Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 03 aug 2008 21:30

The grand
comedy vol improvisatie rond een poker game. 'De vloer op' in een film verpakt zeg maar.. best wel geinig. Werner Herzog als 'The german' is hilarisch

Hancock
vermakelijker dan de meeste superhelden films. jammer van het magere verhaaltje: d'r had meer in gezeten.

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 04 aug 2008 08:01

Wall-E de Nederlandse versie samen met mijn nichtje.
Het begint al leuk met het voorfilmpje Presto.
Verder de hele film zitten genieten.

9,5/10

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 04 aug 2008 09:18

Tango & Cash lekker popcorn vermaak

Hancock leuke film maar ik zat meer in.

kit
Figurant
Figurant
Contacteer:

The Black Knight

Bericht door kit » 04 aug 2008 11:04

The black Knight. Dat is de laatste film die ik heb gezien. Geweldige film. Alleen vindt ik wel dat je de eerste batman film dan ook moet hebben gezien. Anders is deze niet erg leuk

ExCaL^
Bijrol
Bijrol

Re: The Black Knight

Bericht door ExCaL^ » 04 aug 2008 11:32

kit schreef:The black Knight. Dat is de laatste film die ik heb gezien. Geweldige film. Alleen vindt ik wel dat je de eerste batman film dan ook moet hebben gezien. Anders is deze niet erg leuk
Hmm ik ken deze film ook! Maar daar kwam Batman niet in voor... Dat was Jenna J. :wink:

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 04 aug 2008 12:20

Werd Batman niet in dat geval gespeelt door Martin Lawrence?

Aaanyway,

The Constant Gardener
Top.
8.3/10

Miami Vice
Top en badass.
8/10

Good Night, And Good Luck
Ik snap weer waarom dit een van m'n favoriete films is.
8.8/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 04 aug 2008 13:26

Megalomaniac schreef:Werd Batman niet in dat geval gespeelt door Martin Lawrence?

Aaanyway,

Good Night, And Good Luck
Ik snap weer waarom dit een van m'n favoriete films is.
8.8/10
En dat is omdat?

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 04 aug 2008 14:57

Omdat dat hele Red Scare gebeuren sowieso een van de interressantste momenten in de Amerikaanse geschiedenis is. Omdat de film enorm sfeervol is, het gebruik van oude en nieuwe beelden goed gecombineerd wordt en de acteerprestaties top zijn.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 aug 2008 19:03

Ratatouille (2007, Brad Bird)
Afbeelding
Natuurlijk prachtig geanimeerd. Leuke peronages en soms moest ik echt lachen. Verder vond ik het niet zo'n bijzondere film.
7.5/10

De opening van 'mijn eigen' Night Of Terror die ik met vrienden hield:
The Texas Chain Saw Massacre (1974, Tobe Hooper)
Afbeelding
Wat een gave en sfeervolle horrorfilm. De shots zijn soms erg mooi en later weer juist erg grauw. De slachtoffers zijn niet al te bijzondere personages, dat hoeft ook niet. De moordenaars zijn dat wél. Spannend, mooi weergegeven en soms echt smerig. Een klassieker!
8.5/10

De sfeer zat er goed in, na wat te hebben gegeten en een potje Super Smash Brothers gingen we verder met:

Dawn of the Dead (2004, Zack Snyder)
Afbeelding
Het origineel vond ik een spannende, grappige en fascinerende horrorfilm. Soms een beetje gedateerd maar nergens storend. In deze remake kunnen de zombies rennen, iets wat voor de spanning goed werkt. Maar ik vind de originele zombies gewoon autentieker. De actie is natuurlijk veel spectaculairder hier, grote explosies, slowmotion shots (ja het is natuurlijk Zack Snyder he ;-)) en flink wat gore. Wat ik zo mooi vond aan het origineel miste ik hier een beetje, het optimaal benutten van het winkelcentrum. Hier was het meer afwachten en knallen. Het stuk op het dak waarbij Kenneth en Andy op een leuke wijze communiceren en spelletjes spelen maakt dan weer veel goed.
Al met al zeker een gave zombiefilm, gewoon moderner en spectaculairder maar in mijn ogen niet beter.
7.5/10

