Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 12 nov 2007 18:15

Mijn broertje en neefje (beide 18 jaar) begonnen weer eens dat ze Aziatische Cinema kut vinden en teveel op elkaar vinden lijken. Oldboy hadden ze dan weer wel gezien(goed maar erg ziek).

Ik heb nu soort van weddenschap met ze gemaakt. Ik laat ze kiezen tussen The Bow en The Isle. Als ze een van die twee helemaal uitkijken en met argumenten mij kunnen vertellen waarom ze het echt slecht vinden, houd ik op met ze Aziatische cinema aan te raden.

Ik heb ze een week de tijd gegeven. Zien ze eindelijk eens wat anders dan Japanse horrors en Asia Mania films :).

Als ze met goede argumenten aangeven waarom ze het kut vinden heb ik gefaald :lol: zo niet dan heb ik ze misschien wel bekoren tot meer Aziatische Cinema.

Hoewel ik het nu wel beetje jammer vind dat Bin-Jip en Spring Summer Winter Fall and Spring niet op dvd heb, toch maar eens kopen.

Atlas
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Atlas » 12 nov 2007 19:05

Wrong Turn 2: Dead End Joe Lynch, 2007

2/10

1 punt voor de tieten. :8

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 12 nov 2007 19:23

A History Of Violence (Cronenberg, 2005) - Blijft ook bij de tweede kijkbeurt staan als een huis. Intrigerend misdaaddrama afgewisseld met flitsende en prachtig gechoreografeerde actiescènes. Sterke cast met vooral Viggo Mortensen in een uitmuntende rol. Ook niet te vergeten uiteraard zijn Maria Bello, Ed Harris, Willam Hurt en Ashton Holmes. Een beetje een genrewissel in het oeuvre van Cronenberg, maar wanneer het films als deze en Eastern Promises oplevert, mag daar niemand over klagen.

9/10

Iketes
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Iketes » 12 nov 2007 19:31

Eastern Promises is ook zeker goed :T

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 12 nov 2007 19:42

Iketes schreef:Eastern Promises is ook zeker goed :T
Inderdaad, nog beter zelfs :wink:

cherry blossem
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door cherry blossem » 12 nov 2007 21:25

voor de zoveelste keer Lord Of The Rings, trilogie, geen uitleg nodig dacht ik zo

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 12 nov 2007 21:42

cherry blossem schreef:voor de zoveelste keer Lord Of The Rings, trilogie, geen uitleg nodig dacht ik zo
Nou, het is altijd leuk om te lezen wat je er precies van vondt. :)

cherry blossem
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door cherry blossem » 12 nov 2007 22:11

lord of the rings blijft me iedere keer weer raken, ( :cry: ja dat ook)
ik zie nieuwe dingen, details die me eerder niet zijn opgevallen. de muziek blijft me ook iedere keer weer verbazen.

Ik hou zelf niet zo fantasy films daar deze 3 doen t em toch wel.

tja ze zijn goed tijdvullend als je verplicht bank moet hangen

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 12 nov 2007 22:26

The Proposition
Charlie Burns (Guy Pearce) krijgt van de sherrif een aanbod: hij moet op zoek naar z`n oudere broer die wordt verdacht van het verkrachten en vermoorden van een vrouw en haar gezin. Vindt hij z`n broer en levert ie `m uit aan de sherrif dan wordt z`n jongere, onschuldige broertje Mike vrijgelaten. Zoniet, dan wordt Mike met kerst opgehangen. Daarmee staat Charlie voor een dilemma. Voor wie kiest hij?

Wat een fantastische film is dit. Het begin zet gelijk de toon van de film. Je verwacht dan ook een hoop geweld en een hoog tempo. Het geweld krijg je ook maar het wordt je voorgeschoteld in een heerlijk aangenaam, rustig voortkabbelend tempo. De werkelijk sublieme en uitermate sfeervolle soundtrack helpt hier voor een groot deel bij.
Ook de beelden van de Australische outback zijn prachtig en de aankleding van de film (zowel de sets als de kostuums) zijn goed verzorgd en geven een authentiek beeld van het Wilde Westen in Australie.
Tel daarbij de geweldige personages die sterk worden neergezet - waarbij vooral Pearce, Winston en Emily Watson super zijn - en je hebt een heerlijk rauwe, een beetje off-beat western.
Briljant!

