Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 07 nov 2007 13:23

Psycho-M schreef:
pietje012 schreef: ja begrijp het de gevechten met wat voor andere bekende animatiefilm(serie) kan je deze mee vergelijken?
Ze worden heel flitsend weergegeven. Af en toe best moeilijk te volgen.
Echt te vergelijken is moeilijk maar denk aan het bloedbad in Kill Bill en een snufje Ichi the Killer en je komt een heel eind.
ok thnx :)

jult
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door jult » 07 nov 2007 16:35

Wrong Turn 2: Dead End
Verrassende horror, moet ik zeggen. Erg goed voor zijn soort. Een cinematografisch hoogstandje in ieder geval. Genadeloos hard.
7/10

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 07 nov 2007 16:40

jult schreef:Wrong Turn 2: Dead End
Verrassende horror, moet ik zeggen. Erg goed voor zijn soort. Een cinematografisch hoogstandje in ieder geval. Genadeloos hard.
7/10
Het 1e deel vond ik ook verrassend goed, maar ik zat nou niet echt te wachten op een vervolg. Straight-to-dvd hier in NL?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 07 nov 2007 17:06

Un long dimanche de fiançailles (2004)

Een prachtig geschoten drama wat mij iets te langdradig was. De personages zijn erg sterk en het verhaal komt ook overtuigend over, al vond ik het soms wat te saai. Er zitten enkele leuke en grappige stukjes in, ook kon je zien dat de regisseur Amélie op zijn naam heeft staan. Het einde vond ik verder ook wat tegenvallend, niet zo intens als ik had gehoopt.

7/10

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 07 nov 2007 20:35

Metroland (Saville, 1997) - Sterk geacteerd drama over een jong getrouwde Brit Chris(Christian Bale) die zich na de komst van zijn oude makker Toni (Lee Ross) vragen begint te stellen bij zijn huwelijk met zijn vrouw Marion (Emily Watson). Hij graaft terug in zijn verleden om erachter te komen of dit nu wel het leven is dat hij wil. De film behandelt thema's die je ook wel terug vindt in o.a. The Bridges Of Madison County en Little Children, namelijk een gebrek aan seksuele spanning en de mogelijkheid tot overspel. De conclusie die de film heeft lijkt enigszins cliché, maar wordt wel boeiend en mooi gebracht. Gevoelig en knap acteerwerk van Bale en Watson, die later trouwens nog eens het scherm zouden delen in Equilibrium.

8/10

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 07 nov 2007 21:08

Morrigun99 schreef:
PascalE schreef:
Kyrill schreef:Mooi zo Pascal! Ik kan je ook Rushmore erg aanraden.
Ik was toevallig net op zoek naar ander films van Wes Anderson, helaas is zijn oeuvre wat karig :P.
Je moet wel alle films van Anderson kijken, want stuk voor stuk zijn ze de moeite waard. Persoonlijk staat Anderson op een gedeelde eerste plek bij mijn favoriete regisseurs.
Als je met zijn oeuvre klaar mee bent (hoeft niet zo lang te duren :D )moet je ook écht The Squid and the Whale kijken. Een, naar mijn mening, geweldige film.
Noah Baumbach, de regisseur, schreef mee aan The Life Aquatic. Wes Anderson produceerde op zijn beurt weer The Squid and the Whale en je kunt duidelijk merken dat de twee regisseurs elkaar beïnvloedden. The Squid and the Whale bevat die typische humor en eigenlijk hetzelfde type soundtrack als die je bij een Anderson film zou verwachten.

Tja, ik raak niet uitgepraat over Anderson, maar The Squid and the Whale is ook zeker een favoriete film van me.
Bedankt voor de tip :T Na 2 films van hem gezien te hebben staat hij bij mij ook hoog in het vaandel.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 07 nov 2007 23:07

flightart schreef:
WizardOfOss schreef:Yi yi
Ik zal het opsommen; naast het uitstekende acteerwerk en prachtige camerawerk; de 'volle' personages, het humanisme - familie, de Aziatische cultuur en identiteit (en zijn bespiegelingen), onsentimeel, perfecte mozaïekstructuur, de vindingrijke metaforen (achterkant hoofd), het poëtische ritme in de beelden en sequenties; het rustige tempo waar tijd wordt uitgerekt voor bezinning (wat sommigen als saai interpreteren), en dat alles mondt uit in een van de meest krachtige drama's uit de filmgeschiedenis; het bracht mij het besef hoe mooi het leven is in zijn gelukkige én trieste momenten.
Euh, ja, als ik erover nadenk vat je het zo eigenlijk heel aardig samen. Hooguit vond ik juist dat de Aziatische cultuur hier nogal op de achtergrond bleef, zoals ik al eerder aangaf had het geheel zich met minimale aanpassingen waar dan ook ter wereld kunnen afspelen.

Ik merk wel dat ik het erg lastig vind een film zo te beschrijven, waarschijnlijk is het dan ook onbewust meer uit wanhoop dat ik vaak maar terugval op 'sterk acteerwerk, prachtig camerawerk, mooi verhaal'...

