Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 01 apr 2008 14:31

Aprilgrapje, Kyrill?

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 01 apr 2008 14:35

Feoreunn schreef:Aprilgrapje, Kyrill?
Hahahaha ja. En toch nog 1 iemand die er is ingetrapt sorry Danny :P .
Ik heb heel de film vandaag niet gezien. De vorige keer dat ik hem zag gaf ik hem een 8.7. Ik vind er helemaal niks kut aan.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 01 apr 2008 14:36

Kyrill schreef:
Ik heb heel de film vandaag niet gezien. De vorige keer dat ik hem zag gaf ik hem een 8.7. Ik vind er helemaal niks kut aan.
Ik had het net ondekt via Whatiwatch. :)

Seabert
Bijrol
Bijrol

Bericht door Seabert » 01 apr 2008 14:38

Kyrill schreef:73. Afbeelding Buono, il brutto, il cattivo, Il (Sergio Leone, 1966) Afbeelding :: 1.0

Arghhhh wat blijkt dit toch een kut film te zijn. Traag, voorspelbaar, klote muziek en een gigantisch irritante Clint Eastwood. Nee hier kan ik echt niks mee!
Hmm, laat dit nou net 1 van m'n favoriete films zijn. Heb gisteren zelfs nog de 2disc special edition aangeschaft :wink:

Seabert
Bijrol
Bijrol

Bericht door Seabert » 01 apr 2008 14:42

Kyrill schreef:
Maak er maar 2 van, en ik had me nog wel voorgenomen om vandaag niet in 1aprilgrappen te trappen :oops: Reageer ik net 2 minuten te laat natuurlijk...

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 01 apr 2008 15:15

A For Andromeda
Ondanks dat dit een BBC film is, don't waste your time..
1/10

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 01 apr 2008 15:28

Wu ji aka The Promise(2005)

Afbeelding

Een prachtige martial arts film. De film krijgt vooral negatieve kritieken en ik zie eigenlijk niet waarom. Oke hij is het gigantische budget misschien niet waard maar gewoon kijkend naar de film is het visueel wel een pareltje. De kostuums zijn echt fantastisch en de actie is erg gaaf gefilmd (vooral de acties van Snow Wolf zijn erg mooi). Het verhaaltje is niet veel bijzonders (dat geldt voor de meeste martial arts films) en ook nergens echt overdreven dramatisch ofzo. De film vermaakt gewoon en is eigenlijk perfect kwa lengte, nergens wordt hij saai. Het begin gevecht is het enige wat ik een beetje tegen vond staan, even helemaal in het wit want het is een spoilertje: de stieren vond ik niet echt super CGI en ook het 'rennen' vond ik er een beetje te nep uitzien, daarnaast zagen sommige wapens er echt uit als speelgoed (bijv die gouden stekelballen van de generaal)... gelukkig komt dit laatste niet meer terug en zie je eigenlijk alleen nog (gave!) zwaarden..

Al met al een vermakende en zeer mooie martial arts film die ondergewaardeerd wordt in mijn ogen.

7.5/10

Dr.DarkXL
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Dr.DarkXL » 01 apr 2008 15:46

Net voor het eerst in jaren weer de Shawshank Redemption gekeken

Hij was beter dan ik me herinnerde, of ik heb nu eindelijk een beetje de juiste leeftijd bereikt om van films te genieten

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 01 apr 2008 20:50

Net gezien:

I Shot Jesse James
De eerste film uit de Samuel Fuller box van Eclipse en gelijk de eerste Fuller film die ik zag was een ontzettend fijne kennismaking.

Direct vanaf het begin zit je midden in het verhaal en ligt het tempo hoog. Fuller zet snel en slim de hoofdpersonages neer zodat de echte moord op Jesse James redelijk snel volgt. Want het gaat hier niet echt om de moord zelf maar om de gedachten en redenen erachter en de gevolgen ervan. Het is fijn dat het beginstuk niet te lang wordt uitgerekt (zoals we bijvoorbeeld zagen in de recente Jesse James film met Brad Pitt). De coward Robert Ford wordt geweldig neergezet door John Ireland. Hij steelt de show en draagt de film zonder problemen. Hij straalt een geweldige combinatie van wreedheid en wanhoop uit. Ook de bijrollen zijn erg goed.

