Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 19 sep 2008 16:55

remCOLLATERAL ik vond Rope ook niet heel bijzonder hoor, jammer dat je met die film begonnen bent (ik begon met Rear Window en ik wilde meteen meer :D). Er zijn in mijn ogen veel betere films van Hitchcock: Rear Window, Psycho, Vertigo, North By Northwest, Shadow of a Doubt, The Man Who Knew Too Much (1956). Dat zijn de films die ik goed tot heel goed vond.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 19 sep 2008 17:08

The Evil Dead (1981, Sam Raimi)
Afbeelding
De eerste film uit de trilogie was raar genoeg het derde deel: Army of Darkness. Nadat ik die film zag was ik gelijk verkocht, ik keek hem niet veel later nog een keer. Ik was gelijk een fan van Ash en ik wilde weten wat voor moois er in deel 1 en 2 zit. Dus nu, een lange tijd nadat ik deel 3 zag heb ik deel 1 maar eens aangezet.
De film stamt uit 1981 en is duidelijk met minder middelen gemaakt dan deel 3. De gore is heerlijk 'homemade' en de effecten zijn prachtig gezien de middelen. Mijn grote held Ash heeft in deze film 4 metgezellen, alleen is Ash in deze film helemaal niet zo'n held... Hij durft de demonen niet aan te vallen daar waar Scott dat wel doet. Gelukkig word hij cooler en geweldadiger tegen het eind en heeft hij een memorabele actie (het uitdrukken van de demon zijn ogen _O_ ). De film is een mooie opzet voor de volgende 2 delen waar Ash vast en zeker in gaat schitteren.
De film kent ook wat minpuntjes helaas. Het gekrijs van de demonen is soms echt irritant en blijft maar doorgaan. Ook kakte hij soms wat in en werden wat stukken herhalend. Maar ach het is gewoon een heerlijke foute film die me zoals gezegd zeer beniewd heeft gemaakt naar deel 2.
Wat ik trouwens niet mag vergeten is de prachtige animatie van de uit elkaar spattende en ontbindende zombies (volgens mij stop-motion?).
8/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 19 sep 2008 19:46

Gisteren in de sneak:

The Bank Job
Redelijke heist movie (die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal) over een vrouw die een deal krijgt voor gelegd: als ze een groepje criminelen bij elkaar brengt en inbreekt in de kluis van een grote bank hoeft ze niet de cel in voor drugs smokkel.

Het verhaal mag dan echt gebeurd zijn, het heeft nogal redelijk rommelige film opgeleverd. Er wordt onnodig (of op z`n minst op een onlogische manier) heen en weer gesprongen in de tijd, er komen teveel personages in voor die er zonder probleem uit gelaten hadden kunnen worden zonder dat iemand het gemerkt had en het kabbelt te veel voort. De echt actie (zoals bijvoorbeel in The Italian Job) is teveel afwezig. Ook lijkt het grootste deel van de cast z`n werk op de automatische piloot te doen, met Jason Statham voorop. Dit soort rollen heeft ie veel beter gedaan.

Kortom: een dertien in een dozijn film, en zeker geen goede.

6,3/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 19 sep 2008 22:18

161. Afbeelding I Now Pronounce You Chuck & Larry (Dennis Dugan, 2007) :: 7.5

Geen hoogvlieger maar ook geen laagvlieger. Ik heb in ieder geval vaak genoeg moeten lachen. Die gekke Japanner is me toch wel bij gebleven en verder Jessica Biel <3

Rubbert
Filmster
Filmster

Bericht door Rubbert » 20 sep 2008 13:39

Broken Flowers

Zodra een film Bill Murray bevat, zit het bij mij meestal wel goed. En vooral bij deze. Een lekkere rustige film die lekker wegkijkt. Goed acteer werk en ook een leuke rol van Jeffrey Wright. Ik wil zeker meer van dit soort films gaan zien (iemand tips?).

Serenity

Had 'm al een tijd op dvd, maar eindelijk heb ik 'm gister gekeken. En dat was zeker de moeite waard! Vooral doordat er een zo'n mooie gecreerde wereld in deze film zat, wilde ik maar blijven kijken. Erg leuke film, met humor en actie.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 20 sep 2008 23:10

The Beach

Voelde alsof ik hem voor het eerst zag. Di Caprio bewijst wederom ik hem zo goed vind en top 5 waardig. Heerlijke film eigenlijk en zitten aantal zeer sterke scenes tussen. En verder schitterende soundtrack en overweldigende mooie stranden.

