Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 21 aug 2005 01:31

ruben schreef:L'Auberge Espagnole, gekeken omdat ik een recensie moet schrijven van het vervolg, Les Poupees Russes. Heerlijke film over een internationaal groepje studenten in Barcelona. Feest, seks, studeren, gedumpt worden, drank, afscheid nemen, flierefluiten. Het valt niet mee om volwassen te worden. Hilarisch & melancholisch tegelijk. Heerlijke film Afbeelding
Deze moet ik nog, het vervolg was een zeer positieve verrassing. "Heerlijk" is er inderdaad een goed woord voor.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 21 aug 2005 07:41

Sokolsky schreef:
ruben schreef:L'Auberge Espagnole, gekeken omdat ik een recensie moet schrijven van het vervolg, Les Poupees Russes. Heerlijke film over een internationaal groepje studenten in Barcelona. Feest, seks, studeren, gedumpt worden, drank, afscheid nemen, flierefluiten. Het valt niet mee om volwassen te worden. Hilarisch & melancholisch tegelijk. Heerlijke film Afbeelding
Deze moet ik nog, het vervolg was een zeer positieve verrassing. "Heerlijk" is er inderdaad een goed woord voor.
zelfde sfeer als het vervolg. Ben er nog steeds niet uit welke beter is...maar misschien moet je je dat gewoon niet afvragen :)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 21 aug 2005 08:42

Lumière schreef:Rabit-Proof Fence
Zeer mooie film met een vreselijk verhaal. Goed geacteerd, prachtige beelden, maar het is geen meesterwerk. De film kon me helaas nergens echt raken.
Toch wel een 8-.
Ik heb hem gisteren ook gezien en ik deel jouw mening op alle punten. De beelden zijn adembenemend, het acteerwerk is goed tot uitstekend, maar er zit te weinig diepgang in de film om erg te kunnen raken. Verder stooorde ik me enigszins aan de natuurmystiek zo rond het einde, ook al past dit wel bij de aborigonals. Zoals je zegt is het verhaal inderdaad zeer vreselijk, in de zin van "wat een schoften"!
7,6/10

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 21 aug 2005 10:23

gollum36 schreef:
Lumière schreef:Rabit-Proof Fence
Zeer mooie film met een vreselijk verhaal. Goed geacteerd, prachtige beelden, maar het is geen meesterwerk. De film kon me helaas nergens echt raken.
Toch wel een 8-.
Ik heb hem gisteren ook gezien en ik deel jouw mening op alle punten. De beelden zijn adembenemend, het acteerwerk is goed tot uitstekend, maar er zit te weinig diepgang in de film om erg te kunnen raken. Verder stooorde ik me enigszins aan de natuurmystiek zo rond het einde, ook al past dit wel bij de aborigonals. Zoals je zegt is het verhaal inderdaad zeer vreselijk, in de zin van "wat een schoften"!
7,6/10
Ook ooit eens gezien, omdat _O_ Peter Gabriel _O_ de soundtrack heeft gemaakt, maar mijn gevoel was vooral iets "Wat een schoften. Maar ja, eigenlijk kan mij het ook niet zoveel schelen."

rainmaker
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door rainmaker » 21 aug 2005 11:35

Legend of the dragon
Stephen Chow speelt in deze film Chow Siu Lung, een kung fu leerling van z'n vader. Wanneer z'n oom op bezoek komt, ontdekt zijn oom dat Siu Lung een groot talent is in snooker. Z'n vader vraagt zijn oom om Siu Lung mee naar de stad te nemen om hem wat meer van de wereld te laten zien. Door de vele schulden van de oom wordt Siu Lung gebruikt om snookerwedstrijden te winnen.
Erg leuke film die de typische Stephen Chow humor toont. Een film die geen gebruik maakt van CGI, in tegenstelling tot z'n nieuwe film Kung Fu Hustle.

Ong Bak
Wanneer het hoofd van een heilig beeld wordt gestolen wordt Ting erop afgestuurd om deze terug te halen. Tijdens z'n zoektocht wordt hij tijdens een kickboxwedstrijd ontdekt als groot talent.
Gave kickboxfilm met zeer veel actie. Vooral de gevechten zijn zeer goed geregisseerd.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 21 aug 2005 12:33

Trainspotting

Eerste keer dat ik m helemaal zag. Indrukwekkend, met de toiletscene als hoogtepunt.

