Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 13 mar 2008 14:18

AngelEyes, in 2006 schreef:Over een scriptschrijver die de opdracht mee te werken aan een verfilming van Odysseus aanvaardt om daarmee de verstandhouding met zijn vrouw te verbeteren.
In mijn ogen is dit helemaal niet wat er aan de hand is, heb jij dit net zo opgevat Kyrill?
Kyrill schreef:Ik weet niet of het de bedoeling was maar bij mij was de Engelse ondertiteling zwaar fucked up. Want Paul en Camille praten de hele tijd Engels dus waar is die vertaling voor nodig :-? .
Volgens mij heb je de Engelse ingesproken versie van de film gezien, zonde... heel zonde!
Kyrill schreef:Dat concluderend en het feit sommige scenes wel erg lang duurde zoals die in het appartement.
Heel jammer dat dit deel van de film je niet zo bij je strot greep als bij mij. Ik vond het camerawerk, de set en de muziek zo ontzettend mooi en bijzonder. Vooral de relatie tussen Paul en Camille vind ik ontzettend goed uitgewerkt! Misschien heeft het te maken met het feit dat ik een deel van mezelf terug zie in Paul...

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 13 mar 2008 14:21

Amores Perros

Afbeelding

Een rauwe film over 3 dramatische verhalen die verbonden worden door een autoongeluk en het motief honden. De verhalen zijn stuk voor stuk aangrijpend en komen erg realistisch over. De soundtrack is echt subliem en ook het camerawerk en de montage dragen bij aan de rauwe sfeer. Toch wist de film me niet 100% te raken, misschien door de rauwe sfeer en misschien omdat het allemaal zo realistisch was dat ik er weinig achter kon vinden (wat ik wel een beetje hoopte richting het einde)... Mooiste stuk vond ik dat SPOILER als El Chivo zijn bril opzet als hij op bed ligt nadat hij zijn honden levenloos in de kamer vond.. Ik vond de film dus erg goed maar echt beklijven doet hij niet.

8/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 mar 2008 14:25

PUMA schreef:
AngelEyes, in 2006 schreef:Over een scriptschrijver die de opdracht mee te werken aan een verfilming van Odysseus aanvaardt om daarmee de verstandhouding met zijn vrouw te verbeteren.
In mijn ogen is dit helemaal niet wat er aan de hand is, heb jij dit net zo opgevat Kyrill?
Kyrill schreef:Ik weet niet of het de bedoeling was maar bij mij was de Engelse ondertiteling zwaar fucked up. Want Paul en Camille praten de hele tijd Engels dus waar is die vertaling voor nodig :-? .
Volgens mij heb je de Engelse ingesproken versie van de film gezien, zonde... heel zonde!
Kyrill schreef:Dat concluderend en het feit sommige scenes wel erg lang duurde zoals die in het appartement.
Heel jammer dat dit deel van de film je niet zo bij je strot greep als bij mij. Ik vond het camerawerk, de set en de muziek zo ontzettend mooi en bijzonder. Vooral de relatie tussen Paul en Camille vind ik ontzettend goed uitgewerkt! Misschien heeft het te maken met het feit dat ik een deel van mezelf terug zie in Paul...

Ja zo heb ik het wel ervaren! Hoe heb jij het dan ervaren?

Kut ik dacht echt dat Engels het origineel was! Ik denk dat ik hem morgen efe opnieuw ga kijken alleen dan in het Frans! Wellicht scheelt dat een puntje.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 13 mar 2008 16:29

Kyrill schreef:Ja zo heb ik het wel ervaren! Hoe heb jij het dan ervaren?

Kut ik dacht echt dat Engels het origineel was! Ik denk dat ik hem morgen efe opnieuw ga kijken alleen dan in het Frans! Wellicht scheelt dat een puntje.
Ga inderdaad de film opnieuw kijken! Niet omdat je de verkeerde taal hebt gezien, maar omdat je veel te oppervlakkig naar de relatie tussen Paul en Camille hebt gekeken. Als je goed had gekeken had je geweten dat toen hij de check accepteerde, er nog niets aan de hand was tussen hem en zijn vrouw...

