Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 13 okt 2008 16:11

Kyrill schreef:Edit efe opnieuw. Ik mag hopen ook dat ja dat het nog hoger wordt dan een 7.5 want dat is wel erg laag.

@ Shine:

Volgens mij wel. Ik kan nu even niet reageren in spoiler want dan blijf je het zien in wit :-?
Een 7.5 is laag.... :-?

Vind ik dus niet hé. Maar ik denk idd dat het na een herkijk wel hoger wordt. Ik moet namelijk een film snappen terwijl ik hem kijk (da's puur persoonlijk hoor), dat was hier niet het geval, wat het ook juist weer mooi maakt.
Daarom denk ik dat de herkijk nog wat meer duidelijk maakt en dat ik de film nog meer kan waarderen. Maar nogmaals, een 7.5 vind ik niet laag.

Ach, en het einde kan meer kanten op, dat zegt de regisseur ook in de special features, dus het antwoord zal je waarschijnlijk nooit krijgen. Maargoed, dat hoeft ook niet persé bij deze film.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 okt 2008 17:20

Ik vind een 7.5 vrij laag ja voor zo'n fantastische film. En het is niet alleen nu het geval, merk het gewoon steeds vaker bij films die je bekijkt. Zeker gezien het feit ik overall geen minpunten zie aan de film in je stukjes. Wil niet gelijk zeggen dat het dan een 9 of 9.5 moet zijn maar een 8.0 o.i.d had ik wel verwacht ja.

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 13 okt 2008 17:23

1. Memento is geen fantastische film.
2. Boeiend.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 13 okt 2008 18:20

Tja, een persoonlijke waardering blijft een persoonlijke waardering. En wat Rovo zegt, het is geen fantastische film, hooguit gewoon leuk om te zien en tof in elkaar gezet. Verder is ie erg vlak.

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 13 okt 2008 18:25

Kyrill schreef:Ik vind een 7.5 vrij laag ja voor zo'n fantastische film. En het is niet alleen nu het geval, merk het gewoon steeds vaker bij films die je bekijkt. Zeker gezien het feit ik overall geen minpunten zie aan de film in je stukjes. Wil niet gelijk zeggen dat het dan een 9 of 9.5 moet zijn maar een 8.0 o.i.d had ik wel verwacht ja.
Hmm....

Ik geloof dat ik toch echt zelf degene ben die een cijfer moet geven en ik ben niet iemand die van elke "goede" film direct zwaar de hoogte in schiet qua cijfer. Er zijn verschillende gradaties van goed. Verder refereer ik even naar een stukje wat jij net bij de top 5 hebt neergezet....
Kyrill schreef:Als ik iets wel moeilijk vind op het gebied van films is het beargumenteren waarom ik een film goed vind. En ik denk dat ik hier niet alleen in sta. Ik bedoel wat kan je zeggen? Het acteerwerk was uitstekend? De regie is keigoed? Wat je ook verzint het is op zo ontiegelijk veel films van toepassing. Ik denk dat het gewoon een gevoel is dat je hebt bij een film. Naarmate ik een film vaker zie wordt dat gevoel sterker of neemt het af.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 13 okt 2008 19:33

Meszahline schreef:Tja, een persoonlijke waardering blijft een persoonlijke waardering. En wat Rovo zegt, het is geen fantastische film, hooguit gewoon leuk om te zien en tof in elkaar gezet. Verder is ie erg vlak.
Ik vind hem wel fantastisch :D . Inderdaad het gevoel speelt mee, als je kan zeggen dat hij vlak is dan werd je waarschijnlijk minder meegesleept door de film of je bekeek hem heel objectief.
Laatst gewijzigd door PascalE op 13 okt 2008 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 okt 2008 19:37

Shine schreef:
Kyrill schreef:Ik vind een 7.5 vrij laag ja voor zo'n fantastische film. En het is niet alleen nu het geval, merk het gewoon steeds vaker bij films die je bekijkt. Zeker gezien het feit ik overall geen minpunten zie aan de film in je stukjes. Wil niet gelijk zeggen dat het dan een 9 of 9.5 moet zijn maar een 8.0 o.i.d had ik wel verwacht ja.
Hmm....

Ik geloof dat ik toch echt zelf degene ben die een cijfer moet geven en ik ben niet iemand die van elke "goede" film direct zwaar de hoogte in schiet qua cijfer. Er zijn verschillende gradaties van goed. Verder refereer ik even naar een stukje wat jij net bij de top 5 hebt neergezet....
Kyrill schreef:Als ik iets wel moeilijk vind op het gebied van films is het beargumenteren waarom ik een film goed vind. En ik denk dat ik hier niet alleen in sta. Ik bedoel wat kan je zeggen? Het acteerwerk was uitstekend? De regie is keigoed? Wat je ook verzint het is op zo ontiegelijk veel films van toepassing. Ik denk dat het gewoon een gevoel is dat je hebt bij een film. Naarmate ik een film vaker zie wordt dat gevoel sterker of neemt het af.

I rest my case :) Je hebt gelijk. Viel me alleen op gezien je geen minpunten had.