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 08 nov 2007 11:10

Gisteren "Sympathy for Lady Vengeance" gekeken en het viel me allemaal een beetje tegen in vergelijking met de eerste twee films in de trilogie; t.o.v. het thema wraak (en de zinloosheid ervan) voegde de film voor mij niets toe t.o.v Sympathy for Mr. Vengeance en Old Boy. Old Boy blijft veruit de beste naar mijn mening. De cinematografie was wel weer fantastisch, dat moet gezegd. Het acteren vond ik eendimensionaal en constant dat gedoe hoe de medegevangenen van de hoofdpersoon één voor hen een connectie met haar kregen, ging een beetje vervelen.
Beste van de film (pas op! zware spoiler!):20 minuten met familie van de slachtoffers over de dood van Baek vond ik wel ijzersterk.
Park blijft een regisseur echter om in de gaten te houden!

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 08 nov 2007 11:28

VoiceOver schreef: Park blijft een regisseur echter om in de gaten te houden!
Zeker mee eens.

Vaak vergeet men zelfs dat hij buiten de trilogie om al een sterke film had gemaakt, Joint Security Area. Al gezien?

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 08 nov 2007 12:14

Gisteren toch maar naar Maid In Manhattan gekeken. Ik had even zin in een feel good movie, dan zit je bij deze film wel goed (ik tenminste). Luchtig verhaal, een bekend scenario. Een film om even lekker onderuit op de bank te hangen en nergens aan te denken, gewoon kijken. Ik vond het een leuke, luchtige film.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 08 nov 2007 13:48

Afbeelding
Misery (1990 - Rob Reiner)
Een heerlijke sfeervolle thriller naar het boek van Stephen King. De soms beklemmende spanning wordt sterk opgevoerd en moet het vooral hebben van de suggestie, met her en der angstaanjagende momenten. Angstaanjagend en sterk is ook zeker de rol van Kathy Bates te noemen, als gestoorde fan, met bijvoorbeeld de heftige scéne met de moker. Geweldig. Ook James Caan speelt erg sterk en weet overtuigend sympathie op te wekken voor de kijker. Het eindigt welliswaar een beetje cliché, maar eindigt wel precies zoals ik het had gehoopt. Ik zelf heb het boek nog niet gelezen, maar dat ben ik nu zeker van plan.

8,5/10

Slemper
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Slemper » 08 nov 2007 15:38

Ik zelf heb het boek nog niet gelezen, maar dat ben ik nu zeker van plan
doen! Een van Kings sterkste, en in ieder geval engste boeken. Wijkt ook nog eens behoorlijk af van de film af en toe, dus zou ook nadat je de film al hebt gezien zou hij behoorlijk spannend moeten zijn.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 08 nov 2007 16:20

Slemper schreef:
Ik zelf heb het boek nog niet gelezen, maar dat ben ik nu zeker van plan
doen! Een van Kings sterkste, en in ieder geval engste boeken. Wijkt ook nog eens behoorlijk af van de film af en toe, dus zou ook nadat je de film al hebt gezien zou hij behoorlijk spannend moeten zijn.
Ik heb hem thuis ongelezen liggen. Ik ga er zeker binnenkort aan beginnen als ik mijn boek waarin ik nou bezig ben uit heb.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 08 nov 2007 18:34

The Jungle Book
Eindelijk is ook deze klassieker op DVD en nog steeds valt er volop te genieten van de film!
Aaanstekelijke liedjes, onvergetelijke personages en een heerlijk Disney-sausje, maken dit één van de leukste Disney-films! De film is netjes opgepoetst, alleen laat het geluid nog wat te wensen over.
8.0/10

Films 2007:146

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 08 nov 2007 20:07

WizardOfOss schreef:Tsja, da's een goede vraag, geen idee eigenlijk, pure gevoelskwestie. Ik zit nu al minstens een kwartier te proberen het te verwoorden, maar dat wil maar niet lukken. Ik zal er nog eens over nadenken en dan later nog een poging wagen...
Grappig, ik had in zekere zin hetzelfde; ik kon niet op papier krijgen waarom ik dit dan wél een saai schouwspel vond (vandaar ook mijn vraag aan jou). De film is absoluut vaardig gemaakt, veel van de punten die Fligthart noemt, noemt hij terecht, maar toch werkte het dus niet voor mij. [denkt even hardop]Misschien ligt het aan het soort film dat Yi Yi is: 'uit het leven gegrepen'. Dergelijk (meer onderkoeld) drama kan je extra raken vanwege de herkenbaarheid, maar oogt als gemier in de marge als je je er maar weinig bij voor kunt stellen. Wat dat betreft zijn oorlogs- of gevangenisdrama's veiliger, daar kan iedereen zich wat bij voor stellen, ook al is dat voor de meesten niet herkenbaar. Voor mij viel het dubbeltje hierbij de verkeerde kant op, terwijl bij bijvoorbeeld Tokyo Monogatari (ook familiedrama, ook Aziatisch, Yi Yi is wel wat Ozu-esque) het tegendeel het geval was. [/] Misschien dat dat het is, maar in dit geval ben ik ook niet zo sterk in het duiden van mijn gevoel bij een film...

Gesloten