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 mar 2008 16:32

PUMA schreef:
Kyrill schreef:Ja zo heb ik het wel ervaren! Hoe heb jij het dan ervaren?

Ga inderdaad de film opnieuw kijken! Niet omdat je de verkeerde taal hebt gezien, maar omdat je veel te oppervlakkig naar de relatie tussen Paul en Camille hebt gekeken. Als je goed had gekeken had je geweten dat toen hij de check accepteerde, er nog niets aan de hand was tussen hem en zijn vrouw...
Dat laatste was me nu ook al opgevallen :wink: . Het begon een beetje toen zij die kamer in liep en vroeg waar de wc was enzo...
En dacht dat er iets was tussen hem en haar.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 13 mar 2008 16:44

Kyrill schreef:Dat laatste was me nu ook al opgevallen :wink: . Het begon een beetje toen zij die kamer in liep en vroeg waar de wc was enzo...
En dacht dat er iets was tussen hem en haar.
Wat zo mooi is aan deze film, is dat jou manier van opvatten maar één van de vele theorieën is. Het kan ook zijn dat Camille zo reageerde omdat Paul haar mee liet gaan in de auto van Prokosch of omdat Paul haar intelligentie ondermijnd, Paul denkt dat hij weet hoe ze denkt, of misschien dat dat Paul "egoïstische" redenen om haar gedrag probeert te verklaren. De film werkt op zo ontzettend veel niveaus, en dat maakt hem zo mooi.

enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 13 mar 2008 17:24

Afbeelding
51. Afbeelding Michael Clayton (Tony Gilroy, 2007) :: 8.2 Afbeelding
Wat een verrassend goede film. Normaal heb ik weinig met films die proberen een morele boodschap uit te dragen. Deze film was rauw en realistisch. Sommige stukje waren indrukwekkend en het script zat goed in elkaar. Het acteer werk van George Clooney en Tom Wilkinson was weer prima maar vooral het acteren van Tilda Swinston viel me in positieve zin op en dan specifiek en haar laatste scène. En natuurlijk een mooi eind.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 13 mar 2008 17:50

kyrill schreef:Le Mepris
Het verhaal gaat niet zomaar over de verhouding Paul/Camille. Er is een hele discussie gaande over de betekenis van film, op heel mooie wijze verweven met het plot. Als je dat niet door hebt gehad, dan zou ik de film nogmaals kijken.

Ik vond het een bijzonder sterke film met enorm veel inhoud, en daar doe ik de film nog tekort mee.

Jildert
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Jildert » 13 mar 2008 22:27

Enchanted

Afbeelding

Prachtige feelgoodfilm met een sfeertje zoals alleen Disney dat kan creeëren. De typische Disneyclassics worden op de hak genomen, maar tegelijkertijd voelt het met de aanstekelijke liedjes ook allemaal heel nostalgisch aan.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 mar 2008 00:19

About a Boy makkelijk wél maar ik vind totaal niets aan deze film. :N

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 14 mar 2008 00:59

Ann McDunn schreef:About a Boy makkelijk wél maar ik vind totaal niets aan deze film. :N
Waarom niet Ann? Ik vond hem toen ik hem paar jaar geleden zag best wel te pruimen. Niets bijzonder maar wel leuk!

@ PUMA en Christiaan:

Ik ga morgen Le Mepris opnieuw kijken! Ik ben klaar met de recensie lezen op criterion. Die heeft me toch wel overtuigd dat ik de film wellicht verkeerd heb beoordeeld en naar gekeken. Ik wist ook niet dat er een dubbed version was! Dus ik dacht dat Engels het origineel was. Morgen dus Frans gesproken met Engelse ondertiteling. Wat een geweldige recensie is dat trouwens van Le Mepris op criterion.com ofzo.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 14 mar 2008 01:57

Kyrill het is gewoon mijn soort film niet, van echte humor is geen sprake en de cast vind ik ook niet goed het is voor mij net een boekje waarvan je de eerste en de laatste bladzijde leest en daar tussenin weet je wel wat er ongeveer staat. De soundrack is wel aardig. :D

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 14 mar 2008 09:05

Michael Clayton
een film vol mooie plaatjes maar ik werd geen moment betrokken bij het verhaal. jammer.