Hierna gingen we verder met de film waarvan de meesten de hoogste verwachtingen hadden. Dit moest eng gaan worden…

[Rec] (2007, Jaume Balagueró & Paco Plaza)
Afbeelding
Wát een ervaring. Zelden heb ik zo intens in een film gezeten als hier. Het hele concept kennen we natuurlijk al van The Blair Witch Project maar hier wordt het nog beter toegepast. Een echte cameraman + reportster die je meenemen naar een bijzondere en angstaanjagende nacht. Het camerawerk is eigenlijk alleen shaky als de cameraman in schrik of haastig is, realistisch dus. Dit maakt het ook prettiger om te kijken (itt Cloverfield bijv). De waanzin slaat steeds verder door, je hebt geen flauw idee wat er aan de hand is en je wil eigenlijk niet verder kijken. Maar toch doe je het :wink: . Het einde is een van de spannendste en griezeligste climaxen die ik ooit in een horrofilm zag.
Een meesterwerk in de shaky cam horrors wat mij betreft.
9/10

Dit gaan we zeker vaker doen.

Vanmiddag even wat luchtigers gekeken:

Be Kind Rewind (2008, Michel Gondry)
Afbeelding
Leuke komedie, het sweden is heel gaaf gedaan. Maar verder werd ik eigenlijk nergens verrast of wat dan ook. Het was leuk maar meer niet.
7/10
Laatst gewijzigd door PascalE op 05 aug 2008 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 04 aug 2008 20:39

The Sopranos - seizoen 6.1
Nog steeds m`n favoriete serie aller tijden. Geweldig acteerwerk, heerlijke personages, wederom genoten. Nu nog het laatste deel van seizoen 6. Ben ontzettend benieuwd...

9,5/10

Umarete wa mita keredo (I Was Born, But...)
Eén van Ozu`s populairste films en ook de eerste die ik van `m heb gezien. Het is niet moeilijk te zien waarom deze film zo populair is: het eerste gezicht leuke verhaaltje (waar zeker een boodschap in zit) met herkenbare gebeurtenissen dat erg vermakelijk is en waarin goed wordt geacteerd. Het feit dat je de hele film ziet en verteld wordt vanuit het perspectief van de kleine jongetjes zorgt ervoor dat je je nog wordt meer inleeft in het verhaal en kunt verplaatsen in hun schoenen.
M`n eerste kennismaking met het werk van Yasujiro Ozu is een erg prettige geweest en ik ben dan ook erg benieuwd naar de rest van z`n werk en z`n eigen remake van deze film, Good Morning.
Alleen al vanwege deze film is de 3 disc Eclipse box een aanrader!

7,5/10

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 05 aug 2008 10:27

Stalker (Tarkovsky, 1979)
Na Solyaris mijn tweede film van Tarkovsky, en wederom een die goed bevalt. Traag zijn beide films zeker, maar ook fascinerend om te zien. Continu word je geprikkeld om na te denken over hetgeen wordt vertoond en krijg je vragen voorgeschoteld waarop, ter beantwoording daarvan, verschillende zienswijzen mogelijk zijn.

In het discussietopic zijn al vele theorieën aan bod gekomen die allen hout snijden. Zelf zou ik een 'verklaring' zoeken in het religieuze aspect van de film. De tocht van de drie personages door een ruig landschap waarin zij, en hun geloof, continu op de proef worden gesteld alvorens zij hun ultieme verlangen kunnen waarmaken. Een soort stairway to heaven zeg maar. Pas degenen die echt geloven in de kracht van de kamer en weten wat hun zuivere verlangens zijn kunnen daadwerkelijk van de kamer gebruik maken, in andere gevallen zal het niet of slechts averechts werken. Ook het al dan niet bestaan van de zone en de mysterieuze gebeurenissen daarin kunnen naar mijn idee aan de hand van religie uitgelegd worden. Immers, iets als een kerk is pas echt waardevol voor iemand die gelooft dat het het huis van God is, terwijl het voor anderen slechts een gebouw is. Hetzelfde geldt voor de zone, slechts degenen die in de kracht van de kamer en de zone geloven kunnen er kracht uit putten of moeten er behoedzaam voor zijn. Voor niet gelovigen is het slechts een dichtbegroeid gebied waar ten onrechte zo geheimzinnig over gedaan wordt. De vraag of de zone daadwerkelijk bestaat is dan ook eenzelfde vraag als de vraag naar het bestaan van God. Een duidelijk antwoord zal niet gegeven kunnen worden, er kan slechts vertrouwd worden op het geloof erin.

