Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 17 apr 2007 22:40

Jusjuh schreef:Och, het gaat me niet om de afkomst, meer om het gemierenneuk. Ik heb medelijden met dat je het plezier van een dergelijke film kijken laat verpesten door je (negatief) te verwonderen door andermans fantasie, kleine incorrectheden, die zo goed als allemaal met hetzelfde geazijnpis onderuit gehaald kunnen worden, en het niet (willen) begrijpen van andermans handelingen.

Ook vreemd dat jij geen band kan hebben met nietsprekende personages. Nooit een Chaplin of een Keaton gezien? Of recenter, een Kim Ki-Duk?
Gemierenneuk? Nou dit is wel wat meer dan mierengeneuk. Plezier? Juist, dan moet ik er eerst plezier in hebben. En dat heb ik niet. Kleine incorrectheden? Het hele verhaal was voor mij onlogisch. Ja echt kleine incorrectheden :-? Niet willen begrijpen van anders man handelingen? Wat een bullshit waar heb ik gezegd dat ik het niet wil begrijpen }:

Keaton niet nee. Chaplin en Kim Ki-Duk wel. En als je goed had opgelet had je gezien dat ik Kim- Ki Duk fantastisch vind.

Dat heeft ook niks met dit te maken. Ik heb geen band met personages in een film waarbij het verhaal voor mij totaal onlogisch verloopt!.
En ik er geen touw aan kan vast knopen!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 apr 2007 22:46

De 'onjuistheden' waar Kyrill zich zo aan ergerden kan ik me niet meer zo herinneren, en de vijf masturberende jongeheren vond ik vrij grappig, maar verder snap ik heel goed dat het enige gevoel dat de film opwekte apathie was. Hetzelfde had ik bij Lady Vengeance, maar dat verhaal was interessanter. In Old Boy betrok Park mij veel meer bij de hoofdpersoon en zijn verhaal, waardoor de wraakgevoelens ook emotioneel resoneerde. De ophef over en lof voor de andere 2 begrijp ik niet zo goed...

stijn
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door stijn » 17 apr 2007 23:17

Ik kan de goofs ook niet weerleggen omdat ik de details al lang ben vergeten, volgens mij haal je gewoon een paar personages door elkaar. Maar de cinematografie alleen al was voor mij een reden om de film geweldig te vinden. Ik kan me nog goed herinneren dat ik het destijds erg onder de indruk was van de niet bewegende shots die het verhaal bijna ondergeschikt maken.
De weddenschap dat het niet zieker kan (in films) dan vijf masturberende mannen is er trouwens één die ik vol vertrouwen aan wil gaan.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 apr 2007 23:20

stijn schreef:De weddenschap dat het niet zieker kan (in films) dan vijf masturberende mannen is er trouwens één die ik vol vertrouwen aan wil gaan.
Ik doe mee (aan jouw kant) en vertienvoudig elke inzet. :)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 17 apr 2007 23:31

Colonel_Kurz schreef:
stijn schreef:De weddenschap dat het niet zieker kan (in films) dan vijf masturberende mannen is er trouwens één die ik vol vertrouwen aan wil gaan.
Ik ga er over heen, Niks is beter als vijf masturberende mannen..... :D :oops:

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 17 apr 2007 23:40

Kyrill schreef: Gemierenneuk? Nou dit is wel wat meer dan mierengeneuk. Plezier? Juist, dan moet ik er eerst plezier in hebben. En dat heb ik niet. Kleine incorrectheden? Het hele verhaal was voor mij onlogisch. Ja echt kleine incorrectheden :-? Niet willen begrijpen van anders man handelingen? Wat een bullshit waar heb ik gezegd dat ik het niet wil begrijpen }:

Keaton niet nee. Chaplin en Kim Ki-Duk wel. En als je goed had opgelet had je gezien dat ik Kim- Ki Duk fantastisch vind.

Dat heeft ook niks met dit te maken. Ik heb geen band met personages in een film waarbij het verhaal voor mij totaal onlogisch verloopt!.
En ik er geen touw aan kan vast knopen!
Zitten zeuren over de afkomst van telefoonnummers en adressen vind ik mierenneuken. En dat is het ook. Er zijn zat redenen waarom iemand zijn nieren meeneemt in zo'n situatie (deze zin vind ik al bizar...), ook als deze ze niet meer kan gebruiken.

Ik heb inderdaad gemerkt dat je een liefhebber bent van Kim Ki-Duk, daarom noemde ik deze, en snapte ik dat je als argument gebruikte over je niet mee kunnen leven dat de hoofdpersoon niet sprak.

