Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 16 mar 2005 16:20

The Man Who Knew Too Much (1934)

Goeie thriller van Hitchcock. Zeker niet zijn beste werk, maar wel goeie suspense. En een mooie shootout op het eind.

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 16 mar 2005 17:01

Gods Lonely Man schreef: Je bedoeld dus dat er iemand in de zaal piano zat te spelen? De versie die ze in de bioscoop draaien was trouwens totaal zonder geluid en ook op imdb (staan natuurlijk ook nog wel eens fout dingen) stond dat hij geluidsloos was.
Bij vrijwel alle stomme films werd destijds live piano (of andere 'instrumenten') gespeeld. Bij de wat grotere en belangrijkere producties stond de muziek meestal vast (de pianist kreeg een bepaalde partituur), en bij kleinere films werd er meestal geïmproviseerd. Vanwege het culturele belang dat er (toen ook al) aan uCA wordt toegekend neem ik aan dat er een bepaalde 'soundtrack' aan vast zat, al weet ik dat niet 100% zeker.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 16 mar 2005 19:37

Gods Lonely Man schreef:
ash_ schreef:The Machinist
Waarschijnlijk komt dat omdat Christian Bale er zo onmenselijk uit ziet (hij verloor zo'n 30 kilo voor zijn rol) dat je moeilijk met hem kunt meeleven. Even goed zeer de moeite waard.
Dat vond ik juist zo indrukwekkend eerlijk gezegd, alleen al de discipline die hij daarvoor heeft moeten opbrengen.
Het is zeker indrukwekkend en ik vind Bale ook zeker niet slecht acteren (in tegendeel), ik vond het als gevolg van zijn uiterlijk alleen moeilijk om met zijn personage mee te leven.

Overigens is het kilo's afvallen voor een filmrol alleen niet genoeg voor een goede acteerprestatie maar dat geheel terzijde.

(#25/7)
Bijrol
Bijrol

Bericht door (#25/7) » 16 mar 2005 20:24

de laatste film... the cooler
alec baldwin zou er een oscarnominatie voor gekregen hebben.

niet dat de oscars mij zozeer interreseren maar ik vond dit toch wel erg
misplaatst. niet dat alec zo slecht acteerde maar er was gewoon niks bijzonders aan te ontdekken.

en de film was KUT. hij was zeer saai en het verhaal was voorspelbaar...
(volgende keer zelf maar weer een film uitzoeken i.p.v. het door iemand te laten doen :Y )

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 mar 2005 22:14

Directed by
John Carpenter

Writing credits
Stephen King

Christine
..for the love of a car..
aardige stephen king,en mooie beelden van autos,uit de tijd dat ze nog mooi waren.
Boeiende verhaallijn,beetje voorspelbaar.

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 16 mar 2005 22:36

Mar Adentro

Ramon Sampedro is verlamd, 28 jaar geleden sprong hij van een klif en daarna kon hij enkel zijn hoofd nog bewegen. Zijn dagen besteed hij liggend in bed, luisterend naar muziek van Wagner en zich inbeeldend in dat hij naar de zee toe kan vliegen. Al die jaren eist hij al euthanasie, en het is wachten tot hij zijn gelijk krijgt. Want, leven is een recht, geen verplichting, zoals Ramon dat zegt.
Mar adentro heeft soortgelijke thema's als twee andere films die vorig jaar uitkwamen, Simon, waarin drama goed met komedie werd gecombineerd. En een andere film waarvan ik de titel niet zal noemen, aangezien dit dan als een spoiler komt. Mensen die hem gezien hebben zullen het wel weten.
Vooral de droomscene waarin Ramon door zijn open raam naar de zee vliegt is prachtig.

Dit is een film die ik zeker ga kopen, wanneer die in de winkels te vinden is..

Een 8.6 uit 10

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 mar 2005 01:40

French Kiss: Erg voorspelbaar filmpje, maar wel een goed acterende Kevin Kline als Luc Teyssier, en Meg Ryan had vlagen dat ze leuk was als Kate, soms een beetje al te naïef, maar dat leuke snoetje maakt veel goed. Jean Reno als de politie-agent Jean Paul Gordon viel me tegen, en ook Timothy Hutton als Charlie Lytton, de verloofde van Kate was zwak. Mooie opnamen en een goede soundtrack.

Kate en Charlie zijn erg verliefd op elkaar, en ze besluiten om een huis te kopen. Charlie moet voor zijn werk naar Parijs, maar Kate wil niet mee, ze heeft vliegangst. Dan belt Charlie uit Parijs dat hij de vrouw van zijn dromen heeft gevonden, en Charlie zegt niet meer terug te komen. Kate gaat wel met de nodige angst het vliegtuig in, maar doordat ze een woordenwisseling krijgt met Luc Teyssier, die het daarop aan stuurde, vergeet ze dat ze opstijgen. Luc heeft echter een plannetje met Kate, en dat gaat allemaal een beetje mis. Luc laat het niet zitten, en waar Kate is, is hij ook. Luc gaat Kate helpen om Charlie weer terug te krijgen. Wat aardige one-liners en dialogen, en gewoon een aardige film voor een woensdagavond.

