Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Zé Pequeno
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door Zé Pequeno » 16 jul 2005 01:10

Natural Born Killers (O. Stone)

Afbeelding

Wat een prachtig concept... de versch. formaten die gebruikt werden (35 mm, 16mm, Super 8, Video, ...) maar ook de beeld-kleuren (versch. zwart/wit met kleur beelden) en ook het gebruik van kleur zelf in de film...
Het verhaal is geschreven door Tarantino... het is nt alleen een simpele shoot 'em up film... incest, invloed van de media, schuldgevoel, "liefde", ... zitten er ook allemaal in verwerkt...
Ik kan best begrijpen dat vele mensen dit nt goed vinden... het is een beetje een overdreven film (qua geweld) maar desondanks toch onderschat...
Het is niet één van de beste werken van Stone... maar ik heb er zeker enorm veel respect voor... het gebruik van al die formaten, die projecties, de kleur, de aparte manier van acteren, de muziek, ... er is echt wel ENORM veel werk in deze film gestoken...

dunno wat vinden jullie van deze film???

peace

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door The Lunatix Project » 16 jul 2005 02:51

The Amittyville Horror (2005)

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Op 13 november 1974 werd de volledige familie Defeo vermoord in hun huis in Amityville, met uitzondering van Ronald Defeo. Hij bekende enkele dagen later dat hij de moordenaar was, maar dat hij gedreven werd door "stemmen" in het huis. Een jaar later verhuizen George (Ryan Reynolds) en Kathy Lutz (Melissa George) met hun kinderen naar hetzelfde huis, denkende dat ze hun droomwoning gevonden hadden. Maar al snel kregen ze te maken met bizarre en onverklaarbare gebeurtenissen, nachtmerries, visioenen en boosaardige stemmen afkomstig van een duivelse aanwezigheid in het huis.

Het verhaal vind ik echt kick. Ik hou wel van die bizarre dingen. Dus is dit toch wel een film voor mij qua verhaal. Ook de Special Effects zijn goed en de schrikmomenten zijn met een goeie timing er prachtig in verwerkt. Het is een remake van de gelijknamige film uit 1979, die ik (nog) niet gezien heb en dus niet over het verschil tussen de twee kan meepraten, maar de film op zich is een goeie film.

9/10

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 16 jul 2005 12:01

The Lunatix Project schreef:Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Klopt gedeeltelijk. Die moorden hebben wel degelijk plaatsgevonden. Het is echter wel bekend dat de paranormale verschijnselen door George Lutz verzonnen zijn.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Amityville_Horror

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Driving Miss Daisy (1989)

Bericht door Dre » 16 jul 2005 13:24

Driving Miss Daisy (1989)

had deze film vorige week opgenomen en vandaag voor het eerst na velenkeren misgelopen te hebben, eindelijk gekeken.

De film is zeker de moeite waard om te kijken, ik heb me geen moment verveeld en dea acteurs spelen goed en Morgan Freeman is natuurlijk altijd leuk om naar te kijken het is dan ook niet vorrniks een top acteur. :T
Laatst gewijzigd door Dre op 25 jul 2005 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Judge
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Fillumpie

Bericht door Judge » 16 jul 2005 17:41

Madagascar

Best een leuke animatiefilm. Maar er volgen nog zat leuke digi-films.

rainmaker
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door rainmaker » 16 jul 2005 19:19

Ik had wat in te halen deze week.

Samaritan Girl
Een Koreaanse film over 2 tienermeisjes die samen geld sparen voor een reis door middel van prostitutie.
Een mooie film die vooral indruk maakt door het bizarre verhaal.

God Of Gamblers 2
Het vervolg op God Of Gamblers die een geheel andere sfeer met zich meedraagt.
In deel 2 wordt de Knight of Gamblers, de leerling van de God Of Gamblers, uitgedaagd door de Devil of Gamblers die beweert de echte leerling van God Of Gamblers te zijn. Om dit te voorkomen krijgt hij hulp van de Saint of Gamblers, gespeeld door Stephen Chow. (Ja, erg verwarrend verhaal).
Erg leuk vervolg op de God Of Gamblers, waar vooral de humor van Stephen Chow herkenbaar is.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jul 2005 22:40

The Gendarme in New York
Louis de funes wordt met zijn kameraden naar New York gestuurd,voor een inernationale conferentie..niet wetend dat zijn dochter ook meeglipt,aan boord..dat zorgt voor een aantal komische situaties..niet magnifiek,maar wel erg vermakelijk..

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 17 jul 2005 09:45

Batman Begins. Hoe een in feite erg voorspelbaar verhaaltje toch erg boeiend kan zijn! Erg vermakelijk met prima acteerwerk door zo ongeveer iedereen. Het magnetron wapen en z'n effecten vond ik een beetje matig, maar 't stoorde niet. En Michael Caine als Alfred is _O_

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Eternal Sunshine o/t Spotless Mind ('04) & Lucky Girl ('

Bericht door Dre » 17 jul 2005 12:17

Heb gister de dvd Eternal Sunshine of the Spotless Mind SE (2004) in mijn dvd-speler gedaan en gekeken, maar naar alle goeie recenties en reacties die ik heb gelezen, viel deze film toch wel een beetje tegen. Ik zag wel dat deze film op imdb.com 44.7% deze film een cijfer 10 gaven. Nu wil ik niet zegendat dit een matige film is,zeker niet hij is wel goed, met een nieuw verfrissend verhaal dat zeker het kijken waard is, met goede acteurs.
En heb dan ook zeker geen spijt van mijn aankoop.

cijfer 8.2

Ik heb de film Lucky Girl (2001) vanmorgen gekeken, had hem namlijk vannacht opgenomen van tv, Waarbij Elisha Cuthbert de grootste reden was.
Katlin Palmerston (Elisha Cuthbert) speelt een gok-verslaafde, die in het begin alleen maar wint maar daarna alleen nog maar verliest en ze alleen maar dieper in de schulden belandt. Het gaat zelfs zover dat ze de pc's en tv weg haalt uit haar eigenhuis en doorverkoopt en net doet of er bij haar thuis is ingebroken.

