Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 mei 2007 11:10

The Matrix Revolutions (herkijk, ditkeer niet in kutbioscoop om 2 uur smiddags met krijsende kinderen.. niet overdreven)

Eerste deel: weer erg goed alleen het hoefde van mij (ook) minder aansluitend op deel 2 te zijn... het is wel heel abrupt zo
Tweede deel voor eindgevecht van Neo: Meer van kunnen genieten, achteraf vond ik het gevecht met de sentinels in de robots erg cool en de spanning vond ik ook best goed gehouden.
Eindgevecht van Neo: Mooi, maar een beetje TE naar mijn idee, wat willen de makers nou dat Neo helemaal GODLIKE wordt en die Smith helemaal de mallemoer heen mept of dat het subtiel gaat... ze lijken niet te kunnen kiezen want eerst komt een groot spektakel gevecht met krachten die hij 'ineens' heeft. Ook vond ik de reacties in Zion wat kleinschalig... het eindstuk met het orakel vond ik dan wel weer iets hebben... gemengd dus.

Conclusie: Visueel prachtig, vette actie, nog meer goedkope dialogen en een goed voorbeeld van makers die niet weten wat ze willen (in dit geval hoe deze super trilogie af te sluiten). Toch best zonde dus.

7.2/10

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 25 mei 2007 12:40

Colonel_Kurz schreef:
gollum36 schreef:Dat ben ik niet met je eens, Scorcese weet door zijn acteursregie de personages uit te diepen en heeft een visuele stijl die wel degelijk afwijkt van Infernal Affairs. Dat maakt hem sowiezo al de moeite waard.
Inderdaad. Derhalve vond ik de personages in The Departed ook veel interessanter dan in IA. Daarnaast vond ik het sentiment er af en toe te dik boven opliggen, en heel veel veels te haastig afgewerkt. En die 'onzin', komt die niet grotendeels uit de prequel en sequel van IA?
Het klopt dat Scorsese de personages beter uitdiept. Echter, ik kan niet zeggen dat ik dit vereiste vindt om het een betere film te maken. Ik vond het juist fijn dat het wat oppervlakiger bleef. Ik beleefde simpelweg meer spanningsmomenten in snellere vaart waardoor ik het boeiender vond om te kijken. Maar zoals je zegt is The Departed misschien wel iets interesanter door de wat verdere uitdieping en dus inderdaad absoluut de moeite waard.

Ik heb Infernal Affairs 2 en 3 nog niet gezien dus ik heb geen idee in hoeverre Scorsese hier inspiratie uit heeft gehaald.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 25 mei 2007 13:57

Underworld: Evolution
Aardig verhaal, aardige sfeer, aardige actie, aardige film. Uitermate geschikt voor een drinkinggame trouwens: Bij elke slowmotion een shot nemen en wie het eind van de film haalt, heeft gewonnen.
2,75/5

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 25 mei 2007 14:00

Vleeshaak schreef:Uitermate geschikt voor een drinkinggame trouwens.
Spiderman films zijn ook uitstekende drinking films! Wanneer je het woord "spiderman" hoort, neem je een shot! Dan haalt niemand het einde van de film, gegarandeerd. :Y

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 25 mei 2007 14:34

28 Days Later
Danny Boyle, 2003

Wat begon als een interessante horrorfilm, die het zombiegenre benaderde vanuit een wetenschappelijk en medisch oogpunt, eindigt in een bombastische actiefilm die alle spanningsaspecten inruilde voor professioneel moordende mannen en pubers.

Een erg sterke eerste helft dus, die vaak zelfs mij als kijker raakte, met op goede momenten opgeroepen emoties. De verplichte zombiemomenten zijn dan niet al te sterk, maar dat wordt goedgemaakt door andere sterk momenten buiten de horror. Een interessante en logische kijk op een dergelijke epidemie. Mooi.
De tweede helft, daarentegen, is erg slap. Alles wat opgebouwd is in de 1e 2 aktes word overboord gekieperd. Het al behoorlijk hoge onlogische gebeurtenissen zien we verdubbeld worden. Ons lieve kleine meisje doodt als een ware pro de ene na de andere. Belachelijk slot, op de laatste minuut na. En wat maakt Boyle een fout door er toch nog even wat belachelijke one-liners tegenaan te gooien in de laatste paar minuten.

Vergeet trouwens niet een Pepsi te drinken terwijl je een lot van de National Lotery koopt.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 mei 2007 18:45

Snakes on a Plane (2006)

..wat een waardeloze film.

1/10

Slemper
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Slemper » 25 mei 2007 19:10

Broken Flowers (2005, Jim Jarmusch)

Erg prettig van sfeer en tempo, met af en toe zeer mooie muziek en onverwachts grappige scenes. Bill Murray is geknipt voor de hoofdrol, al lijkt zijn personage wel een klein beetje op dat van Lost in Translation.
Het einde vond ik ook erg plezierig al kan ik me voorstellen dat het voor sommige mensen te open is. Ik vond dat echter perfect aansluiten bij het 'toevallige', lichte en verassende karakter van de film.

