Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 02 jun 2009 22:13

Afbeelding
107. Afbeelding Coco avant Chanel (Anne Fontaine, 2009) :: 7.5
Het leven van Gabrielle Chanel avant het succes. Van het weeshuis tot uiteindelijk de catwalk en alles daar tussen in. Audrey Tautou neemt deze grote rol op zich en deze vervuld ze bijzonder goed. Dat ze een goed actrice is wist ik al door Amelie, door The Da Vinci Code begon ik niet eens te twijfelen maar deze film is weer het niveau van de eerst genoemde. Deze Française met haar mysterieuze donkere ogen spreekt boekdelen met een enkele blik. En dan te bedenken dat ik nog Un long dimanche de fiançailles op de plank heb liggen met het heerlijke idee dat het onderwerp me in die film ook nog eens extra boeit. Want dat is natuurlijk wel het geval. Ik was als man zijnde in de bioscoopzaal zwaar in de minderheid, maar laat je vooral niet afschrikken. De film bevat prachtige beelden die gewoonweg ontstaan door het vakkundig filmen en regisseren en verfilmt een degelijk en aangrijpend verhaal over een eigenzinnige vrouw met een passing voor mode.

Morrigun99
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Morrigun99 » 03 jun 2009 08:45

Herie schreef:ik moe ttoegeven dat let the right one in een beetje tegenviel, het boek was heel erg veel beter, ik weet dat dat vaak snobbistisch klinkt, maar het boek heeft een diepgang die een film nu eenmaal niet kan bieden. dus ik neem de makers ook maar weinig kwalijk (behalve dat ze mijn favoriete personage tommy er gewoon helemaal uit hebben gelaten) en ik denk dat de film ook een stuk beter valt als je het boek niet gelezen hebt, al was het alleen maar om despanning vna het onbekende
maar iedereen die de film zo aanprijst kan ik zeker aanraden het boek ook te lezen, je zult niet teleurgesteld worden
Ik had min of meer hetzelfde. Ik heb het boek niet gelezen en vond de film gewoon erg goed. Maar té afstandelijk/klinisch om me daadwerkelijk mee te slepen in het verhaal.

Gisteren overigens Body of Lies gekeken. Bijzonder aardige spionage/thriller. Maar zo voortvarend als dat de film begint, zo onorigineel en niet-boeiend eindigt hij....
Spoiler
er MOET weer een love interest in verwerkt worden? *zucht*

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 03 jun 2009 10:18

Herie schreef:
één van mijn lievelings films, ik ben het met je eens over de schilderijen, maar er zit verder een treurnis in de film die zo diep gaat dat het een enorme indruk op me heeft gemaakt, met als dieptepunt (hoogtepunt)
Spoiler
de offering van het meisje, de scene die er vooraf gaat en de suspens van het offeren zelf
jezus, dat deed echt wat met me
kan me voorstellen dat hij wat lang overkomt als je het allemaal als losse vragmenten bekijkt, of dat het je allemaal te zwaarmoedig wordt, maar de ongelovelijke pre-apocalyptische sfeer van depressie en crisis die over de film hangt geeft me nogsteeds de rillingen
Ik snap precies wat je bedoelt en ik ben het ook op alle punten met je eens (al vond ik de scène met het meisje wat abrupt, tenminste ik zag de verbinding niet echt met de scène ervoor, buiten dat ze zeiden dat
Spoiler
ze nooit kan vliegen
)
Maar op de een of andere manier, en eigenlijk ook logisch, is het te fragmentarisch en traag om de volle 95 minuten te boeien. De film komt het best tot zijn recht als je élke scène met je volle aandacht kan bekijken, en dat werd tegen het einde wat minder.
De sterkste scènes vond ik die met Karl die degene ontmoet bij wie hij schulden ontmoet. Erg mooi gedaan, en daar voelde ik die zwaarmoedigheid het meest.[/spoiler]

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 03 jun 2009 11:27

Rain Man (1988, Levinson)

Afbeelding

Wat een prachtige roadmovie is dit toch. Subliem acteerwerk van Hoffman als hoogbegaafde autist maar ook Cruise speelt geweldig als het zelfzuchtige broertje.

