Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 03 nov 2004 20:59

gollum36 schreef:
mistelhensz schreef:
gollum36 schreef: Bij mij blijft het één keer voorlopig..... :)
dit was mijn 2e x :) ik was vrij vandaag en alleen thuis en géén zin in proefwerken leren :D
Ik vond hem niet geweldig als ik eerlijk moet zijn, ik ben hier waarschijnlijk de enige... bij vlagen hilarisch, niet meer.
Neuh, 'k vond het ook niet echt de topfilm waar iedereen het over had. Het was meer van hetzelfde, en deze boer wil ook wel es wat vreten...

mistelhensz
Filmster
Filmster

Bericht door mistelhensz » 03 nov 2004 21:01

ach ik vind dat soort films altijd wel leuk :) maar alleen als ik in de stemming ben, 't blijft een kinderfilm natuurlijk :D

sorry voor die fouten, dat is een afwijking, ik zal er aan denken
Laatst gewijzigd door mistelhensz op 03 nov 2004 21:06, 3 keer totaal gewijzigd.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 03 nov 2004 21:02

mistelhensz schreef:ach ik vind dat soort films altijd wle leuk :) maar alleen als ik in de stemming ben, t blijft ene kinderfilm natuurlijk :D
Zou je wat meer tijd aan spelling kunnen besteden? Dit leest namelijk verschrikkelijk irritant... Het is geen chatbox dus je hebt hier alle tijd.....

BunnyHunter
Filmster
Filmster

Bericht door BunnyHunter » 03 nov 2004 21:41

gollum36 schreef: Zou je wat meer tijd aan spelling kunnen besteden? Dit leest namelijk verschrikkelijk irritant... Het is geen chatbox dus je hebt hier alle tijd.....
het is maar waar je over wilt zeuren he:D ..

Ik heb dark city gezien [1998]

Imdb: http://www.imdb.com/title/tt0118929/

cijfer 4/5

spannend tot op het eind .. wel een zwaar verhaal waar je bij moet opletten. Maar elke seconde is de moeite waard vind ik.

edit --

En opde Shrek 2 onderwerp wil ik even zeggen dat ik shrek 1 een stuk beter vond. Maar shrek 2 ook zeker een grappige film is. Voor mensen met een bepaalde humor smaak. Die niet echt dik gezaaid is op dit forum...

..

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 03 nov 2004 22:50

Gothika

Ik vond het wel een goede film. Halle Berry is echt een hele goede actrice. Ze zit hier dan ook goed in haar rol en speelt het heel overtuigend.
Je moet het verhaal wel goed blijven volgen anders kan je misschien de draad kwijt raken.
Er zat wel een goed verhaal in, wat zich later ook helemaal ontrafeld naarmate de film vordert.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 nov 2004 01:21

Die Blechtrommel Een héél goede film, maar wel eentje die je af en toe een behoorlijk beklemmend gevoel geeft. Het verhaal begint met de geschiedenis, die verteld wordt door een geweldig goed acterende David Bennent als Oskar, die het verhaal verteld over de gebeurtenissen van zijn grootouders in W.O.I, die tot de Kasjoeben behoorden, geen Polen en geen Duitsers, en daarna hoe zijn ouders hebben geleefd voordat hij geboren werd.

Als Oskar 3 jaar is, krijgt hij een blikken trommel, en besluit als hij ziet hoe volwassen mensen met elkaar omgaan, niet meer te groeien, en een gnoom te blijven. Intussen zien we hoe het gezin, moeder Agnes Matzerath, een prima rol van Angela Winkler, vader, vriend van Oskars moeder en grootmoeder Anna Koljaiczek, mooie rollen van resp. Tina Engel als de jonge Anna, en Bertha Drews als de oude, en de verdere familie en kennissen, van alles beleefd, en langzaam maar zeker op W.O.II afstevenen. Oskar blijft klein, maar er begint toch een man in hem te groeien, die met zijn onafscheidelijke trommel(s) alles ziet en hoort, en er soms over verteld.

Dan breekt W.O.II uit, en de beelden zijn treffend, overigens in de hele film. Als na allerlei gebeurtenissen Oskar een tweede moeder krijgt, Maria, een goede rol van Katharina Thalbach, gaat Oskar met een groep lilliputters op tournee om op te treden voor de Duitse troepen. De film krijgt dan een bizar tintje.

