Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 15 jun 2009 08:06

Rich Art schreef:Surf's Up
Soms lijken films als 13 in een dozijn, er werden op een gegeven moment zoveel animatie films gemaakt met dieren in de hoofdrol dat ze bijna niet meer uit elkaar te houden waren. Ik heb ze allemaal bekeken...en Surf's Up is 1 van de weinige films die de hele meute achter zich laat en een plaatsje heeft weten te bemachtigen tussen m'n favoriete animatie films.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 15 jun 2009 08:11

There Will Be Blood
Ik heb genoten van deze film, laat ik dat voorop stellen. Wat ik echter niet begrijp is dat iedereen dit een ongelofelijke topper vind. De film is niet bepaald prettig om te kijken, er zit niets in wat we niet al eerder in films gezien hebben en daarom scoort hij bij mij wel hoog, maar is het geen topscore.

8.0/10

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 jun 2009 08:16

shateandar schreef:...en Surf's Up is 1 van de weinige films die de hele meute achter zich laat en een plaatsje heeft weten te bemachtigen tussen m'n favoriete animatie films.
Misschien komt dat ook wel omdat de film niet de beste wil zijn, maar gewoon wil vermaken. En dat doet de film zeker. Ik heb in ieder geval een paar keer flink in een deuk gelegen. :)

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 15 jun 2009 08:39

McMurphy schreef: Nou ik kan je verzekeren dat The Hangover absoluut in hetzelfde rijtje thuis hoort als de Apatow's die je opnoemt.
Daar zie ik meestal de humor toch niet van, Superbad :N
Superbad was cool :Y :T
@TheGodfather

Mooi stukje van een geweldige film :D
Coole avatar trouwen :D _O_

Gisteren afgekeken:

Seinfeld - season 6
Het blijft een geweldige serie. Briljante dialogen, geweldige personages (ook de bijrollen zijn super) en opnieuw een groot aantal hilarische afleveringen.
Super

9,0/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 15 jun 2009 11:08

dragonspirit schreef:There Will Be Blood
Ik heb genoten van deze film, laat ik dat voorop stellen. Wat ik echter niet begrijp is dat iedereen dit een ongelofelijke topper vind. De film is niet bepaald prettig om te kijken, er zit niets in wat we niet al eerder in films gezien hebben en daarom scoort hij bij mij wel hoog, maar is het geen topscore.

8.0/10
Ik vind het een topper ja. Maar ik ken ook genoeg mensen die er vrij weinig aan vinden :P

Morrigun99
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Morrigun99 » 15 jun 2009 11:25

Kyrill schreef:Ik vind het een topper ja. Maar ik ken ook genoeg mensen die er vrij weinig aan vinden :P
Ik krijg een beetje het idee dat er destijds twee "kampen" ontstonden: zij die idolaat waren van No Country for Old Men en There Will be Blood minder vonden; en zij die daar exact het tegenovergestelde over dachtten.

Village of the Damned (1960)
Hier kan ik kort over zijn: beste horrorfilm die ik in tijden gezien heb.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 15 jun 2009 11:41

Morrigun99 schreef:
Village of the Damned (1960)
Hier kan ik kort over zijn: beste horrorfilm die ik in tijden gezien heb.
Ik ga hem eens opzoeken dan :D.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 15 jun 2009 11:58

Kyrill schreef:

8.0/10
Ik vind het een topper ja. Maar ik ken ook genoeg mensen die er vrij weinig aan vinden :P
Het is allemaal schitterend verfilmd en goed geacteerd enzo, maar ik kreeg er geen binding mee zeg maar. Als ik achteraf nadacht, zou ik deze film snel nog een keer in de speler stoppen dan zeg ik nee. En dat is voor mij wel een beetje een voorwaarde voor een topper.

By the way, ik doe niet aan kampjes hoor. Binnenkort No Country For Old Men nog maar eens herkijken..

Naddy
Bijrol
Bijrol

Bericht door Naddy » 15 jun 2009 15:27

De film is niet bepaald prettig om te kijken,
Dat is grappig, ik vond het juist een genot om naar te kijken. Niet in het minst om de prachtige mise-en-scene, maar ook de acteurs trokken me de film in zonder weer los te laten. Freasier vind ik nog steeds fantastisch als overtuigend en aandoenlijk klein ventje.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 15 jun 2009 16:26

Zombies, of zoals hij op IMDb staat: Wicked Little Things

Een standaard 13 in een dozijn horror met een zooitje zombies in een bosrijke omgeving. Maar daarom niet minder vermakelijk ondanks de vele voorspelbare scènes :)

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 15 jun 2009 17:11

ik was aangenaam verrast door Night at the museum 2, deel 1 kreeg ik destijds voorgeschoteld in de sneak preview en was wat mij betreft de ene hit 'n miss na de andere, ik vond het een bij vlagen erg irritante film. ik kan niet zeggen dat ik deel 2 erg grappig vond, maar hij was zeker niet vervelend, dus een degelijke vooruitgang

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 15 jun 2009 17:16

Alien³ David Fincher, 1992

Alien had intense spanning, Aliens had brute actie. Hoe kan Alien³ zich dan nog onderscheiden?