Le Samourai

Wauw! Ook een erg goede film. Alleen op een hele andere manier. Absoluut briljant kat en muisspel tussen Jef Costello , zijn opdracht gever en de politie. Het is wel een film waarbij je mee gaat denken met het verhaal en verteld tegen degene die meekijkt wat je denkt dat hij nu gaat doen of vragen waarom hij iets doet.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 21 sep 2008 09:53

The Raven (1963)
..een van de nadelen van de moderne media is misschien dat je alles te zien krijgt wat men eigenlijk verborgen wilde houden..vooral in oudere films die nog onbehandeld op DVD worden uitgebracht..zo ook bij deze klassieker van Roger Corman naar een verhaal van Edgar Allan Poe..de film op zich is genieten van begin tot eind, maar wat me nu dus opviel was dat het draadje aan het pootje van de raaf zo goed zichtbaar is, en de opzettelijke onscherpe scene's om dit draadje te verhullen viel me vroeger nooit op op me oude beeldbuis met een versleten VHS copy van deze film..maar daar moet je gewoon overheen kijken denk ik en niet teveel op letten hetzelfde had ik met Star Wars..waar Luke The Force gebruikt om de steen te laten zweven in het moeras..op de oude versie is het draadje duidelijk zichtbaar..op de nieuwe versie niet meer.
9/10

Necronomicon (1993)
3 verhalen in 1 film samengepraat door het karakter van H.P. Lovecraft die voor onderzoek in een bibliotheek stuit op een copy van het infameuze boek Necronomicon.
Het eerste verhaal met Bruce Payne is gewoon schitterend sfeervol gedaan..dit gedeelte is gewoon een taart en elke scene is een hap die zonder meer heerlijk smaakt.
De andere 2 gedeeltes zijn ook goed en origineel, kleine horrorproducties van hoogstaande klasse.
8,5/10

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 21 sep 2008 10:08

PascalE schreef:The Evil Dead (1981, Sam Raimi)
Maar ach het is gewoon een heerlijke foute film die me zoals gezegd zeer beniewd heeft gemaakt naar deel 2.
Weet niet of je het zelf ook al wist, maar deel 2 is in principe een soort re-make (jaja toen deden ze dat ook al) van deel 1. Neemt niet weg dat het nog steeds leuk vermaak is en het verhaal goed aansluit met Army of Darkness (dat toch het beste deel uit de reeks blijft voor mij)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 21 sep 2008 12:38

shateandar schreef:
PascalE schreef:The Evil Dead (1981, Sam Raimi)
Maar ach het is gewoon een heerlijke foute film die me zoals gezegd zeer beniewd heeft gemaakt naar deel 2.
Weet niet of je het zelf ook al wist, maar deel 2 is in principe een soort re-make (jaja toen deden ze dat ook al) van deel 1. Neemt niet weg dat het nog steeds leuk vermaak is en het verhaal goed aansluit met Army of Darkness (dat toch het beste deel uit de reeks blijft voor mij)
Weet ik. Maar het feit dat daar meer budget in zat en Bruce Campbell/Ash meer gaat schitteren maakt me meer dan benieuwd :D.

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 21 sep 2008 14:28

Ik heb gisteren eerst The last Seduction gezien, die me zeer vermaakt had, en daarna eindelijk In the Mood for Love, die reeds tijden ligt te wachten om bekeken te worden. Dit was mijn eerste film van Won Kar Wai. Ik heb ook nog Happy together liggen, maar daar ben ik ook nog steeds niet aan toegekomen.
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik van de film moet denken. Mijn eerste gevoel zegt dat In the Mood for Love zwaar overschat wordt. Het is een goede film met een origineel verhaal, dat mooi gebracht wordt. Maar er gebeurt zo weinig en filmisch kan de film me niet overtuigen. De soundtrack daarentegen is absoluuut fantastisch. Ik zette vanochtend zelfs de dvd nogmaals op om de repeterende tune nogmaals te horen. De conclusie na 1 keer kijken maakt het een tegenvaller door de lyrische verhalen, die ik hier op FilmTotaal had gelezen. Ik denk wel dat ik de film nogmaals wil zien. Of heb ik misschien iets gemist in mijn vermoeide staat??

StygMa
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door StygMa » 21 sep 2008 16:31

Rushmore
Afbeelding
3e film voor mij van Wes Anderson, wederom prachtig subtiel.

Voelt lekker anders aan en groot gedeelte met een glimlach op het gezicht gekeken, misschien iets te ingetogen, maar wel fenomenale personages, vooral leuk gespeeld door Jason Schwartzman en Murray.

