Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 22 jul 2008 14:50

Batman Begins (2005, Nolan) 9,5/10

Afbeelding

Dit pareltje maar weer eens bekeken zo vlak voor de premiere van The Dark Knight die ik donderdag a.s. ga bewonderen. Nu nog meer zin in TDK, kan al niet meer tegenvallen getuige de 9.6 op imdb uit bijna 70.000 votes _O_ .

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 22 jul 2008 20:02

Vandaag een John Carpenter middagje gehouden, had ze allebei nog niet eerder gezien ( )

The Thing
Heerlijke splatter film met een Kurt Russel die ook hier weer net zo cool is als altijd. De effecten zijn geweldig en lekker goor uitgewerkt.
Carpenter maakt van het verlaten Antartica goed gebruik van locatie om de spanning op de bouwen naar een spannende en enerverende climax.
Ik heb genoten!

8,0/10

Halloween
Dat ik deze nog nooit had gezien mag op zich nogal een schande genoemd worden, maar nu is daar eindelijk verandering in gekomen.
Doordat ik deze nog nooit heb gezien maar wel zo ongeveer alle films die oa. door Halloween zijn geinspireerd (de Scream trilogie bv.) weet je precies wat je kunt verwachten en wanneer. Toch blijft de film de hele tijd ontzettend spannend, wat vooral door twee dingen komt: het feit dat je Michael Myers tot heel laat in de film niet volledig in beeld ziet en dus nogal wat aan de verbeelding van de kijker wordt over gelaten. Daarnaast zit je in bijna (behalve in een paar scenes op het einde) altijd in of op de huid van Myers in alle scenes dat hij een beeld is. In de openingsscene is dat natuurlijk briljant uitgevoerd, maar ook in de rest van de film werkt het goed en voel je je een soort voyeur die toekijkt bij het begaan van de moorden. Iets dat een geweldige spanning en een raar soort kick met zich meebrengt.
Kortom: een geweldige film, en ongeloofelijk dat ik `m niet eerder heb gezien. Met recht één van de grootste horror klassiekers.

8,5/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 22 jul 2008 20:16

127. AfbeeldingCarnivàle [S1] (Daniel Knauf, 2003) :: 9.0

Hoe minder ik vertel over deze serie des te beter eigenlijk! Je hebt 2 hoofd verhaallijnen namelijk die van Brother Justin en die van Ben Hawkins en de Carnie's(zo worden de freaks genoemde die in het Carnivale circus optreden). Elke aflevering gebeurd er wel iets, en als je een aflevering mist ben je binnen no time de draad kwijt. Eigenlijk ook wel logisch, dat is altijd met dit soort serie's. De personage's zijn werkelijk briljant. Brother Justin(Clancy Brown) is werkelijk fenomenaal uitgewerkt. Ook film technisch is het allemaal heel mooi. En die dromen van Hawkins zijn echt heel eng en spannend. Ik heb verder geen nadelen aan deze serie. De season final is echt huiveringwekkend spannend vooral helemaal aan het einde. Hopelijk is seizoen 2 ook zo de moeite waard om te kijken.

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 22 jul 2008 22:20

Haha, ik zie dat hier in grote getale Batman Begins er weer in wordt geknald als voorbereiding. Dat zal ik morgenavond ook zeker doen, en dan donderdagochtend gelijk naar de eerste voorstelling van....nou, je weet wel. :D :D :D

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 22 jul 2008 22:22

Colonel_Kurz schreef:
Silenzio schreef:Batman Gotham Knight: vrij goede animatiefilm die perfect de donkere sfeer die hoort bij Batman weergeeft en nog een paar interessante dingen te vertellen heeft. Het beeld van de dvd is van superieure kwaliteit.
Werkelijk? Ik vond het een van de matigste dingen die ik binnen het Batman universum gezien heb. De animatie was vaak niet echt bijzonder, en de verhaaltjes stelden weinig voor. Alleen de eerste vond ik wel geinig.
En iemand die ik ken dacht dat het The Dark Night was. :D

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 22 jul 2008 23:16

Yakavetta schreef:Haha, ik zie dat hier in grote getale Batman Begins er weer in wordt geknald als voorbereiding. Dat zal ik morgenavond ook zeker doen, en dan donderdagochtend gelijk naar de eerste voorstelling van....nou, je weet wel. :D :D :D
:Y ga `m morgenmiddag ook weer kijken, en dan morgenavond naar The Dark Knight :D :D

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 23 jul 2008 02:04

Ik ga denk ik morgen maar eens de eerste Batman ga kijken, met Nicholson. Batman Begins heb ik twee weken terug nog gezien.