Ik ben het overigens wel eens dat dit het minste deel is van de fantastische trilogie. Als een kind dat leert fietsen zie je de filmmaker groeien in zijn trucjes met kleur, licht, muziek en cameravoering. Het eerste deel is ietwat rommelig, maar dat ebt ook weg gedurende de trilogie. Jammer dat je niet van de film kon genieten. Ik smulde van de verstrengelde belangen, prachtige plaatjes en unieke personages.

Mathilda
Filmster
Filmster

Bericht door Mathilda » 18 apr 2007 00:23

Lumière schreef:
AngelEyes schreef: Leuk, nog iemand die de Up-serie heeft ontdekt. :)
Ik ben er al een hele tijd erg benieuwd naar, sinds iemand bij Zomergasten het erover had geloof ik. Ik ga er maar eens naar op zoek.
Ik heb niet alle delen gezien, maar de verhalen bleven lang door mijn hoofd spoken.

Slemper
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Slemper » 18 apr 2007 08:31

Kyrill schreef:Bokseneun Naui Geot(Park Chan Wook, 2002)

verhaal3.0
Je ziet in ieder geval de zus en de vriendin van Ryu als een persoon, terwijl het toch echt twee verschillende personages zijn. Redelijk in het begin van de film zie je ze zelfs samen in beeld (in een scene met een schommel).
Dit zou in ieder geval al ongeveer de helft van je vragen weg moeten nemen.

de rest lijkt me een geval van bereidheid om iets van de regisseur aan te nemen. Als je niet gezien hebt dat de zus en vriendin 2 verschillende mensen zijn kan ik me voorstellen dat je zoveel vragen krijgt dat je je aan alle details gaat ergeren.....

Voor mij waren de beelden zo mooi dat ik me gewoon mee liet slepen, ook als dingen nog niet direct duidelijk waren. Vond het uiteindelijk een mooie film, al deed oldboy me meer.

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 18 apr 2007 10:07

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het totaal met Kyrill eens ben, ik heb geloof ik de film nooit uitgekeken ergerde me dood.
Misschien verwachte ik wel teveel na Old Boy.

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 18 apr 2007 10:12

Colonel_Kurz schreef:
Count me in, aan de andere kant.

Probeer namelijk maar eens de film Ma Mère, daar masturbeert een jongen wanneer hij een blik op zijn overleden moeder mag werpen voordat ze begraven wordt. Dat was toch wel een vrij ziek moment, maar die film was sowieso ziekelijk absurd. :wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 apr 2007 10:22

Maar dat is toch veel 'zieker' dan die vijf gozers? En dus sta je dan aan 'onze' kant, of begrijp ik Stijn nu verkeerd?

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 18 apr 2007 10:23

Gadverdamme man. Wie bedenkt zoiets nou? :r

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 18 apr 2007 11:03

Colonel_Kurz schreef:Maar dat is toch veel 'zieker' dan die vijf gozers? En dus sta je dan aan 'onze' kant, of begrijp ik Stijn nu verkeerd?
Mijn fout. Ik heb het even teruggelezen (nu inclusief de reactie van Kyrill), ik sta inderdaad aan 'jullie' kant. :wink:

Brakhage
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Brakhage » 18 apr 2007 11:15

Ann McDunn schreef:Dat vroeg ik mezelf ook al af, ik heb Babel nog niet gezien maar juist door de posts van Brakhage wil ik dat wel doen, dan kan ik zelf eens goed nadenken over wat ik heb gezien want daar is niets mis mee. :wink:
Dat moet je vooral doen, dat moedig ik altijd aan.
Ann McDunn schreef: Brakhage jouw computer is sneller dan de mijne, maar als jij walgt van bepaalde films dan hoeft dat bij anderen nog niet zo te zijn.
Ik word jouw selectieve gezeik nu onlangs kotsbeu. Werkelijk iedere keer als ik een tegenstrijdige mening hier presenteer kom je met dit politiek correcte gezever aan. Buiten het feit dat het ontzettend zielig is zou ik er nog mee kunnen leven, MITS je dat bij iedereen zou doen. En dat doe je dus niet. De voorbeelden zijn legio, ik noem enkel een Rooster die mij fijntjes vertelt dat Lynch waardeloos en pretentieus is en dat dit de keiharde waarheid is (en dus geen ruimte laat voor anderemans mening, iets waar jij MIJ van beschuldigt iedere keer, nietwaar?) of zelfs op de vorige pagina's. Waarom zit je er dan ook niet tussen met je bemoeizuchtige en prekerige snavel? Dus wees of aub consequent of hou gewoon je smoel. En het kan me redelijk gestolen worden hoe ik nu overkom, ik ben jouw zeikerige gedoe gewoon beu.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 18 apr 2007 11:19

Het kan je misschien niet zo veel schelen, maar dit gaat mij echt te ver. Je kunt ook gewoon een volwassen reactie geven. Daar is niks mee.

Gesloten