Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 14 mei 2007 22:50

Kyrill schreef:
TheGodfather schreef:
Kyrill schreef:The Fountain(Darren Aronofsky, 2006)

Ik zat vol ''awe'' te kijken.
"Death is the road to awe" :D ;)
Weet ik :wink:
:P ;)

Gisteren:

Blade Runner - Director`s Cut
Opzich een hele toffe en vermakelijke film. Harrison Ford en Rutger Hauer zijn beide ubercool, het ziet er tof uit en het verhaal is ook goed. Alleen had ik, toen ie was afgelopen, toch een ontevreden gevoel. Het einde vond ik te abrupt, het voelde te gekunsteld aan.
Ben benieuwd naar de andere cuts.

7,5/10

BennyBlanco
Filmster
Filmster

Bericht door BennyBlanco » 14 mei 2007 22:55

Eindelijk heb ik Spiderman 3 gezien en hij was moddervet!!!! _O_
Deel 2 valt in het niets bij dit deel. _O_
dikkere actie, vette, battles en veel humor. _O_
9/10

Gothika
7,5/10

The Ultimate Avengers
Marvel tekenfilms, met Captain america, Hulk, Thor, Iron man enz....
Ze nemen het op tegen aliens.
7/10

The Ultimate Avengers 2
Hee, nog een keer tegen dezelfde aliens.... :-?
6/10

Mooie aanvullingen op mijn comicmovies collection.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 15 mei 2007 00:33

The Fountain (2006 - Darren Aronofsky)
De film ziet er prachtig uit, heeft een interessant gegeven en een uitstekende cast in handen met onder andere Hugh Jackman en Rachel Weisz. Maar ik snap hem nog niet helemaal, maar laat hem op me inwerken en misschien komt er dan binnenkort nog een herkijk. Ik geef dit stijlvol werkje nu voorzichtig een punt. Niet te hoog dus.

8/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 15 mei 2007 06:24

Meszahline schreef:Kyrill, Donald zei het al eens, maar ik erger me er ook een beetje aan. Je hebt soms best korte stukjes, vooral nu weer met Dancer in the Dark en de reden waarom je dan alinea's gaat gebruiken ontgaat me even eigenlijk. Alleen als je lange stukken typt, zoals je bij The Fountain deed, kun je af en toe een alinea gebruiken, maar dit leest gewoon heel akelig. :)
Sorry :oops: . Nu gebeurd het echt niet meer!! Fixt.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 15 mei 2007 09:47

dannyB schreef:The Fountain (2006 - Darren Aronofsky)
De film ziet er prachtig uit, heeft een interessant gegeven en een uitstekende cast in handen met onder andere Hugh Jackman en Rachel Weisz. Maar ik snap hem nog niet helemaal, maar laat hem op me inwerken en misschien komt er dan binnenkort nog een herkijk. Ik geef dit stijlvol werkje nu voorzichtig een punt. Niet te hoog dus.

8/10
Ik heb gisternacht ook The Fountain

De film had precies hetzelfde effect bij mij... Ik keek hem zonder ondertiteling (en dat doe ik geregeld bij films) maar nu was het heel af en toe toch best lastig. In iedergeval een Prachtige film (met hoofdletter P ja) die me flink in verwarring bracht. Meerdere interpretaties zijn zeker mogenlijk en mijn interpretatie is voor mezelf nog niet helemaal helder... Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.

Dus ook nog een voorzichtige 8/10 voor mij

enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 15 mei 2007 15:06

W. Blake schreef:
enclave schreef: The Libertine 2004
De film begint heel goed met een monoloog van het personage dat Johnny Depp speelt. Ik had het gevoel dat het een goede film kon worden. Tot mijn teleurstelling kwam ik er een uur later achter dat de film gewoon te seksistisch was.
cijfer: 6.3
Hoe speelt Johnny in deze film? Eigenlijk wil ik, als Depp-fan, toch wel al zijn films op dvd hebben, maar de over het algemeen toch wat negatieve reacties maken me aan het twijfelen. Is de film behalve het feit dat ie volgens jou te seksistisch is interessant genoeg voor een aanschaf?
Johnny acteert gewoon goed. Het verhaal viel me tegen maar het zag er allemaal mooi uit en het acteren was de moeite waard. Je moet er van houden.
Als ik jou was zou ik hem gewoon aanschaffen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 15 mei 2007 15:44

Het is alweer een aantal weken geleden, maar The Devil's Rejects maakte zo'n indruk op mij dat ik er een heel stuk voor het forum over heb geschreven, en dat staat nu hier.
Een zeer miskende en verkeerd begrepen film in mijn ogen.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 15 mei 2007 18:07

In het vliegtuig richting San Francisco heb ik stukjes van Music & Lyrics en The Holiday gezien maar bij beiden viel ik halverwege in slaap. Zegt niet veel goeds.

In San Francisco Spider-man 3 nog eens gezien, ook de tweede keer prima te pruimen.

4/5

Op de terugweg was ik wakker (en verveeld) genoeg om Because I Said So helemaal uit te zitten. Een prototype vrouwenfilm waar feitelijk niks aan is maar die je maar uitzit omdat je niets anders te doen hebt. Ook leuk.

