Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 22 dec 2004 16:06

Bukowski schreef:
FuzzyWuzzy schreef:Tokyo Godfathers
En?
Een beetje vreemd, maar wel lekker.
Niet een must-see maar wel leuk.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 22 dec 2004 16:55

FuzzyWuzzy schreef:
Bukowski schreef:
FuzzyWuzzy schreef:Tokyo Godfathers
En?
Ik zou het anders omschrijven: Een perfecte kerstfilm!

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 22 dec 2004 22:13

Voor het eerst Fight Club gezien...het prachtig acteerwerk en mooi camerawerk liet me blijven kijken, ook omdat ik wel wou weten wat er gebeurde als die plotwending kwam...prachtig...

5/5... Zeker het nog eens kijken waard _O_

Saartje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Saartje » 22 dec 2004 23:34

Pleasantville. Leuke film en het heeft tenminste een verhaal. Dat kan je niet echt zeggen van veel films. Origineel vind ik het.

Gods Lonely Man
Filmster
Filmster

Bericht door Gods Lonely Man » 23 dec 2004 00:11

Jacob's Ladder (1990)
Tim Robbins, Elizabeth Peña, Danny Aiello, Ving Rhames

Afbeelding

Erg goede horror/thriller over Jacob (Tim Robbins) die langzaam aan gek lijkt te worden.
Hij heeft een hoge opleiding in filosofie gevolgd en daar vroeger ook een baan in gehad,
maar nadat hij uit Vietnam terug kwam had hij geen zin meer in ingewikkelde dingen. Daarom
heeft hij maar een simpele baan genomen bij een postkantoor. Geen slechte zet want daar
heeft hij ook zijn vriendin leren kennen. Nog al jaloers en ongeduldig type, maar ze is
geweldig in bed. :8 Laatste tijd gaat hij echter steeds vaker 'dingen' zien. Metro
stations die opeens afgesloten zijn, nensen die niet helemaal menselijk lijken te zijn, of
gewoon totaal niet. Ook regelmatig krijgt flashbacks van zijn tijd in Vietnam. Is hij gek
aan het worden, speelt iemand een vuil spelletje met hem of zitten de kwade krachten der
duisternis echt achter hem aan?

Mijn primaire motivatie om deze film te kijken was het feit dat deze film een van de
belangrijkste inspriratie's was van de Silent Hill reeks (_O_). En dat was duidelijk te
merken, want een hoop beelden en de algemene sfeer komen aardig met elkaar over een. Al is
Jacob's Ladder een stuk minder geweldadig, het draait meer om spanning en suggestie. Het
was dan ook heerlijk of eigenlijk zelfs een verademing om weer eens een horrorfilm te zien
die niet vertrouwd op liters bloed en goedkope schrikeffecten en in plaats daarvan toch
veel bizarre elementen, een erg goede sfeer en een (zeer) inteligent script. De
angstaanjagende sfeer komt extra goed naar buiten door de vaak subtiele muziek en de enge
geluidjes. Het kijken van de film zal de tweede keer misschien nog wel een betere ervaring
opleveren als de eerste keer. Vooral omdat de film op meerdere niveau's werkt (om het maar
in een poging tot schijn-intellectie te zeggen).

De hoofdrol wordt door Tim Robbins gespeeld en is hier als een brave en aardig man
uitermate geschikt voor. (zie The Shawshank Redemption bijv.) Danny Aiello speelt Louis,
de chiropractor (bottenkraker) van Jacob (geestelijke verwarring leid vaak tot lichamelijk
klachten), in een relatief kleine maar cruciale rol. Ik vond hem echt top in deze film,
hij is net een grote, brede teddybeer. ^_^ Sterk, maar toch poeslief. Hem zou ik wel vaker
in films willen zien, vreemd genoeg kan ik zijn andere rollen niet echt voor me halen. En
hij heeft toch aardig wat rolletje gehad, veel al als maffioso.