Rain Man heeft zich langzaam in mijn persoonlijke top 20 genesteld, geweldig _O_

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 03 jun 2009 12:07

Ratatouille (DVD)
Nog steeds een erg leuke Pixar met onvergetelijke personages. Toch is het verhaal minder bijzonder na een paar kijkbeurten.
8.0/10

Duplicity (BIOS)
De chemie tussen Roberts en Owen is prima in orde, maar de film hangt van zoveel potwendingen aan elkaar, zodat het verhaal af en toe moeilijk te volgen is. Wat minder wendingen hadden de film vast goed gedaan.
7.0/10

Charlie Wilson's War (DVD)
Tom Hanks is goed in vorm als de levensgenieter Charlie Wilson, maar de show wordt gestolen door Philip Seymour Hoffman als de bijdehante en grofgebekte Gust Avrakotos.
7.5/10

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 03 jun 2009 12:32

PascalE schreef:
Herie schreef:
één van mijn lievelings films, ik ben het met je eens over de schilderijen, maar er zit verder een treurnis in de film die zo diep gaat dat het een enorme indruk op me heeft gemaakt, met als dieptepunt (hoogtepunt)
Spoiler
de offering van het meisje, de scene die er vooraf gaat en de suspens van het offeren zelf
jezus, dat deed echt wat met me
kan me voorstellen dat hij wat lang overkomt als je het allemaal als losse vragmenten bekijkt, of dat het je allemaal te zwaarmoedig wordt, maar de ongelovelijke pre-apocalyptische sfeer van depressie en crisis die over de film hangt geeft me nogsteeds de rillingen
Ik snap precies wat je bedoelt en ik ben het ook op alle punten met je eens (al vond ik de scène met het meisje wat abrupt, tenminste ik zag de verbinding niet echt met de scène ervoor, buiten dat ze zeiden dat
Spoiler
ze nooit kan vliegen
)
Maar op de een of andere manier, en eigenlijk ook logisch, is het te fragmentarisch en traag om de volle 95 minuten te boeien. De film komt het best tot zijn recht als je élke scène met je volle aandacht kan bekijken, en dat werd tegen het einde wat minder.
De sterkste scènes vond ik die met Karl die degene ontmoet bij wie hij schulden ontmoet. Erg mooi gedaan, en daar voelde ik die zwaarmoedigheid het meest.[/spoiler]
helemaal met je eens dat het geen film is die makkelijk wegkijkt, wat me zo raakte in de scene met dat meisje is dat de veronderstelde politieke/intelectuele/geestelijke elite van een land zo wanhopig is dat ze unaniem besluiten dat dit de beste oplossing is. en ze denken het 'beschaafd' aan te kunnen pakken door dat gesprek. later viel me pas op dat er veel eerder een scene in de film zit waar ze
Spoiler
de rotsen waar ze op gaat landen klaarleggen en testen met een crashdummy
de suspens in de
Spoiler
offerscene
is vervolgens enorm groot en langzaam, met een prachtig beeld, publiek zover het oog rijkt (prachtig gedaan) de (geestelijk) leiders verzameld, het afscheid van de ouders
misschien zo absurd dat de meeste mensen zich er meteen van distancieren, maar ik werd bijna misselijk van de scene (net als de man in de scene in de bar daarna, als men zich realiseerd hoe diep ze gezonken zijn)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 03 jun 2009 12:54

Herie schreef: helemaal met je eens dat het geen film is die makkelijk wegkijkt, wat me zo raakte in de scene met dat meisje is dat de veronderstelde politieke/intelectuele/geestelijke elite van een land zo wanhopig is dat ze unaniem besluiten dat dit de beste oplossing is. en ze denken het 'beschaafd' aan te kunnen pakken door dat gesprek. later viel me pas op dat er veel eerder een scene in de film zit waar ze
Spoiler
de suspens in de
Spoiler
offerscene
is vervolgens enorm groot en langzaam, met een prachtig beeld, publiek zover het oog rijkt (prachtig gedaan) de (geestelijk) leiders verzameld, het afscheid van de ouders
misschien zo absurd dat de meeste mensen zich er meteen van distancieren, maar ik werd bijna misselijk van de scene (net als de man in de scene in de bar daarna, als men zich realiseerd hoe diep ze gezonken zijn)
Idd nu je het zegt van die crash dummy... Dat bewijst maar weer dat je bij elke scène heel goed moet kijken.
Mooi hoe je die scène beschrijft, zo kwam hij niet direct op mij over.
Spoiler
waarom denk je eigenlijk dat ze het meisje geofferd hebben?
De scène in de bar vond ik ook sterk inderdaad.

