Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 13 mar 2005 02:18

:x :o
Laatst gewijzigd door Ann McDunn op 13 mar 2005 02:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 13 mar 2005 02:19

:-?
Laatst gewijzigd door Ann McDunn op 13 mar 2005 02:40, 2 keer totaal gewijzigd.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 13 mar 2005 02:29

Hans Olo schreef:Mooi dat meningen kunnen verschillen hè
Gelukkig maar, anders bleven die winkels allemaal met al die slechte films zitten :D

On-topic maar weer:
Shrek 2
Bijna net zo goed als het origineel :T
Afbeelding

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 13 mar 2005 04:18

Afbeelding
The Mothman Prohecies: in de jaren '60 zagen in één of ander totaal onbekend dorpje flink wat mensen rare dingen en er stortte een brug in. Hollywood neemt dit uitgangspunt, verplaatst het naar het heden (of hadden ze toen al mobiele telefoons?), verzint wat personages die totaal fictief zijn en totaal fictieve gebeurtenissen meemaken en voila, er is weer een gebaseerd-op-ware-gebeurtenissen-film. Ik hoorde hier flink wat positieve geluiden en hoewel ik mijn twijfels had (kom op, Richard Gere in een horrorfilm?!) ben ik toch maar gaan kijken. Het stomste aan deze film is dat hij, zeker in het begin, zo subtiel is als een atoombom en overal nadruk (nádruk, NADRUK, NÁDRÚK) op legt. Subtiel is anders, maar ik geef toe, in het midden van de film heb ik me best vermaakt. Het wordt nooit echt eng, maar het is best spannend om te zien hoe het personage van Gere steeds verder in de ellende zakt en doordraait. Dan volgt helaas weer het onzinnige einde dat alle touwtjes aan elkaar bindt en strontsentimenteel is, maar wel een mooi excuus vormt voor één erg mooi shot. Tamelijk bagger, maar wel met wat okaye stukken, dus. 5.

Afbeelding
Fighting Elegy: wanneer een schooljongen in de Japanse jaren '30 zijn lusten niet meer onder controle kan houden (pianospel drijft hem tot masturbatie 8) ) besluit hij zich aan te sluiten bij een anarchistisch-fascistische jeugdbende, om zo zichzelf in bedwang te kunnen houden. Zoals het een Suzuki betaamt is dit totaal absurd, erg gewelddadig, ontzettend stijlvol en verschrikkelijk cool, bovendien is het ook nog eens eens een satire op mannelijkheid en/of nazisme. Het (gebrek aan) plot maakt dit af en toe tamelijk onbegrijpelijk en er wordt zwaar geleund op kitsch en geweld, maar dit is zowel een uniek meesterwerk als een belachelijke B-film, en dat vind ik iets prijzenswaardigs. 8,5.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 13 mar 2005 09:59

Mothman Prophecies. Ik meen dat ik op dit forum een aantal erg positieve stukken over deze film heb gelezen. Op het kleine beetje spanning in het begin na werd ik er echter niet zo warm van.

Daarna heb ik Trainspotting nog eens gekeken (op de eerste 25 minuten na ofzo). Een goede film die alleen naar mijn mening het doel van het verhaal (een aangrijpend drugs drama) wat misloopt omdat het allemaal wat te humoristisch en luchtig wordt gebracht.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 13 mar 2005 11:58

Runaway Train, een heerlijke aktie-thriller met een geweldige Jon Voight als bad guy. De film zit vanaf het begin in de allerhoogste versnelling en houdt dat vol tot het het einde. Het verhaaltje mag dan simpel zijn maar de prachtige karakters, mooie winterbeelden en strakke regie maken er een feest van om naar te kijken. Niks geen gedoe met CGI, gewoon ouderwets goed camerawerk, sterke montage en een beetje degelijk stuntwerk. (7.7/10) :T

