Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 11 mar 2008 17:35

El Chivo schreef:El Orfanato

sterk!

maar het had ook wel één minuut eerder mogen aflopen

8.2
Waar gaat de film eigenlijk percies over?
Kan hem bij iemand krijgen is dat een aanrader om te doen?

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 11 mar 2008 17:55

Het is een nieuwe Spaanse spookhuisfilm van Juan Antonio Boyando, die het etiket "Guillermo del Toro presents" heeft opgeplakt gekregen. Hij wordt daarom (en ook omdat het eveneens over een weeshuis gaat) een beetje vergeleken met diens The Devil's Backbone, maar El Orfonato trekt nog meer de horrorkaart.

In België is hij net uit in de cinema, in Nederland zal dat ook wel niet lang meer duren veronderstel ik.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 mar 2008 17:59

El Chivo schreef:In België is hij net uit in de cinema, in Nederland zal dat ook wel niet lang meer duren veronderstel ik.
24 april.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 11 mar 2008 18:05

Colonel_Kurz schreef:
El Chivo schreef:In België is hij net uit in de cinema, in Nederland zal dat ook wel niet lang meer duren veronderstel ik.
24 april.
Dan ben ik hoogst waarschijnlijk niet in Nederland maar in Engeland, dus dan maar bij die ene halen. :)

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 11 mar 2008 18:21

Afbeelding
The Thin Red Line (1998 - Terrence Malick)
Heerlijk traag gefilmd, maar de ruim tweeënhalf uur zijn voorbij voordat je er erg in hebt. Prachtig gefilmd, zeer mooie locaties, een sterke cast en indrukwekkend (mede) door de achterliggende gedachte/boodschap/symboliek. Niet alles wist me nog te boeien, maar een herkijk zal wonderen doen.

8,5/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 11 mar 2008 21:12

Dillinger
Geweldige hard-boiled film noir over John Dillinger, volgens sommigen 1 van de gevaarlijkste bankrovers die de VS ooit heeft gekend.
Ondanks dat de film nog geen 70 minuten duurt lukt het regisseur Nosseck om het personage van Dillinger genoeg diepte mee te geven om interessant te blijven en `m niet af te schilderen als een roekeloze gangster. Mede de, wellicht wat ongewone maar wel sterke, begin scene zorgt hier voor. Gedurende de film wordt Dillinger steeds gevaarlijker en steeds meer paranoide. Lawrence Tierney geeft dat goed weer en zet een fantastische performance neer in de hoofdrol.
Het tempo ligt hoog maar nergens voelt het te gehaast of geforceerd aan. Tot slot een speciale vermelding voor de geweldige, typische film noir montage. Super!

8,0/10

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 11 mar 2008 22:15

The mist godver ik weet nou niet of ik het een 9 moet geven voor een ijzerharde film of een 1 voor een ongelovelijk kut verhaal. Deze film speelt echt met je gedachten. Wat is verstandig, wat zou jij doen, welke kant zou jij kiezen. Ben serieus helemaal van de kaart.

Een film die lijkt wel gebaseerd is op de eerste halflife game en en mengsel is van horror/de film: 'evolution' en een serieuze zinspeling op je gedachten.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 mar 2008 01:26

Saving Grace een werkelijk vermakelijke film over een vrouw die erachter komt dat haar door een vreemd ongeluk omgekomen man een dubbel leven heeft geleid en haar met de schulden en lasten achter heeft gelaten. Geholpen door de dorpelingen van een prachtig vissersdorpje in het Britse Cornwall zorgt ze voor de nodige opschudding. Gewoon een heerlijke film op een stormachtige avond.

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 12 mar 2008 07:01

Ann McDunn schreef:Saving Grace een werkelijk vermakelijke film over een vrouw die erachter komt dat haar door een vreemd ongeluk omgekomen man een dubbel leven heeft geleid en haar met de schulden en lasten achter heeft gelaten. Geholpen door de dorpelingen van een prachtig vissersdorpje in het Britse Cornwall zorgt ze voor de nodige opschudding. Gewoon een heerlijke film op een stormachtige avond.

told ya you'd like it :)

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 12 mar 2008 11:02

Papigiulio schreef:The mist godver ik weet nou niet of ik het een 9 moet geven voor een ijzerharde film of een 1 voor een ongelovelijk kut verhaal. Deze film speelt echt met je gedachten. Wat is verstandig, wat zou jij doen, welke kant zou jij kiezen. Ben serieus helemaal van de kaart.

Een film die lijkt wel gebaseerd is op de eerste halflife game en en mengsel is van horror/de film: 'evolution' en een serieuze zinspeling op je gedachten.
Ha, ben ik niet de enige die aan Half-Life moest denken.

Anyway, ik schreef er destijds een redelijk uitgebreide recensie over, misschien helpt het je om het een plaats te geven.

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 12 mar 2008 12:21

Meszahline schreef:Ha, ben ik niet de enige die aan Half-Life moest denken.

Anyway, ik schreef er destijds een redelijk uitgebreide recensie over, misschien helpt het je om het een plaats te geven.
Thanks ga meteen ff lezen. :)

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 12 mar 2008 12:30

Goeie recensie en sluit me er nu helemaal bij aan.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 mar 2008 14:11

Papigiulio je had helemaal gelijk en als jij voortaan iets zegt over een film zal ik het in gedachten houden. :Y

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 12 mar 2008 15:02

Ann McDunn schreef:Papigiulio je had helemaal gelijk en als jij voortaan iets zegt over een film zal ik het in gedachten houden. :Y
hahaha nou nou dat hoeft ook weer niet. Maar ik heb je iig niet Airplane II aangeraden :P

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 mar 2008 17:15

Nee die film niet, ik zal eens opzoeken waar dat over gaat. :Y

Gesloten