Ik was verrast om Charles Aznavour in deze film te zien als de speelgoedhandelaar en joodse Sigismund Markus. De film was boeiend, had een prachtige soundtrack, en het spel van David Bennent als Oskar zowel geweldig als beklemmend. Dat kleine lichaam met die grote ogen, die dwars door je heen leken te kijken, was soms op het griezelige af. In ieder geval een film die het helemaal waard is om gezien te worden.

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door The Lunatix Project » 04 nov 2004 04:59

mistelhensz schreef:sorry voor die fouten
*saus voor over die pasta* :lol:

Heb vandaag een laatste stuk gezien van Ringu 0. Ik had van de week al het begin gezien, maar toen moest ik werken en kon hm niet afkijken. Maar vandaag was ie weer op filmnet.

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 04 nov 2004 10:18

Human Nature door Michel Gondry met oa. Tim Robbins

Aangezien dit een filmscript is van Charlie Kaufman verdient het natuurlijk alle aandacht.. toch kost het veel moeite iets zinnigs over deze film te zeggen. dat kan alleen maar betekenen dat de film mij niet veel deed.

Mensen zijn beesten. nee, mensen zijn erger dan beesten:beschaving maakt ons hypocrieten. Dat is wat ik als thema's er uit haal:. . nou niet bepaald een wereld ontdekking (of ben ik nu cynisch?) maar goed een kolfje naar de hand van misantroop Kaufman zou je denken. Persoonlijk vind ik dat de absurde situaties waar de film vol mee zit (een man die tafel-manieren leert aan muisen?) de scherpheid in film afzwakt. Eigenlijk gewoon mislukte satire.
Iedere fan moet deze film natuurlijk wel zien.. zelfs een mindere van het duo gondry/Kaufman (van Eternal sunshine.. ect.) staat nog met mijlen boven de grauwe hollywood producties van alle dag. en er vallen genoeg leuke dingen in te beleven.
cijfer: 3 uit 5
Laatst gewijzigd door Rarara op 04 nov 2004 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 04 nov 2004 11:09

Cypher
Onvoorspelbare scifi-achtige thriller. Goed spel, verrassende plotwendigen en intrigerend verhaal. I was amused.
3,5/5

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 04 nov 2004 16:04

Rarara schreef:Human Nature Aangezien dit een filmscript is van Philip Kaufman verdient het natuurlijk alle aandacht..
Charlie Kaufman :)

scher
Bijrol
Bijrol

Bericht door scher » 04 nov 2004 16:13

The Princess Bride, 2e keer. Wat een droge humor :D

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 04 nov 2004 16:20

HAL. schreef:
Rarara schreef:Human Nature Aangezien dit een filmscript is van Philip Kaufman verdient het natuurlijk alle aandacht..
Charlie Kaufman :)
:oops:

Tycoon
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Tycoon » 04 nov 2004 16:27

Saved en Dodgeball beide beter als verwacht!

Saved valt aan te raden voor op de Soos en Dodgeball voor het uitgaan (met bier...)

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 04 nov 2004 16:41

laatste tijd nog paar films gezien:

Lost in Translation, mmh viel me toch wat tegen na al die goede reacties die ik heb gehoord. Vond hem erg traag en hij kon me niet zo heel erg boeien, best leuke film hoor, maar is toch teveel opgehemeld vind ik. Maarja, heb gekeken naar met m'n vriendin dus was niet zo gefocust op de film, misschien dat als ik 'm 's goed kijk dat ik hem dan ook stuk beter vind, maar voorlopige rating:
3/5

Hannibal, goede stijfvolle thriller, vooral door het heerlijke spel van Anthony Hopkins, zoveel klasse voegt hij aan zijn rol toe _O_. Verder aardig verhaaltje, maar stuk minder dan voorganger natuurlijk. Al met al leuke film om 's te kijken, vooral door zijn hoofdrolspeler:
3.3/5

Bruce Almighty, leuke film, maar toch niet zo leuk als ik hem had verwacht. Toch zeer aardige komedie:
3/5

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 04 nov 2004 16:47

Dead or Alive.

Eerste kwartier en laatste kwartier _O_
daar tussenin :}
Waet ik hiermee wil zeggen is dat hij erg sterk begint en daarna zakt ie een beetje in (ja,ja.. ik weet dat de personages uitgediept worden) om op het einde weer explosief te eindigen..

hmm.. 3.5 van de 5

Gesloten