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 13 okt 2008 19:42

Kyrill schreef:Je hebt gelijk.
Dank u, dat hoor ik graag. :wink:

of ben ik nu heel erg selectief met de quote? :)

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 13 okt 2008 19:47

Gisteren The Fountain van Aronofsky gekeken.
Wat een verwarrende film; zo zit je bij een stervende vrouw en dan ben je weer aan het wegspacen in Xibalba. Ik had moeite de paralellen te volgen. Ik vond die Maya symboliek wel erg mooi en tegelijkertijd wrang gezien de context van de stel.
Al met al een vermakelijke film, die ik zeker nog eens moet kijken als ik er weer zin in heb.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 okt 2008 19:48

PascalE schreef:(of je bent écht een objectieve recensent).
Een objectieve recensent? Contradictio in terminis.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 13 okt 2008 19:50

Colonel_Kurz schreef:
PascalE schreef:(of je bent écht een objectieve recensent).
Een objectieve recensent? Contradictio in terminis.
Vandaar ook de 'écht'. Misschien niet helemaal duidelijk, ik zal het woordje recensent weghalen.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 13 okt 2008 19:57

PascalE schreef:
Meszahline schreef:Tja, een persoonlijke waardering blijft een persoonlijke waardering. En wat Rovo zegt, het is geen fantastische film, hooguit gewoon leuk om te zien en tof in elkaar gezet. Verder is ie erg vlak.
Ik vond hem wel fantastisch :D . Inderdaad het gevoel speelt mee, als je kan zeggen dat hij vlak is dan werd je waarschijnlijk minder meegesleept door de film (of je bent écht een objectieve recensent).
Ik geloof niet in objectiviteit. :)

Maar de eerste dat ik de film zag was ik er kapot van. Het vreemde narratief, de abstracte vertelstijl, de duistere toon, het acteren. Het was helemaal nieuw voor me.
Twee jaar later zag ik hem opnieuw, dit keer met vrienden die ademloos zaten toe te kijken. Binnen twee jaar had ik heel wat geleerd en op me af gekregen. Het voordeel was ook dat ik de film grotendeels niet meer herkende en in mijn hoofd slechts fragmenten naar boven kwamen bij het horen van de naam.
De tweede keer zag ik een film die op papier geniaal zou zijn, maar in de uitwerking toch net iets te vlak is. Het opgeknipte fungeert als een belangrijke rol, maar zodra de film begon kwam het indrukwekkende einde weer naar boven en zat ik me die twee uur eigenlijk een beetje te vervelen. Ik had het al gezien, er zit geen diepere laag in, whatsoever. Het is slechts de knipbeurt die de film zo apart maakt. Het werkte totaal niet voor me.

Niet dat ik het een kutfilm vind, nee, nog steeds is het een zeer innovatief geheel, alleen is het experiment net iets te duidelijk en konden de zwart-wit tussenstukken makkelijk weggelaten worden. De verwarring zou alleen maar groter worden als die er niet tussen zaten, en dat is toch wat Nolan wil verkrijgen van zijn publiek.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 13 okt 2008 20:05

Lord of War 8,2/10

Goede film over de internationale wapenhandel met een Nicolas Cage waarvoor je de hele film eigenlijk geen greintje symphatie voor op kunt brengen.. Lekker weggekeken, was ik ook wel aan toe na Seven Samurai en Memento.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 13 okt 2008 20:06

Ik snap wat je bedoelt en toch vond ik hem na 3 keer kijken (en ik heb in die tussentijd ook wel wat geleerd) nog steeds een fantastische film. Ik vond de zwart wit stukjes wel goed, daarnaast zou het zonder die stukjes toch een té vage film worden voor het publiek (en dan heb ik het dus puur over de marketing reden).
En moet er persé iets achter zitten? Natuurlijk is het een experimenteel gebeuren maar ik had juist dat ik bij de 2e en 3e keer dat ik hem zag meer details ging onthouden, ook ging ik natuurlijk kijken of die knipbeurt wel vlekkeloos is gelopen. Het einde is natuurlijk het hoogtepunt van de film, maar een goede film leunt daar niet totaal op en in mijn ogen doet deze film dat ook niet. Het goede acteerwerk (vooral Joe Pantoliano vond ik érg sterk) en de sfeer zorgen er ook voor dat de film mij ook vaker wist te bekoren.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 13 okt 2008 20:12

Shine schreef:Memento 7.5/10

Wat noe dan???? :-? :D

Wat een film zeg!
Laat ik beginnen met het feit dat ik erg hou van films met een duidelijk begin en een duidelijk einde, dat is hier alles behalve het geval.
Maar toch hé, tóch.... is het voor mij ook een goede film.

Alhoewel ik natuurlijk hartstikke nieuwsgierig ben wat er nou echt gebeurt is en wie nou wat heeft gedaan. Heeft hij zijn vrouw nou (per ongeluk) vermoord, of niet?

Conclusie is dat ik het wel een erg goede film vind en dat ik deze film ook zeer zeker ga herkijken (daar is het gewoon een film voor), ik denk dat het cijfer na een herkijk vast nog hoger gaat worden.
Ik heb deze film ook net gezien en vond het zelf een 8,0. Het is een film die me zeker beet pakte en waar je nog lang over kan discussiëren. zelf over het raadsel denk ik.
de hoofdpersoon was zelf net zo iemand als sammy jankins. Hoe dit te verklaren valt ligt helemaal aan of freddy te vertrouwen valt, want die beweert dit op het einde en is te zien in een kleine flashback.

De uitvoering vond ik soms net wat onoverzichtelijk. De muziek van de film was ook goed en de benauwde sfeer is goed getroffen. Dit is een film die je zeker nog een keer moet kijken, om alles wat meer op een rijtje te krijgen en ook om te zien of die dan saai en vervelend is of nog spannender en treffender.

Ik vind dit trouwens een prima film voor zon discussietopic :wink:

Gesloten