Een zeer aangename film om naar te kijken.

cijfer 7.4

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 jul 2005 15:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

The Contender

Een prima film met een sterke cast. Gary Oldman als de republikeinse senator Sheldon Runyon acteert ijzersterk, maar ook Joan Allen als Laine Hanson, kandidaat voor de post van vice-president, Jeff Bridges als president Jackson Evans en ook Sam Elliot als Kermit Newman de rechterhand van de president acteren prima.

Het verhaal begint bij het meer Apacheway, uit het niets komt een auto snel aanrijden, kan waarschijnlijk niet stoppen en rijdt het water in. Gouverneur Jack Hathaway duikt onmiddellijk de auto achterna, maar kan de jonge vrouw die in de auto zit niet meer redden. Omdat drie weken voor dit gebeuren de vice-president is overleden en Hathaway veel kans heeft als kandidaat deze post te krijgen wordt hij geroemd om zijn dapperheid, waarin hij zichzelf nogal bescheiden opstelt door te zeggen dat hij zelf niet tevreden is, omdat de jonge vrouw niet heeft kunnen redden.

President Jackson Evans heeft besloten dat er nu een door hem gekozen kandidate, Laine Hanson de post moet krijgen. Het loopt tegen het einde van zijn ambtsperiode en Jackson wil hiermee een statement maken door voor deze post een vrouw naar voren te schuiven. De republikein Sheldon Runyon die zijn zinnen heeft gezet op Jack Hathaway, ontketend een ware karaktermoord door via de TV, pers en zelfs de FBI Laine Hanson onderuit te halen en zo zwart te maken dat ze geen schijn van kans meer zal hebben. De oppositie werkt hard, en ze ontdekken een schandaal uit de studententijd van Laine waar ze gretig gebruik van maken. Een speciaal agente van de FBI Paige Willomina zoekt alle oud vriendinnen, vrienden e.d. uit die tijd op en maakt daar een belastend rapport van. President Evans blijft overwegend kalm, hij eet veel, lust graag een drankje, golft en zit vriendelijk te praten met degenen die hem eigenlijk dwars zitten, maar ook hij speelt een ander spel geholpen door zijn rechterhand Kermit Newman, die ook de rust zelf is en alleen zegt dat het nu eenmaal de zwanenzang van de president is. Een film met een prima plot en een intrigerend kijkje in de wandelgangen van het Witte Huis.

rvg1983
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door rvg1983 » 17 jul 2005 15:46

The Punisher(2004)

Het is en blijft een lekkere actie film.
Geen gezeur, gewoon harde actie.
Tom Jane is een goede Frank Castle (Punisher)
En John Travolta is op dreef als bad guy.

Na een keertje of 7 gezien te hebben, blijft ie leuk.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 17 jul 2005 16:36

Open Water Had geen flauw idee welke kant deze film op zou gaan. Vond de twee hoofdrolspelers heel naturel spelen. Maar ja als je op de boot de man streepjes ziet zetten dan weet je DIT gaat fout. Telkens denk je het komt nog wel goed, het is een film niet waar, toch ????? Maar niets is minder waar, en ben niet echt niet zo'n type van ik wil een happy end, maar het liet me wel met een wat onbevredigend gevoel achter. Kunnen ze nu tellen daar of niet, dus niet.

Al met al een goede film, niet echt super maar wel goed en realistisch.

hengellaar
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door hengellaar » 17 jul 2005 17:25

Cellular Een film, waarvan ik las waar het over ging (iemand krijgt een telefoontje van een onbekende die zegt dat deze is ontvoerd en die gaat haar dan proberen te helpen) en bij mezelf dacht: wat een onzin.
Dit dacht ik ook toen de film bezig was, Echter de film weet je prima te vermaken, en is dan ook zekers niet slecht.

Hou je van actie/thriller, dan zou ik hem zeker eens bekijken.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 17 jul 2005 18:08

Breakfast At Tiffany's
Aardig om George Peppard eens in zijn jonge jaren te zien. Half om half verwacht je ieder moment dat een Murdoch oid opduikt, of dat er allerhande apparaten in elkaar geknutseld gaan worden, maar dat blijft natuurlijk achterwege.
En Audrey Hepburn is uiteraard niet onplezierig om naar te kijken. Het verhaal heeft niet veel om het lijf en de humor is maar zo zo, maar ach, het kijkt wel lekker weg zo bij de zondagse lunch. Of ontbijt natuurlijk...
6/10

-Jenny-
Bijrol
Bijrol

Bericht door -Jenny- » 17 jul 2005 18:17

SAW

Dit was echt zo eng. Volgens mij is dit echt de engste film ooit gemaakt.
En hoe het eindigde was ook zeer gruwelijk...[/b]

Gesloten