Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 22 jun 2005 07:42

Back on topic:

Raising Arizona: visueel festijn met krachtige soundtrack.
Het acteren is over de top maar vaste Coen-acteurs John Goodman en Francis McDormand stelen de show.

7,5/10

E4L
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door E4L » 22 jun 2005 11:07

The Notebook

Eigenlijk een gewone romatische film. Meisje vind jongen, ze worden verliefd ze verliezen elkaar maar vinden elkaar toch weer terug.
Het is dat ik een fan ben van de boeken van Nicholas Sparks, anders had ik deze film niet gehuurd.
De film vond ik erg leuk, omdat ik weet dat hij in zijn boeken er altijd een leuke wending aan geeft. Dat merk ik ook weer aan dit verhaal.

7/10

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 22 jun 2005 12:02

onzehans lees mijn post nog eens over, ik had het niet over jou, maar over mensen die altijd armoede hebben gehad, en dan blij kunnen zijn met de kleinste dingen, een feestmaal maken van wat wij weg zouden gooien, en een feest maken van wat wij normaal vinden. On topic maar weer. :Y

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 22 jun 2005 12:18

Raising Arizona

Visueel erg leuk, alles lekker over the top, veel filmclichés. Toch vond ik het hier-en-daar niet grappig, de minste die ik gezien heb van de Coen broertjes. Af en toe een lach, het leuke visuele aspect, inclusief alle filmcliché's; net genoeg voor een voldoende.

5.5/10

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 22 jun 2005 14:21

Afbeelding

Raising Arizona
H.I. (Cage) komt keer op keer in de gevangenis. Daar leert hij agente Edwina (Hunter) kennen. Ze worden verliefd en Edwina neemt ontslag en H.I. beloofd zich te beteren. Echter moet er nog een kleine misdaad gepleegd worden. Ze stelen een baby van een vijfling omdat ze zelf geen kinderen kunnen krijgen.

Leuke personages, vooral John Goodman is goed op dreef. De film bevat 2 scénes waar ik wel om kon lachen. Ten eerste die droom van H.I. van die motorrijder. Als tweede de aaneenschakeling van gebeurtenissen na het stelen van pampers bij de benzinestation. :D

Vermakelijke film, had er alleen meer van verwacht..

7-/10

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 22 jun 2005 15:58

House of Wax (1953):
Coole horror met een onnavolgbare Vincent Price als Prof. Henry Jarrod die de beelden van was maakt. De film is nooit echt spannend maar wel zeer onderhoudend. Gewoon een leuke film die eigenlijk bedoeld was als 3D film, dit valt ook wel op mede omdat er een aantal scenes tussen zit die het zogenaamde 3D effect moeten geven. 3/5

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 22 jun 2005 16:07

Dracula (1931)
Na al die jaren nog steeds boeiend en Legosi zet de rol van zijn leven neer (Maar geef mij Karloff maar)

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 22 jun 2005 16:16

Vleeshaak schreef:Dracula (1931)
Na al die jaren nog steeds boeiend en Legosi zet de rol van zijn leven neer (Maar geef mij Karloff maar)
Ah, Bela Legosi... ja dán heb je het over een filmlegende!!
Afbeelding

:wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 22 jun 2005 16:19

Vleeshaak schreef:Dracula (1931)
Bela Lugosi: Karloff? Sidekick? FUCK YOU! Karloff did not deserve to smell my shit! That limey cocksucker can rot in Hell for all I care!
Edward D. Wood, Jr.: What happened?
Bela Lugosi: How dare that asshole bring up Karloff? You think it takes talent to do Frankenstein? It's all makeup and grunting.
[Mocks Frankenstein]
Edward D. Wood, Jr.: Bela, I agree with you 100%. Now, "Dracula," that's a role that requires talent.
Bela Lugosi: Of course. Dracula requires presence. It's all in the eyes, and the voice, and the hands...

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 22 jun 2005 16:57

ash_ schreef:Touch of Evil. De gerestaureerde versie uit 1998, gebaseerd op de wensen van de regisseur, Orson Welles. Technisch is de film verbluffend, met schitterende shots en uitstekende montage (die in de originele "studio" cut op veel punten grondig verpest schijnt te zijn). Qua acteerwerk zit het ook wel snor, waarbij vooral Welles heerlijk over the top gaat. Maar toch, ik merkte dat het me niet zoveel kon schelen wat er met de karakters gebeurt, ik kon gewoon niet met ze meeleven. Waarschijnlijk komt dit omdat de twee hoofdpersonages te excentriek (Welles) danwel te braaf (Heston) zijn. Bovendien zitten er een paar onlogische zaken in het plot. Niet helemaal het meesterwerk dat het had kunnen zijn.

