Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
eddys
Bijrol
Bijrol

Bericht door eddys » 23 jun 2006 12:49

Lumière schreef:
eddys schreef:Zelf heb ik eergister Donnie Dark gekeken. Het is echt een film van "een beetje vreemd, maar wel lekker". Vooral het einde met het mooie lied (het moment dat je alles probeert te snappen) is kippenvel fantastisch!![/b]
Eerste keer? Darko trouwens.
Ja, sorry..foutje.
Hoe bedoel je 'eerste keer'? Ik snapte het pas nadat een vriend het einde probeerde uit te leggen. Ook heb ik begrepen dat je er verschillende theoriën op na kan houden. Niet dan?

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 23 jun 2006 13:08

Cars:
Een mooi film en is de moeite waard. Ik heb me verbazendwekkend toch niet geirriteerd aan Owen Wilsen.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 23 jun 2006 15:52

eddys schreef:
Lumière schreef:
eddys schreef:Zelf heb ik eergister Donnie Dark gekeken. Het is echt een film van "een beetje vreemd, maar wel lekker". Vooral het einde met het mooie lied (het moment dat je alles probeert te snappen) is kippenvel fantastisch!![/b]
Eerste keer? Darko trouwens.
Ja, sorry..foutje.
Hoe bedoel je 'eerste keer'? Ik snapte het pas nadat een vriend het einde probeerde uit te leggen. Ook heb ik begrepen dat je er verschillende theoriën op na kan houden. Niet dan?
Lumière bedoelt of je Donnie Darko voor de 1e keer zag. En ja hoor, deze film houdt er verschillende theorie op na. Lumière en ik (en nog wel een paar meer op dit forum) zijn helemaal weg van die film. Ik moet hem binnenkort maar weer eens zien.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 23 jun 2006 16:57

Niet al te veel kwaliteit deze middag...

White Noise
Matige film. De hele spanningsopbouw word teniet gedaan door een belachelijk dom, sullig, en slap einde. Al is het idee wel erg interessant.
4/10

Seven Girlfriends

Nog slechter, dommer, nog meer clichés.
2/10

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 23 jun 2006 18:45

Control of hoe een film met veel potentie volledig mislukt. Niet dat ik het niet verwacht had, ik had al zo’n gevoel dat de film drie keer niks zou worden. Aan het acteerwerk lag het niet, Willem Dafoe en Ray Liotta acteerden allebei, ook al was het op de automatische piloot, goed genoeg. Helaas werd de film na een goed begin toch heel snel héél slecht. Het lag aan de details en het verhaal.

La Planèt Sauvage

Hier moet ik even Bukowski bedanken, want zonder hem was ik nooit op de film gekomen. Het is een hele aparte maar toch mooie tekenfilm over een mensenvol dat word onderdrukt dor reuzen. Verwacht geen Disney taferelen, maar een prachtig getekende film met een dieperliggende boodschap.

The Long Good Friday

Dit is pas de vierde Engelse gangsterfilm die ik heb gezien na Layer Cake, Lock Stock en Snatch en ik moet toegeven, helaas, hij haalt het niet bij de zojuist genoemde titels. De film werd gedragen door Bob Hoskins die een geweldige Harold Shand neerzet. De film heeft meer leuke personages maar ze zijn (bijna) allemaal niet uitgewerkt. Het verhaal was redelijk zwak en het plot was teleurstellend. Het was geen slechte film, maar wel een teleurstelling. Het was trouwens ook heel grappig om een jonge Pierce Brosnan en Dexter Fletcher te zien.

Das Experiment

Een geweldige film, al is hij niet subtiel. Tarek Fahd, gespeeld door Moritz Bleibtreu die je misschien kent van Lola Rennt, doet mee aan een vrijwillig experiment waarbij er een aantal mensen bewakers zijn en een aantal mensen gevangenen, het enige wat van belang is voor de bewakers is dat de gevangen rustig blijven en hun eten op eten. De situatie loopt na een korte tijd al uit de hand en laat geweldig zien tot wat de mens in staat is. De film is heel spannend en op een bepaalde manier werd ik niet echt lekker van wat er gebeurde, terwijl ik ergere dingen heb gezien waarbij ik dat niet had, dit kwam denk ik doordat de film is gebaseerd op echte gebeurtenissen en omdat we bij maatschappijleer net het onderwerp uitbundig hadden behandeld. De film was geweldig beklemmend maar het einde was helaas vervelend cliché.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 23 jun 2006 21:31

September, Woody Allen heeft eerder bewezen dramatische films te kunnen maken, maar hier word het drama letterlijk een drama. Het boeit niet, en ondanks de potentie ven het verhaal prikkelt de film ook nauwelijks, tel daarbij op dat de cast niet altijd even geweldig acteert.... en je hebt een misser. Het decor werkt ook niet mee, want hoewel het wel past, is het wel erg ongeinspireerd. Daarnaast is de soundtrack kwijlerig. Een film met potentie danig vern***t.