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 17 mar 2005 02:59

Afbeelding
Lolita ['62]: ik had een film verwacht waar alle scherpe randjes af waren gevijld door de production code, maar dat viel ontzettend mee. Er zijn dan wel geen expliciete sexscènes, maar alles is volkomen duidelijk. Tevens was dit veel grappiger dan ik had verwacht, Peter Sellers is weer Peter Sellers, en daar kan ik niet zoveel mee, maar zeker de stukken in de eerste helft die de upper middle class belachelijk maken vond ik erg komisch. Dan zijn er ook nog een perfecte Mason en Sue Lyon, die een uitstekende Lolita neerzet, en je zou het voorspelbare laatste half uur en de wat te lange speelduur haast vergeten. 8+.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 17 mar 2005 06:16

The Dreamcather Dacht alle boeken van Stephen King al gelezen te hebben maar deze kon ik toch echt niet voor me halen. Vond het een mooie film, onvoorspelbaar en de cast speelde redelijk. Morgan Freeman heeft geen grote rol maar echt uitblinken deed hij in deze film niet. Al met al een goed verhaal. Waren er maar wat meer Dibbits op deze aarde :)

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 17 mar 2005 09:17

jacq schreef:The Dreamcather Dacht alle boeken van Stephen King al gelezen te hebben maar deze kon ik toch echt niet voor me halen. Vond het een mooie film, onvoorspelbaar en de cast speelde redelijk. Morgan Freeman heeft geen grote rol maar echt uitblinken deed hij in deze film niet. Al met al een goed verhaal. Waren er maar wat meer Dibbits op deze aarde :)
Jacq, geloof me; als je het boek hebt gelezen valt de film vies tegen!

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 17 mar 2005 11:34

Zeurdoos schreef:Waking Life. Erg vreemde film! Non-stop gesprekken over bewustzijn, vrije wil, lucide dromen, evolutie, god etc, in veel verschillende getekende stijlen die over video heen zijn getekend (heel apart effect!). In het begin weinig touw aan vast te knopen, maar gaangdeweg word het allemaal wat duidelijker. Veel stof tot nadenken in elk geval, ook over wat ik nou precies van de film moet denken :).
Heb je die film in 1 keer afgekeken?
Mij duurde het 3 pogingen voordat ik de film heb af kunnen kijken.
Zeer interessante film maar ik trok het niet lang met die animatie stijl.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 17 mar 2005 11:37

Red schreef:
jacq schreef:The Dreamcather Dacht alle boeken van Stephen King al gelezen te hebben maar deze kon ik toch echt niet voor me halen. Vond het een mooie film, onvoorspelbaar en de cast speelde redelijk. Morgan Freeman heeft geen grote rol maar echt uitblinken deed hij in deze film niet. Al met al een goed verhaal. Waren er maar wat meer Dibbits op deze aarde :)
Jacq, geloof me; als je het boek hebt gelezen valt de film vies tegen!
Ja Red, meestal vind ik de verfilmingen van King niks dus kijk ik ze gewoon niet meer (OK behalve The Shining), maar deze had ik dus duidelijk niet gelezen. Enfin, weer eentje voor mijn boekenlijst :Y

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 17 mar 2005 11:57

FuzzyWuzzy schreef:
Zeurdoos schreef:Waking Life. Erg vreemde film! Non-stop gesprekken over bewustzijn, vrije wil, lucide dromen, evolutie, god etc, in veel verschillende getekende stijlen die over video heen zijn getekend (heel apart effect!). In het begin weinig touw aan vast te knopen, maar gaangdeweg word het allemaal wat duidelijker. Veel stof tot nadenken in elk geval, ook over wat ik nou precies van de film moet denken :).
Heb je die film in 1 keer afgekeken?
Mij duurde het 3 pogingen voordat ik de film heb af kunnen kijken.
Zeer interessante film maar ik trok het niet lang met die animatie stijl.
Ik had ook de grootste moeite met blijven kijken inderdaad. Ook geen goed idee als je met een lekkere koppijn in bed ligt, maar uit bed komen en de film uitzetten was net weer een drempel te hoog :). Volgens mij is deze stijl van animatie helemaal dodelijk in combinatie met wat voor 'n drugs dan ook...

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 17 mar 2005 12:26

Zeurdoos schreef: Volgens mij is deze stijl van animatie helemaal dodelijk in combinatie met wat voor 'n drugs dan ook...
Die film bekijken alleen al is een trip, geen drugs nodig om te ervaren hoe zoiets voelt :)

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 17 mar 2005 12:52

Open Range, uitstekende, mooi gefilmde western van Kevin Costner, met helaas een nogal slepend en anticlimactisch slotakkoord.

Costners personage, de getroebleerde cowboy Charley Waite, lijkt de hoofdpersoon. Hij is degene met de love-interest (Annette Bening), en ook de ervaren killer die de - briljant geënsceneerde - shootout op het einde van de film naar zijn hand zet. Maar de film draait om Charleys mentor Boss Spearman, een koeherder van de oude stempel. Robert Duvall (wat een acteur is die man!) zet Spearman neer als een bedachtzame, humorvolle man die in zijn achterhoofd al bezig is afscheid te nemen van zijn vrije bestaan als rondtrekkende 'freegrazer'. Maar wee degene die denkt Spearman zijn vrijheid en zijn bestaansrecht te kunnen ontzeggen.

Daar komt rancher en natuurlijke vijand van de freegrazers Denton Baxter (Michael Gambon) ook achter, wanneer hij zijn terreur loslaat op Spearman en zijn cowboys. Spearman en Waite zoeken de confrontatie met Baxter en zijn bende op, wat resulteert in één van de meest opwindende vuurgevechten in het genre. Daarna verpest Costner het bijna door nog een kwartier lang door te emmeren over de ontluikende romance tussen zijn personage en dat van Bening. Gelukkig overheerst na afloop de goede indruk die acteurs en cinematografie hebben gemaakt. Afbeelding

Gesloten