OT:
Wall-E
Ach ja, vrij cliché verhaaltje, maar desondanks niet minder vermakelijk. De animatie was natuurlijk weer van hoogstaand niveau, maar ik zie verder niet wat deze film in de IMDB top 250 te zoeken heeft.
7/10

Morrigun99
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Morrigun99 » 23 jul 2008 09:45

Colonel_Kurz schreef:Werkelijk? Ik vond het een van de matigste dingen die ik binnen het Batman universum gezien heb. De animatie was vaak niet echt bijzonder, en de verhaaltjes stelden weinig voor. Alleen de eerste vond ik wel geinig.
Ben ik met je eens. Het is een stijloefening van een aantal tekenaars, maar de "verhalen" (die niets om handen hebben) passen totaal niet consequent bij de verhaallijn en toonzetting van Batman Begins. En óók niet bij de animatiereeks. Ik vind Gotham Knight dan ook ontzettend overbodig aanvoelen, waar dat met films als Van Helsing: The London Assignment en Dark Fury ook het geval was. Eigenlijk doet alleen The Animatrix waarvoor hij bedoeld is: iets toevoegen aan een bestaand universum.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 23 jul 2008 16:06

Batman Begins
Ter voorbereiding op The Dark Knight, vanavond, heb ik vanmiddag deze heropleving van Batman nog eens gezien.
Het is nog steeds (tot nu toe) de beste Batman film, met een heerlijk donkere sfeer en uitstraling van Gotham City dat wordt getoond als een totaal verdorven en corrupte stad. Geweldig.
Er is niet veel aan te merken op Nolan`s eerste poging een superheldenfilm te maken. Het enige minpunt vind ik nog steeds de bad guys. Nog steeds vind ik de combinatie van Ra`s Al Guhl, Scarecrow en maffiabaas Falcone niet echt geslaagd en een beetje geforceerd overkomen.
Maar dat mag de pret niet drukken. Heb opnieuw genoten van een geweldige film.
Bring on The Dark Knight

8,0/10

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 23 jul 2008 18:08

The Village blijft verrassend goed overeind na ondertussen de 4e kijkbeurt. Als je langs de plotholes kijkt tenminste. Fenomenale muziek, en ik blijf erbij dat M. een van de meest onderschatte filmmakers is van dit moment. En dat zeg ik onder voorbehoud; the Happening is nog niet gezien.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 23 jul 2008 18:13

We doen vrolijk mee. :)

Batman Begins – wist ook bij de 2e kijkbeurt niet helemaal te overtuigen. Hij behoort zeker bij de betere comicverfilmingen, maar er waren nog te veel puntjes van kritiek om deze film meteen alle lof toe te zwaaien. Belangrijkste probleem had ik met de actie-scènes die ik –op de Tumblerscene na- allemaal vrij warrig in beeld gebracht vond.

Ten tweede ligt de balans in de film niet echt lekker. Door de lange introductie van het personage, een noodzakelijk kwaad in dergelijke first installments krijgen de badguys niet echt de kans om volledig tot hun recht te komen. Ra’s Al-Ghul, Falconetti & Scarecrow, worden goed vertolkt, maar deze boeven spreken nu eenmaal minder tot de verbeelding als een Joker. Van alle bijrollen vond ik vooral Michael Caine & Tom Wilkinson uitstekend, de rest "ging wel".

Na het lezen van Batman - Year One wist ik deze keer achtergrondpersonages zoals Jim Gordon, Flass & Loeb ook wat beter te plaatsen. Het opduiken van Arkham Asylum is evenzeer mooi meegenomen. Nolan weet duidelijk wel waar hij naartoe kan met Batman en dat belooft enkel maar voor The Dark Knight, want er zijn immers nog wel punten waarop het volgens mij nog beter moet kunnen. De keuze voor Two-Face en the Joker als badguys doet alvast het beste verhopen.

7,8/10
Laatst gewijzigd door El Chivo op 23 jul 2008 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 23 jul 2008 18:19

El Chivo schreef:
Na het lezen van Batman - Year Zero wist ik deze keer achtergrondpersonages zoals Jim Gordon, Flass & Loeb ook wat beter te plaatsen. Het opduiken van Arkham Asylum is evenzeer mooi meegenomen. Nolan weet duidelijk wel waar hij naartoe kan met Batman en dat belooft enkel maar voor The Dark Knight, want er zijn immers nog wel punten waarop het volgens mij nog beter moet kunnen. De keuze voor Two-Face en the Joker als badguys doet alvast het beste verhopen.

7,8/10
Bedoel je niet Batman - Year One?

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 23 jul 2008 18:20

Afbeelding
127. Afbeelding The Great Escape (John Sturges, 1963) :: 7.2
Luchtige oorlogsfilm over geallieerde piloten die in Duitsland tijdens de tweede wereldoorlog gevangen zitten. Ze hebben de plicht en de drang om te ontsnappen. Ze worden bewaakt door leden van de luftwaffen.
Een vermakelijk film met humor maar niet meer dan dat want daar is het verhaal iets te simpel voor. De film kijkt makkelijk weg.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 23 jul 2008 18:22

Silenzio schreef:Bedoel je niet Batman - Year One?
Ja, natuurlijk. David Mazzucchelli & Frank Miller.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 23 jul 2008 18:56

El Chivo schreef:
Silenzio schreef:Bedoel je niet Batman - Year One?
Ja, natuurlijk. David Mazzucchelli & Frank Miller.
In elk geval goede comic. Ook al heb ik het meer voor het werk van Jeph Loeb en Tim Sale.

Gesloten