A Streetcar Named Desire, Tijdens het kijken lag de verveling gevaarlijk dicht op de loer – vooral sommige dialogen kwamen me nogal uitgerekt voor. Het besef naar iets bijzonders te hebben gekeken kwam dan ook eigenlijk pas achteraf. Brando is inderdaad fenomenaal en ook Leigh is op haar eigen ouderwetse manier prima. Jammer alleen dat haar personage zo verdomd onsympathiek en vervelend is. Een film die ik na afloop meer waardeer dan tijdens het kijken zelf. (7.6/10)

The Birds. Nog maar weer eens klassieker van Hitchcock gekeken. De aanloop is wat aan de lange kant maar als de vogels eenmaal in grote getalen beginnen te verschijnen, is het genieten geblazen. Eén vogeltje is nog lief en aardig maar een armada van vogels is ronduit beangstigend. Strakke film. Vooral het onheilspellende middenstuk en beklemmende einde vond ik erg goed. Het is bovendien opvallend hoe overtuigend de special effects ook nu nog overkomen. (7.5/10)

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 13 mar 2005 11:58

Vrijdag het eerste half uur van Spiderman. Was lang geleden. Ik denk dat ik hem eens ga aanschaffen.

Mothman Prohecies vergeten op te nemen...toch maar een keer huren.

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 13 mar 2005 12:45

Guido schreef:Daarna heb ik Trainspotting nog eens gekeken (op de eerste 25 minuten na ofzo). Een goede film die alleen naar mijn mening het doel van het verhaal (een aangrijpend drugs drama) wat misloopt omdat het allemaal wat te humoristisch en luchtig wordt gebracht.
Trainspotting is een verfilming van het gelijknamige boek van Irvine Welsh, zelf een ex-junkie. Het leuke aan Trainspotting, vind ik dan, is juist dat dit eens níet een gezapig drugsdrama is waarin iedereen sterft/doordraait die ooit een jointje heeft gerookt. Er worden zowel de verschrikkelijke kanten van de verslaving (baby Dawn, het afkicken) als de vriendschap en de samenhang die door de drugs ontstaan getoond. De film (en zeker de eerste helft) is veel meer bedoeld als sfeerschets van de drugsscene van Edinburgh in de eighties en nineties. Met een toffe soundtrack ook. Het is in ieder geval niet (vooral) als aangrijpend drama bedoeld.
Laatst gewijzigd door Sai op 13 mar 2005 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 13 mar 2005 12:45

Star Wars: Episode IV - A New Hope

Het blijft toch mijn favoriete episode _O_

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 13 mar 2005 12:53

The Mothman Prophecies

Een aardige film. Ik vond de sfeer erg goed.

Richard Gere speelt John Klein, een succesvolle journalist en gelukkig getrouwd met Mary Klein (Debra Messing) Op een avond rijden ze terug naar huis en Mary zit achter het stuur. Opeens schrikt ze van iets wat alleen zij kan zien. Ze raken van de weg en Mary raakt gewond. Niet veel later vinden ze een tumor die heel zeldzaam is, bij Mary en Mary komt te overlijden.
2 jaar later gebeuren er allemaal rare dingen en John Klein komt in het plaatsje Point Pleasant terecht. Daar is hij vastbesloten om erachter te komen wat de tekeningen van zijn overleden vrouw betekenen en wat het heeft te maken met de rare gebeurtenissen.

Ik vond het een goede film. Goed geacteerd en een hele goede sfeer.

Pleun
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Pleun » 13 mar 2005 13:38

Eigenlijk alweer een week geleden, maar de laatste films die ik heb gezien zijn The Last Samurai en Cidade de Deus.

The Last Samurai had ik nog nooit gezien, omdat ik vermoedde dat het zo'n typische Hollywood-spektakelfilm zou zijn. Dat bleek alleszins mee te vallen, ik heb er geboeid naar zitten kijken. Tom Cruise is inmiddels multimultimulti-miljonair maar hij kan dan ook erg goed acteren. Vind ik dan. Het enige slappe aan de film vind ik het einde. Tom wordt Samurai, maar als je Samuari bent dan... (normaliter zou nu een spoiler volgen).