The mist
popcorn amusement, niets meer of minder.

Fantasia 2000
mooie plaatjes , mooie muziek

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 14 mar 2008 16:47

There Will Be Blood
Kurz schreef in zijn recensie het volgende:
Mogelijk, want het is niet makkelijk om de complexiteit, artistieke implicaties en technische kwaliteiten van There Will Be Blood in één keer te vatten en te waarderen.
Dit had ik precies hetzelfde: je hebt het gevoel dat er een enorme complexiteit onder de oppervlakte hangt maar je kunt deze bij de eerste keer kijken niet meteen duiden (als die complexiteit er uberhaupt is natuurlijk). Magnolia had dat trouwens ook een beetje maar was toegankelijker. Ik had overigens het idee dat het laatste deel (in 1927) er ietwat snel doorheen gejaagd werd.

Maar dat neemt niet weg dat ik genoten heb van deze film: de prachtige beelden, de naar mijn mening opvallend goede muziek en natuurlijk het acteren. Er zijn veel memorabele scenes die in mijn hoofd blijven rondspoken (de misschien wel mooiste drie: die waarin Plainview naar een brandende oliebron staart en zijn omgeving langzaam uit beeld verdwijnt en alleen Plainview over blijft, volkomen geobsedeerd, de doopscene en de milkshake scene) en dat is altijd een goed teken.

4/5

The Darjeeling Limited
Op Bottle Rocket na heb ik inmiddels alles van Wes Anderson gezien en ik kom toch steeds weer op hetzelde uit: de bekende 'quirky' sfeer van Anderson betreft ook de karakters die daardoor net iets te vreemd worden om echt met ze mee te kunnen leven. Hoewel Andersons films an sich bijzonder genoeg zijn om ze alleen al vanwege hun originaliteit en humor te kunnen waarderen, missen ze voor mij daardoor net dat klein beetje extra dat ze echt geweldig zou kunnen maken.

The Darjeeling Limited is wat dat betreft zeker geen uitzondering en dat is jammer, zeker omdat ik Andersons eerdere films net wat beter vond. Neemt niet weg dat er genoeg te genieten valt: de muziek is geweldig, de acteurs prima en de humor weer erg leuk.

3.5/5

El_Mariachi
Bijrol
Bijrol

Bericht door El_Mariachi » 14 mar 2008 17:28

Kingdom of Heaven (theatrical cut)

Ietwat gevoelig onderwerp, maar naar mijn smaak met klasse behandeld. Een hele reeks grote namen is te vinden op de castlijst. Wat mij betreft doen ze het allemaal goed. Misschien zet Brendan Gleeson zijn rol iets te vet aan, maar er wáren natuurlijk ook gekken onder de adel daar...

Liam Neeson en Jeremy Irons verrassen niet echt als je hun rollen vergelijkt met die in Star Wars en Eragon, maar dat hoeft ook niet altijd.

Mooie muziek, al viel de soundtrack op zich mij niet bijzonder op.

Prach-tig-e plaatjes! Ongetwijfeld heel wat CGI-werk, maar ik heb bij deze film nergens gedacht dat ik naar computer graphics zat te kijken.

Op het verhaal valt weinig aan te merken. Niet veel bijzonders en bepaald niet zo tragisch (of impactvol) als in Gladiator, maar boeiend en 'waardig'.

Sterke cast, mooie plaatjes, boeiend verhaal. Voor mij geen klassieker à la Gladiator (sorry voor de vergelijking, maar beide zijn spektakelgeschiedenisfilms van een zekere R. Scott) door gebrek aan emotionele impact.

Een keurige 7.

Gesloten