Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 okt 2005 20:20

Southern Comfort

Een aardige film met mooie opnamen van de moerassen van Louisiana. Vanaf de eerste verkeerde gebeurtenis van het Bravo Team van de Amerikaanse National Guard erg voorspelbaar. Eigenlijk nog wel actueel, soldaten op oefening moeten nooit nodeloos ruzie gaan maken met de plaatselijke bevolking. In dit geval de Cajuns, die kennen de moerassen als geen ander. Het gedeelte waarin de overgebleven soldaten in het kamp van de Cajuns zijn, is het spannends en de Cajunmuziek is prachtig.

Halil7
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Halil7 » 17 okt 2005 21:05

The Notebook
Afbeelding
8/10
Closer
Afbeelding
7+/10
Interview with a Vampire
Afbeelding
8+/10
Verhalen over vampieren blijven mij altijd boeien!

Sir Smokalot
Bijrol
Bijrol

Bericht door Sir Smokalot » 17 okt 2005 21:38

Stealth.
Aaargh wat een onvoorstelbare drol van een film, echt té slecht gewoon! Het verhaal gaat echt helemaal nergens over, een plot is er niet, en over het propaganda-gehalte zal ik maar niet eens beginnen.
Maarrrrrrrrr...daar draait het in deze film (trouwens in elke film van Rob Cohen) ook niet om, deze film wil eye-candy leveren, en doet dat ook zeker! Veel blauw neon/led-licht (op de meest overbodige plaatsen), slicke vormgeving, vette special effects/knallerij en een kontje van Jessica Biel waar ik mijn tanden gewoon in moét zetten! (damn, don't you just wanna spank that ass?!) Wat een gedefinieerde been/bilpartij heeft deze chica zeg!
Er moet gezegd worden dat Cohen een (grote) neus heeft voor de vormgeving, jammer dat het script hem verder weinig kan interesseren...
Eindoordeel: een 9 voor het oogsnoep, en simpelweg een 1 voor het verhaal.
Aangezien verhaal voor mij nog steeds veel belangrijker is dan het plaatje komt de teller uiteindelijk op een magere 4.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 18 okt 2005 07:06

Il Padrino schreef:Oei! We zijn op pagina 666 beland, moeten we dan nu niet hier zetten wat de laatste horror film is geweest die we gezien hebben? :wink:
Zoiets? 8)

Dawn of the Dead
Een heerlijke zombie-knal-film waar een groep overlevenden in een winkelcentrum barrikadeerd. Hordes zombies, een te über coole neger met een shotgun in de persoon van Ving Rhames (Marcellus Wallace uit Pulp Fiction) en een vette uitbreek scene in een bus om maar eens wat te noemen. Uiteraard zat er ook de nodige humor in de film zoals Andy die aan de overkant in een wapenwinkel probeert te overleven en waarvan bij de extra's, met een handcamera, een film van ongeveer een kwartier over zijn belevenissen tijdens de zombieplaag is bijgevoegd.
Kortom, ik heb me geen seconde verveeld met deze film, wat verwacht je nog meer van een film als deze :) Ik ben nu overigens ook wel benieuwd naar het origineel.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 18 okt 2005 10:15

Ik ging weer is met een vriend wat films kijken. We begonnen met Minority Report, niet heel speciaal maar wel vermakelijk en gelijk daarna Oldboy, ik vond hem een stuk minder dan de laatse keer dat ik hem zag maar toch heel goed. Daarna gingen we El Mariachi kijken, god wat is die film slecht! Desperado is echt 1000 keer beter. Toen gingen we The Girl Next Door kijken (voor mij de derde keer). Ik blijf het een leuke film vinden. En natuurlijk Elisha Cuthbert :~ . Daarna gingen we Chopper kijken, hij was heel anders dan dat ik verwachte maar wel heel leuk (droog). De dag daarna gingen we Mr. Deeds kijken, hoe slecht de film ook is, ik moet altijd lachen om Adem Sandler.