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 03 jun 2009 14:03

PascalE schreef:
Herie schreef: helemaal met je eens dat het geen film is die makkelijk wegkijkt, wat me zo raakte in de scene met dat meisje is dat de veronderstelde politieke/intelectuele/geestelijke elite van een land zo wanhopig is dat ze unaniem besluiten dat dit de beste oplossing is. en ze denken het 'beschaafd' aan te kunnen pakken door dat gesprek. later viel me pas op dat er veel eerder een scene in de film zit waar ze
Spoiler
de suspens in de
Spoiler
offerscene
Idd nu je het zegt van die crash dummy... Dat bewijst maar weer dat je bij elke scène heel goed moet kijken.
Mooi hoe je die scène beschrijft, zo kwam hij niet direct op mij over.
Spoiler
waarom denk je eigenlijk dat ze het meisje geofferd hebben?
De scène in de bar vond ik ook sterk inderdaad.
Spoiler
om een einde te maken aan de crisis
moeten we hier misschien ook maar eens proberen, recessie, influenca A
desperate times ask for desperate measures

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 03 jun 2009 15:35

Herie schreef:
Spoiler
Hoezo dan :S. Denk je dat
Spoiler
ze door de crisis in een god of iets dergelijks gaan geloven en daarom een onschuldig meisje offeren?
.

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 03 jun 2009 15:40

PascalE schreef:
Herie schreef:
Spoiler
Hoezo dan :S. Denk je dat
Spoiler
ze door de crisis in een god of iets dergelijks gaan geloven en daarom een onschuldig meisje offeren?
.
ja, een natie tot een zo grote wanhoop gedreven dat ze tot dit zoort wanhoops sprongen gedreven worden. weet niet zeker of ze in een god geloven, er zijn wel geestelijk leiders aanwezig, maar volgensmij geloven ook de meest fundamentele christenen niet in
Spoiler
het offeren van mensen
het is meer een soort, we hebben al het andere al geprobeert, nooit geschoten is altijd mis

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 03 jun 2009 19:25

Herie schreef: ja, een natie tot een zo grote wanhoop gedreven dat ze tot dit zoort wanhoops sprongen gedreven worden. weet niet zeker of ze in een god geloven, er zijn wel geestelijk leiders aanwezig, maar volgensmij geloven ook de meest fundamentele christenen niet in
Spoiler
het offeren van mensen
het is meer een soort, we hebben al het andere al geprobeert, nooit geschoten is altijd mis
Mmm die geestelijken vielen mij ook op inderdaad (ze lijken echter niet bepaald op christenen :P). Interessante benadering overigens. :T

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 03 jun 2009 23:04

vanmiddag/avond de nieuwe terminator gezien, en er erg van genoten, sterker nog, en het zal voor sommige heiligschennis zijn. maar ik heb alle drie de films pas vorige maand gezien en ben er dus niet mee op gegroeid, en met dat als uitgangspunt vond ik dit de vermakelijkste film, al is het natuurlijk een heel ander concept en een hele andere film die enkel in hetzelfde universum speeld.
sterke personages, uitstekende rol van bale en het hoogtepunt was duidelijk
Spoiler
de cameo van arnie

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 04 jun 2009 06:39

Herie schreef:en het zal voor sommige heiligschennis zijn. maar ik heb alle drie de films pas vorige maand gezien en ben er dus niet mee op gegroeid, en met dat als uitgangspunt vond ik dit de vermakelijkste film
Kan me toch bijna niet voorstellen dat iemand Salvation vermakelijker vind dan de baanbrekende klassieker Judgement Day :(

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 04 jun 2009 09:23

Herie schreef:...en het hoogtepunt was duidelijk
Spoiler
de cameo van arnie
Werkelijk?
Spoiler
Een digitale cameo als knieval naar het publiek?
Ik waardeerde de film juist het meest op de momenten dat-ie z'n eigen koers ging in plaats van hardnekkig vast te klampen aan de vorige films.
McMurphy schreef:Kan me toch bijna niet voorstellen dat iemand Salvation vermakelijker vind dan de baanbrekende klassieker Judgement Day :(
Waar gaat dat toch heen met deze wereld? :(

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 04 jun 2009 10:29

Thiver schreef:
Herie schreef:...en het hoogtepunt was duidelijk
Spoiler
de cameo van arnie
Werkelijk?
Spoiler
Een digitale cameo als knieval naar het publiek?
Ik waardeerde de film juist het meest op de momenten dat-ie z'n eigen koers ging in plaats van hardnekkig vast te klampen aan de vorige films.
Ik heb hem nog niet gezien, maar
Spoiler
Arnie
doet het vast weer met een hele vette knipoog :wink:

Gesloten