Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 02 mei 2008 14:26

ASHWIN102 schreef:
pietje012 schreef:Nu wordt ik steeds meer nieuwsgieriger naar de film, helaas wordt niet vanavond Iron Man, waarschijnlijk maandagavond.
Laat je wel effe weten wat je van august rush vond? Ben benieuwd.
Ja zal ik voor je doen, weet niet of ik het hier post anders laat ik het je weten via een pb-tje.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 02 mei 2008 14:34

Psycho-M schreef:Ironman

Robert Downey was weer goed in vorm in deze film.
Zelfs Gwyneth Paltrow vond ik niet irritant in deze film.
Humor, actie, goede cgi kortom de eerste grote blockbuster van deze zomer is een aanrader.
Gwyneth was niet irritant nee, maar getverderrie wat is ze dun zeg..

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 02 mei 2008 17:53

Stalker, een film die groeit met elke kijkbeurt. Geweldig zoals de zone een soort personage op zichzelf word. Boeiende filosofieën en diepere lagen die steeds duidelijker beginnen te worden met elke kijkbeurt. Prachtig gefilmd, goed geacteerd en geweldig gebruik van geluid. Nogmaals bevestigd als een van mijn favoriete films aller tijden.

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 02 mei 2008 21:53

Korte Update:

The Big Lebowski (4x ofzo)
Gewoonweg geniaal grappig. In elke man schuilt wel iets van The Dude; een soort mannelijk ideaalbeeld. Ook nooit iemand van het andere geslacht tegen gekomen die enthousiast was over deze film.
9,5

Shoot 'em up
Bruuuuut. Geniale one-liners!
7,0

Le Mani sulla città
Sterk politiek getinte film die een goede afspiegeling geeft van het politieke klimaat van Italiè in de jaren ´60. Verre van objectief maar wel een sterk drama met spannende debatten en dito experimentele muziek.
7,5

Into the Wild
Ontroerend en hartverwarmend. Pure schoonheid. Ben nu bezig in Walden (Thoreau).
9,0

The Public Enemy
Gewoon übergangster. Jammer van die boodschap op het begin en eind.
8,0

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 02 mei 2008 23:19

Net naar Into the Wild geweest...om te weten hoe ik erover dacht..ik heb net een topic aangemaakt onder recensies. Daar staat alles in.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 02 mei 2008 23:26

À l'intérieur (2007)

Eén shot aan het begin in combinatie met de "tunnelvisie" waaraan deze film lijdt maakte dat het plot van de film al in een vroeg stadium duidelijk was. De naargeestige, groteske wijze waarop hier naar toe gewerkt werd vond ik eerder vermoeiend dan spannend. Desalniettemin zal de ware horrorliefhebber er wel van smullen.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 03 mei 2008 00:09

dragonspirit schreef:

Humor, actie, goede cgi kortom de eerste grote blockbuster van deze zomer is een aanrader.
Ik heb haar nooit onwijs knap gevonden, maar ik vond d'r uitzonderlijk mooi :)

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 03 mei 2008 09:54

Bound (Wachowski/Wachowski, 1996) - Solide misdaadthriller waarin twee minnaressen het opnemen tegen de maffia. Al snel blijkt dat ze zich met meer zaken inmengen dan ze aankunnen en dan begint een spannende thriller waarin ieders leven op het spel staat. Deze film is knap geschoten en sterk geacteerd, maar ik vond dat de film plots te bruusk van perspectief wisselde. En de relatie tussen Violent en Corky die wordt opgebouwd in het begin krijgt geen voldoende uitwerking. Maar voor de rest een geslaagde film.

7,5/10

Raiders Of The Lost Ark (Spielberg, 1981) - Even vergeten hoe goed deze film wel is en daardoor was het extra hard genieten. De actiescènes zijn ronduit fantastisch en het verhaal valt nergens stil. Enige minpuntje: De film mist een spannende finale en de actie is te vroeg afgelopen.

8/10

The Terminator (Cameron, 1984) - Ook hier werd ik verrast, want ook van deze film had ik een minder beeld dan ie verdient. Waar ik Judgment Day altijd als het actiedeel beschouwde, heb ik nu gezien dat de eerste film er helemaal niet voor moet onderdoen. De special effects ogen dan wel gedateerd, maar daar stoorde ik mij allerminst aan. En Arnie blijft natuurlijk geweldig.

8/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 03 mei 2008 11:20

Megalomaniac schreef:
dragonspirit schreef:

Ja ik heb precies hetzelfde.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 03 mei 2008 11:32

Kyrill schreef:
Megalomaniac schreef:
dragonspirit schreef: Gwyneth was niet irritant nee, maar getverderrie wat is ze dun zeg..
Ja ik heb precies hetzelfde.
Ze zag er inderdaad stukken beter uit als anders.

