Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 17 mar 2005 13:05

FuzzyWuzzy schreef:
Zeurdoos schreef:Waking Life. Erg vreemde film! Non-stop gesprekken over bewustzijn, vrije wil, lucide dromen, evolutie, god etc, in veel verschillende getekende stijlen die over video heen zijn getekend (heel apart effect!). In het begin weinig touw aan vast te knopen, maar gaangdeweg word het allemaal wat duidelijker. Veel stof tot nadenken in elk geval, ook over wat ik nou precies van de film moet denken :).
Heb je die film in 1 keer afgekeken?
Mij duurde het 3 pogingen voordat ik de film heb af kunnen kijken.
Zeer interessante film maar ik trok het niet lang met die animatie stijl.
Ik heb hem ooit vijf keer in één week gezien. 8).

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 17 mar 2005 13:34

Sai schreef:Ik heb hem ooit vijf keer in één week gezien. 8).
Ik denk dat m'n hersens spontaan zouden imploderen door de kleurrijke vornmgeving..

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 17 mar 2005 13:34

HAL. schreef:Mar Adentro

Ramon Sampedro is verlamd, 28 jaar geleden sprong hij van een klif en daarna kon hij enkel zijn hoofd nog bewegen. Zijn dagen besteed hij liggend in bed, luisterend naar muziek van Wagner en zich inbeeldend in dat hij naar de zee toe kan vliegen. Al die jaren eist hij al euthanasie, en het is wachten tot hij zijn gelijk krijgt. Want, leven is een recht, geen verplichting, zoals Ramon dat zegt.
Mar adentro heeft soortgelijke thema's als twee andere films die vorig jaar uitkwamen, Simon, waarin drama goed met komedie werd gecombineerd. En een andere film waarvan ik de titel niet zal noemen, aangezien dit dan als een spoiler komt. Mensen die hem gezien hebben zullen het wel weten.
Vooral de droomscene waarin Ramon door zijn open raam naar de zee vliegt is prachtig.

Dit is een film die ik zeker ga kopen, wanneer die in de winkels te vinden is..

Een 8.6 uit 10
Ik had em dus ook gezien en hij viel mij zwaar tegen. het verhaal klinkt interessant en is een geweldig idee voor een film. Maar helaas raakte de film mij op geen enkel punt. Ik kon totaal niet mee leven met Ramon en zijn familie.
Ben het wel met je eens dat zijn 'droom-scene' prachtig is :)

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 17 mar 2005 16:39

Jian Gui(aka The Eye)
Deze film een 2e kans gegeven, eerste keer kwam ik op de helft. Naarmate de film vordert wordt hij interessanter en spannender. Goede film, niet meer, niet minder...
Afbeelding

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 17 mar 2005 19:32

Afbeelding
La Grande Illusion: Renoir gebruikt een krijgsgevangenenkamp om een microcosmos te creëren waarin duidelijk wordt dat nationaliteit één ding is, maar wat ècht voor onderscheid zorgt klasse is. Fijn is dat alle kanten behoorlijk belicht worden en dat de film niet per sè anti-upper class of pro-bourgeoisie is. Eigenlijk is het enige clichématige karakter von Stroheim's Duitse kapitein, maar hij is zo'n goede acteur dat ook zijn rol een volledig uniek en interessant personage wordt. Maar het beste is dat dit ook zonder alle onderliggende lagen enzo spannend en tof is, met zat gedenkwaardige scènes en dialogen. Jammer alleen van de twintig minuten na de climax, die weliswaar behoorlijk goed, maar niet al te bijzonder zijn en een anti-oorlogsboodschap uitdragen op een manier die we inmiddels wel kennen. 8,5.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 18 mar 2005 02:32

Hotel Rwanda Goede en indringende film, met een prima cast, die al heel goed wordt beschreven in de recensie. Don Cheadle, en Sophie Okonedo acteren prima als resp. Paul Rusesabagina en zijn vrouw Tatiana. Ook de kleinere rollen worden prima vertolkt, o.a Fana Mokoena als Generaal Augustin Bizimungo, Nick Nolte als kolonel Oliver, en zelfs Jean Reno als president van de Sabena Airlines is goed, al is zijn rol klein.

Op een paar scènes na, zie je niet al te veel van de gruwelen die daar zijn gebeurt, maar laat regisseur Terry George veel aan de verbeelding van de kijker over. Toch zou ik zelf deze film niet vergelijken met Schindler's List, Oskar Schindler was in eerste instantie toch meer uit op geldelijk belang terwijl Paul Rusesabagina meer in een goed blaadje wilde komen te staan bij hooggeplaatste figuren, die hem, zijn vrouw en kinderen in de toekomst misschien met wat dan ook een handje konden helpen. Ook de genocide moet toch wel in een heel ander daglicht gezien worden dan de holocaust, omdat dit in feite een soort burgeroorlog was.

De macht van de media wordt ook héél duidelijk aangegeven, op een teken van Hutu Power Radio, komen de spanningen die allang onderhuids hebben gebroeid op 6 april 1994 tot een uitbarsting, en grijpen de Hutu's naar de wapens, en slachten hun Tutsi-buren massaal af. De Verenigde Naties doen niets, en beperken zich tot het evacueren van de blanke toeristen en blanken die in Rwanda werken. Het is onbegrijpelijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Na het zien van deze film is het "dit nooit weer", van de tweede wereldoorlog een farce, en het kan steeds weer gebeuren. Dit is een film die eigenlijk iedereen die een minuut stilte houdt voor de slachtoffers van W.O.II, zou moeten zien, om er lering uit te trekken dat deze slachtpartijen van alle tijden zijn, en ook nu nog kunnen gebeuren.