Echt een geweldig film waarbij je wel zelf bij na moet denken. Want anders mis je een
heleboel van waar de film over gaat.
Mr. Singer. What an appropriate name for a man who can't shut up.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 23 dec 2004 00:23

Een dik half uur Pleasant Ville was mij genoeg, het was toen nog een ontzettend flauwe kinderfilm, misschien had ik door moeten zetten, maar daar had ik even geen zin in. Op een kalender in Pleasant Ville stond 1958, en ik kan me helemaal niet voorstellen dat we er in die tijd zo tuttig bijliepen. }: Ik weet wel dat David en Jennifer in een TV serie terechtkwamen, maar zelfs in Amerika zullen ze toch wel een beetje vlotter zijn geweest in 1958. :Y

gielpeeters
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door gielpeeters » 23 dec 2004 00:46

Net 21 Grams gekeken. Zeer mooi en ruw drama met, zoals vaker gezegd, uitstekend acteerwerk van alle acteurs. De flashbacks en flashforwards maakten daarnaast de film ook nog een stuk interessanter, omdat je steeds wilde weten hoe de vork in de steel zat. Al met al een zeer interessante film. 8/10

Ben trouwens nu erg benieuwd geworden naar Amores Perros (voor zover ik dat nog niet was).

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 23 dec 2004 00:57

Cats and Dogs:
Een vermakelijke film. :T
Soms iets te flauw. (Miauw) maar daar hou ik wel van.

Afbeelding

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 23 dec 2004 01:19

American Splendor _O_ Heerlijke film!

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 23 dec 2004 07:22

gielpeeters schreef:Ben trouwens nu erg benieuwd geworden naar Amores Perros (voor zover ik dat nog niet was).
die's een stuk beter dan 21 grams...dat kan ik je wel vertellen!

JLB
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door JLB » 23 dec 2004 07:31

Eternal sushine for the spotless mind

onder het motto 'alles verdient een tweede kans' heb ik deze film nog maar een keer opgezet. Maar helaas, ook deze keer kon dit quasi-sentimentele niemendalletje mij geen seconde echt boeien. Ik denk ook dat dit de meest overschatte film van het afgelopen jaar is.

6.5/10

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 23 dec 2004 07:34

JLB schreef:Eternal sushine for the spotless mind

onder het motto 'alles verdient een tweede kans' heb ik deze film nog maar een keer opgezet. Maar helaas, ook deze keer kon dit quasi-sentimentele niemendalletje mij geen seconde echt boeien. Ik denk ook dat dit de meest overschatte film van het afgelopen jaar is.

6.5/10
nou nou nou...dat is me nogal wat, wat je daar zegt. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat je een hart van steen hebt? :)

JLB
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door JLB » 23 dec 2004 07:39

ruben schreef:
JLB schreef:Eternal sunshine for the spotless mind

6.5/10
nou nou nou...dat is me nogal wat, wat je daar zegt. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat je een hart van steen hebt? :)
tja, hart van steen... Ik weet het niet, op een of andere manier raakt deze film mij geen moment, waar andere films dat een enkele keer wel doen. Maar ik kan me voorstellen als je net flink hommeles hebt gehad met je eerste prille liefde, dat de film een andere uitwerking heeft.

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 23 dec 2004 11:00

The Dreamers door Bernardo Bertolucci

Een film die niet op 'FilmTotaal's Best of 2004' lijst staat maar toch echt in april in Nederland werd uitgebracht. (zie iMdb)

De film gaat over een innige vriendschap tussen een amerikaanse jongen en een beetje pervers franse tweeling eind jaren 60 te Parijs. (In Parijs zijn op dat moment communisten/studenten slaags met de authoriteit.)
De film vertelt de loop van deze relatie en wat ik er uit kan lezen geeft Bertolucci (volgens mij een communist van origine maar corrigeer me maar) kritiek over de werkelijke essentie van deze opstanden. (kijk zelf maar waar ik het precies over heb) Maar de film biedt veel meer insteken. het vertelt ook veel over films, een passie dat het trio deelt. Denk vooral niet dat dit een politieke klets film is want de focus ligt toch vooral bij de liefde tussen de 3. Ik vond het een mooie sfeervolle film waar heel veel aan te beleven valt.

4 uit 5

Pleasantville

Een vermakelijk sprookje, mooi gefilmd Het moraliserende wordt gaande weg ondragelijk, deed mij naar een boek grijpen en de film zijn loop te laten. Die amerikanen zijn toch meesters in het verknallen van hun eigen films. De 'leef je leven tot je uiterste in alle tollerantie' boodschap wordt eigenlijk te niet gedaan door het burger truttige moraliserende afloop van de film.

2.5 uit 5
Laatst gewijzigd door Rarara op 23 dec 2004 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 23 dec 2004 11:45

Colonel_Kurz schreef:
FuzzyWuzzy schreef:
Bukowski schreef:En?
Ik zou het anders omschrijven: Een perfecte kerstfilm!
Al die toevalligheden werd mij na een tijdje voorspelbaar.
Maar verder idd een leuke kerstfilm.

Gesloten