Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 03 okt 2008 16:28

Nanny McPhee

Afbeelding

Met in de hoofdrol als Nanny McPhee; Emma Thompson die ook verantwoordelijk is voor het filmscript.

De film is gebaseerd op de boeken ‘Nurse Matilda’ van Christianna Brand (wiens neef de illustraties verzorgde)
Een weduwnaar (Colin Firth) met zeven op hol geslagen kinderen, moet binnen een maand na het overlijden van zijn vrouw, opnieuw trouwen om verzekerd te blijven van de maandelijkse toelage van Aunt Adelaide (Angela Lansbury)

De situatie groeit hem boven het hoofd en hij heeft geen tijd meer om zich met zijn zeven kinderen bezig te houden. Zijn kinderen reageren zich van de weeromstuit af op hun gouvernante(s) en verslijten er achter elkaar maar liefst zeventien. Stuk voor stuk systematisch op zeer inventieve wijze weggepest.

Er is nog maar één gouvernante die bij geen enkel bureau ingeschreven staat, die soulaas kan bieden. Ze is aartslelijk en haar werkmethoden zijn op z’n zachts gezegd... ‘vreemd’

Afbeelding

Nanny McPhee is een kinder-/familiefilm. En zeer zeker de moeite waard, óók voor de iets grotere kinderen… :wink:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 04 okt 2008 09:41

White Noise 2: The Light
Ik had er meer van verwacht..deze kon me niet echt bekoren, komt ook erg amateuristisch over..bijv.

Het witte aura rondom iemand als die op het punt staat snel te sterven dat verdween dan als die persoon gered werd...je zou denken dat als dat aura eenmaal om je heen verschijnt iemands lot gewoon vaststaat en alles wat er ook gedaan wordt om het te voorkomen zinloos zou moeten zijn...maar nee, ze worden op het laatste nippertje gered..en het aura?..dat verdwijnt ineens. :lol:

Er zitten hier en daar wel aardige scenes in, maar het had wat boeiender gemogen...daarbij niet echt eng, White Noise vond ik al met al iets beter.

4/10

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 04 okt 2008 12:55

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
Ben ik blij dat ik hem al in de bios gezien en genoten heb. Op dvd is de film eigenlijk niet veel aan.

Rubbert
Filmster
Filmster

Bericht door Rubbert » 04 okt 2008 14:22

The Matrix en hij blijft gewoon heel vet en heel goed. Briljant verzonnen.

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 05 okt 2008 11:09

Laastste keer viel me op hoe barslecht de dialogen in die film eigenlijk zijn.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 05 okt 2008 16:01

Atonement

Atonement is me zeker niet tegengevallen.
Ik dacht dat het best een lange zit zou worden toen ik hoorde dat er geen actie in zit maar het was een overtuigend drama. Het is niet eens storend dat de gevechten tijdens de tweede wereldoorlog verder buiten beeld worden gelaten en het verhaal zich totaal richt op de persoonlijke relatie tussen de hoofdpersonages Robbie en Cecilla. Dit gebeurd op zon prachtige manier en met zulke goede muziek en mooie landschappen enz. dat het boeiend blijft.

Dat is ook grotendeels ten danke aan de acteurs waarvan vooral James McAvoy erg overtuigend is. Ik heb het al vaker gezegd maar wat is dat een topacteur. Ook viel Keira Knightley niet tegen. Verder weten de acteurs prima om te gaan met de soms wat rommelige sprongen in tijd.

Ik had er misschien wat anders van verwacht met meer oorlogsscenes en af en toe verliest de film wat aan spanning maar het is een erg aangrijpend drama.

8,3/10
Afbeelding

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 05 okt 2008 17:58

remCOLLATERAL schreef:Atonement

Ik vond 'm de eerste keer behoorlijk indrukwekkend, maar op de één of andere manier heb ik het idee dat 'ie in de herkijk minder is.

The Aviator
Aardige film over Howard Hughes. De aankleding van de hele film is weer erg goed, DiCaprio speelt zelfs vrij solide (al ben ik geen fan van 'm), maar verder vind ik het één van de minder van Scorsese. Het deed me uiteindelijk vrij weinig of het nog goed met Hughes zou komen. Geen goed teken.
7

Blade Runner [The Final Cut]
Ik had de film nog maar één keer eerder gezien, dus ik weet niet precies welke scenes er nu bij zijn gekomen. De eerste keer vond ik hem al erg sterk, en de herkijk heeft dat alleen maar versterkt. Geweldige setting, briljante sfeer, heerlijk rustig en een weergaloos einde.
8.5

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 05 okt 2008 19:05

Hitman (Gens, 2007) - Best aardige actiefilm met als pluspunten de leuke actiescènes en het knappe snoetje van Olga Kurylenko. Minder waren dan weer het best idiote verhaal en de belachelijke "Russische" accenten. Maar goed, ik heb mij vermaakt en dat was mijn enige bedoeling hiermee.

6,5/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 05 okt 2008 20:09

Ik vond Atonement de eerste keer al redelijk tegen vallen. Denk niet dat het veranderd in een herkijk.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 06 okt 2008 07:19

Lethal Weapon 6/10

Heeft de jaren toch niet goed doorstaan.

