Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 14 mar 2008 17:45

Afbeelding
52. Afbeelding Planet Terror (Robert Rodriguez, 2007) :: 5.5
Ik heb nog nooit een film gezien die zo over the top was. Er zaten leuke stukjes tussen maar ik heb niet genoten.

enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 14 mar 2008 17:50

El_Mariachi schreef:Kingdom of Heaven

Op het verhaal valt weinig aan te merken. Niet veel bijzonders en bepaald niet zo tragisch (of impactvol) als in Gladiator, maar boeiend en 'waardig'.
Waarom heb je waardig tussen haakjes gezet?

Deze film is alles behalve waardig. Een regisseur die denkt de geschiedenis te herschrijven in zijn film is namelijk niet waardig maar verwerpelijk.

Iketes
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Iketes » 14 mar 2008 17:53

Zegt onze vriendelijke Gibson fanaat. (Maar deze reactie had je natuurlijk al verwacht (en ook op gehoopt) omdat je nu al een heel verhaal hebt klaarstaan waarom Gibson fantastisch en 100% correcte films maakt.)

enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 14 mar 2008 18:05

Iketes schreef:Zegt onze vriendelijke Gibson fanaat. (Maar deze reactie had je natuurlijk al verwacht (en ook op gehoopt) omdat je nu al een heel verhaal hebt klaarstaan waarom Gibson fantastisch en 100% correcte films maakt.)
Uhmm nee dat hele verhaal ga ik niet afsteken. Geen zin in. Blij?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 14 mar 2008 18:09

enclave schreef: Uhmm nee dat hele verhaal ga ik niet afsteken. Geen zin in. Blij?
Anders ik wel.

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 14 mar 2008 19:02

Rarara schreef:Michael Clayton
een film vol mooie plaatjes maar ik werd geen moment betrokken bij het verhaal. jammer.
Had een beetje hetzelfde inderdaad.

En vrij mooie plaatjes. Alleen meer focus-shifts dan Michael fucking Mann! (en dat zegt wat)

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 14 mar 2008 20:17

21 Grams
Herkijk bui vandaag. Was iets minder sterk dan de eerste keer, doordat de niet chronologische vertelwijze geen verassing meer is, maar het drama en de acteerprestaties zijn nog steeds erg sterk.
8.0/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 14 mar 2008 20:25

Gisteren in de sneak:

Taken
Typisch Besson vehikel over de dochter (Maggie Grace) van een oud CIA agent (Liam Neeson) die op reis in Parijs wordt gekidnapped.
Het verhaal is te voorspelbaar om los te lopen, er wordt nogal wordt over geacteerd maar overall is het wel redelijk vermakelijk. Hoog tempo, genoeg actie. De anderhalf uur zijn zo voorbij.

6,5/10

El_Mariachi
Bijrol
Bijrol

Bericht door El_Mariachi » 14 mar 2008 20:59

enclave schreef:Deze film (Kingdom of Heaven - El_M) is alles behalve waardig. Een regisseur die denkt de geschiedenis te herschrijven in zijn film is namelijk niet waardig maar verwerpelijk.
Vandaar dat ik het tussen haakjes heb gezet. De waarden die in de film gepromoot worden, vind ik goed. Het idee dat christenen en moslims tot elkaar kunnen komen. Volgens mij gaat de film over de verschillen opzij zetten om er samen beter van te worden. DAT vind ik waardig. Of de film daarnaast ook historisch correct is, kan me zogezeid aan mijn achterzijde corroderen.

Lastwish
Filmster
Filmster

Bericht door Lastwish » 14 mar 2008 21:12

El_Mariachi schreef:Volgens mij gaat de film over de verschillen opzij zetten om er samen beter van te worden.
Volgens mij gaat het over de eeuwen lange nutteloze strijd om Jeruzalem, die maar geen winnaar uitwijst. Want echt veel verschillen worden er niet opzij gezet. Er rollen eerder koppen omdat dit juist niet gebeurt.

El_Mariachi
Bijrol
Bijrol

Bericht door El_Mariachi » 14 mar 2008 22:42

Dat is inderdaad één aspect, Lastwish. Maar er zijn ook verschillende scènes waarin duidelijk wordt dat er eigenlijk weinig verschillen zijn. Misschien pakt Scott het niet superhandig aan, maar uiteindelijk denk ik dat er wel degelijk een vredesboodschap onder al het gehak en -slacht zit.

Of misschien is dat wishful thinking on my peace-wanting part...

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 15 mar 2008 01:53

Hallam Foe is er niet meer van gekomen, maar dat is deels te wijten aan het feit dat My Winnipeg me danig van mijn sokken heeft geblazen; soms grappig en soms ontroerend maar steeds heel erg mooi en heel erg Guy Maddin. Geniale semi-documentaire dus over het immer intrigerende Winnipeg.

Afbeelding

Venetian Snares lijkt ineens een doodnormale knakker.

8,8/10
Laatst gewijzigd door El Chivo op 15 mar 2008 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 mar 2008 12:33

101 Dalmatians [DVD]
Leuke Disney-klassieker, maar mist net dat beetje extra. De personages zijn dan wel weer op en top Disney.

7.5/10

films 2008: 22

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 15 mar 2008 15:21

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

Ik weet niet waar ik moet beginnen. De meest prachtig geschoten scenes? De fantastische opbouw? Het emotioneel meesleuren met de karakters? De enorm boeiende ‘tension’ tussen Jesse James en Robert Ford?

Het is een film waar je de volledige duur geniet en enorm geboeid blijft kijken. In mijn ogen doet de film niet onder voor No Country for Old Men of There Will Be Blood. Ik vind zelfs dat het qua cinematografie de beste film van de drie is.

Een klein minpuntje vind ik het einde, waar de voice-over te nadrukkelijk aanwezig was. De hele film is langzaam en heel erg subtiel, waar het einde wat mij betreft wat tegen afsteekt. Dat is echter nauwelijks een smet op een film die nu al een klassieker genoemd mag worden.

Hulde!

Calvero
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Calvero » 15 mar 2008 15:21

Miss Sadie Thompson (1953)
Charles Bronson (hier nog als Charles Buchinsky) als een militair, maar er wordt geen een keer geschoten in deze film. SPOILER Toch komt de bodycount hoger dan 0 uit. RELIOPS Miss Sadie Thompson is een vermakelijke film vol met twists. En als je de film een tweede keer bekijkt, dan zie je in het begin al hints die het einde van het verhaal verklappen.
8/10

Doom (2005)
Doom de film is gebaseerd op de reeks Doom computerspellen en het eerste Doom computerspel was oorspronkelijk bedoeld als een computerspelversie van de film Aliens. Net zoals Aliens moet Doom het minder hebben van de actie en meer van de spanning.
7/10

Gesloten