2/5

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 15 mei 2007 18:23

Y Tu Mamá También(Alfonso Cuarón, 2001)

De vriendinnen van twee vrienden (Luna en Bernal) zijn op vakantie. De twee jongens besluiten ook op reis te gaan met Lusita(Verdú). Die ze op een bruiloft hebben ontmoet
Goede film. Hier en daar best wel heftig. De vrienschappen tussen de jongens en Lusita zie je ook gelijdelijk aan steeds groeien. Dat vind ik ook erg mooi in beeld gebracht. En ze nu en dan ook wat ruzie's. Veel seks, gemixt met drama. Wat ik ook erg mooi vond zijn de beelden die je zag van Mexico. En dat het geluid en beeld heel even stopt, wanneer je een introductie krijgt van een personage uit de film. Dat vind ik erg tof. De cinematografie is niet zo goed als bij Children of Men(waar Alfonso eigenlijk de oscar voor Beste Cinematografie had moeten winnen).
Zeer degelijke road movie. Ik heb genoten. Jammer van het einde.Dat Lusita doodgaatEn dat ze elkaar nooit meer spreken
8.2
Laatst gewijzigd door Kyrill op 16 mei 2007 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 15 mei 2007 22:06

The Machinist

Nadat de graatmagere en aan slapeloosheid leidende arbeider Trevor Reznik betrokken raakt bij een fabrieksongeval denkt hij al snel aan een complot. En dat is nog maar het begin van een film die bijzonder ingenieus in elkaar zit, hij zou niet misstaan in de Clash of the Mysteries. Christian Bale is uitstekend als antiheld Trevor, hij wisselt verwilderde, paranoïde momenten af met momenten waar hij doodmoe en rusti is en bewaart de balans. Ook John Sharian is goed op dreef als Trevor's tegenstrever Ivan, inclusief geniepig lachje. Het einde van de film is niet helemaal gesloten en staat open voor discussie, dat is positief voor mij. *SPOILERS* Zelf sluit ik me aan bij diegenen op IMDB die denken dat Trevor dood is. Hij had zijn Firebird als total loss opgegeven, maar nadat hij Nicholas aanrijd zit er slechts een ster in zijn voorruit. Tel daarbij op dat dat hij in een eerdere achtervolging op Ivan ter nauwernood een camper ontwijkt in een vrijwel gelijk shot en je hebt reden om aan te nemen dat hij de camper geramd heeft. *SPOILERS*
Belangrijkste minpunt van deze film was voor mij de af en toe te dik aangezette muziek.

7,8/10

flip-flop
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door flip-flop » 15 mei 2007 22:07

Kyrill schreef:Y Tu Mamá También(Alfonso Cuarón, 2001)

De vriendinnen van twee vrienden (Luna en Bernal) zijn op vakantie. Ze besluiten zelf op rijs te gaan met (Verdú)
Goede film. Hier en daar best wel heftig. Veel seks, gemixt met drama.
Zeer degelijke road movie. Ik heb genoten.

8.2
De vriendinnen zijn op vakantie en ze besluiten zelf op rijs te gaan?

Dus ze zijn al op vakantie, wanneer ze besluiten om nogmaals op vakantie te gaan?

Ze besluiten zelf op rijs te gaan met

( niet echt een zin aangezien je "Verdu" tussen haakjes formuleert)

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 15 mei 2007 22:31

Gisteren "The Untouchables" gekeken, prachtige film over Al Capone en Eliot Ness. Goed verhaal, goede acteurs, goede, maar soms vreemde muziek, prachtig geschoten beelden en soms lijpe (komische) actie. Een echte aanrader dus... _O_

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 15 mei 2007 23:58

Let's Go to Prison (2006 - Bob Odenkirk)
Leuk voor een keer gezien te hebben. Niet meer, niet minder.

5/10

John.G
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door John.G » 16 mei 2007 08:00

Jean de Florette (1986)
Hele mooie film. Lekker geacteerd. Goed verhaaltje, verveelt geen moment.
9/10.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 16 mei 2007 11:19

flip-flop schreef:
Kyrill schreef:Y Tu Mamá También(Alfonso Cuarón, 2001)

De vriendinnen van twee vrienden (Luna en Bernal) zijn op vakantie. Ze besluiten zelf op rijs te gaan met (Verdú)
Goede film. Hier en daar best wel heftig. Veel seks, gemixt met drama.
Zeer degelijke road movie. Ik heb genoten.

8.2
De vriendinnen zijn op vakantie en ze besluiten zelf op rijs te gaan?

Dus ze zijn al op vakantie, wanneer ze besluiten om nogmaals op vakantie te gaan?

Ze besluiten zelf op rijs te gaan met

( niet echt een zin aangezien je "Verdu" tussen haakjes formuleert)

Bedankt voor het opmerken en het posten ervan :T . Stukje was nogal haastig en chaotisch getypt. Heb het nu even aangepast, en duidelijker gemaakt :)

Gesloten