Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
cherry blossem
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door cherry blossem » 05 mar 2006 14:35

The Road to Perdition

Blijf ik een aparte rol voor Tom Hanks vinden.

En Jude Law die de lelijkerd is

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 05 mar 2006 14:38

was dat niet september?

Mais oui, het is zeker een mooie film.
Oh, en sorry dat ik wat te zeuren heb maar suna is beter te vertalen als sand ipv. dunes. Dunes is in het Japans namelijk sayama of sunayama, maar dat is natuurlijk de fout van de vertaler.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 05 mar 2006 14:53

Red Eye

Aardige Wes Craven thriller, echter niets nieuws onder de zon. De scenes in het vliegtuig zijn wel lekker onconfortabel.
7/10

Animal factory

Gevangenisdrama in de lijn van The shawshank redemption. Kan alleen bij lange na niet tippen aan laatst genoemde film. Toch wel zeer kijkbaar.
7/10

True Romance

Blijft een dijk van een film met een van mijn favoriete scenes ooit (Chris Walken in de trailer van pa met het verhaal over de "roetmoppen").
8/10

Robots

Zeer aardige computeranimatie met de nodige humor en knipogen naar andere films. Simpele verhaallijn (goed vs kwaad), maar desalniettemin zeer vermakelijk op de vroege zondagmiddag.
7,3/10

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 05 mar 2006 16:33

Meaning of Life a.k.a Monthy Pythons Meaning of Life (incl. The Crimson Permanent Assurance), is helaas de minste pythonfilm. Ik kan er veel over kwijt maar ik zal alleen de plus- en minpunten even opnoemen:

- te fragmentarisch door het ontbreken van het verhaal.
- slaat qua humor soms de plank mis (sexteacher is matig)
- sommige sketches zijn te lang uitgesponnen (mr. creosote)
- is soms te effectbelust qua gore. Gore om de gore (Living Organ Donations).

+ Sommige scènes zijn werkelijk fenomenaal (the Machine That Says Ping. Choose Your Own Death, Tigers? en natuurlijk Find The Fish)
+ Alle liedjes zijn leuk met als hoogtepunt Every Sperm is Sacred die een foute musicalsfeer aanhaalt
+ De animaties zijn weer prachtig. Terry Gilliam breid zijn aandeel nog uit met het geniale The Crimson Permanent Assurance die beter is dan de hoofdfilm zelf.
+ Alles ziet er voor een Pythonfilm net wat proffesioneler en overtuigender uit. Mooie decors en effects.

En nu de cijfers.

The Crimson Permanent Assurance: 8,5
Meaning of Life: 7,6

HornBlower
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door HornBlower » 05 mar 2006 16:39

51st State
Nog nooit gezien, maar ik moet zeggen dat ik m best vermakelijk vond. De grap van Samuel L. Jackson in een kilt is na een paar shots ook wel over, maar voor de rest heb ik ook nog best gelachen. Ik was in ieder geval niet teleurgesteld. 6.8/10

(Stukje van Desperado voor de zoveelste keer. Wat blijft Selma toch mooi)

Red Sonja
Film met Arnold Schwarzenegger (beetje Conan-achtig). Wat een ontzettende D-film. Helemaal dubbelgelegen over de schamele acteerprestaties van Arnold en co. 2.5/10

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 05 mar 2006 16:41

gollum36 schreef:Meaning of Life a.k.a Monthy Pythons Meaning of Life (incl. The Crimson Permanent Assurance)
Je hebt gelijk wanneer je zegt dat deze film fragmentarisch is. Het is een aaneenschakeling van korte scetches. Maar dat er geen verhaal in zit ben ik niet met je eens: Het laat de bedoeling van het leven in hoofdstukken zien. Verschillende personages komen later in het verhaal nog eens terug.

De scetches die jij matig vindt, vind ik juist briljant. Life organ donations bijvoorbeeld is werkelijk hilarisch, vooral door de opmerkingen van de vrouw des huize en het vervolg met "The galaxy song". dat gore in die scene is dan slechts bijzaak.

Ik vind het juist een van de betere Python films. Juist omdat het een aaneenscakeling van scetches is en daardoor eigenlijk een lange aflevering van M P Flying circus. En scetches, daar zijn ze heer, meester en onnavolgbaar in.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 05 mar 2006 16:45

Ik vind Life Organ Donations ook niet slecht, heb je mij niet horen zeggen. Maar het leek me wel een geval van: pleur er eens wat gore tegenaan. Wat niet wegneemt dat de scène wel hilarisch is maar net iets té onsmakelijk. En Galaxy Song vind ik veruit het beste liedje uit de film.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 05 mar 2006 16:48

gollum36 schreef:En Galaxy Song vind ik veruit het beste liedje uit de film.
Sterker nog; veruit het beste liedje dat M.P. ooit gemaakt heeft!
m.u.v. Eric the half-a-bee!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 mar 2006 17:38