8/10

The clearing

Aardige thriller met Willem Dafoe en robert Redford. De spanning zit goed erin en ik bedacht me tijdens de film allerlei verschillende scenario's. Maar toch liep de film heel anders (in eerste instantie wat onbevredigend, maar als je het wat laat bezinken is het einde zeer mooi) af dan ik verwachtte.

6,7/10

Dead bodies

Ierse thriller over een jonge man die in de problemen komt als zijn vriendin dood wordt aangetroffen in zijn appartemant. Ondanks de matige score op IMDB vond ik het een zeer goede film met diverse plotwendingen. Vooral die op het einde zag ik helemaal niet aankomen. Deze hele film was een aangename verrassing!

7,7/10

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 21 aug 2005 12:57

Afbeelding
Afbeelding

The Passion Of The Christ

Voor de tweede keer gezien, eerst in de bios en nu op TV via DVD, en dat scheelt een heel stuk. het geweld komt niet zo duidelijk over, en de film is dan ook niet zó schokkend meer, meer tijd dus om de mooie opnamen en prachtige muziek tot zijn recht te laten komen. Ook de kostuums, vooral die van de hogepriesters zijn een lust voor het oog.

Jim Caviezel acteert toch wel héél goed als Jezus van Nazareth, en ook Maria Morgenstern als Maria acteert ook prima en Monica Bellucci als Maria Magdalena komt minder goed over als toch de vrouw die zo van jezus hield. De rest van de cast is van aardig tot goed. Het Aramees gesproken door de joodse personages, inclusief jezus en zijn discipelen en het Latijn door de Romeinen is toch wel heel apart en mooi om te horen. De decadentie aan het hof van Herodes (Luca De Dominicis) wordt ook mooi weergegeven. Deze keer vond ik de film mooier dan de eerste keer, maar er is al genoeg gezegd over deze film, die ik overigens vast nog wel een keer ga zien.

Yellow Bastard
Bijrol
Bijrol

Bericht door Yellow Bastard » 21 aug 2005 13:27

Brazil

Briljante film van een briljante filmmaker. Ben dan ook benieuwd wat Terry Gilliam ons de komende tijd laat aangezien er weer films van hem binnenkort in de bios schitteren.

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

One Fine Day (1996) & House on Turk Street, The (2002)

Bericht door Dre » 21 aug 2005 13:28

One Fine Day (1996)

Afbeelding

gisteravond op tv gekeken.

Ze zijn alle twee gescheiden en hebben elk een kind. Melanie Parker (Michelle Pfeiffer) heeft een zoon Sammy Parker (Alex D. Linz, uit 'Home Alone 3' als Alex Pruitt) en Jack Taylor (George Clooney) heeft een dochter Maggie Taylor (Mae Whitman). De twee kinderen zouden vandaag op schoolreisje gaan maar omdat ze te laat zijn voor de boot moeten ze zelf op de kinderen passen, maar daar hebben ze geen tijd voor want ze hebben zelf ook nog een gewone baan, waar ze alle tijd voor nodig hebben dus kinderen kunnen ze nu eigenlijk niet gebruiken.

het onderwerp is leuk, maar niet genoeg om deze film een hoogstaantje te noemen, leuk gemaakt met veel meer is het niet.

cijfer 6.8

The House on Turk Street (2002) beter bekend als No Good Deed
Afbeelding Afbeelding

en vanmorgen deze film op dvd gekeken.

Agent Jack Friar (Samuel L. Jackson) die autodiefstallen moet oplossen. wordt op een dag door de buurvrouw gevraagd om haar dochtertje te zoeken omdat die van huis is weggelopen en nu al drie dagen weg is. Gaat er dan toch maar met tegen zin op in. Tijdens zijn onderzoek zit hij even te schuilen in zijn auto terwijl hij een oude vrouw ziet vallen met een tas boodschappen, hij probeert haar te helpen en krijgt. Dan verteld hij dat die op zoek is naar iemand met blond haar en bruine ogen, laat nu net in dat huis een crimineel wonen met blond haar en bruine ogen die nu denkt dat ze hem zoeken. Nu wordt Jack vast gebonden op een stoel en vast gehouden. Tijdens zijn gijzeling proberen de criminelen een bank te beroven. En tijdens die beroving moet Erin (Milla Jovovich) Jack in dat huis zien vast te houden.

een matig verhaal met wienig actie.

cijfer 5.9

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 21 aug 2005 14:43

Na een filmloze vakantie moest het er weer eens van komen:
Gisteravond op TV

Die Hard

In 1989 voor het eerst gezien in de drive-in bioscoop op Curacao.
Klassieke 'moeder-van-alle' actiefilm met een knipoog. Bruce Willis in de rol van zijn leven.

