Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Tribulo
Bijrol
Bijrol

Bericht door Tribulo » 22 jul 2006 12:47

The Great Dictator

Film waarin Charles Chaplin een prachtige dubbelrol speelt. Een joodse barbier in het ghetto en Adenoid Hynkel de dictator van Tomania. Opgenomen in 1940 is het een aanklacht tegen het beleid van Hitler en geeft het perfect weer wat de idiote gedachtengangen van hem waren. De voorspellende waarde van Chaplin is indrukwekkend en af en toe lijkt het echt een dubbelganger van Hitler.
De laatste tien minuten van de film zijn wrang, omdat de mensen (lees: Duitse inwoners) in die tijd de gedachte van de werkelijke Charles Chaplin niet deelden.

Waar mensen in 1940 waarschijnlijk hartelijk om konden lachen, heb ik nu de meeste tijd vol ongeloof naar de tv zitten kijken met de vraag waarom men toen zo blind was om dit niet te zien aankomen, terwijl een filmmaker dit wel kon.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 22 jul 2006 14:44

Alien³, zwaar ondergewaardeerd. Veel plotgaten maar geweldig acteerwerk, mooie beelden en meer diepte in de film, alsmede de grauwere aanpak maken de film bijna een meesterwerk.

8,5/10

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 22 jul 2006 17:17

Op vakantie, in het vliegtuig en hotels, de volgende films gezien:

Rounders
The devil's advocate
Pride and prejudice
The island
American haunting
Harry Potter and the goblet of fire

En gisteren thuis
Daylight

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 jul 2006 17:28

Hellboy (2004)
actie,avontuur,spanning,superheldenfilm...de moeite waard goeie special effects,goed verhaal..Ron Perlman is op zijn plek en op zijn best.Ik heb met plezier gekeken.
:T

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 22 jul 2006 22:00

Psycho, zelfs als je hem eerder hebt gezien blijft hij heerlijk. Niet zo afhankelijk van de plottwist als je zou verwachten....
9,2/10

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 22 jul 2006 22:58

Groundhog Day voor de derde keer en weer vond ik het een erg leuke film, een echte romantische/fantasy/comedy. Een van Bill Murray's beste rollen, ook Andie MacDowell en Chris Elliot acteren leuk. Een prima bedacht verhaal dat zich afspeelt in Punxsutawney op 2 februari, bosmarmottendag, grappig, maar soms ook ontroerend. Het is gewoon een fijne film om lekker rustig naar te kijken en te luisteren naar de leuke soundtrack, alleen krijg je de song I Got You Babe niet uit je hoofd. 8.5/10

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 23 jul 2006 01:45

Omdat ik me ontzettend verveelde:

The Substitute 3: Winner takes all
Op de baard na, is dit serieus nog erger dan een Chuck Norris flick
3.5/10

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 23 jul 2006 10:26

Tsubaki Sanjûrô

Samurai flick van Kurosawa. het deed me aan allerlei westerns denken. Ik vond het een beetje saaie film. Misschien kwam dat wel door dat het zo afstandelijk gefilmd was. de 9 domme samurai waren afentoe wel geestig.
Afbeelding

Le samurai

mooie jongen Alain Delon is een stoute jongen; Hij schiet mensen voor geld. Erg leuk om die 70 jaren franse auto's rond te zien rijden. . Ik had in het begin moeite met de geloofwaardigheid van het decor. De nachtclub, politiebureau, jeffs appartement zagen er een beetje fake uit. (net zo fake als Delon) verder wel een aardige film met een goed verhaal.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rarara op 23 jul 2006 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 23 jul 2006 10:31

Some Like it Hot (1959). Curtis: geweldig. Lemmon: al even briljant. Monroe: simply irresistible. Zelfs leuker dan The Appartment en daarmee gelijk mijn favoriete Wilder. ...Poepoepidoe. (8.5/10)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 jul 2006 10:47