Eligius schreef:Tja, dan word het tijd voor een remake he :wink: al is dat wel het slechtste dat je welke film dan ook ooit aan kan doen
Ik vond de remake van King Kong toch eigenlijk wel beter dan het origineel.
Bukowski schreef:Ik doelde eigenlijk op de FT Top-100 allertijden (editie 2006). Die vind toch ook altijd plaats zo rond november of vergis ik me nu?
Ah. Nee, dat is dus september en niet bepaald het einde van het jaar. Vandaar mijn verwarring.
Eligius schreef: Wat is er trouwens zo jammer aan dat de film uit '64 is? de meeste Japanse films die echt goed zijn komen toch wel degelijk uit de periode jaren '50 t/m '70.
Hedendaagse Japanse films zijn ook wel aardig (bijvoorbeeld: like grains of sand van Ryosuke Hirokaze) maar de echte toppers zitten toch bij de wat oudere lichting.
Ben ik bij nader inzien toch niet helemaal met je eens. Natuurlijk waren dat geweldige tijden voor de Japanse film (hoewel mijn kennis niet veel verder reikt dan Kurosawa, maar da's al reden genoeg), maar ik ben toch van mening dat er ook wel 'echte toppers' zijn gemaakt na de jaren '70. Ik denk dan aan bijvoorbeeld Hana-bi of Mononoke-hime.

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 05 mar 2006 18:52

Colonel_Kurz schreef:Ben ik bij nader inzien toch niet helemaal met je eens. Natuurlijk waren dat geweldige tijden voor de Japanse film (hoewel mijn kennis niet veel verder reikt dan Kurosawa, maar da's al reden genoeg), maar ik ben toch van mening dat er ook wel 'echte toppers' zijn gemaakt na de jaren '70. Ik denk dan aan bijvoorbeeld Hana-bi of Mononoke-hime.
Ik wilde het eigenlijk met je eens zijn, maar toen ik mijn Excellijst eens ging sorteren op land waren in het Japanse rijtje de eerste negen van Kurosawa... waaronder wel echter Ran en Yume, die buiten de genoemde periode vallen.

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 05 mar 2006 19:22

Sokolsky schreef:
Colonel_Kurz schreef:Ben ik bij nader inzien toch niet helemaal met je eens. Natuurlijk waren dat geweldige tijden voor de Japanse film (hoewel mijn kennis niet veel verder reikt dan Kurosawa, maar da's al reden genoeg), maar ik ben toch van mening dat er ook wel 'echte toppers' zijn gemaakt na de jaren '70. Ik denk dan aan bijvoorbeeld Hana-bi of Mononoke-hime.
Ik wilde het eigenlijk met je eens zijn, maar toen ik mijn Excellijst eens ging sorteren op land waren in het Japanse rijtje de eerste negen van Kurosawa... waaronder wel echter Ran en Yume, die buiten de genoemde periode vallen.
De films van Kitano takeshi zijn inderdaad wel aardig maar dan zou ik zelf eerder spreken over Kikujiro in plaats van Hana-bi. Maar vooral zijn latere films slaan overal de plank mis (Dolls en Zatoichi zijn toch echt zijn minder sterkere films).
Mononoke-hime van Miyazaki hayao is wel aardig maar zeker niet zijn beste film, zijn toppers komen echt uit de jaren '80.

Daarnaast ben ik wel iemand van de lichting Ozu Yasujiro (Tokyo monogatari, Soshun, banshun) die zijn hoogtepunt wel beleefde in de jaren '50. Kurusawa Akira heeft natuurlijk ook meesterwerken buiten de periode 50-70 maar zijn top films zitten wat mij betreft toch wel in de door mij genoemde periode.

Maarja volgens de kijk-test ben ik ook een nostalgische kijker, dat klopt blijkbaar wel erg goed. :)

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 05 mar 2006 20:15

Hehe... Terug uit Londen.

Scary Movie 3
Belachelijke film. Waarom deze gemaakt worden is nog steeds de vraag. Of eerder, waarom men deze films kijkt. Blijkbaar zijn er mensen die het origineel niet begrijpen, waardoor het vertaald moet worden naar 'Hans Teeuwen' niveau. En dat geld voor alle parodieën.
2/10
Laatst gewijzigd door Jusjuh op 05 mar 2006 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 05 mar 2006 20:18

Kikujiro vind ik Kitano's beste werk, maar Dolls toch ook zeer geslaagd. Met z'n yakuzafilms kan ik niet zoveel.

Tasogare Seibei van Yoji Yamada vond ik indrukwekkend, evenals Miike's Chugoku no chojin. Batoru rowaiaru is gewoon leuk en Cha no aji origineel en interessant. Mononoke vind ik ook de sterkste Miyazaki, in ieder geval sterker dan het 80's werk. Nausicaä en Laputa zijn wel aardig, maar die kutkinderen uit Totoro...

Ozu vind ik wat aan de saaie kant. Zowel de verhalen (hoewel sterk) als het camerawerk lijken mij teveel op elkaar. Ik kan meer met het werk van Mizoguchi. Helaas nog niets van Kobayashi gezien, dat moet er nog een keer van komen.

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 05 mar 2006 20:23

daarin verschillen we dus duidelijk^^ Ik vind Ozu's trage camerawerk ed. heerlijk om te zien.

Wat Dolls betreft...Als je van een sterk populistische visie op de oude Japanse legende houd is de film best wel aardig ja.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 mar 2006 20:55

Sokolsky schreef:
En alleen de eerste negen zijn bij jou 'toppers'?
Wat betreft Kitano: daar stel ik jullie hier enkele vragen over, om het hier toch een beetje ontopic te houden.

Ik heb een reactie over Miyazaki hier neergezet.

Ik hoop dat jullie mij in die topics van repliek willen dienen.

Gesloten