Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 23 apr 2007 13:42

lykathea schreef:Gewoon weer eens Magnolia kijken. Daarna kan je zeker weer 3 films van Tom Cruise zien voordat hij weer vervelend wordt. :P
Dat moest ik maar weer eens doen inderdaad. Bedankt voor de tip. :T

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 23 apr 2007 13:51

Ace Ventura 2: When Nature Calls (zoveelste keer, tel kwijt)

In Londen herkeken onder genot van alcohol en andere beschonken vrienden/vriendinnen. Was weer super vet en lachen.

9/10 op schaal van lachfilm :D My Hero!

Clerks

Grappige film met weinig minpunten, alleen het gemekker over de relatie vond ik soms iets te overheersend. Verder zeker vet, ben benieuwd naar deel 2.

7.5/10

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 23 apr 2007 13:57

Colonel_Kurz schreef:"Quarter-life crisis", Sokolsky? :wink: The Graduate behandelt die thematiek trouwens sterker vind ik, en heeft een veel sterker einde.
Hm, het 'on the brink of adulthood' is bij allebei duidelijk, maar het echt kiezen voor volwassen worden is in The Graduate een gevolg van het verhaal, in Garden State gedurende het verhaal.

Ook leuk is het letten op het weer terugkomende emotie van Andrew gedurende film, en kleine dingentjes die je dat laten zien. Je zei het trouwens erg mooi Sokolsky, en Rich Art, ik neem aan dat je mijn 'suggestie' niet serieus nam?

Het einde vind ik geweldig, hoe cliché het is, het voelt goed na het verhaal.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 23 apr 2007 14:19

Jusjuh schreef:...en Rich Art, ik neem aan dat je mijn 'suggestie' niet serieus nam?
Je moet me even helpen met welke suggestie je precies bedoeld...

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 23 apr 2007 15:26

Perfect Stranger(James Foley, 2007)

Rowena(Halle Berry) heeft een vriendin die Grace heet. Zij is een van de laatste die Grace gesproken heeft. Wanneer ze dood wordt aangetroffen.

Ik kom er nu net achter dat de film een 4.8 krijgt op imdb. Naar mijn idee niet terecht. Ik zat continu op het punt van me stoel. De film zelf is wel een 7. Maar ik vind de ontknoping er nog 0.5 punt boven op doen. Ik heb zelf op imdb de film een 7 gegeven. Omdat ik hem eerder een 7 vind dan een 8. Echter ik vind het wel een 7.5 waard. Halle Berry is echt gigantisch mooi. En ze speelt haar rol als soort van lokaas Femme Fatalle ook erg goed. Bruce Willis vertolkt zijn bijrol ook naar behoren.
Aardige film, alleen de ontknoping maakt de film net ietsjes beter.

7.5

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 23 apr 2007 15:43

Rich Art schreef:
Jusjuh schreef:...en Rich Art, ik neem aan dat je mijn 'suggestie' niet serieus nam?
Je moet me even helpen met welke suggestie je precies bedoeld...
Epilepsie, drugs, Mark-als-de-moordenaar.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 23 apr 2007 16:08

Flirt
Leuk tussendoortje, dat vooral opvalt door de onwijs zomerse setting. Je wordt er vanzelf vrolijk van :)
6.5/10

Melinda & Melinda
Ik kon hier weinig mee. Er is totaal geen binding met de karakters en de plotontwikkelingen lijkt wel erg makkelijk.
5.5/10

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 apr 2007 18:48

The Name of the Rose (1986)
..elke keer weer als ik deze film kijk maakt hij een diepe indruk, het is er zo een die je eenmaal gezien hebt nooit meer vergeet.
100% genieten.
10/10
Laatst gewijzigd door emperor op 23 apr 2007 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Blitz
Filmster
Filmster

Bericht door Blitz » 23 apr 2007 18:50

Sunshine gisteravond in de bioscoop. Had nog nooit van deze film gehoord, snap nu ook waarom! De zon is stervende en een groepje mensen moet een soort bomachtig iets laten ontploffen in de zon zodat deze weer aangaat. Enige leuke was de trailer van Spider-Man 3 (8,75 is alleen wel een beetje duur voor een goede trailer).

