Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 19 dec 2004 22:15

eXistenZ
De makers van deze film moet je zeker nageven, dat ze een heel origineel verhaal hebben gebruikt. Sommige scenes ogen een beetje goor, maar de vrij korte film speelt met je en zorgt ervoor dat je aan het eind nog steeds piekert over wat waar is en wat niet.

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 19 dec 2004 22:20

Hans Olo schreef:eXistenZ
De makers van deze film moet je zeker nageven, dat ze een heel origineel verhaal hebben gebruikt. Sommige scenes ogen een beetje goor, maar de vrij korte film speelt met je en zorgt ervoor dat je aan het eind nog steeds piekert over wat waar is en wat niet.
Ik hoop dat hier nog ooit een mooie special edition van uitkomt..of een Criterion als het even meezit. :D

rainmaker
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door rainmaker » 20 dec 2004 01:07

Shaun Of The Dead

Ik had hoge verwachtingen van deze film en jammer genoeg zijn die niet uitgekomen. De humor is niet echt treffend en geeft me af en toe hoogstens een glimlach. Vooral jammer dat in de trailers dan de leukste scenes al zijn gebruikt van de film. Een paar scenes kwamen er niet eens terug. Maar goed, ik denk dat Engelse humor niet echt aan mij is besteed.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 20 dec 2004 10:08

Dit weekend weer even wat filmpjes gekeken.
Badder Santa:
Ik vond de rol van Thornton erg vermakelijk. Heerlijk grof en de I just don't give a fuck mentaliteit die hij heeft in de film zijn sterke punten in de film. Alleen het einde werd weer verneukt door een zoet sausje.

The Incredibles:
Weer een fijne film van Pixar.
Het ziet er weer erg gelikt uit, mooie animatiebeelden.
De humor vond ik wel meevallen (misschien omdat ik er meer van had verwacht), maar zeker weer een product van Pixar dat de moeite waard is.

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 20 dec 2004 10:24

Interstate 60 _O_
Road Trip met een filosofische/psychologische twist eraan.
Erg leuke rol van Gary Oldman.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 20 dec 2004 10:26

heb gisteren Swimming pool zitten kijken. Super goede film.

JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door JeXus » 20 dec 2004 10:28

sickboy1984 schreef:heb gisteren Swimming pool zitten kijken. Super goede film.
mag ik je vragen wat je er zo goed aan vond? Ikzelf vond het een lange saaie zit met een einde wat ik eigenlijk wel verwacht had, geen van de personages kon me bekoren en het kwam allemaal nogal amateuristisch over, maarja...meningen verschillen, vandaar m'n vraag, wat vond je er goed aan? Misschien dat ik m nog eens moet zien

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 20 dec 2004 10:45

Wat ik heel goed vond waren de psychologische spelletjes tussen de twee hoofdrolspeelsters.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 20 dec 2004 12:40

JeXus schreef:
mag ik je vragen wat je er zo goed aan vond? Ikzelf vond het een lange saaie zit met een einde wat ik eigenlijk wel verwacht had, geen van de personages kon me bekoren en het kwam allemaal nogal amateuristisch over, maarja...meningen verschillen, vandaar m'n vraag, wat vond je er goed aan? Misschien dat ik m nog eens moet zien
Om het een meesterwerk te noemen gaat wat ver maar een intrigerende film vond ik het wel.

Alleen het acteren van Charlotte Rampling maakt hem al de moeite waard. Als je hem slechts als thriller beschouwd dan doe je de film te kort, maar als psychologisch drama heeft het toch heel wat te bieden. De generatiekloof, de schrijfster die is vastgeroest in een bepaald genre en daar uit wil springen... Ik vond hem in ieder geval fascinerend.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 20 dec 2004 13:10

Bukowski schreef:
JeXus schreef:
Om het een meesterwerk te noemen gaat wat ver maar een intrigerende film vond ik het wel.