5,5/10

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 23 jun 2006 22:13

PUMA schreef: The Long Good Friday
Dit is pas de vierde Engelse gangsterfilm die ik heb gezien na Layer Cake, Lock Stock en Snatch en ik moet toegeven, helaas, hij haalt het niet bij de zojuist genoemde titels.
WAT? WAT? WAT?
The Long Good Friday stond aan de wieg van de drie titels die jij noemt en is de ultieme Britse gangsterfilm. De film is inderdaad grotendeels van Hoskins. Omdat het eigenlijk in de eerste plaats gaat om de karakterstudie van een man die zijn macht als zand door zijn handen ziet glijden. Maar de personages eromheen zijn ook geweldig. Vooral omdat door middel van al deze bijfiguren er een realistische, ademende wereld word geschapen en je als het ware terug in de tijd kan kijken. Parky (de bent cop) Victoria (de dame die achter de schermen ook aan heel wat touwtjes trekt) en noem maar op. Al de verwijzingen naar hoe Harold's manor tot stand is gekomen. Één van mijn favoriete aspecten van dit meesterstukje cinema.
Het plot is een geweldige kapstok voor het tragische verhaal van Harold omdat er krachten spelen die hij niet aankan, hoe machtig hij ook denkt dat hij zelf is. Het is een tijd van onzekerheden en problemen op politiek en sociaal vlak. Ironisch is ook dat Shand alle aspecten van het Thatcherism heeft maar dat ondanks deze dingen hij toch in het stof bijt. En dan te bedenken dat deze film uitkwam in het jaar waarin Thatcher aan de macht kwam. Een slecht voorteken zou je bijna zeggen.

En wat britse gangsterfilms in het algemeen betreft: Ik kan je ook Get Carter (1971) en Sexy beast van harte aanraden.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 23 jun 2006 22:23

Before sunrise / Before sunset

Nu dan toch eindelijk gezien. Had wat moeite met karakter van Hawke, maar kon me daar gelukkig overheen zetten. Wat overblijft: 2 prachtige, ingetogen films. Een ode aan de liefde, aan relaties, zonder opsmuk en herkenbaar.
Vond het tweede deel iets beter. Het acteerwerk was sterker, en het uitgangspunt was veel spannender. 4 uit 5

zucht.

en nu tijd voor een potje janken...

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 23 jun 2006 22:58

Adaptation. was gedoemd tot missen, en zo is het dus ook gegaan, vergeten op te nemen. En dan, grote schande naast Adaptation. (denk ik), ook nog Grease gekeken.
Niet al te beste musical, wel erg vermakelijk en leuke liedjes die elk levend wezen van de Grease-generatie tot aan nu wel mee kan zingen.
60/100

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 23 jun 2006 22:59

Leon
Geweldig ontroerend, spannend, vertederend en prachtig geloofwaardig over the top. Jammer dat ik vanmiddag mijn top 15 al gemaakt heb, want als dit gevoel blijft komt hij er zeker in. Man, wat geweldig. Geen minuut verveeld.
9,2/10

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 23 jun 2006 23:46

Lumière schreef:Adaptation. was gedoemd tot missen, en zo is het dus ook gegaan, vergeten op te nemen. En dan, grote schande naast Adaptation. (denk ik), ook nog Grease gekeken.
Niet al te beste musical, wel erg vermakelijk en leuke liedjes die elk levend wezen van de Grease-generatie tot aan nu wel mee kan zingen.
60/100
Het is toch helemaal geen schande dat je Grease leuk vind? Wel jammer dat je Adaptation niet hebt gezien, prima film! Ik heb gekeken en kom er later nog op terug. :Y

jorra
Bijrol
Bijrol

Bericht door jorra » 23 jun 2006 23:49

Requiem for a Dream
Damn, wat een deprimerende film met geweldige muziek. Na Grave of the Fireflies vind ik dit een van de meeste deprimerende films die ik heb gezien.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 24 jun 2006 00:54

Lucky Number Slevin:
Een mooie aparte film, het is een film die je gezien moet hebben. Ook al zul je bepaalde dingen niet accepteren die in de film gebeuren. Een film met een bepaalde charme.

Slevin: They call him the Rabbi.
Lindsey: Why do they call him the Rabbi?
Slevin: Because he's a Rabbi.

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 24 jun 2006 02:25

Lumière schreef:Adaptation. was gedoemd tot missen, en zo is het dus ook gegaan, vergeten op te nemen. En dan, grote schande naast Adaptation. (denk ik), ook nog Grease gekeken.
60/100
Toevallig heb ik vandaag ook Grease zitten kijken, samen met mn faghag, en al die liedjes natuurlijk harstikke hard mee zitten blèren :D

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 24 jun 2006 07:20

Blade Runner the director's cut
Een meesterwerk en klassieker in z'n genre met een realistische kijk op de toekomst. - 9

Gesloten