Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 21 dec 2004 13:20

Quistnix schreef:
Wat ik heb gehoord (weet niet of het waar is) wilde producent Jan De Bont dat er een spetterend actie-einde aan moest komen, terwijl in het oorspronkelijke scenario er een veel emotioneler, soberder en minder happy einde aan zat..

Maar in zijn huidige vorm vind ik hem nog altijd schitterend..
Dat is dus de zoveelste film die de Bont verklooid. :x
Bale is uitstekend en ik ben blij dat hij eindelijkde erkenning begint te krijgen voor zijn films zoals recent met "The Machinist" en zeer waarschijnlijk ook de toekomstige "Batman Begins" waar ik veel van verwacht.

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 21 dec 2004 13:34

Gister Ransom gekeken.

Goede film. Ik had hem aleens eerder gezien, maar was de helft alweer vergeten. Het enige nadeel was dat Hart van Nederland er weer zonodig tussendoor moest.
Maar verder is de film erg goed. Het verhaal is goed. De acteurs spelen goed hun rol. Ik ben blij dat ik hem weer eens gezien heb.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 21 dec 2004 22:28

eindelijk the Conversation

wat een prachtfilm. _O_
Vooral het gebruik van geluid is fenomenaal.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 21 dec 2004 22:47

Rock Star. :O Cliché!

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 22 dec 2004 01:00

ruben schreef:eindelijk the Conversation

wat een prachtfilm. _O_
Vooral het gebruik van geluid is fenomenaal.
Ik heb hem ook in mijn collectie, bij uitzondering omdat ik zoveel goeds erover had gehoord en eerlijk gezegd vond ik het een nogal saaie film, hoe zeer ik ook mijn best deed om hem goed te vinden. Misschien moet ik 'em weer eens zien.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 22 dec 2004 01:46

Tora! Tora! Tora!, het voor het grootste gedeelte historische verslag van de verrassingsaanval op Pearl Harbor. Het eerste gedeelte van de film viel me nogal tegen, je wordt letterlijk overspoeld met generaals, admiraals, bevelhebbers enz. enz., de film portretteerd een aantal historische personen, en Richard Fleischer regisseerde de film samen met Toshio Masuda en Kinji Fukasaku, de laatste twee namen de scènes op waarin de gebeurtenissen vanuit het oogpunt van de Japanners worden belicht.

Diverse extremisten binnen het Japanse leger vragen keizer Hirohito een pact te sluiten met het Derde Rijk, waarvoor dan ook getekend wordt. Als het inderdaad zo gegaan is, dan was de Amerikaanse legerleiding toch wel ontzettend dom, nonchalant en gemakzuchtig bezig in die tijd. President Roosevelt kreeg soms niet eens inlichtingen, waarschuwingen werden aan de kant gelegd als niet belangrijk, telefoontjes werden afgedaan als onbelangrijk, en de meeste generaals, enz. hadden het druk met praten, maar als ze nodig waren hadden ze net vrij en waren niet te bereiken.

Keizer Hirohito en President Roosevelt doen hun best om neutraal te blijven, maar de Japanse marine officieren zetten door. Als de Amerikanen bericht krijgen dat het ultimatum is verstreken is het 55 minuten voor de aanval op zondag 7 december 1941. Het gedeelte van de aanval op Pearl Harbor is indrukwekkend, door de speciale effecten lijkt het wel life opgenomen.

De cast speelt prima met o.a. de acteurs Martin Balsam, So Yamamura, Jason Robards, Joseph Cotten, E.G. Marshall, James Whitmore e.v.a. Een vrij lange film, maar voor degene die belangstelling hebben voor de aanval op Pearl Harbor zeker de moeite waard.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 22 dec 2004 02:19

Eindelijk American Splendor gezien (bedankt dat je me eraan hebt helpen herinneren Bolo). Geweldige film: herkenbaar, ontroerend en vooral onweerstaanbaar grappig. Een van de hoogtepunten van dit jaar.

Blitz
Filmster
Filmster

Bericht door Blitz » 22 dec 2004 09:22

sickboy1984 schreef:
Bukowski schreef:
Blitz schreef: .... dat animatie gedoe zorgt er voor dat de Disney figuren niet leuk (goed) over komen. ...
Uhm, had je liever een live-action Mickey Mouse gezien dan? :-?
Lachen toch een genetisch gemanipuleerde muis van meer dan een meter. die kan lopen en praten en een hond als huisdier heeft.
Ik bedoelde natuurlijk de manier waarop dit geanimeerd is.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 22 dec 2004 09:31

ash_ schreef:Eindelijk American Splendor gezien (bedankt dat je me eraan hebt helpen herinneren Bolo). Geweldige film: herkenbaar, ontroerend en vooral onweerstaanbaar grappig. Een van de hoogtepunten van dit jaar.
Any time! :)

Herkenbaar, huh? Betekent dat dat we je voortaan Toby kunnen noemen? :wink:

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 22 dec 2004 09:50

Bolo schreef:
ash_ schreef:Eindelijk American Splendor gezien (bedankt dat je me eraan hebt helpen herinneren Bolo). Geweldige film: herkenbaar, ontroerend en vooral onweerstaanbaar grappig. Een van de hoogtepunten van dit jaar.
Any time! :)

Herkenbaar, huh? Betekent dat dat we je voortaan Toby kunnen noemen? :wink:
:oops:

Jellybean anyone?

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 22 dec 2004 10:07

Tokyo Godfathers

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 22 dec 2004 10:46

FuzzyWuzzy schreef:Tokyo Godfathers
En?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 22 dec 2004 13:17

Lord of the Rings Extended Editions Marathon gehouden.
Geen zitvlees meer over, maar damn! wat een genot.
5/5

gielpeeters
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door gielpeeters » 22 dec 2004 14:26

Gisteren Troy gekeken, vrij laat op de avond. Een positief punt is dat ik niet in slaap ben gevallen, terwijl ik toch al vrij moe was toen ik aan de film begon. Verder waren er wel aardige momenten in de film, maar het is zeker geen meesterwerk. Kortom, aardige film en mooi gemaakt. 6.5/10

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 22 dec 2004 15:13

de Grønne slagtere door Anders Thomas Jensen

Een bij vlagen hilaries, zwarte komedie met een hoop foute humor. beetje van het 'alex van warmerdam' - nivo. Ik heb me er zeeer mee vermaakt. Wat zendt die nederland 3 fantasisch goede films uit zeg.

"Wat ik zo mooi vind aan worsten? eerst vermoordt je het dier en dan stop je het in zijn eigen darmen. Dat zijn zo de pleziertjes van het vak. " :D
4 uit 5

Journey to the Far Side of the Sun door Robert Parrish aka: doppelganger (1969)

2001: A Space Odyssey was het begin van een nieuw sf tijdperk deze film de afsluiting. klassiek jongensboek sf ala Dan Dare. Een beetje gammel verhaal maar wat de fuck: sf gaat toch meestal over de effekten... die best wel goed verzorgd zijn. Het haalt het niet bij 2001 natuurlijk maar toch realistisch genoeg.. en... Geen geluid in de ruimte! daar kan Star wars nog een puntje aan zuigen :p
3 uit 5

Gesloten