Alleen het acteren van Charlotte Rampling maakt hem al de moeite waard. Als je hem slechts als thriller beschouwd dan doe je de film te kort, maar als psychologisch drama heeft het toch heel wat te bieden. De generatiekloof, de schrijfster die is vastgeroest in een bepaald genre en daar uit wil springen... Ik vond hem in ieder geval fascinerend.

ik had net echt niet beter kunnen zeggen. :T _O_

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 20 dec 2004 13:19

Zaterdag de Lotr:RotK collector's box binnen gekregen, dus het hele weekend stond in het teken ervan. Prachtige uitgave met mooi Minas Tirith miniatuur en 5e dvd over de "Lord of the Rings"-symphony die Howard Shore schreef en gedeeltes uit een concertuitvoering.
Extra scenes zeer de moeite waard, waarvan ik de toevoeging van de "Mouth of Sauron" het meest de moeite waard vond. Ik heb inmiddels de twee extra's dvd's bekeken en weer ouderwets zeer hoge kwaliteit docu's. Nu nog de commentaartracks. (zucht!)

Ook Star Trek: ToS Seizoen 3 binnen gekregen, wordt leuk vanavond.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 dec 2004 15:11

Dream Child, Dennis Potter heeft het scenario voor deze film geschreven, en het verhaal gaat over de bijna 80 jaar oude Alice, die naar Amerika gaat om i.v.m. de honderdste geboortedag van Lewis Carroll het eredoctoraat van de Columbia Universiteit in ontvangst te nemen, Alice Hargreaves wordt heel goed gespeeld door Coral Browne, een echte Engelse Lady, die soms vrij zwak, soms mopperig, maar ook flink scherp kan zijn. De oude mrs. Hargreaves ziet in flashbacks terug op haar jeugd, waarin Dominee Charles Lutwidge Dodgson (Ian Holm) haar verhalen verteld, o.a. dus het verhaal van Alice in Wonderland, de jonge Alice wordt goed gespeeld door Amelia Shankley. Mrs. Hargreaves wordt op haar reis naar Amerika vergezeld door een gezelschapsdame Lucy (Nicola Cowper). Het verhaal speelt zich af rond 1935 en het tijdsbeeld is héél mooi weergegeven. De journalist Jack Dolan (Peter Callagher) ziet in de komst van de 'Alice in Wonderland' een goede primeur zitten, en maakt contact met Lucy, die daardoor voor het eerst in haar leven verliefd wordt.

Tijdens de flashbacks zijn er figuren uit het boek, zoals de Maartse Haas e.a. te zien. De Creature Shop van Jim Henson maakte de poppen voor die scènes. De beelden van het oude Engeland en New York zijn héél mooi, misschien nog even een leuk weetje Lewis Carroll was het pseudoniem van Dominee Charles Lutwidge Dodgson, een Brits wiskundige, schrijver en fotograaf.

Het enige vage in deze film is, dat je er niet achter komt wat de rol van Dodgson in het leven van Alice heeft gespeeld. De al oudere man had een èchte liefde voor Alice opgevat, of was het een soort liefde van vader met dochter. Wat ik er van zag was het het eerste, een soort verliefdheid van een oudere man voor een jong meisje.

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 20 dec 2004 15:13

Bukowski schreef:
JeXus schreef:

Ik heb ergens gelezen dat het hele verhaal van Julie nooit gebeurd was, maar dat het gewoon het boek van Sarah Morton was. Waarmee ze dus wraak neemt op de uitgever, door een fictieve dochter in het verhaal te betrekken. Ik vond het in ieder geval ook een goede film.

Gisteren heb ik Jalla! Jalla! gezien, gewoon een leuke film. Vaak voorspelbaar, maar toch erg vermakelijk :)
7,3/10

Saartje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Saartje » 20 dec 2004 15:34

Eindelijk weer eens naar de bioscoop geweest sinds tijden. Gisteren ben ik met mams naar Ocean's Twelve geweest. Maar eigenlijk vonden we het niet zo geweldig. Aardig filmpje met een leuke casting. Wanneer Roberts [selecteer:die op een gegeven moment zichzelf speelt] vond ik toch wel het grappigste maar het waren vooral glimlachen die van mijn gezicht afkon. Leuk camerawerk ook af en toe. Het verhaal vond ik alleen niet zo geweldig. En dan ook nog Ocean's Eleven niet gezien maar ik kon het wel volgen.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 20 dec 2004 21:43

Jabberwocky, de minste Gilliam maar nog best amusant. Het acteerwerk is knudde maar de sterfscenes maken veel goed. De humor is niet geniaal maar vermakelijk en de special effects zijn zo knullig dat het erg melig word... typisch Gilliam maarr zeker niet een van zijn meesterwerken...

6.2/10

Gesloten