Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 02 mei 2007 07:14

ash_ schreef:
Creeper schreef:En toen meneer op heldhaftige manier langs de Amerikaanse vlag zweefde, schoten mijn tenen bíjna uit de kom.
Anderen vatten dit weer op als een sneer naar Amerikaanse patriotisme (zie ook de FT recensie). Maar goed, ik zal donderdag zelf eens gaan kijken ;)
Ja ik heb het ook al gelezen, maar toch. Het was ook net op zo'n moment dat iedereen hem stond op te wachten, en dat hij zijn zwarte pak weg had 'gegooid' en klaar was voor de laatste strijd etc., etc. Ik vond het irritant. :P

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 02 mei 2007 07:43

Kruistocht in Spijkerbroek

Toen ik nog jong was mijn favoriete boek in de bibliotheek, vaker gelezen dan ik mij kan herinneren, en daarom stoorde ik mij toch aardig aan alle wijzigingen ten opzichte van het originele verhaal, ik vraag mij dan ook sterk af of mevrouw Beckman als ze nog zou hebben geleefd met alle aanpassingen eens zou zijn geweest.
Ik denk dat voor deze film hetzelfde geld als voor de verfilming van Eragon, heb je het boek niet gelezen dan is het een goede film, maar nu een redelijke film.
Het einde kon ik ook niet goed tegen, maar dat is persoonlijk.

Spider-man III
Mijn superhelden verslaving is niet teleurgesteld.
Hoewel het verhaal net als bij de vorige delen op sommige punten erg klef te noemen was, is de film over het algemeen net zo sterk als deel II.
Kom maar op met meer delen :D
Laatst gewijzigd door Ayciro op 02 mei 2007 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 02 mei 2007 10:37

Spider-Man 3
Actie was prima, special effects waren top (met name de "geboorte" van Sandman) verhaal was onderhoudend en er viel ook weer genoeg te lachen (Bruce Campbell als de franse ober _O_ ) Jammer dat het af en toe een beetje te klef was en dat gedoe met die amerikaanse vlag :r
Al met al een rpima film, maar wat mij betreft wel de laatste. Verhaal is wel afgerond zo.
7,5/10

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 02 mei 2007 10:40

21 Grams (2003)

Het tweede ‘deel’ uit de trilogie. Net als Amores Perros is ook dit een geweldige film. Amores Perros vond ik iets uitgebreider en duurde ook een stuk langer. 21 Grams is iets beknopter en duurt iets korter. Op de een of andere manier had ik toch een iets fijner gevoel bij deze film, maar ik kan er maar niet achter komen welke ik nou beter vindt. De cast in 21 Grams spreekt mij meer aan en acteert geniaal (Naomi Watts!). Maar ook in Amores Perros is het acteerwerk zeer goed. Het zijn beide prachtige films, waarbij ik 21 grams iets fijner vindt om te kijken. Echter, beter of slechter? Lastig...

Ook een:

8/10

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 02 mei 2007 10:45

Bronenosets Potyomkin (Броненосец Потёмкин), de montage is geweldig, maar de film heeft een wat propagandistische nasmaak. Toch mag je dit met recht een klassieker noemen, die de tand des tijds ruimschoots heeft doorstaan.

Verplichte kost.

8,9/10

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 02 mei 2007 11:26

Nuovo Cinema Paradiso
Een prachtig en emotioneel verhaal over een succesvolle filmmaker die na de dood van zijn grote vriend Alberto terugdenkt aan zijn jeugd. Op schitterende wijze wordt verteld hoe de liefde voor films en voor zijn jeugdliefde Elena is begonnen en hoe hij en Alberto de beste vrienden zijn geworden. De film is gemaakt op een prachtige locatie (een heerlijk pittoresk Italiaans dorpje), voorzien van prachtige muziek en is zo aangrijpend dat je drie uur na het einde van de film nog zit te huilen. Geweldig!
9/10

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 mei 2007 12:46

Little Shop Of Horrors (1960)

Na Machine-Gun Kelly mijn tweede aanraking met het regiewerk van Roger Corman, en deze beviel een stuk beter. Een geinige komedie over een onhandige jongeman die per ongeluk een mensenetende plant kweekt. Vol scherpe dialogen, maar de show wordt gestolen door een 23-jarige Jack Nicholson die in één scène komt opdraven bij de tandarts omdat hij van de pijn houdt. De Big Jack lach en glimlach zijn ook hier al present. Overigens is het niet aan de film af te zien dat hij in slechts 2 dagen geschoten werd.