7.5/10
Helemaal mee eens. Vooral de stijl van filmen maakt de film interessant. Qua verhaal en karakters valt het allemaal wat tegen. Ik begrijp niet zo goed waar de 'algemene' waardering voor deze film vandaan komt.

Halil7
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Halil7 » 22 jun 2005 17:03

Afbeelding
American Beauty
Het is de 3de keer dat ik het zie en hij blijft prachtig.Het soundtrack van de film is ook super natuurlijk maar dat valt me eigenlijk nu pas op.Deze film zit vast en zeker wel in mijn top-5.
9.5 / 10

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 22 jun 2005 17:57

Schultze get's the blues IMDB

Afbeelding

Schultze is een alleenstaande man die zijn hele leven in de mijn heeft gewerkt, en in de weekenden zijn passie vind bij de lokale polkaband. Wanneer hij samen met twee oude vrienden (Jurgen en Manfred) met pensioen gaat weten ze geen van drieen hoe ze hun tijd in moeten vullen. Ze kuieren maar van huis naar de lokale kroeg, en weer terug. Wanneer Schultze 's avonds eens heel spontaan de radio aanzet hoort hij iets wat zijn leven voorgoed zal veranderen; Blues muziek, en dan wel op zijn geliefde instrument de accordeon. Hoewel hij er eerst niet aan wil geloven, krijgt hij geen normale polka meer uit zijn accordeon geperst. Wanneer zelfs de dokter aangeeft dat het niets abnormaals is als je muzieksmaak veranderd, geeft Schultze er maar aan toe. Het oppervlakkige stadje Saxony-Anhalt wil er echter niet aan geloven en joelen hem letterlijk het podium af. Dan krijgt Schultze zijn openbaring, hij moet naar the heart of the Blues; naar Louisana.

Deze film deed zich in eerste instantie erg traag en dramatisch voor, maar zodra de film me in zijn greep had, zag ik pas de ware schoonheid achter de karakters, de setting en het verhaal. Het lot van Schultze ging me steeds meer aan mijn hart.

De film is over het algemeen erg rustige geschoten, maar dit geeft je genoeg gelegenheid om de geweldige omgeving en de stuntelige avonturen van Schultze eens goed tot je door te laten dringen. Alles is zo secuur gefilmd, met zo veel detail en zo veel gevoel, dat ik het gevoel kreeg de buurman van Schultze te zijn.

Maar dan komt het moment dat de film moet gaan eindigen, en je raadt het misschien al. Hier gaat het ietwat fout, het verhaal krijgt wat gaatjes en het gaat ineens wel heel snel met Schultze. Dit resulteert in een wat abrupt en onbevredigend einde.

Ondanks dit smetje heeft Schultze get's the blues me erg gecharmeerd, ik ben stiekem een beetje van die onschuldige simpele man gaan houden. Een soort van Amelie-achtige ervaring!!!

****/*****

Afbeelding

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 22 jun 2005 22:28

Quiz Show,

sterke film van Robert Redford met goede rollen van John Turturro, Rob Morrow en Ralph Fiennes, en een leuke cameo van Scorsese. De quiz '21' is een en al bedrog, en een quizkandidaat (Turturro) die afgeserveerd wordt probeert dat aan het licht te brengen. Hij krijgt na een tijdje hulp van een jonge, ambitieuze onderzoeker (Morrow) van het Congres, waarop hoorzittigen volgen. Goed drama, en ik zal vanaf nu toch ietsje anders naar tv-quizzen kijken... als ik er al naar kijk. Verder is het geheel niet heel erg schokkend, gezien het feit dat het gros van de 'reality' shows van tegenwoordig ook gestuurd worden door producenten en dergelijken.

4/5

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 23 jun 2005 00:18

Batman Begins en Man on Fire, allebei erg goed te genieten. Vond het leuk om in BB nog wat dingetjes uit Batman: Year One terug te zien. Toch leuk voor Frank Miller.

Drasko
Bijrol
Bijrol

Bericht door Drasko » 23 jun 2005 00:29

La Femme Nikita

een van de weinige films waarvan de serie ( bijna ) even goed is/was.

Gesloten