Bub
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Bub » 18 okt 2005 10:37

Ik heb een poging gedaan The Ring Two te kijken maar die vond ik te slecht om af te kijken.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 18 okt 2005 11:18

Ook even in de 666-sfeer blijven:

The Invisible Man ('33). Schitterende klassieker van frankenstein-creator James Whale. De uitmuntende effecten alleen al rechtvaardigen de klasieke status, maar voor de rest zit alles ook heel erg snor: Claude Rains zijn stem acteert erg goed en het thema van de onzichtbare man die ten prooi valt aan machtswellust blijft intrigerend. Ook de typische Whale-humor is aanwezig, en dat vind ik over het algemeen wel een pluspunt (ware het niet dat de irritante Una O' Connor weer moet meedoen) 8+/10

The Wolf Man ('41) vond ik iets minder geslaagd. Dat lag waarschijnlijk voor een groot deel aan dat belachelijke weerwolvenpak, want op zich is het verhaal niet verkeerd. De vertwijfeling (en seksuele frustratie) bij de in een weerwolf veranderende Lon Chaney is nog best interessant. Wel vond ik die Lon Chaney niet echt veel uitstraling hebben, maar gelukkig was er wel weer Claude Rains om dat te compenseren. Dus al bij al wel vermakelijk, maar niet echt top. 7/10

The Monster Squad ('87) is eigenlijk een B-film over een soort kinderhobbyclubje dat het toevallig moeten opnemen tegen de verzamelde Universal-monsters (Dracula, Frankenstein's monster, the Mummy, the Wolf Man en the Creature from the Black Lagoon) om de wereld te redden.
Aan de minkant: Beetje belachelijk verhaal, geweldig foute eightiesmuziek en matige kindacteurs.
Pluskant: okaye effecten, aardig geslaagde humor en een charismatische Dracula
Eindbalans: heb me best geamuseerd met dit foute filmpje. 6,5/10

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 18 okt 2005 11:46

PUMA schreef:Daarna gingen we El Mariachi kijken, god wat is die film slecht! Desperado is echt 1000 keer beter.
Het budget van Desperado is dan ook 1000 keer groter dan El Mariachi dus wat meer vuurwerk en hollywood acteurs erin, en je hebt een betere film? Ik vind El Mariachi beter dan Desperado. Gemaakt voor slecht 7000 dollar weet deze film toch extreem te vermaken. Het script is slim en weet het lage budget probleem toch wel grotendeels op te lossen. Ook de stunts en special effects zijn goed aangezien ze voor niks zijn gemaakt. Verder zit er goeie humor in de film. Ik vind dit Rodriquez beste werk, okee op Sin City na dan.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 18 okt 2005 11:50

juggalo schreef:
PUMA schreef:Daarna gingen we El Mariachi kijken, god wat is die film slecht! Desperado is echt 1000 keer beter.
Het budget van Desperado is dan ook 1000 keer groter dan El Mariachi dus wat meer vuurwerk en hollywood acteurs erin, en je hebt een betere film? Ik vind El Mariachi beter dan Desperado. Gemaakt voor slecht 7000 dollar weet deze film toch extreem te vermaken. Het script is slim en weet het lage budget probleem toch wel grotendeels op te lossen. Ook de stunts en special effects zijn goed aangezien ze voor niks zijn gemaakt. Verder zit er goeie humor in de film. Ik vind dit Rodriquez beste werk, okee op Sin City na dan.
Ik had ook door dat het voor weinig geld was gemaakt, maar dat maakt het toch geen betere film? Ik bedoel ik vond de film soms zelfs best saai en aan het einde wilde ik (we) hem bijna uitzetten. En ik vind dat er in Desperado veel beter geacteerd word en Desperado is (vind ik) gewoon veel leuker om naar te kijken!

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 18 okt 2005 12:30

Het commentaar heb ik in wit omdat sommige misschien zonder verwachtingen de films willen bekijken.

Corpse Bride: **** / *****
Het was 10 uur in de ochtend toen ik de gigantische bioscoopzaal van de Kinepolis in Gent betrad, en ik had eigenlijk nog niet veel verwachtingen van de film. Dit komt eigenlijk omdat ik de film nu gezien heb voor de bioscoop premiere en zo nog geen recensies of niets gelezen had. Corpse Bride is in mijn ogen weer een ontzettend sfeervolle hit van Tim Burton. Alles lijkt er aan te kloppen. De sfeer is dankzij de grimmige maar o zo humoristische animatie optimaal. De muziek ondersteund deze sfeer perfect. De karakters zijn op het lijf van de acteurs geschreven (letterlijk) en zo krijg je dus bijna levensechte types waar het uiterlijk het gedrag ondersteund en andersom. Het verhaal is ook heel oké, alleen de geringe duur van deze film (75 min.) zorgt ervoor dat je redelijk door de film heen vliegt. Ik had hem graag 10 minuutjes langer gezien zodat ik er wat meer verdiept kon worden in het stadje en haar bewoners. Al met al een toch super geslaagde film!

