Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 23 jan 2005 17:06

The Exorcist
Eindelijk maar eens gekeken, maar het viel me eigenlijk toch wel een beetje tegen.
Natuurlijk wordt er op een prima manier de spanning opgebouwd en zijn de effecten voor die tijd zeker erg goed.
Toch heb ik het gevoel dat er iets aan mist, maar misschien speelt toch wel teveel mee dat de hele geloofskwestie mij totaal niet aanspreekt.
Afbeelding

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 23 jan 2005 18:07

The Terminal
Een typische Spielberg-film. Aardig acteerwerk, maar clichéverhaaltje..
Best vermakend op de zondagmiddag.
Afbeelding

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 23 jan 2005 20:05

JeXus schreef:Shaun of the Dead, nu de 2e keer dat ik hem zie en hij blijft geniaal grappig, heeft aan het einde een klein inzinkertje, maar is verder toch echt wel heel goed gedaan, leuke rollen van veel mensen uit britse tv-series en veel humor :) "two seconds" 8)
Ik vond die film na een half uur irriteren tot aan het eind..

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 23 jan 2005 20:39

Lost in Translation, dit keer gekeken met mijn vader (voorlaatste keer in mijn uppie), en het blijft een cinematografisch hoogstandje... Leegheid troef, maar dit was mijn inziens ook de bedoeling van de regisseuse. Pas aan het eind krijgen de hoofdpersonen grip op hun leven... Prachtig gefilmd en ingetogen geacteerd. Nog nooit was een jetlag zo mooi om naar te kijken.

8,8/10

Jaac
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Jaac » 23 jan 2005 20:43

Collateral Erg goede film. Supermooi gefilmd en erg spannend. Ik vond zelf Tom Cruise als hitman best overtuigend.

9/10

Catwoman Ik weet dat deze film zeer slechte reviews heeft gehad. Maar ik kon me er op 1 of andere manier best wel mee vermaken.. :oops:

6,5/10

Natasja
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Natasja » 23 jan 2005 20:47

Jaac schreef:
Catwoman Ik weet dat deze film zeer slechte reviews heeft gehad. Maar ik kon me er op 1 of andere manier best wel mee vermaken.. :oops:

6,5/10
ik vond het een leuke film hoor! Ook al had ik slechte verwachtingen. :T

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 23 jan 2005 21:47

They Live
Helaas niet meer dan een aardige film, die gered wordt door het aardig originele verhaal, dat helaas aan het eind toch wat wordt afgeraffeld. Jammer want er had vast veel meer ingezeten.
Duke Nukem heeft hier z'n gekende quote zeker uitgehaald?
Afbeelding

darthpanda
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door darthpanda » 24 jan 2005 01:31

Taegukgi - Brotherhood of War :T
en
Silmido - Unite 684 :T

Beide Koreaanse films, Taegukgi gaat over twee broers tijden de Koreaanse oorlog, Eén van de broers wil zo snel mogelijk een medaille halen, zodat hij z'n jongere broer naar huis kan sturen.

Silmido is het verhaal van een 'vergeten' legereenheid van terdoodveroordeelden, onverbeterlijke misdadigers. gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Hun doel was Noord-Koreaanse leider te vermoorden, hun training was onmenselijk maar hun lot was nog erger.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 24 jan 2005 01:55

gollum36 schreef:Lost in Translation, dit keer gekeken met mijn vader (voorlaatste keer in mijn uppie), en het blijft een cinematografisch hoogstandje... Leegheid troef, maar dit was mijn inziens ook de bedoeling van de regisseuse. Pas aan het eind krijgen de hoofdpersonen grip op hun leven... Prachtig gefilmd en ingetogen geacteerd. Nog nooit was een jetlag zo mooi om naar te kijken.

8,8/10
Ook weer gekeken net. Heerlijk subtiel en 'n film die je volledig beroerd. Mijn beste DVD aankoop ooit in elk geval!

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 jan 2005 02:11

K-Pax, toch wel een aardige film, maar het verhaal is wel dubbel. Het eind moet je zelf maar bedenken, en is dit nu een drama of SF, het kan beiden. Kevin Spacey vind ik in deze film een goede rol spelen als Prot/Robert Porter, Jeff Bridges als de psychiater Mark Powell kan er mee door, maar ik ben niet zo'n Bridges fan, en hij maakt in deze film wel veel gebruik van overacting. (Mijn idee hoor). In ieder geval blijf je wel met heel veel vragen zitten, al was het verhaal op zich wel aardig.

Nadat er plotseling op een perron een man staat, die zegt dat hij van een andere planeet komt, en een K-Paxiër is, en er net polities komen die denken dat hij betrokken is bij een diefstal, wordt Prot, zoals de man zichzelf noemt meegenomen, na een poos wordt hij overgebracht naar een psychiatrische inrichting, waar psychiater Mark Powell zich over hem ontfermt. Prot verteld dingen over de planeet K-Pax waar zelfs een stel wetenschappers versteld van staan. Medicijnen werken heel anders dan bij normale patiënten, en de patiënten zelf, die overigens leuk acteren, reageren dermate goed op Prot, dat er een stel nagenoeg beter worden. Mark Powell besluit dan regressietherapie op Prot toe te passen, en dan komen er ineens heel andere dingen boven water. Bij een visitie bij de familie Powell, heeft Prot ook contact met de hond Shasta, die helemaal niet van vreemden houdt, Prot en de hond communiceren zelfs, en Prot verteld wat de hond gezegd heeft. Best wel jammer dat er niet meer uit deze film gehaald is dan nu, want zoals gezegd, er blijven veel vragen over, wie is de echte? Prot of Robert Porter?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 24 jan 2005 07:21

Ann McDunn schreef:Best wel jammer dat er niet meer uit deze film gehaald is dan nu, want zoals gezegd, er blijven veel vragen over, wie is de echte? Prot of Robert Porter?
Daar gaat het no juist om! Die vraag mag je zelf beantwoorden!

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 24 jan 2005 08:29

Goed film-wwekend gehad:

The phone
Ju-on 1+2
Bridge on the river kwai
Girl with a pearl earring
Starwars IV

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 jan 2005 12:59

JB schreef:
Ann McDunn schreef:Best wel jammer dat er niet meer uit deze film gehaald is dan nu, want zoals gezegd, er blijven veel vragen over, wie is de echte? Prot of Robert Porter?
Daar gaat het no juist om! Die vraag mag je zelf beantwoorden!
En dat heb ik dan ook maar gedaan JB, met mijn fantasie is niets mis, dus dan denk ik wel dat je weet voor wie ik gekozen heb. :Y

palpower
Bijrol
Bijrol

Laatste film

Bericht door palpower » 24 jan 2005 16:10

Y tu mamá tambien en Cidade de Deus (City of God), beide toppers! :T

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 jan 2005 17:15

Reform Schoolgirl
Volgens de hoes een horrorfilm, maar volgens mij een niet meer dan aardige thriller. Voor mij wel een reden om meer jaren 50 B-films te gaan zien. Maar dan wel horror/scifi

Gesloten