7,5/10

Fail Safe

TV-bewerking door Stephen Frears van een origineel van Sidney Lumet.
Sterrencast toont in typisch koude oorlog vehicel hoe een simpele fout de nucleaire holocaust kan veroorzaken. Zwart-wit voegt niets toe aan dit toch al wat overbodige verhaal.

7/10

Quills

Geoffrey Rush en Joaquin Phoenix schitteren in dit fraaie kostuumdrama over Markies de Sade die vanuit een psychiatrische gevangenis zijn beruchte manuscripten weet te smokkelen.

8/10

gandalf the white
Bijrol
Bijrol

Bericht door gandalf the white » 21 aug 2005 15:54

life as a house

tering wat was dit een goede film. dit is echt zo´n film dat je effe opnieuw over je leven laat nadenken.

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 21 aug 2005 16:05

Underworld
Underworld doet denken aan Blade, maar dan met mooiere beelden en beter geluid.
Van dit soort films moet je echt houden om er volledig van te kunnen genieten en wat dat betreft hebben ze aan mij niets. Het is dat de dvd bij de Filmvalley zat, anders had ik hem waarschijnlijk nooit gezien. :wink:

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 21 aug 2005 17:57

The Tuxedo (Kevin Donovan, 2002): een komedie die begint met een hert dat in een rivier pist. Je moet ervan houden. Chan begint oud te worden en zijn geweldige choreografieën worden dan ook voor het grootste deel vervangen door verschrikkelijk niet-leuke komische aspecten. Af en toe schijnt zijn charme nog wel een beetje door de enorme laag poep die om deze film gewikkeld zit, maar echt veel wil het niet helpen. Tevens kunnen de borsten van Jennifer Love Hewitt niet acteren, wat eigenlijk wel een vereiste is voor haar rol. 4+.
Rabbit-Proof Fence (Philip Noyce, 2002): de VPRO-versie van Het Dappere Broodroostertje. Een goede jeugdfilm vindt de juiste mix tussen kinderlijke naïviteit en de harde werkelijkheid waar die tegenop botst, zodat het één het ander beïnvloedt. Dat lukt heel aardig in Rabbit-Proof Fence, maar het had allemaal wel net ietsjes gematigder gemogen. We hebben het moment waarop het trio ruzie krijgt, diepe shots van overvliegende vogels en natuurlijk het onvermijdelijke familie-wordt-uit-elkaar-gescheurd-gefilmd-met-schokkerige-hand-held-camera-en-bijbehorende-montage. Wel tof tijdsbeeld en schitterende landschappen, maar het blijft net iets teveel steken in een dit-ken-ik-al-gevoel. 7,5.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 21 aug 2005 18:12

Sai schreef:The Tuxedo (Kevin Donovan, 2002): een komedie die begint met een hert dat in een rivier pist. Je moet ervan houden. Chan begint oud te worden en zijn geweldige choreografieën worden dan ook voor het grootste deel vervangen door verschrikkelijk niet-leuke komische aspecten. Af en toe schijnt zijn charme nog wel een beetje door de enorme laag poep die om deze film gewikkeld zit, maar echt veel wil het niet helpen. Tevens kunnen de borsten van Jennifer Love Hewitt niet acteren, wat eigenlijk wel een vereiste is voor haar rol. 4+.
Dan ben je eigenlijk nog genadig met een 4+! Het enige wat bij mij door de poep heen scheen, was nog meer poep!

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 21 aug 2005 18:15

Confessions of a Dangerous Mind

Voor de tweede keer gezien, deze keer echt kunnen kijken omdat de vorige keer de (gehuurde) dvd het niet meer zo heel goed deed...

Ik vind het een geweldige film met leuke kleine bijrollen en cameo's :wink:.

Gesloten