A History of Violence: ***.5 / *****
De jongste en omstreden film van Cronenberg. Mijn gebrek aan ervaring met deze regisseur (ik heb alleen spider gezien) zorgde ervoor dat ik veel aparts van deze film verwachte. Daarom verbaasde ik me heel erg over hoe mainstream deze film eigenlijk is. Het verhaal is eigenlijk geschikt voor iedere liefhebber van een 'goede' thriller, en laat eigenlijk weinig stof tot nadenken over. Daarom vroeg ik me na de film ook af waarom deze film toch voor zoveel commotie heeft gezorgd. Desalniettemin is de film voor een commerciele thriller bovenmodaal. Hoofdrolspeler Mortensen zit goed in zijn rol en de bijrollen Ed Harris en William Hurt zijn erg in orde. Het verhaal heeft wat 'rambo'-trekjes, (daarmee doel ik op de strijdkracht van Mortensen,) maar dat maakt de film alleen nog maar vermakelijker. En dat vermakelijk is eigenlijk ook waar ik het bij kan laten. Gewoon een heel vermakelijke film! (en wat een prachtvrouw is die Maria Bello eigenlijk! :o )
Laatst gewijzigd door KoenZ op 18 okt 2005 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 18 okt 2005 12:31

Guido, ik vind de originele DotD véél beter dan de totaal overbodige remake. De sfeer is veel beklemmender, inhoudelijk heeft het meer te vertellen, en als het gorefest eenmaal losbarst is het ook nog eens veel gruwelijker en bloediger. De zombie's zien heerlijk dom en traag, precies zoals ze horen. De 2004 versie mag niet eens met een zombiesnelheidje achter de schaduw van het origineel aanstrompelen!

PUMA, je moet El Mariachi vooral zien als een film zoals jij en je vrienden die zouden maken. En vraag je dan af: zou jij het beter kunnen, en denk je dat het veel beter gekund had met $7000 en mensen die niet of nauwelijks geacteerd hadden. De bad guy heeft continu een zonnebril op omdat je dan niet kunt zien dat hij gewoon zijn zinnen an cue-cards aan het oplezen is.

Voor $7000 kun je bij een normale Hollywood productie nog niet een dag de catering betalen, en Rodriguez kon er dit van maken. Dat verdent wat mij betreft torenhoog respect.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 18 okt 2005 12:39

Il Padrino schreef:De 2004 versie mag niet eens met een zombiesnelheidje achter de schaduw van het origineel aanstrompelen!
Nounou, dat vind ik ook weer overdreven. Het origineel is zeker beter maar ik vond de remake behoorlijk geslaagd. Een prima popcornfilm om die term maar weer eens van stal te halen.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 18 okt 2005 19:00

Afbeelding

Il Gattopardo
Ondanks dat het verhaal in zijn laagste versnelling naar het eind tuft is deze film toch boeiend. Dat het tempo laag ligt heeft alles te maken met de visuele pracht die getoond wordt. Het verhaal, over een aristocraat die halvewege de 19e eeuw het eind van de aristocratie ziet naderen, is niet altijd even boeiend, maar de strekking is intrigerend genoeg. Dit lijkt me een film die ik over een paar nog eens moet kijken en dan beter weet te waarderen. Voor nu was ik vooral erg te spreken over de verbluffende cinematografie.
7/10

Sir Smokalot
Bijrol
Bijrol

Bericht door Sir Smokalot » 18 okt 2005 19:40

Gisteren weer eens Cidade de Deus gekeken, en daarna mijn stem op de IMDB opgehoogd van 9/10 naar 10/10. Eigenlijk ben ik daar op tegen, omdat je dan zegt dat het niet beter kan en dus perfect is, maar toch moet je ook niet te bang zijn om eens een 10 uit te delen.
Hier moet ik bij vermelden dan van de honderden films die ik heb beoordeeld, het aantal met een 10 op 1 hand te tellen is....

Anyway, cijfer spreekt voor zich lijkt me. Ik sprak laatst een ex van mij, die nu met een Braziliaan getrouwd is (en daar ook een tijd gewoond heeft), die me vertelde dat het beeld dat de film schetst over de 'favalas' nog aardig realistisch is ook......
Als je hem nog niet kent is dit wat mij betreft een enorme aanrader!

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 18 okt 2005 20:44

Cube
Op zich een leuke film, zit vrij ingenieus in elkaar, maar op de een of andere manier was ik er toch niet zo van onder de indruk..
6.8/10

Gesloten