan lijkt het me een gaaf spelletje. Ben allen bang dat mijn PC dat nietm eer aan kan... :cry:
Das helemaal balen... Heb alleen een NGC. Ook leuk, maar dan mis je toch dit soort spellen... :(

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 11 okt 2006 10:29

Meszahline schreef:
Rich Art schreef:
Maar dat is inderdaad een mooi idee, alleen wat voor een verhaal zou er achter moeten stoppen? Want er moet wel wat meer gebeuren dan van hot naar her rennen en beesten met de grond gelijk maken.

God of War leent zich trouwens ook perfect voor een verfilming. Althans, na de vele filmpjes en verhalen gok ik daar wel op. OH OH! En Hitman! Maar daar waren al geruchten over dat ie kwam. Oke, andere gok: Deus Ex, leent zich fantastisch voor een film!
Als je iets in de stijl van God of War zoekt (maar dan zonder monsters), kijk dan hier eens naar: http://www.imdb.com/title/tt0416449/
De film 300, gemaakt naar een comic van Frank Miller. Over de beroemde slag bij Thermopylai waar 300 Spartriaten onder leiding van Leonidas een leger van duizenden Perzen tegenhielden om de Atheners tijd te gunnen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd geworden na het zien van de trailer.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 11 okt 2006 10:47

Ik zag de trailer en was niet bepaald geschokt erdoor, maar het komt er inderdaad in de buurt.

Maar nogmaals, een verfilming van Deus Ex en Deus Ex Invisible Wars zou briljant, nee, geniaal zijn. Natuurlijk is het altijd moeilijk dat de kracht van eigen keuzes maken weg valt in films, maar hier kun je wel iets heel vets van maken. Zo'n lekkere cyber-thriller.

En als we het toch over Ion Storm hebben: what about een TV-serie voor Thief waarin we per seizoen een deel pakken en deel 3 uitstrooien over 2 seizoenen. Vier seizoenen! De game heeft genoeg verhaal, achtergrond info en dergelijke ongein om verfilmd te worden. Of in dit geval, verseried.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 02 dec 2006 20:35

Gears of War lijkt mij wel wat.

En in navolging van Thief, wat dachten jullie van Dark Messiah of Might & Magic of Assassin's Creed.

jorra
Bijrol
Bijrol

Bericht door jorra » 10 dec 2006 02:30

Assassins Creed is nog niet eens uit :-? Spellen die verfilmd kunnen worden hmm...
Max Payne was al een hommage aan John Woo en Chow Yun Fat.. Als John woo gewoon de regie op zich neemt kan het een toffe film worden.

Metal Gear Solid maar dat heb ik eerder gezegd.

Prince of Persia and the sands of time zou ook een leuke blockbuster kunnen opleveren.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 10 dec 2006 18:47

Ik vraag me af of Half Life ooit een keer verfilmd gaat worden

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 11 dec 2006 19:46

oT schreef:Ik vraag me af of Half Life ooit een keer verfilmd gaat worden
Vast wel. Ik denk dat, als HALO straks aanslaat, er weer een gigantische hype komt vanuit Hollywood. En dan is Half-Life ook vast aan de beurt.

hettar
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door hettar » 11 dec 2006 19:59

Meszahline schreef:.. Deus Ex 1/2, Thief 1-3 ..
Jahh...
Dan mogen ze meteen meer van dat soort spellen maken ook :)

Plaats reactie