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 23 apr 2007 21:17

Afbeelding

Au Hasard Balthazar (Robert Bresson – 1966)
M’n reviewtje maar eens inleiden met een nu al legendarische quote over Au Hasard Balthazar:
Sokolsky schreef:Daar wordt elk personage van het scherm gespeeld door een ezel. Niet dat die ezel nu zo briljant is, hij staat eigenlijk niks te doen, maar dat personage is tenminste boeiend.
Bresson’s films staan niet bekend om hun fenomenale acteerwerk, inderdaad komt het ezeltje echter over dan alle personages bij elkaar. Bresson wilde zijn acteurs zo vlak mogelijk laten acteren, zo liet hij takes vele malen over doen om elke emotie uit het spel te drijven. Er zijn eigenlijk drie manieren waarop de kijker daarop kan reageren. Het interpreteren als slecht spel, in de lach schieten door de kolderieke situaties die het soms oplevert of dit gegeven een plaats proberen te geven in de film (waarom doet Bresson dit zo?). Ofschoon ik meerdere keren hardop moest lachen, bijvoorbeeld als een betraand gezicht emotionele teksten voordraagt alsof het de krant hardop leest, was ik vooral gefascineerd door het waarom van deze aanpak. Een tegenreactie op emotioneel acteren dat zoveel films kenmerkt? Verhullen dat Au Hasard Balthazar eigenlijk melodrama ten top is? De kern van het drama accentueren door het te ontdoen van overtollige dramatiek? Ik neig naar het laatste, waarbij ik in het midden laat of dat inderdaad gelukt is.

Behalve het stijve acteren valt vooral de montage op. Deze is zeer effectief; nauwelijks throw away shots en er wordt zelden langer vastgehouden aan een shot dan nodig is; het zorgt er in combinatie met de slechts spaarzaam bewegende camera voor dat je als kijker het idee hebt steeds op de juiste momenten op de juiste details gewezen wordt. Want dat doet Bresson ook: veelvuldig details filmen. Met name handen die handelingen verrichten komen vaak in beeld, zonder dat daarbij het gezicht van het personage zichtbaar is. Handelingen lijken zo belangrijker te worden dan de personages die daarbij betrokken zijn. Het zou aansluiten bij de droge manier van acteren, waardoor de personages en hun gevoelens ook al van minder belang lijken te worden.

Uiteindelijk is Au Hasard Balthazar een verwarrende film. Een parabel over een ezeltje dat steeds in het bezit van een ander komt en daarbij behoorlijk wat leed ziet en zelf te verduren krijgt. Toch is het een verhaal dat vele lagen kent en daardoor des te moeilijker te doorgronden wordt. Ondanks de eenvoud van het verhaal wordt er behoorlijk wat hooi op de vork genomen (‘De wereld in anderhalf uur’ heeft Godard eens gezegd) en eerlijk gezegd prefereer ik de relatieve eenvoud van Pickpocket, waar de diepgang zich op een beperkt aantal (voor mij interessantere) thema’s concentreert. De Bresson-aanpak lijkt daar op een of andere manier beter bij aan te sluiten. Conclusie: ondanks dat ik niet het gevoel heb er uitgehaald te hebben wat er in zat was het weer een fascinerende film van een eigenzinnig filmmaker.
7,5/10

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 23 apr 2007 21:42

Zui hao de shi guang (2005)

Nou ja, het goede nieuws is dat ik nu ook iets van Hou hsiao-hsien gezien heb. Traag en weinig boeiend drieluik over liefde met steeds dezelfde acteur en actrice, echter in drie verschillende tijdvakken. Het middenstuk is silent; niet eens zozeer vanwege de vorm zelf, maar omdat men in 1911 in Taiwan Mandarijn sprak en er niet genoeg tijd was om de acteurs Mandarijn te leren. Tsja... hier en daar wat aardige muziek, ook nog wel mooi geschoten, een prachtige hoofdrolspeelster, maar een plank van een tegenspeler en gebrek aan enige meeslependheid zorgen ervoor dat het geen voldoende wordt.

LuCos
Bijrol
Bijrol

Bericht door LuCos » 23 apr 2007 21:43

The Beach op Film1.
Eigenlijk had ik hem veel slechter verwacht, maar vond hem nog best boeiend om naar te kijken. Af en toe zag je dingen waarvan ik denk dat de makers van Lost misschien iets van hebben overgenomen...
Nja, ik heb DiCaprio altijd al een goede acteur gevonden (en vele van jullie vinden hem een zielige slijmbal). Ik geef de film een 7. Want er werd er goed in geacteerd, alleen vond ik het einde iets te blij, of iets te makkelijk...

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 23 apr 2007 21:45

Taiwan Mandarijn sprak en er niet genoeg tijd was om de acteurs Mandarijn te leren
Dat klinkt voor mij best amateuristisch. Maar als het silent gedeelte je goed bevalt, lijkt het me geen nadeel :)

kNoe
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kNoe » 23 apr 2007 22:04

Bobby - Emilio Estevez (2006)

Interessante film van Estevez, waarin hij ook voor zijn vader een rol heeft weggelegd. De 22 personen worden op een prima manier aan elkaar gelinkt, met prachtige muziek eronder. Ook het camerawerk is zeer goed in orde.

Al met al een vermakelijke film, die niet erg ingewikkeld is (wat wel een valkuil is bij zoveel personages). Zeker leuk om een keer gezien te hebben.

Afbeelding

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 23 apr 2007 22:21

Marked for Death
Hard to Kill viel een beetje tegen, maar met deze film is Steven weer helemaal terug! De recensie volgt uiteraard in het juiste topic.

Films 2007:51

Gesloten