***½*

The Wild Bunch

Nog altijd een van de beste, sterkste en coolste westerns ooit. It ain't like it used to be, but it'll do.

The Texas Chain Saw Massacre

Damn, wat een film! In de eerste helft zitten al een aantal sterke scènes, maar dat is niets vergeleken met de 2de helft van pure terreur die je bij de keel grijpt en niet meer loslaat. Na 33 jaar nog steeds bloedstollend, en zijn reputatie meer dan waard. Behalve dan de reputatie dat dit een heel erg bloederige film zou zijn, want dat valt behoorlijk mee. Moest na afloop terug naar huis fietsen om 2 uur 's nachts, en die donkere bosjes aan één kant van de weg hadden opeens een heel ander effect op me. :) Een van de meest intense filmervaringen die ik de afgelopen tijd heb gehad. Mijn recente voornemen om meer horror te gaan kijken begint goed! (n.a.v. The Devil's Rejects, waar ik binnenkort nog een heel verhaal over ga posten)

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 02 mei 2007 14:37

Afbeelding
Elephant (2003 - Gus van Sant)

Een adembenemende reconstructie van het incident in 1999 op de Columbine Highscool in de Verenigde Staten. De film heeft een mooie opbouw van een uur, wat uitloopt in een kwartier verderf en paniek. Dit alles wordt prachtig gebracht met klassieke muziek, mooi camerawerk en doodse stiltes. Ook mooi is het gebruik van echte leerlingen die nog geen ervaring hadden met acteren, die erg geloofwaardig overkomen. Verder komt de film in het begin heerlijk dromerig en surrealistisch over, alleen de climax had wel wat grootser gemogen. Al met al een zeer interessante film.

8/10

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 02 mei 2007 14:39

Colonel_Kurz schreef:The Texas Chain Saw Massacre

Nog iemand die het snapt! :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 mei 2007 14:55

Creeper schreef:

Yup. Heb net je recensie zitten lezen, en hoewel ik wat andere observaties dan jij heb gemaakt denk ik, komen we tot dezelfde conclusie. :)

kNoe
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kNoe » 02 mei 2007 18:36

El Labyrinto del Fauno - Guillermo del Toro (2006)

Een fikse tegenvaller, laat ik daarmee beginnen..Okee, het verhaal is mooi, de personages worden goed neergezet, de wezens zijn prachtig..maar toch..de 'actie'-scènes hadden van mij niet zo expliciet gehoeven, dat vele blauw in de scènes verveelde me ook op den duur, nee..dit was niet wat ik ervan verwacht had..

Afbeelding (eigenlijk een 7,5 maar daar heb ik nog geen plaatje met mooie sterretjes voor)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 02 mei 2007 18:41

Ondanks je negatieve reactie, vindt ik het cijfer nogal aan de hoge kant.

kNoe
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kNoe » 02 mei 2007 18:52

Rich Art schreef:Ondanks je negatieve reactie, vindt ik het cijfer nogal aan de hoge kant.
Die hoge waardering komt vooral voort uit de kracht van de verhaallijnen, het sterke acteerwerk en de muziek. Ik realiseer me ook dat ik heel slechte 'korte recensies' schrijf, daar moet ik nodig wat aan gaan doen.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 02 mei 2007 20:22

Colonel_Kurz schreef:
Creeper schreef:

Yup. Heb net je recensie zitten lezen, en hoewel ik wat andere observaties dan jij heb gemaakt denk ik, komen we tot dezelfde conclusie. :)
Ik ga hem waarschijnlijk morgen kijken. Misschien doet een horror als deze mij weer de draad oppakken.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 02 mei 2007 21:04

La Double Vie De Veronique is een prachtige film, met mooie symboliek, die helaas tegen het einde wat ongrijpbaar en zweverig word. Misschien geeft een tweede kijkbeurt uitsluitsel. En met zulk acteerwerk en prachtige beelden zal dat geen straf zijn.

9/10

Gesloten