Bottle Rocket en The Life Aquatic with Steve Zissou staan nog op het programma voor de korte termijn.
Laatst gewijzigd door StygMa op 21 sep 2008 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 21 sep 2008 17:13

Atlantic City (1980) Tegen het decor van een vervallen stad die zich opricht om mee te gaan in de vaart der volkeren door zich op de gokindustrie toe te leggen, zien we de wederopstanding van een bangige, bejaarde crimineel gespeeld door Burt Lancaster. Prima rol ook van Susan Sarandon als verraden echtgenote die probeert om iets voor haarzelf op te bouwen maar daarbij gestoord wordt door haar zus die er met Sarandons man vandoor is gegaan.

Ik werd aangenaam verast door deze karakterstudie in een misdaadjasje van Louis Malle. Sterk script, geweldig spel (vooral Lancaster) (8.0/10)

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 21 sep 2008 18:04

Sleuth (Branagh, 2007) - Geweldige psychologische strijd tussen twee rivalen met een schitterende Michael Caine en Jude Law. De film kent zodanig veel twists and turns dat het op de duur praktisch onmogelijk wordt om de ware identiteit van de twee concurrenten te achterhalen. Het geeft de film een dimensie die verder gaat dan die van de standaard thriller-met-plot-twist. De eerste verfilming heb ik nog niet gezien, maar na dit ben ik zeker van plan ze eens op te zoeken.

9/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 21 sep 2008 18:06

The Librarian 2

Leuke avonturenfilm, die niet onder doet voor deel 1. Knullig verhaal en slechte special effects maar de humor en de avontuurlijke capriolen van flynn maken veel goed.

Wel vreemd dat er helikopters op de voorkant staan, maar in de film niet te zien zijn

7,5

The Shawshank Redemption

De eerste keer dat ik deze film, aanvoerder van de imdb top 250, heb gezien. Ik vond het een prachtige film met een prima uitgewerkt en meeslepend verhaal over moed, hoop en vriendschap. Het acteerwerk van Tim Robbins en Morgan Freeman had niet beter gekunt. Prachtige beelden en een ontroerend einde, kortom een juweeltje.

9,0

Afbeelding

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 21 sep 2008 20:44

gert schreef:Ik heb gisteren eerst The last Seduction gezien, die me zeer vermaakt had, en daarna eindelijk In the Mood for Love, die reeds tijden ligt te wachten om bekeken te worden. Dit was mijn eerste film van Won Kar Wai. Ik heb ook nog Happy together liggen, maar daar ben ik ook nog steeds niet aan toegekomen.
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik van de film moet denken. Mijn eerste gevoel zegt dat In the Mood for Love zwaar overschat wordt. Het is een goede film met een origineel verhaal, dat mooi gebracht wordt. Maar er gebeurt zo weinig en filmisch kan de film me niet overtuigen. De soundtrack daarentegen is absoluuut fantastisch. Ik zette vanochtend zelfs de dvd nogmaals op om de repeterende tune nogmaals te horen. De conclusie na 1 keer kijken maakt het een tegenvaller door de lyrische verhalen, die ik hier op FilmTotaal had gelezen. Ik denk wel dat ik de film nogmaals wil zien. Of heb ik misschien iets gemist in mijn vermoeide staat??
Zelf heb ik deze vorige week voor de tweede keer bekeken, omdat ik na de eerste keer (ook) nog niet het idee had grip te hebben op deze onconventionele film. Het mooie van deze film vind ik hoe zonder ook maar een kus, laat staan een seksscène, de film toch bol staat van de sensuele spanning. Maar het is tegelijk ook een triest soort spanning, omdat de hoofdpersonen nooit uit hun keurslijf kunnen of willen stappen om zich volledig aan elkaar te geven. Bij herkijk valt met name op hoe vrijwel elke dialoog iets ambivalents houdt: enerzijds zijn ze bezig met een rollenspel, anderzijds zijn er ook wel degelijk gevoelens voor elkaar, waardoor het lastig is woorden en daden op hun waarde te schatten. Niet alleen voor de kijker, maar ook voor beide personages. Dit hele spel vond ik vooral bij herkijk zeer boeiend; ik kan me geen film heugen die qua ingehoudenheid en subtiliteit dit thema zo knap behandelt als In The Mood For Love.

Overigens ben ik het niet met je eens dat de film filmisch niet overtuigt. De moeilijk te plaatsen shots die vaak gebruikt worden (doorkijkjes of difuus doordat door net-niet-transparant materiaal gefilmd wordt) zullen vast uitting geven aan de verwarring die de relatie bij beide hoofdpersonen oproept, maar belangrijker vind ik het algehele gevoel. De jaren 60 stylering, de werkelijk fantastische kostumering van de cast, het kleurgebruik: dit is een film die ik alleen al voor de look zo weer zou willen zien. Verder noem je zelf de muziek al. Dat is het laatste punt dat ook mij aanspreekt aan deze film.

Gesloten