Toch, ondanks alle pluspunten ontbrak er iets wat de film van 'heel fijne film' naar 'meesterwerk' had kunnen tillen, er lijkt net iets te weinig richting aan te zitten (bij gebrek aan een beter woord).

een ruime 7,5 heeft hij in ieder geval wel verdiend, misschien komt daar nog meer bij bij een herkijk.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 25 mei 2007 19:43

Vanishing Point (Richard C. Sarafian, 1971)
In Vanishing Point volgen we de ex-coureur Kowalsky (Barry Newman) die een opgevoerde Dodge Challenger van Colorado naar San Francisco dient te rijden. Echter, al snel blijkt dat Kowalsky deze trip in een razend tempo wil afleggen. De rest van de film volgen we Kowalsky op zijn razende tocht door meerdere staten, ondertussen achtervolgd door vele agenten.

Het plot is dun en de momenten waarop wordt geprobeerd het karakter van de coole, kalme Kowalsky wat uit te diepen door middel van flashbacks voelen een beetje misplaatst aan. Ook de personages die Kowalsky ontmoet tijdens zijn trip (o.a. een naakte motorrijdster en een slangenvanger) zijn bijzonder typisch, maar passen wel enigszins in die sfeer zo typisch voor de vroege jaren '70. Newman voldoet prima als Kowalsky, hoewel hij niet veel meer hoeft te doen dan cool blijven. Zijn grootste verdienste is de sympathie die we voor Kowalsky opbouwen, ondanks zijn roekeloze rijgedrag en voor ons onbekende motieven daarvoor.

Het sterkste punt van de film zijn de beelden van de scheurende Challenger, maar dit is dan ook meteen een enorm sterk punt. Wat mij betreft is dit het punt waarop Death Proof nog het meest weg heeft van Vanishing Point want ook daar zitten zeer veel mooie race beelden in. Vanishing Point heeft echter niet de vervelende vrouwen met de saaie dialogen, het is een simpel 'keep it cool' dat uitstekend werkt. Bij cool moeten we ook nog referen aan de blinde DJ Super Soul die een sympathie voor de eenzame man die de politie trotseert heeft opgebouwd. Deze sympathie laat hij tot uiting komen in zijn radioprogramma, waarbij de nummers die hij draait veelal onvervalste soul is die de film een heerlijke feeling geven. Wat mij betreft superieur aan Death Proof en een achtervolging die zich kan meten met die van bijna alle andere grote achtervolgingen. Ik heb ook nog Bullitt klaar liggen om bekeken te worden, kom maar op met die battle Kurz!
7.6

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 25 mei 2007 19:59

Priness Mononoke
Denk hier even een ontzettend lange rij lovende superlatieven bij.
10/10

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 25 mei 2007 21:48

Eerste keer?

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 25 mei 2007 21:58

Een van de vele versies van Night Watch wat naast een boeiend verhaal en toffe sfx (zeker voor dat budget) een ontzettend nietszeggende film is. Zo plat als een stroopwafel, maar ook zo lekker.

Oftewel: fuck de logica en geniet.

7/10

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 mei 2007 22:21

ErikSchierboom schreef:Ik heb ook nog Bullitt klaar liggen om bekeken te worden, kom maar op met die battle Kurz!
That's the spirit! :T

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 25 mei 2007 22:55

The West Wing - Seizoen 2
Wederom een fantastisch seizoen . Hetzelfde geldt voor dit seizoen als voor het eerste: geweldig acteerwerk, heerlijke snelle dialogen met veel humor en geweldige camera voering.
Je kent de personages inmiddels dus die krijgen de kans beter uitgediept te worden. Wat ik fijnste vind is dat de kijker niet voor de gek wordt gehouden of voor dom wordt aangezien. Door de vele vaktermen wordt je als kijker beschouwd als een insider in het Witte Huis met kennis van zaken en wordt niet alles tot in detail uitgelegd. In het begin van het eerste seizoen was dat nog ff wennen, nu werkt het alleen maar in het voordeel van de serie.
Op naar het derde seizoen

9,0/10

Mirocube
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mirocube » 25 mei 2007 23:40

The Straight Story (David Lynch, 1999) (herbekeken)
Slome maar prachtige roadmovie met een perfecte rol voor Richard Farnsworth.
9/10

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 25 mei 2007 23:50

Mirocube schreef:The Straight Story (David Lynch, 1999) (herbekeken)
Slome maar prachtige roadmovie met een perfecte rol voor Richard Farnsworth.
9/10
Mooi cijfer voor een heerlijke film, Richard Farnsworth is gewoon Alvin zelf! :Y

Gesloten