Asian Cinema

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
rainmaker
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door rainmaker » 04 sep 2004 23:32

HAL. schreef:Ik heb laatst 'Ying Xiong' (Hero) gezien op een gratis filmnacht. Ik moet zeggen, dat de beelden en het gebruik van kleuren in deze film echt super zijn!

En laatst ook de Thaise film 'Ong-Bak', die een zwak verhaal had, maar zeer goeie gevechten.

Ik ben ook benieuwd naar 'Wu jian dao' (Internal Affairs), iemand deze gezien?
Volgens mij bedoel je InFernal Affairs. Ik heb hem net besteld van de week. Ik ben benieuwd. Hij schijnt heel goed te zijn.

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 05 sep 2004 12:20

HAL. schreef: Ik ben ook benieuwd naar 'Wu jian dao' (Internal Affairs), iemand deze gezien?
Yep, ik heb ze alle drie gezien. Goede, frisse politie thrillers. :T

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 05 sep 2004 13:45

Kan iemand mij iets vertellen over Suriyothai? De trailer zegt me niet zoveel...

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 05 sep 2004 16:25

Het was inderdaad Infernal Affairs. Ik ben ook heel benieuwd naar Casshern, die moet ik echt zien!

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 06 sep 2004 10:02

HAL. schreef:Het was inderdaad Infernal Affairs. Ik ben ook heel benieuwd naar Casshern, die moet ik echt zien!
Zoals elke goed verhaal wilt Hollywood natuurlijk z'n handen erop leggen...
Ze zijn van plan om een remake van Infernal Affairs te maken, op z'n Amerikaans...

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 22 sep 2004 14:18

Colonel_Kurz schreef:Hier een interview met Jet Li over Hero:
http://actionadventure.about.com/od/cel ... 081904.htm
Ik heb deze film net gewonnen bij filmfocus.com lol maar heb hem nog niet gekeken. Ik laat wel weten hoe de film is.

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 22 sep 2004 23:52

Ik bestel mijn Aziatische films doorgaans bij AZN films; hebben mooie collectie direct uit het oosten en vaak hier niet te krijgen; ik heb net "Aharan" en "Tale of Two Sisters" besteld.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 23 sep 2004 16:58

Tijd voor de reclame (klik me)

p.s. niet voor tere zieltjes :wink:

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 23 sep 2004 17:02

Tjonge, wat vaag... Ja, en nu wil ik graag een Lipton!! :-?

Marianne2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Marianne2 » 01 feb 2005 20:04

Zo eventjes wat oude koeien uit de sloot halen. Ik heb de vorige pagina's niet heel naukeurig gelezen, maar hier een rijtje volgens mij allemaal japanse films die ik tot nu toe gezien heb. Ga zeker nog even dit topic goed doorlezen om aanraders van jullie te huren een keer, want ik vind Japanse (aziatische) films erg oke ben ik achter gekomen. Mooie muziek vaak ook.

Eerst even een rijtje anime van de maker van Spirited Way (Heet hij Myazaki??):
Spirited away; Kan ik honderd keer kijken. Erg fijne film.
Princess mononoke; T was laat toen ik hem keek, viel half in slaap, en de ondertiteling ging af en toe erg snel, moet ik zeker nog een keer kijken, maar wat ik er van mee kreeg wel een aanrader ook.
Castle in the sky (oid) Let op de snorman, ook uit spirited away, maar met wat minder armen. :)
Porco Rosso (oid) Uit dit rijtje de minste, maar nogsteeds in de catogorie erg leuk.
My Neighbour TotoroSchattig! (Maar ook leuk voor de stoere mannen onder ons hoor.)

En hier nog wat gewone films:
Crouching tiger hidden dragon; Kennen de meeste vast wel, leuk.
Hero; Tof, mooi, huilen. :)
Zatoichi; Ik vind Kitano echt een held. Mooie film, ga ik nog eens kijken.
Sonatine Kitano wederom, viel af en toe in slaap, en de ondertiteling was soms niet te lezen vanwegen de witte achtergronden. Met erg grappige typische kitano stukjes.
Hana-Bi; Is al vaak genoemd, niets aan toe te voegen: mooi.
Ringu; Horror (is dit horror?) Nouja, bedoeld om erg eng te zijn is niet echt mijn ding, (omdat ik het ook echt verschrikkelijk eng vind, ik ben een mietje. :))
Summer of Kikujiro; Aaah!! Een van mijn lievelings films. Zo lief, zielig, maar geen drama, grappig, moooie muziek, Kitano.. :Y
Dolls; Mooie beelden, van het verhaal zelf heb ik niet het meeste mee gekregen omdat ik hem met mijn vriend keek, toen ik nog niets met hem had, en ik vooral aan het bedneken was hoe ik quasi nonchalant dichterbij kon gaan zitten :D Ik ga hem nog eens kijken dus.
Eureka; Duurt 3 en een half uur, hij is niet zwart wit, meer eens soort bruinig, nouja, oude fotokleur zeg maar. Traag, maar erg mooi.
Battle Royale niet van, wel met kitano. Ik las dat sommige mensen hem niet zo goed vonden,.. ik vind hem wel erg tof eigenlijk.

TostiXXX
Bijrol
Bijrol

Bericht door TostiXXX » 05 feb 2005 12:16

Ik begin me laatste tijd ook erg te interesseren in aziatische films, ik kan je zowiezo het volgende aanraden.

Naruto:

Dit is een anime-serie, heel erg vet met ninja's enzo maar dan niet degene die je verwacht zeg maar net als in American Ninja, must see best anime tot nu voor mij iig. Is ook nogs steeds unlicensed (www.narutofan.com)

Fullmetal Alchemist:

Ook een anime-serie, 52 episodes in totaal wel gelicensed heb ik gezien tot het nog unlicensed is, maar een ernstig mooi verhaal van deze kun je niet afblijven heb deze serie in een week gezien 52x20 = tel maar uit.

Hero/House Of Flying Daggers/Crouching Tiger:

Spreekt voor zich, maar beste wirefu films ooit.

Ghibli films:

Kiki's Delivery Service, Spirited Away, Princess Mononoke !!

Mononoke is een MUST see

Ryuhei Kitamura films:

Kijk AUB al de films van hem, met name Versus,Aragami,Azumi !! Het zijn slashers maar wel heel erg goede slashers, Versus is gewoon bruut en mijn favoriete japanse film.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 05 feb 2005 21:30

Versus is veel, maar geen slasher. `t is meer een kungfu-yakuza-zombie-splatter. and a damn good 1 _O_

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 05 feb 2005 21:31

DarkoDonnie schreef:
ruben schreef:weet iemand ook een goeie site/winkel waar je import Asian dvd's kunt kopen?
RoDisc in R'dam en HKflix.com
Boudisque (amsterdam en utrecht) http://www.boudisque.nl

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 feb 2005 13:54

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 06 feb 2005 16:16

ik ben nog niet thuis genoeg voor aziatische films maar op IFFR zag ik
A fugitive from the Past van Tomu Uchida op het super bigscreen van Pathé 1. :T Een heuze filmnoir! (een favoriet genre van mij) Het was een film die me nog lang bij zal blijven. Ik wist niet dat ze zulke films gemaakt hadden. Heel boeiend!.met realistische en maatschappij kritische elementen.. Hij duurde 3 uur. is dat normaal voor japanse films?

Plaats reactie