Cidade de Deus vond ik erg goed. Aanrader voor wie hem nog niet gezien heeft.

rainmaker
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door rainmaker » 13 mar 2005 13:59

Trainspotting

Voor de zoveelste keer naar deze film gekeken en hij blijft me nog steeds boeien. De humor en de personages vind ik nog het beste aan de film. Ik wist trouwens eerst niet dat Irvine Welsh ook in de film zat.

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 13 mar 2005 14:20

Mar Adentro: Het verhaal over de spanjaard Ramón Sampedro, die na een ongeluk 26 jaar in bed ligt. Vanaf zijn hoofd verlamt kan hij praktisch gezien niets meer. Zijn grootste wens is om te sterven, omdat hij niet meer waardig kan leven. In spanje is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Nouja, praten over euthanasie in Spanje doet al gigantisch veel stof opwaaien.
Een interessant gegeven, en een goed begin voor een film. Helaas was ik wat minder weg van de uitvoering. De film is naar mijn mening vooral lang (ondanks dat ie maar 2 uur duurt) en saai. Ik kon niet mee leven met Ramon en de rest van de familie.
Afbeelding

Boondock Saints: Twee Ierse broers besluiten, na het vermoorden van een stel Russen, om Boston maar eens goed schoon te gaan maken. Bepakt met wapens, one-liners, messen en natuurlijk een stuk touw willen ze een einde gaan maken aan al het uitschot in Boston. Als de media hier lucht van krijgt worden de Ierse broers eerder omschreven als helden dan als criminelen.
Een absurd verhaal, met een even absurde uitwerking. Hoe kan zo een film nou goed zijn? Omdat de film zichzelf ook niet altijd even serieus neemt. De film is doorspekt met one-liners, rare actie en geweldige humor. Tel daarbij een stel geweldige personages op, Ieren met een Iers accent (ja, ja) en je hebt een geweldige vermakelijk en leuke actie film.
Afbeelding

Million Dollar Baby: Tja, wat valt er nog te vertellen over de film? Ik denk niet dat ik Bolo ook maar op één of andere manier kan verbeteren met zijn recensie, dus lees maar gewoon zijn recensie! :) (*klik* en kijk die film.
Afbeelding

Collateral: De taxi-chauffeur Max krijgt op een gegeven avond de verkeerde klant in zijn taxi. Vincent biedt Max honderden dollars als hij hem naar 5 plaatsen brengt waar Vincent wat 'vrienden' moet bezoeken. Omdat Max het geld goed kan gebruiken neemt hij het aanbod aan. Al snel komt hij er achter dat Vincent geen makelaar is en dat hij geen vrienden aan het opzoeken is. Maar of Max nou wil of niet hij moet Vincent wel blijven rond rijden en ziet zo hoe de een na de andere word afgeschoten.
Een leuk verhaal met een goed begin. Je ziet eigenlijk weinig van de moorden en dat vond ik wel stijl hebben. Helaas verandert de film in het tweede deel van een spannende thriller in een actie film. Jammer.
Afbeelding

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 13 mar 2005 18:49

American Splendor
De film is zeer mooi inelkaar gezet. Het gaat over hoe Harvey Pekar groot is geworden door strips te schrijven, een waar gebeurd verhaal. De film word vertelt door de echte Harvey Pekar en gespeeld door Paul Giamatti als Harvey Pekar in de film. Een ultieme nerd film! Stripverzamelaars, platenverzamelaars tot nerds die 416 km willen afleggen om Revenge of the nerds te zien. Op een gegeven moment word Pekar uitgenodigd door David Letterman en daar zie je dan weer de echte beelden van. Zoals ik in mijn eerste zin heb gezed, de film is uitermate creatief in elkaar gezet. Je ziet de echte Pekar, je ziet Giamatti als Pekar en je ziet af en toe stripfiguren als Harvey Pekar die je wat vertellen. Erg mooi gedaan en een zeer vermakelijke film.
8/10

Ayse
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Ayse » 13 mar 2005 20:56

- Hotel Rwanda
- Wereld van Sofie

Gesloten