De opbouw naar de climax is erg sterk, je voelt de spanning steeds verder oplopen. Die climax is dan ook erg goed en nogal treurig tegelijk.
Daarmee maakt Fuller een film die precies lang genoeg duurt en niet onnodig lang doet over de dingen die hij wilt vertellen. En dat is tegenwoordig wel eens anders...

De eerste kennismaking met het werk van Fuller was dus een zeer aangename, ben erg benieuwd naar de andere 2 films uit de box.

7,5/10

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 01 apr 2008 22:33

White Oleander goede film met een geweldig cast waarin Alison Lohman als Astrid Magnussen prima is opgewassen tegen de grote sterren Michelle Pfeiffer en Renée Zellweger. Ook een goed verhaal en een leuke soundtrack.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 02 apr 2008 10:24

The French Connection
Is en blijft een ijzersterke politie thriller met een geweldige rol van Gene Hackman als Popeye Doyle. Opvallend goede editting.

4.5/5

The French Connection II
Matig vervolg dat de grote fout maakt het Doyle karakter een bijna karikaturale draai te geven. Bevat bovendien een ellenlange afkickscene (goed geacteerd dat wel) die het hele plot minutenlang stop zet. Wel een prima einde.

2.5/5

Taxi 4
Alweer het vierde deel uit deze reeds volledig uitgemolken reeks. Het eerste half uur is nog wel ok maar daarna verzandt het geheel in een herhaling van ideeen uit eerdere delen met zo mogelijk nog flauwere humor. Mist bovendien een auto achtervolging,

2/5

enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 02 apr 2008 11:08

Afbeelding
69. Afbeelding 300 (Zack Snyder, 2007) Afbeelding :: 9.3
Puur vermaak.

Afbeelding
70. Afbeelding Mean Machine (Barry Skolnick, 2001) :: 6.8
Goede cast maar matig verhaal.

Afbeelding
71. Afbeelding Valley of Angels (Jon Rosten, 2008) :: 3.0
Zucht, zonde van mijn tijd.

Afbeelding
72. Afbeelding 1408 (Mikael Håfström, 2007) :: 6.7
Ziet er goed uit en er wordt goed geacteerd alleen het verhaal slaat helemaal nergens op.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 02 apr 2008 11:26

Afbeelding
Huo Yuan Jia (2006 - Ronny Yu)
Zoals vaker bij martial arts-films kiest de regisseur voor stijl boven indhoud, wat ook hier het geval is. De actiescénes zijn werkelijk een genot om naar te kijken, alleen had Yu toch echt wel meer tijd mogen besteden aan de personages en het verhaal, wat soms saai en langdradig is. Jammer, want de locaties en de strakke choreografie zijn mooi geschoten. Deze film staat ook bekend onder de naam Fearless.

7/10

Seabert
Bijrol
Bijrol

Bericht door Seabert » 02 apr 2008 11:45

Splendor In The Grass (1961)

Prachtig drama van Elia Kazan over 2 verliefde tieners die het slachtoffer worden van hun dysfunctionele families. De sfeer van de film en de thematiek van onbegrepen jeugd deed me denken aan Kazans andere meesterwerk East of Eden. Erg sterke rollen van Warren Beatty en vooral van Natalie Wood.

8,5/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 02 apr 2008 12:17

De actiescénes zijn werkelijk een genot om naar te kijken, alleen had Yu toch echt wel meer tijd mogen besteden aan de personages en het verhaal, wat soms saai en langdradig is.
Je wil dat hij meer tijd besteed aan het verhaal en de personage's maar nu vind je het al saai en langdradig :-?

Gesloten