Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 30 jan 2005 00:38

The Rock

tja heel erg amerikaans, weinig diepgang maar wel heel leuk om naar te kijken, btw

(ik zit ff te mieren neuken) lumierère je geeft de film 4/6 beetje rare cijfers)

Ayse
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Ayse » 30 jan 2005 00:54

IFFR 2005: Yasmin
IFFR 2005: My summer of love

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 30 jan 2005 01:52

Bubba Ho-Tep

Een heerlijke film over een bejaarde Elvis en een bejaarde JFK (nee, ze zijn niet dood! :) ) die in hun bejaardentehuis een Egyptische mummie bestrijden. De film bevat een aantal leuke grappen (waarvan je sommigen misschien niet zo leuk vindt als je niet van Elvis houdt), is af en toe best spannend maar het beste aspect van de film is hoe men met het leven in een vervallen bejaardentehuis behandelt, wat mij soms zelfs enigszins ontroerde. Daarnaast moet je misschien ook wel de tragiek van Elvis kunnen waarderen om echt van deze film te kunnen genieten zoals de makers het bedoeld hebben. Ik vond het in ieder geval een geweldige film! _O_

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 30 jan 2005 09:02

The Godfather part III
Tja duidelijk toch de minste van de 3. Bij de andere 2 kon/wou ik geen seconde missen. Bij deze had ik dat niet. Het verhaal pakt gewoon niet zo. Waar dat aan ligt weet ik niet. Ten dele aan Sofia Coppola die in mijn ogen echt slecht speelt maar ja daar is al genoeg over gezegd.

Ik denk eerder doordat je voelt dat Michael "moe" is en ietswat uitgeblust. Enfin, een deel 4 lijkt me niet echt nodig.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 30 jan 2005 10:38

op IFFR: El abrazo partido: soort Argentijnse Dogma film. Prachtig, grappig, en werkelijk briljant geacteerd. 4.5/5

Casshern: ehm...tja. Recensie volgt :)

Gooch
Bijrol
Bijrol

Bericht door Gooch » 30 jan 2005 10:55

Spartan

Goede film met Val Kilmer, maar toch wel weer een tegenvaller. bij mijn fitness school kan je namelijk gratis dvds meenemen, ik herinner me namelijk iets te lezen als; beste thriller (2004), beter dan 24 dat soort shit.
Misschien had ik de film wel leuker gevonden als ik niet zulke hoge verwachtingen uit de achterkant van de dvd hoes had gekregen.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 30 jan 2005 11:27

ruben schreef:op IFFR: Casshern: ehm...tja. Recensie volgt :)

Komt die hier ooit nog in de bioscoop?

Gisteravond heb ik American History X gezien. Hij begon sterk, Edward Norton zette een erg overtuigende neo nazi neer. De frustraties van dat soort figuren werd erg goed vertaald en je zag mooi hoe onzekere en ronddolende types werden verleid mee te doen met de 'grote jongens'.
Daarna vond ik de film echter wat inzakken. De flashbacks worden erg mooi in beeld gebracht en het is ook erg mooi om te zien hoe Derek vrienden wordt met de getinte kerel ( 8) ) en dat de rechtse ballen hem laten vallen.
Zijn broertje was erg makkelijk om te praten, maar wordt net wanneer hij bekeerd is neergeschoten door wederom een getinte kerel (wat zijn we correct vandaag 8) ). Sneu, sneu, ik had moeite het droog te houden.
Ook zijn oude nazi vriendjes laten het er wel erg makkelijk bij zitten, ik had een beetje het idee dat de film nog niet was afgelopen toen de aftiteling over het scherm rolde.

Kortom, van de ene kant vond ik het een erg mooie en aangrijpende film, maar toch kan ik er niet de topper in zien die bijvoorbeeld de 8,4 op IMDB doet geloven.

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 30 jan 2005 11:30

Guido schreef:
Komt die hier ooit nog in de bioscoop?
Ja op 10 Februari al. :Y

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 30 jan 2005 12:30

Donnie Darko. Géén aanrader als je met vrienden zit te kijken die toch de film niet volgen. Irritatie gegarandeerd. "Goh Wouter, was dit nou die topfilm die je bedoelde?!"........ :x

Desperado. Tja.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 30 jan 2005 12:43

Cellular
Ik vond hem best aardig...In ieder geval in mijn ogen orgineel. Acteerwerk laat de wensen over en uitwerking van het verhaal is soms te snel, zodat het onlogisch oogt. Maar ik heb mij wel vermaakt.
Vind alleen wel dat Kim Bassinger haar beste jaren heeft gehad en heel slecht gecast is. Hadden ze niet moeten doen....Zo'n zielig stemmetje de hele tijd, maar ondertussen vermoord ze een persoon en wurgt ze de ander.......Nee aan haar kon ik niet wennen...

National Treasure
Ik ben het totaal met de recensie van Rooster eens.
Maar ik heb mij wel vermaakt met deze avonturenfilm in het jaar nu....
Ik had blijkbaar behoefte aan een feelgoodmovie...Of aan een goed einde...