Dit deel uit de Alien³ reeks wordt vaak een stuk minder hoog beoordeeld dan de eerdere 2 delen. In mijn ogen deels terecht, dit deel doet namelijk in principe niks nieuws. Toch valt er genoeg te genieten in dit deel, met name de cinematografie en de belichting zijn echt geweldig. Weaver speelt wederom Lt. Ripley en doet dat uitstekend, net als in de eerdere delen. Verder vond ik het acteerwerk weinig bijzonder, maar ook niet slecht. Van de bijrollen springt Charles Dance als Dillon er het meeste uit in positieve zin.
De spanning wordt goed opgebouwd, met als climax de valstrik scène tegen het einde. Als kijker raak je gedesillusioneerd, je hebt geen flauw idee waar de Alien zich bevind en duidelijkheid over het gangenstelsel krijg je ook niet. Dit draagt positief bij aan de beklemmende en chaotische sfeer, die zowel bij de kijker als de personages heerst op dat moment. De film mocht van mij iets eerder afgelopen zijn, het einde is een beetje een anti-climax in mijn ogen.

7.5

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 15 jun 2009 17:59

The Brøken (2008)

Afbeelding
[IMDb]

De nieuwe film van Sean Ellis (Cashback) is pijnlijk overbodig. Het concept; achtervolgt worden door je eigen spiegelbeeld, is wat corny maar kan met de juiste uitwerking best nog wat worden. Helaas is het juist de uitwerking die grondig te wensen overlaat. Hoewel het er best fraai uitziet, met veel stiltes, zeer licht camerawerk en lege ruimtes, is de film nergens beklemmend. De echte spanning lijkt te komen wanneer er zomaar uit het niets een enkele gorescene te voorschijn komt, maar ook die scene wordt met een anti-climax beantwoord. Voor een thriller is dit dodelijk. Een drama zou er mee wegkomen, maar dan zijn het de oppervlakkige en plottechnisch oninteressante karakters die het geheel ontkrachten. Het ontbreekt de film aan een doel, een echt sterk verhaal dat ergens naar toe gaat. Dat je als kijker benieuwd bent naar de volgende scene, naar de ontknoping, naar de climax. Deze film heeft niets van dat, het is een pretenieuze maar platte film, die ondanks wat interessante camerapunten, eindeloos saai is.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 15 jun 2009 18:09

8.0/10
Dat vond ik ook erg opmerkelijk ja. Ik vond hem niet echt goed. Ik had misschien een meesterwerk verwacht, wat het dus niet bleek te zijn.
remCOLLATERAL schreef:There Will Be Blood

Deze film moet het vooral hebben van zijn geweldige hoofdrol, vertolkt door een magistrale Day Lewis. Zonder zijn optreden en de prachtige aankleding, en omgeving met weidse (meestal) dorre landschappen, blijft deze film toch akelig op de oppervlakte. De soundtrack is opmerkelijk en doet soms pogingen je op het verkeerde been te zetten, wat prima lukt. Er gebeurt soms net te weinig in de film en er wordt niet een goede verhaallijn gevolgd, maar wordt afgewisseld door een naar subplot over een jonge predikant met een wel erg naar stemmetje, alhoewel hij wel een redelijk goede rol neerzet. Ook O connor speelt een goede rol als
Spoiler
nep
broer van Daniel. De film is zeker niet het meesterwerk dat ik verwacht had maar het onverwachte ongenadige einde geeft toch nog wat meer kracht aan de film.
Afbeelding
7,7/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 15 jun 2009 18:24

Beat the drum

Een leuke film die het verhaal origineel verteld door het oog van een kind. Er zitten wel wat ongeloofwaardige wendingen en voorspelbare gebeurtenissen in de film, maar de film wordt mooi verteld en een goede finale.

8,2/10

Point Break

Goede actietopper, alhoewel het verhaal wel heel erg dom is. De actie scene waarin Utah met een fbi team inbreekt vond ik nu erg ongeloofwaardig en amateuristisch, maar de achtervolging blijft erg spectaculaire actie. De persiflage in Hot Fuzz had meer humor dan deze hele film en bij die film hebben ze in de gaten wat je niet hoeft te doen: een actiefilm zonder verhaal zo serieus nemen. Al met al gewoon een leuke actiefilm.

7,2/10

Good Will Hunting

Een mooie film alhoewel het tempo soms te laag licht en het wel lang duurt voordat Will echt ontdooit. Damon en Williams zijn goed. Dat kan niet van iedereen gezegd worden. Een goede film met een mooi verhaal maar niet wat ik ervan verwacht had. Toch zijn de beelden van Boston mooi geschoten en is het einde wel goed.
Afbeelding
8,2/10

Gesloten