Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 12 mei 2007 19:30

Rebecca(Alfred Hitchcock, 1940)

De 14de film die ik zag van mijn favoriete regisseur allertijden.

Rebecca is een mysterie rond om de dood van Rebecca de vrouw van Maxim de Winter(Laurence Olivier)

Ik heb genoten. Vind het een erg goede film. Acteerwerk van Joan Fontaine (zijn tweede vrouw in de film) en Laurence Olivier is erg goed.

Wat ik wel jammer vind is dat het mysterie veel antwoorden geeft rondom de dood van Rebecca. Maar gelukkig wordt niet alles beantwoord.

Absoluut een aanrader.

9.0
Laatst gewijzigd door Kyrill op 12 mei 2007 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Slemper
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Slemper » 12 mei 2007 20:29

Kyrill schreef:Rebecca(Alfred Hitchcock, 1940)
Is je omschrijving geen spoiler? Je komt er namelijk pas op driekwart van de film achter dat Rebecca's dood geen ongeluk was

Voor mij was het de zevende hitchcock die ik zag, en hoewel ik me prima vermaakt heb, wilde het verhaal me niet echt grijpen.
Gelukkig zat de film bomvol met mooie plaatjes, was het spel van de hoofdpersonen aanstekelijk en was de muziek ook weer erg fijn, dus verspilde tijd was het geenszins.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 12 mei 2007 20:47

Mirrormask
Creatief meisje komt in haar eigen fantasiewereld terecht en moet zien te ontsnappen aan een boze koningin, de fantasiewereld redden en ook nog eens terug zien te komen.
Verhalend stelt het weinig voor en de film is ook redelijk traag, maar de visuals zijn werkelijk prachtig, de film fantasierijk en heel sfeervol. ik heb met volle teugen genoten.
4/5

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 13 mei 2007 02:00

Todd McFarlane's Spawn 2

De duistere stijder uit de hel keert terug in een nieuw seizoen waarin hij zijn voormalige vrouw moet beschermen tegen mensen die haar en zijn man willen vermoorden. Alsof dat niet erg genoeg is, moet hij nog met z'n gewetens worstelen en een kant kiezen (hemel of hel) voordat het te laat is.

8/10

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 13 mei 2007 02:11

Afbeelding
Spider-Man 3 (2007 - Sam Raimi)
Tegenvallertje. Ok, de special effects en actie zien er prachtig uit en 3 schurken vond ik zeker niet te veel. Maar alle perikelen daar tussen vond ik soms ronduit belachelijk, om alleen al Peter Parker met zijn emo-kapsel en al zijn gedragingen daarbij maar te noemen. Maar ook aan het overload aan vals sentiment en patriotisme kon ik me erg irriteren. Erg jammer vond ik dit. Toch valt er nog genoeg te genieten. De humor is bijvoorbeeld meer aanwezig in de vorige delen en dat vond ik een goed punt. Voor de rest was het gewoon verstand op nul en heerlijk kijken naar de schitterend gefilmde actiescénes.

6,5/10

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 13 mei 2007 08:04

The Thing (1982)
..een van de beste films aller tijden, nog steeds een ijzersterke horror.
10/10

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 13 mei 2007 09:30

Vanacht zag ik Y tu mamá también ( Alfonso Cuarón - 2001 ), en dat bleek een zeer bijzondere roadmovie met een interessante thematiek. Veel seks, maar absoluut in dienst van het verhaal - of eigenlijk is seks een groot deel van het verhaal. Na het feelgood roadmovie sfeertje komt het einde tamelijk schokkend, de film wordt hierdoor in een geheel ander daglicht gezet en geeft weer een andere en interessante kijk op de geziene gebeurtenissen. Prachtfilm.

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 13 mei 2007 10:08

Ali G Indahouse (2002)

Zucht...lager niveau kán niet...

1/10

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 13 mei 2007 10:14

Groundhog schreef:Zucht...lager niveau kán niet...
Ik moet zeggen dat ik de film in het begin nog best goed te doen vond. Alleen tegen het einde, een probleem waar veel comedies last van hebben, werd het te veel herhaling en té flauw.

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 13 mei 2007 10:27

PUMA schreef:
Groundhog schreef:Zucht...lager niveau kán niet...
Ik moet zeggen dat ik de film in het begin nog best goed te doen vond. Alleen tegen het einde, een probleem waar veel comedies last van hebben, werd het te veel herhaling en té flauw.
Tja nouja...ik ben iemand die echt zo'n beetje overal om kan lachen, maar dit was echt gewoon té slecht. :P

Bob Gray
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Bob Gray » 13 mei 2007 10:51

De film stelt inderdaad niks voor t.ov. de serie die hij met Ali G maakte.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 13 mei 2007 11:25

Bob Gray schreef:De film stelt inderdaad niks voor t.ov. de serie die hij met Ali G maakte.
Inderdaad.

In de serie was hij dom voor een reden, en uitte dat zo goed (door vragen of reacties), dat er vaak briljante scenes uitkwamen.

In de film is alles gewoon dom. En alhoewel dat ook vaak grappig kan zijn, werkte dat in deze film niet echt.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 mei 2007 12:03

Rabbit Proof Fence(Philip Noyce, 2002)

Verteld het verhaal van 3 Aboriginal kinderen die terug naar huis vluchten. Ze zijn van huis weggehaald en in een kamp gezet. Die wet was er in Australie rond 1930 tot 1970. Half bloedjes en aboriginal kinderen werden uit hun hutjes gehaald en weggehaald bij hun ouders. Een reis van 1500 miles terug naar huis!

Wat een hart verscheurende film. Echt , wat een mooie film. Ik zat gigantisch te huilen aan het einde :oops: . Gigantisch mooie beelden van Australie, enorm sterk verhaal, goed acteerwerk. En een mega goede soundtrack. Absoluut een aanrader. Een pareltje naar mijn idee.

En een politiek getinte drama. De kinderen spelen echt erg goed. Ik leefde helemaal met ze mee.

9.3

Mirocube
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mirocube » 13 mei 2007 12:05

Mars Attacks! (Tim Burton, 1996) (herbekeken)
Een zeer amusante film met een geweldige Nicholson (spijtig dat hij niet meer rollen heeft gekregen zoals hij eerst wou).
8/10

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 13 mei 2007 12:22

dannyB schreef: Spider-Man 3 (2007 - Sam Raimi)
Tegenvallertje. Ok, de special effects en actie zien er prachtig uit en 3 schurken vond ik zeker niet te veel. Maar alle perikelen daar tussen vond ik soms ronduit belachelijk, om alleen al Peter Parker met zijn emo-kapsel en al zijn gedragingen daarbij maar te noemen. Maar ook aan het overload aan vals sentiment en patriotisme kon ik me erg irriteren. Erg jammer vond ik dit. Toch valt er nog genoeg te genieten. De humor is bijvoorbeeld meer aanwezig in de vorige delen en dat vond ik een goed punt. Voor de rest was het gewoon verstand op nul en heerlijk kijken naar de schitterend gefilmde actiescénes.

6,5/10
Ik ben het overal met je eens, alleen dat die humor soms echt wel verschrikkelijk was. Het moment dat hij John Travolta aan het nadoen was, leek wel uit een slechte Rob Schneider comedy te komen.

Gesloten