8,5/10

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 nov 2007 22:31

Net eindelijk Fargo gekeken. 8,5/10

Superfilm, één van de betere die ik de laatste maanden gezien heb. Maar kan iemand me uitleggen waarom bijna alle personages Zweeds (of op z'n minst Scandinavisch) zijn?

shahrzad
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door shahrzad » 12 nov 2007 23:42

Gisteren eindelijk weer eens Bollywood film bekeken: Om Shanti Om. Een echte aanrader. Natuurlijk weer veel dans, muziek, schoonheid en kleur. Maar Om Shanti Om behoort tot de schaarse films waar er daadwerkelijk ook een mooi en origineel verhaal bij hoort.
Het eerste deel van de film bevat veel humor en geeft je een echte 70's feeling. Het lied Deewangi is voor Bollywood-liefhebbers geweldig! Veel cameo's en mooie koppels.

Enige nadeel was dat de film nogal aan de lange kant was, ik moest rennen om mijn laatste bus te halen (maar dat heb je vaker met Bollywood).

asoka
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door asoka » 13 nov 2007 00:01

flightart schreef:Er spoelt heden ten dage een nieuwe golf aan van Roemeense films op de stranden van de arthouse cinema met titels als 12:08 Bucharest (A fost sau n-a fost?) [06], The Death of Mr. Lazarescu (Moartea domnului Lazarescu) [05], en California Dreamin' (Nesfarsit) [07] die binnenkort alweer in de bioscopen draait.
Dat lijken mij stuk voor voor stuk hele interessante films!

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 13 nov 2007 00:11

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

De film nam z'n tijd, wat me zeker beviel. Brad Pitt overtuigde zeer sterk als Jesse James. In sommige scenes is hij echt ijzingwekkend. De korte oplevingen van geweld zijn mooi realistisch in beeld gebracht, de film zag er sowieso erg mooi uit.

De narrator viel me verre van tegen. Volgens de Veronica Gids was het de meest irritante sinds de originele versie van Blade Runner. Er was eigelijk maar 1 scene waar de narrator op een irritante manier vertelde wat ook te zien was. Voor de rest gaf hij zeer interessante informatie.

9,1/10 (Of zoiets, ik geef niet graag punten, omdat ze eigelijk niet zoveel zeggen. Maar wat meer zegt is dat de film net wel of net niet in m'n top-50 komt te staan.)

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 nov 2007 00:23

311. Afbeelding Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003) Afbeelding :: 10.0

Voor de derde maal. You either love this movie or you hate it. Ik val in die eerste categorie. Scarlett speelt de rol van haar leven op 18 jarige leeftijd _O_ . En Bill Murray zorgt voor het goede tegengewicht. Samen vullen ze elkaar aan en maken ze de film in feite tot wat het is. Een heus meesterwerkje. Sterk acteerwerk, mooie dialogen, grappige situatie's, een goed thema. Bovenal leef je echt met hun beide mee, en kan je je er goed mee identificeren. Na 3 keer kijken beland Lost in Translation eindelijk waar hij hoort, namelijk in mijn top 20.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 13 nov 2007 02:04

Hooligans (Alexander, 2005) - Sterk misdaaddrama over een Amerikaanse Harvard-drop out die in Engeland in een side van West Ham United terechtkomt. Hij raakt al snel verwikkeld in een draaikolk van geweld, waar een vals laagje eer en respect wordt overgegoten. Uiteraard ontaardt het hele zootje met de nodige tragedie vandien. Ik moet zeggen dat ik nog nooit een film over dergelijke problematiek heb gezien, waardoor hij des te sterker overkwam. Schitterend acteerwerk van Elijah Wood en co, maar ook realistische (lees: niet opgepoetste) vuistgevechten geven deze film een overtuigend karakter. Veel domme mensen zullen dit weer geweldig vinden omwille van de actie, maar dit is toch iets heel anders dan je gemiddelde popcorn-actiefilm. Er straalt bij wijlen een zeker epiek van uit, maar die kan zeker de zinloosheid van het geheel niet overtreffen. Ik ben onder de indruk.

8/10

Gesloten