Bukowski schreef:Some Like it Hot (1959). Curtis: geweldig. Lemmon: al even briljant. Monroe: simply irresistible. Zelfs leuker dan The Appartment en daarmee gelijk mijn favoriete Wilder. ...Poepoepidoe. (8.5/10)
..inderdaad zeer vermakelijke film..meteen op DVD gekocht toen die uitkwam.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 23 jul 2006 11:54

Dawn of the Dead (remake)
Ik heb een zombie-film-fetisj. Ik krijg er geen genoeg van. Vooral als de film een realistisch verhaal bevat en daarbij de emoties van de mens goed worden weergeven. Nou heb ik het origineel nooit gezien, tot mijn grote schaamte, maar ik moet zeggen dat ik nog steeds zwaar onder de indruk ben van deze remake. Het verhaal is goed, de gruwelijke scènes treffen zijn doel, de sfeer is afwisselend grimmig en luchtig, de acteerprestaties zijn van een goed niveau en als laatste een applaus van vijfhonderd man voor het angstaanjagende geluid en de prachtige cinematografie. Kortom, ik heb weinig slechts te zeggen over deze zombie flick.
8.5/10

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 23 jul 2006 13:14

Greenfingers
Relatief onbekende film met Clive Owen. Leuke feel-good-movie die af en toe wat saaitjes is.
6,5/10

Mean Creek
Het sterk acteerwerk van de kinderen bleef boeien tot aan het einde. Toch deed het geheel me niet echt iets. Hier had ik veel meer van verwacht.
7/10

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 23 jul 2006 13:42

dannyB schreef:Greenfingers
Relatief onbekende film met Clive Owen. Leuke feel-good-movie die af en toe wat saaitjes is.
6,5/10
Lang geleden gezien, was wel een puik filmpje. Goede soundtrack in ieder geval.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 23 jul 2006 15:31

Afbeelding

The Last Picture Show (Peter Bogdanovich - 1971)
Vanaf het moment dat hoofdpersoon Sonny in contact komt met de vrouw van zijn footballtrainer sluipt er een melancholie in de film die gaandeweg alleen maar sterker wordt. In het uitzichtloze dorpje in Texas is de oudere generatie gefrustreerd omdat hun dromen nooit uitgekomen zijn. Hun huwelijken zijn verplichte nummers waarin van liefde allang geen sprake meer is, met weemoed denken ze terug aan hun jonge jaren, tegelijk ook teleurgesteld dat ze de kans op meer nooit grepen.
De jonge generatie doet wanhopige pogingen eenzelfde lot te vermijden. Iedereen stort zich in een seksuele zoektocht waarin uiteindelijk niemand liefde vindt. Het eindexamenfeest komt eraan, en velen zullen daarna opgelucht het beklemmend aanvoelende dorp verlaten. Zo is er in een aantal opzichten sprake van de afsluiting van een tijdperk in The Last Picture Show. Dit wordt gesymboliseerd door de sluiting van de plaatselijke bioscoop waar veel jongeren hun weinige momenten van plezier beleefden.

Het is met name deze melancholie die me aanspreekt in The Last Picture Show. Niet alleen het verhaal is daar debet aan, ook de geweldige zwart/wit cinematografie drukt zijn stempel op de sfeer. Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik me deze keer af en toe stoorde aan het wat al te soapmatige karakter van ontwikkelingen. Zeker het middenstuk van de film staat bol van de ‘partnerruil’; dit zorgt ervoor dat ik in plaats van een >9 volsta met een:
8,5/10

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 23 jul 2006 17:23

Beowulf & Grendel ***

Deze film is gebaseerd op een deel van oud Engels verhaal/gedicht. Het verhaal komt langzaam op gang. Het wordt ruim goed gemaakt door de cinema photography. Opvallend was Sarah Polley. Of beter gezegd. Haar Amerikaanse.....correctie Canadese accent valt echt op tussen de Schotse, Britse en Scandinavische accenten. Voor een Deense had ze een raar accent. Op zich een beetje jammer dat er geen oud Engels of 1 van de vele Scandinavische talen werd gesproken ipv het Engels.

Gesloten