Vandaag staan Alexander en Ladder 49 op het menu...ben benieuwd naar de eerste gezien de vele kritieken.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 30 jan 2005 13:06

LA confidential. Een beetje een doorsnee thrillerverhaal, maar de sfeer en de cast maken het een topfilm. Vooral Kevin Spacey speelt een van z'n leukere rollen. Het gaat me wel wat ver Bassinger een oscar te geven voor haar rol, ze was zeker niet de beste in de film.
Vandaag maar eens kijken of de extra's nog wat zijn... verder de Last Tycoon kijken

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 30 jan 2005 13:17

Amsterdamned

Was wel weer geinig om te zien. Ook al ben ik niet een hele grote fan van Nederlandse films. Is ook wel geinig om al die bekende Nederlanders te zien in de film die je dan al kent van bepaalde series.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 30 jan 2005 13:18

Guido schreef:(wat zijn we correct vandaag 8)
Als je nou ook nog even die ongelofelijke spoiler weghaalt of wit maakt... 8)

Laatste films:
Near Dark, alleraardigst vampierenfilmpje in hedendaagse setting. Wel typisch jaren 80 moet ik zeggen, de kleding, de kapsels. Leuke rol van Lance Henriksen trouwens; zo'n gezicht waar ik tot nu nooit een naam aan had gekoppeld maar wel regelmatig langs heb zien komen. (6.7/10)

Westworld mag van mij wel tot de klassiekers gerekend worden. Een nieuw amsusementspark biedt mensen de kans om hun fantasieen uit te leven in een Romijnse, middeleeuwse of westernwereld. Robots die je kunt neerschieten of zelfs het nest mee induiken zorgen voor een levensechte belevenis totdat er bij de artificiele schepsels een draadje los lijkt te zitten. Heerlijk die twinkelende lampjes zoals je ze alleen in oude sci-fi kan zien. Bovendien een geweldige rol van Yul Brynner als robot gunslinger.(7.0/10)

Gossib, een zweedse film over tien actrices die allemaal de rol van koningin willen in een Amerikaanse produktie. Het IMDB-cijfer, een 5.0, doet de film naar mijn mening geen recht. Het is geen verhaal die het moet hebben van een plot of het brengen van een boodschap. Het zijn boeiende karakterstudies gevat in uitstekende acteerprestaties. De film is op geraffineerde wijze gemonteerd en op zijn scandinavisch liet hij me achter met een glimlach. Het zal niet iedereen aanspreken maar ik vond het boeiend om te kijken. (6.8/10)

The Village was een dikke meevaller. Had er zoveel tegenstrijdige berichten over gehoord dat ik mijn verwachtingen naar beneden had bijgesteld maar dat was niet nodig geweest. De film stijgt duidelijk boven het gemiddelde Hollywoodaanbod uit. Mooie vormgeving, zorguldig opgebouwde sfeer, een verhaal dat meer is dan een oppervlakkig trhillertje en natuurlijk ontbreekt de plottwist niet. Goede film, stukken beter dan zijn voorganger Signs. Een film ook waar ik nog wel even over bleef nadenken. (7.3/10)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 30 jan 2005 13:35

snelle update:

The Truman Show
Eén van mijn favoriete films. Origineel, beangstigend gegeven, geweldig uitgewerkt, prachtrol van Jim Carrey, exact de juiste dosis humor, exact de juiste dosis sentiment. Toppertje!
Afbeelding

Arachnophobia
Destijds nog in de bioscoop gezien, toen vond ik hem nog erg eng. Maar ja, ik was toen ook pas 12. Nu is ie vooral niet eng, lekker fout en humoristisch, vooral John Goodman is echt grandioos _O_
Afbeelding

Beverly Hills Cop
Typische jaren '80 film, oftewel totale bullshit, maar wel erg lekker om naar te kijken. Eddie Murphy op z'n best, heerlijke soundtrack. Helaas waren de vervolgen een stuk minder...
Afbeelding

The Godfather, Part III
Duidelijk de minste van de reeks. Verhaal vond ik wat warrig, en de grandeur van de twee eerste films ontbreekt bijna volledig. De acteerprestaties zijn ook duidelijk een stuk minder, vooral Pacino leek een groot deel op de automatische piloot te spelen, geen schim van zijn prachtig ingetogen rol in de twee eerste films. In dat opzicht werd hij ruimschoots overtroffen door Andy Garcia, die wel een absolute prachtrol speelde.
Afbeelding

En tot slot nog het laatste deel van Any Given Sunday
Deze film maakt in ieder geval op effectieve manier een ding duidelijk: Football is oorlog! Fenomenaal in beeld gebrachte wedstrijdbeelden, alsof je zelf midden in het stadion staat. Natuurlijk duurt de film veel te lang, maar met dank aan The Godfather had ik daar gisteren geen last van. En om dan toch maar even de vergelijking te maken: ik vond Pacino hier toch echt overtuigender...
Afbeelding

me against the world
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door me against the world » 30 jan 2005 16:21

angie
snatch eindelijk gekeken...
en toen kwam ik erachter dat ik van deze film ooit een stukje op tv had gezien, ik wou die film toen zien, maar omdat ik te laat naar die zender begon te kijken had ik gemist welke film het was...
De film viel me zeker niet tegen...
ik vond hem af en toe wel een beetje verwarrend, door de vele verhaallijnen door elkaar, en omdat ik al de hele dag een beetje moe was ?
ik ga hem binnenkort nog maar een keer kijken...

Gesloten