Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 05 feb 2005 13:39

Hellboy, een bovengemiddelde comicverfilming en dat komt niet door het weinig originele plot maar vooral door het spel van Ron Perlman die een aantal geweldige one-liners oplepelt. Leuke aktie, aardige effects, mager verhaal, prima entertainment. (6.9/10)

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 05 feb 2005 13:43

My Neighbor Totoro voor de 2e keer. Het ontbreken van een behoorlijk plot of spanningsboog stoort geen enkel moment. Wat een sfeer...nostalgie...bitterzoet. Samen met Kiki de topper van Ghibli, vind ik...

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 05 feb 2005 13:46

ruben schreef:My Neighbor Totoro voor de 2e keer. Het ontbreken van een behoorlijk plot of spanningsboog stoort geen enkel moment. Wat een sfeer...nostalgie...bitterzoet. Samen met Kiki de topper van Ghibli, vind ik...
:Y Mijn favo Ghibli... denk ik. :)

thanick
Figurant
Figurant

Bericht door thanick » 05 feb 2005 14:39

De Dominee, vaag verhaal :)
Maar wel vermakelijk,, 8)

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 05 feb 2005 14:58

Beverly Hills Cop II Het A-team is er niks bij :) (en vroeger was deze film veeeeeeel leuker).

Sleepers Mooie film, maar wat slaapverwekkend op momenten en na de "ontknoping" gaat hij me te lang door. Wel top-acteerwerk in elk geval.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 05 feb 2005 15:13

Garden State (2e keer)
nog steeds 6/6

Sleepers
begin 6/6 (geweldig)
midden 4.5/6 (film raakt een beetje uit zijn tempo)
eind 2.5/6 (te sentimenteel, onnodig, maar niet heel storend)

6+4.5+2.5= 13 : 3 = 4 1/3 afgerond 4/6 :)

8)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 05 feb 2005 21:52

A Man Called Horse
gaat over een engelsman van stand,die tijdens het jagen op gevogelte
wordt gevangen genomen door sioux-indianen...men beschouwt hem letterlijk als werkpaard,en zo verkrijgt hij zijn naam...later wordt hij door de stam gedeeeltelijk geaccepteerd,en wordt verliefd op de zuster van het opperhoofd...maar,hij kan haar alleen voor zich winnen door te bewijzen dat hij een echte man is..en moet het zeer pijnlijke zonnegelofte ritueel ondergaan...deze rituelen vonden ook echt plaats tot 1900,toen het door de amerikaanse overheid verboden werd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 05 feb 2005 23:20

Romeo + Juliet
voor de 3e keer ofzo

ben echt een sucker voor de Luhrmann-bombast. Heerlijk. Kan dan ook niet wachten op zijn Alexander. Iemand die mij daar iets meer over kan vertellen? Zoals...waar wachten we nog op?

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 05 feb 2005 23:42

The Pledge
Prima film met uitstekend acteerwerk van vooral Nicholson en Del Toro, maar een thriller kan ik het niet echt noemen. Een origineel verhaal, maar de plotwendingen zijn over het algemeen vrij voorspelbaar, behalve die ene die verrassend genoemd mag worden (en ondanks dat me geen voldaan gevoel gaf).
Afbeelding

palpower
Bijrol
Bijrol

Bericht door palpower » 06 feb 2005 00:32

Bicentennial Man

Voor de de 3de keer, wat een geweldige film, wat iedereen ook zegt, het einde raakt me iedere keer opnieuw :( . Terwijl het gewoon Pinocchio in een sci-fi jasje is... :8[/b]

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 06 feb 2005 01:27

The Big Red One

Een mooie oorlogsfilm, voorzover je van mooi kunt praten. Lee Marvin speelt een goede rol als oude ijzervreter, die het nooit verder heeft geschopt als sergeant, en hij wordt dan ook alleen maar 'The Sergeant' genoemd. De vier soldaten van de 1e infanteriedevisie The Big Red One, Griff, die doet aan striptekenen, en eigenlijk helemaal geen mensen wil doden (Mark Hamill), Johnson (Kelly Ward), Vinci (Bobby Di Cicco) en Zab, schrijver van een boek, en verteller in de film (Robert Carradine) acteren alle vier prima. Regisseur Samuel Fuller maakte er een autobiografische film van, die hij baseerde op zijn eigen ervaringen als voetsoldaat in de Tweede Wereld Oorlog.

Zelf vind ik dat er heel veel symboliek is gebruikt in deze film. M.i. staan de vier jonge soldaten, die niet wisten wat oorlog was, voor de overlevenden, en zo zijn er nog veel meer dingen die symbolisch kunnen worden opgevat. Misschien hebben anderen daar een heel andere kijk op, maar ik heb het zo ervaren.

De film begint in de Eerste Wereld Oorlog, mooi in zwart/wit beelden, op een slagveld in Frankrijk, waar The Sergeant al mee heeft gevochten. Daarna volgen we The Sergeant en de vier jonge soldaten de hele Tweede Wereld Oorlog door, van Noord-Afrika naar Sicilië, dan naar Engeland, daarna naar Frankrijk, en door naar België, waarna ze weer moeten terugtrekken naar Frankrijk, en uiteindelijk komen ze terecht bij een concentratiekamp. Naast de vele gevechten, is er ook een tikje humor hier en daar, en ook ontroering. De dialogen zijn vaak ook heel goed, en de opnamen zijn prima. Deze film heeft vooral kracht door het laten zien hoe vier jonge jongens deze vier jaar oorlog beleven, met alle angsten, en eigenlijk maar met één doel 'overleven'.

Overigens zijn er ook flink wat goede bijrollen te zien. O.a. van de kleine meisjes en oude vrouwen op Sicilië, soldaat Kaiser (Perry lang), en de vrouw Walloon, een ondergrondse die in een zwakzinnige inrichting woont, ze wordt gespeeld door Stéphane Audran. Huiveringwekkend was de scène waarin op een oude grammofoon de plaat met het Horst Wessellied wordt gespeeld. Al met al een knappe prestatie om vier jaar oorlog in één film zo goed weer te geven.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 06 feb 2005 01:45

Conan the Barbarian :D Toppertje!

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 06 feb 2005 03:46

Amelie en the Big Lebowski, allbei geweldig.

Ayse
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Ayse » 06 feb 2005 12:22

IFFR 2005:
04-02-05: we don't live here anymore
05-02-05: 69 Sixty nine
05-02-05: le grand voyage
05-02-05: un dia sin mexicanos
05-02-05: Howl's moving castle

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 06 feb 2005 12:43

The Last Emperor

Met zijn 4 uur duurde het wat te lang, na 2 uur had ik wel gezien.. Het verhaal voelde wat leeg aan en miste emotie. Het verhaal wordt verteld in verschillende levensfasen van de keizer, en begint met wisselingen tussen 1950 en 1908. Die zijn goed aangegeven door kleurverschillen.

Niet slecht, maar 9 oscars??

6.9/10

Gesloten