Ontopic:
Jarhead
Cijfer: 8

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 03 mei 2008 11:52

De afgelopen weken gekeken:

Uzumaki

Japanse horror over een stadje dat vervloekt is door spiraalvormen. Mooi vormgegeven, maar met flauwe muziek en geluidseffecten en zonder een effectieve spanningsboog. Gaap.

2/5

Carrie

Sterke doorbraak van De Palma. De horror komt meer van de overgelovige moeder dan de telekinese van de dochter, en maakt de film zowel als drama als horror erg goed.

4/5

The Heroic Trio

Minste Johnny To die ik tot nu toe zag. In 1993 is de directe invloed van John Woo té goed te zien, en de wire-fu is ook niet echt bijzonder, laat staan de fantasy elementen. Wel leuk om Maggie Cheung en Michelle Yeoh samen te zien.

3/5

Burden of Dreams

Er zitten af en toe mooie beelden in (Herzog die voetbalt met Indianen) en een sterke speech van Herzog over de jungle, maar verder vertelde deze documentaire over de opnames van Fitzcarraldo me weinig nieuws en blijft te afstandelijk.

2.5/5

The Streetfighter

Sonny Chiba gaat los met karate! Röntgenshots, veel bloed en harde klappen maken een prima Japanse knokfilm en van Chiba een ster.

4/5

Shogun's Samurai

Weer met Chiba, maar ook met Mifune. Shakespeare-achtige film over de oorlog tussen twee broers nadat hun vader de shogun is overleden. Prima verhaal, actie en acteren, met name van Urquet-achtige vechtinstructeur. Fijne samuraifilm van Kinji Fukasaku.

4.5/5

The Shaolin Temple

Eerste film met Jet Li, die héél goed kan vechten maar (nog) niet echt acteren. Het verhaal over het conflict tussen de Shaolin monniken en een dictator heeft niet enorm veel om het lijf, maar is voldoende om de vele goede knokscènes te ondersteunen.

4/5

John Carpenter's Vampires

Belachelijke machoflick van Carpenter over kruisvaarders tegen vampieren, onder leiding van James Woods en met Danny Baldwin en Sheryl Lee (Laura Palmer :wink:). Goede gitaarriffs, met lekker veel macho close-ups en grappen.

3.5/5

Hound of the Baskervilles

Hammer horror met Peter Cushing als Sherlock Holmes en Christopher Lee als de laatste erfgenaam van de Baskervilles. Goede humor, mooi gefilmd en een leuk mysterie. Elementary, dear Watson!

4/5

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 03 mei 2008 12:10

Planet Terror

Schitterend. Heb me zelden zo goed geamuseerd met een film.

Morrigun99
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Morrigun99 » 03 mei 2008 12:51

Colonel_Kurz schreef:De afgelopen weken gekeken:

Hound of the Baskervilles

Hammer horror met Peter Cushing als Sherlock Holmes en Christopher Lee als de laatste erfgenaam van de Baskervilles. Goede humor, mooi gefilmd en een leuk mysterie. Elementary, dear Watson!

4/5
Ik raad je dan ook zeker de versie met Basil Rathbone als Holmes aan (1939). Dat beschouw ik als de beste Holmes verfilming in die serie. Een klassieker. Sowieso is de hele reeks van die Holmes verfilmingen met Rathbone de moeite waard.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 03 mei 2008 15:55

Stardust

Afbeelding

Heerlijke fantasiefilm vol met zeer grappige scenes.
Rol van De Niro vond ik niet erg, was gewoon heel goed gedaan.
Verhaal is leuk verzonnen, dat iemand de liefde wil winnen door voor haar een vallen ster te halen.
Verder was alles erg goed gedaan, alleen is de film niet een meesterwerk of schitterende film, maar zeker wel erg goed te doen.

7.5/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 03 mei 2008 16:46

Détective
Een heerlijk kleurrijke mix van genres: gangster film, film noir, melodrama en comedy. Het komt allemaal voorbij. Deze mix werkt bijzonder goed en komt eigenlijk nooit geforceerd over.
Het verhaal is redelijk goed volgbaar maar uiteraard gaat het daar weer niet om in deze Godard, zoals dat bij bijna al z`n films het geval is. Tegen het einde denk je dat door hebt hoe de vork in de steel zit, maar dat lijkt dan weer niet zo te zijn. Heerlijk. Dat is één van de dingen waarom ik zo gek ben op het werk van Godard: niets is wat het lijkt, je krijgt zelden hetzelfde 2 keer voorgeschoteld.
Desondanks is het niet z`n beste film en lijkt het me na de eerste kijkbeurt niet echt een film die je lang bij blijft. Maar zeker wel de moeite van het kijken waard. Met meerdere kijkbeurten zal de film zeker in waardering stijgen.
Voor nu:

7,5/10

Gesloten