Hoe dan ook, Stalker is een film die vragen blijft oproepen en die ook lang niet allemaal beantwoord kunnen worden, ook niet in een herkijk. De film heeft een mysterie en onverklaarbaarheid over zich, wat natuurlijk ook versterkt is na de ramp in Tsjernobyl, wat de film alleen maar mooier maakt. Aan sommige scènes kan ik zelf geen touw knopen, zoals aan de laatste scène met de glazen, maar dat neemt niet weg dat ze ontzettend mooi om te zien zijn. Ook al kun je niks met de film, iedereen kan zien dat Stalker kundig in elkaar is gestoken en mooie uiterlijk combineert met een ontzettend sterke inhoud, waarover een eindeloze discussie mogelijk is.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 05 aug 2008 14:19

Ja, schitterende films, Stalker en Solaris. Ik zou het persoonlijk niet perse religieus noemen, eerder films over irrationalisme, ongrijpbaarheid, mysterie onverklaarbaarheid, waar religie absoluut geen monopolie op heeft. Sterker nog, religie probeert ook juíst dingen te verklaren en in een systeem te vangen, net zoals wetenschap.
Maar óók wetenschap zelf heeft tegelijkertijd iets irrationeels, omdat het zich bezighoudt met het onbekende en altijd op die grens zit. Dat wordt eigenlijk altijd vergeten, terwijl het óók in Stalker zelf enigszins wordt uitgelegd, ergens aan het begin geloof ik. Wat mij betreft laten Stalker en Solaris - toch ook science fiction films - dit goed zien.

Eigenlijk vond ik de Soderbergh adaptatie van Solaris ook heel aardig. Heel anders, minder goed, maar een heerlijke ervaring, heel dromerig.

Afbeelding

Ook heb ik een poos terug het originele boek gelezen, dat ook vrij aardig is, maar veel meer in detail gaat over de planeet zelf, als levensvorm, mogelijke theorieën etc. Toch vind ik de films eigenlijk veel beter: misschien is film een beter medium om het thema van de film over te brengen.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 05 aug 2008 20:01

Gone Baby Gone (2007, Affleck)

Afbeelding

Dijk van een film met een geweldige ontknoping waarover de meningen verdeeld zullen zijn, geniaal om zoiets tot stand te brengen :T .

9,5/10

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 06 aug 2008 08:35

The Messengers
Deze horrorfilm beschikt over geweldige visuals en minimaal een echt enge en prima opgebouwde scene. Jammer dat het plot ruk is, de logica gigantische gaten bevat, het einde van de film ronduit kut is en dat het geheel feitelijk een rip-off is van talloze andere en vaak betere horrorfilms: Poltergeist, The Amityville Horror, The Shining en vooral The Birds. En toch heb ik me er niet mee verveeld.

2.5/5

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 06 aug 2008 12:31

The Wizard Of Oz (1939 - Victor Fleming)
Deze alombekende Technicolor musical liet zelfs mij na bijna zeventig jaar niet onberoerd met zijn prachtige sets, kostuums en knap geschoten plaatjes. Enkel spijtig dat de moraal weer vingerdik op het anders zo charmante verhaaltje liggen moest. 7/10

A Bridge Too Far (1977 – Richard Attenborough)
Ietwat onoverzichtelijke, gedateerde oorlogsprent die operatie 'Market Garden' schetst. Niet veel bijzonders. 6/10

Fargo (1996 – Joel Coen)
Ijzersterke film dat telkens weer weet af te zien van ieder cliché en onnoemelijk veel diepgang kent. Hoewel het McDormand was die met de Oscar ging lopen is funny little fella Steve Buscemi nog steeds mijn favoriet! 8,5/10

Gesloten