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 18 mar 2005 10:09

Battle Royale

Afbeelding

Een klas gaat met een schoolreisje naar een eiland toe. Daar krijgen ze te horen dat zij de gelukkigen zijn, zij mogen namelijk meedoen met battle royale! Het doel van het spel is: Moord elkaar uit en de laatste die overleefd mag naar huis. De scholieren nog steeds in shock hebben geen keus en nemen hun overlevings-tasje mee en beginnen met de strijd. Ze worden belemmert door halsbanden en gevarenzones. Als ze binnen drie dagen nog geen winnaar hebben ontploffen de halsbanden. Een gruwelijke strijd waarin je niemand kan vertrouwen!

Afbeelding

Afbeelding

Glue
Filmster
Filmster

Bericht door Glue » 18 mar 2005 11:22

Goodfellas

Eindelijk op een degelijke manier deze film kunnen kijken. Wat een zooitje vreselijke mensen zeg, die wiseguys, maar cool zijn ze wel.
Was wel grappig dat er drie acteurs in de film zaten die ook in de Sopranos meespelen.

N.E.R.D
Filmster
Filmster

Bericht door N.E.R.D » 18 mar 2005 19:29

The Hurricane: 9/10

Army Of Darkness: 8/10

Ray: 10/10 _O_

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 18 mar 2005 20:46

Stand by Me
by Stephen King, leuk,avontuurlijk en zelfs boeiend en sfeervol verhaal over een hecht groepje vrienden,in de leeftijd rond de 12 jaar die bij toeval horen over een lijk,van een leeftijdsgenootje,dat ergens in de bosjes moet liggen,ze besluiten ernaar op zoek te gaan,met zijn allen....gezien en verteld in retro,door de ogen van een schrijver,die zelf deel uitmaakte van het groepje,
walgelijke schrans/kotsscene...maar leuke fim,ik denk dat mensen die IT goed vonden,deze ook wel kunnen waarderen.
8/10

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 18 mar 2005 22:56

The Fog
Behalve films die prima bevallen, kom je zo af en toe een film tegen die geen tweede keer zal worden aangezet. Voor mij was 'The Fog' er zo één, in mijn ogen een matige film en één van de teleurstellendste die ik in lange tijd heb gezien. Vergeleken met 'The Thing' is 'The Fog' absoluut niet spannend en kon het verhaal me nauwelijks boeien.
Ik plaats deze op hetzelfde niveau als 'Evil Dead', wat geen goed teken is aangezien ik die uit m'n dvd-collectie heb geknikkerd.
Laatst gewijzigd door Hans Olo op 18 mar 2005 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Babske
Bijrol
Bijrol

Bericht door Babske » 18 mar 2005 22:59

Eternal sunshine of the spotless mind
Jaa, goeie film, en Jim Carrey eens zonder gekke bekken trekken (hoewel ik in andere films best om em kan lachen tegenwoordig)
Aanrader !!! :)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 18 mar 2005 23:35

Hellboy
Coole helden, coole bad guys, coole actie, ziet er goed uit.
Coole film :)
4/5

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 19 mar 2005 00:38

Eerst X men 1 voor de zoveelste keer. Komt me nu echt de strot uit... Je kunt films te vaak zien!

Vervolgens het eerste deel van Vanilla Sky gezien (tot zo'n 15 minuten na de auto-scene). Vond er niet echt veel aan moet ik bekennen, vooral het knullige acteerwerk stoorde me enorm. En Cruise met die enorme smile van em :N

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 mar 2005 02:25

Unbreakable: voor de tweede keer gezien, maar deze keer vond ik de film beter dan de eerste keer. Bruce Willis als David Dunn, en Samuel L. Jackson als Elijah Price acteerden prima. Mooie opnamen, mooie muziek en een verhaal waar je niet een, twee drie uit bent. Misschien dat de film wat traag is, maar dat verteld het verhaal wel beter, dit hoefde niet snel.

In een warenhuis in Philadelphia wordt in 1961 een baby geboren, Elijah Price, en tot schrik van de haastig opgetrommelde arts heeft de baby bij de geboorte zijn armpjes en beentjes gebroken, en wordt hij direct naar een ziekenhuis gebracht. Later als hij wat ouder wordt noemen de andere jongens hem The Glassman omdat hij aan een ziekte lijdt waardoor zijn botten bij het minste of geringste breken.

Het is jaren later, en David Dunn is naar New York geweest om te solliciteren, en gaat terug met de trein naar Philadelphia, dan verongelukt de Eastrail 177 en alle 131 inzittenden komen om, behalve David, die helemaal niets mankeert. David is een stille, ernstige en afstandelijke man, die 's morgens altijd met een triest gevoel wakker wordt. Zijn huwelijk met Audrey (Robin Wright Penn), is aan het verzanden, en ze hebben elkaar niets meer te vertellen. Hun zoontje Joseph (Spencer Treat Clark), is een stil jongetje, dat zijn vader als een held ziet, en het niet kan hebben dat David daar niets van wil weten.

Dan ontmoet David de galeriehouder en stripverzamelaar Elijah Price, die is erg in hem geïnteresseerd, en stelt David vreemde vragen. David gaat zich dan van alles af vragen, en begint te twijfelen aan zijn geluk, wàs het wel geluk dat hij 3 x als enige een ramp overleefde? Of zit er meer achter? David is beveiligingsbeambte bij een stadion, en heeft een bepaald zintuig, waardoor hij onmiddellijk weet dat iemand iets kwaads in het zin heeft.

Het verhaal heeft veel te maken met oude comics, en alles in het leven van Elijah draait daar ook om. De film heeft een verrassend slot, en door visioenen wordt David alles duidelijk.

Gesloten