Lethal Weapon 2 7/10

Doordat de humor wat meer de ruimte krijgt al een stuk beter te pruimen dan deel 1.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 06 okt 2008 08:43

Clerks II
Redelijk geslaagd vervolg op het eerste deel. Niet zo scherp of grappig maar zeker aangenaam en toch met enkele hilarische momenten (May your first child be a masculine child _O_).

3.5/5

Ladri di Biciclette
De Sica's film is zo'n beetje de bekendste film uit het neo-realisme en een van de meest bewierookte films allertijden. En inderdaad, het is een uitstekende film waarin non-acteurs prima werk afleveren maar als ik eerlijk ben vond ik zeker het einde wat sentimenteel overkomen. Maar dat is maar een klein minpuntje.

4.5/5

Clerks
Na het herkijken van deel 2 heb ik ook deel 1 maar weer aan een herkijkbeurt onderworpen. Je moet van Kevin Smiths werk houden en dat doe ik, dus ik vind dit geweldig.

4.5/5

Le Mépris
Deze film van Godard wordt vaak gezien als het werk waarin hij besefte dat hij dit soort films (big budget, cinemascope) in ieder geval niet wilde maken maar ik vond het stukken beter te pruimen dan A Bout de Souffle. Sterker nog, ik vond het een briljante film. Er zijn fraaie bespiegelingen over kunst in het algemeen en film in het bijzonder maar het meest overtuigend is de film in het uitwerken van de verwoesting van het huwelijk tussen de karakters van Michel Piccoli en Brigitte Bardot. Fenomenaal.

5/5

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 06 okt 2008 15:40

Ma Mère: ziekelijk erotisch!

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 06 okt 2008 16:13

Sandro schreef:
remCOLLATERAL schreef:Atonement

Ik vond 'm de eerste keer behoorlijk indrukwekkend, maar op de één of andere manier heb ik het idee dat 'ie in de herkijk minder is.
Dit was de eerste keer dat ik hem zag en vond vooral de landschappen, de muziek en het acteerwerk top.

ik hoop dat ik hem de tweede keer nog steeds goed vind :wink:

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 06 okt 2008 18:20

Bad Taste (1987, Peter Jackson)
Afbeelding
Heerlijke foute B-horror van Peter Jackson die zelf ook een heerlijke rol vervult in dit meesterwerk. Geschift verhaal, geschifte personages een een bak met gore waar je u tegen zegt, prachtig!
8/10

Le Locataire a.k.a. The Tenant (1976, Roman Polanski)
Afbeelding
Een erg fascinerende en mysterieuze thriller over een man die een appartement wil huren. De bewoners lijken in het begin al een beetje vreemd maar het wordt steeds vreemder wat er zich afspeelt in dat gebouw. De sterke cinematografie zorgt ervoor dat zelfs ogenschijnlijk normale shots een spanning meekrijgen. Ik ben er nog niet precies uit hoe het verhaal percies in elkaar steekt maar ik vond het een fantastische film. Alleen jammer dat de dubs soms wat knullig zijn gedaan...
8.5/10

Kataude mashin gâru a.k.a. The Machine Girl (2008, Noboru Iguchi)
Afbeelding
Een bizarre japanse film over een meisje dat een arm verliest door de Yakuza. Om de dood van haar broertje (die letterlijk dood is gepest door de zoon van de leider van de Yakuza) laat ze een machinegeweer voor haar arm maken. Heftige materie en ook zeker een heftige film, op gebied van gore dan hehe. Tussen de onaangename sentimentele momenten met foute pianomuziek wordt alles en iedereen zo bloedig mogelijk afgeslacht. Creatieve wapens, creatieve kills en uiterst plausibele pakjes komen langs in de film. Het ene moment wordt je uitgenodigt om mee te leven met de hoofdpersoon en op het andere moment knalt diezelfde hoofdpersoon mensen in 2en en verschijnenen er 'Power Ranger' achtige figuren in beeld. Dit kan alleen uit japan komen. Goed voor een avondje fun maar nergens echt goed ofzo.
6.5/10

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 06 okt 2008 20:47

ash_ schreef:Ladri di Biciclette
De Sica's film is zo'n beetje de bekendste film uit het neo-realisme en een van de meest bewierookte films allertijden. En inderdaad, het is een uitstekende film waarin non-acteurs prima werk afleveren maar als ik eerlijk ben vond ik zeker het einde wat sentimenteel overkomen. Maar dat is maar een klein minpuntje.

4.5/5
Geheel mee eens. Ik had 'm gisteren gekeken en ergerde me op het eind inderdaad een beetje aan de sentimentaliteit. Wat jammer was want de film beviel me verder zeer goed.
Het is een beetje jammer dat de titel al een plotwending prijsgeeft. Aan de andere kant zit je iedere keer te denken; let nou op die fiets :o
Het beviel me ook dat de pracht van Rome niet zo naar voren wordt gebracht, maar meer het Rome van de bewoners. Al met al een aan alle kanten prima afgewerkte film met een ietwat te sentimenteel sausje.

Gesloten