Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 21 aug 2009 08:16

Kyrill schreef:Was het de sneak preview of voor premiere? Imdb geeft aan dat ie pas 27/08 in Nederland komt :cry:
In België is de film sinds woensdag uit. Ik ga trouwens zondag. 8)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 21 aug 2009 12:59

Music & Lyrics (DVD)
Typische Hugh Grant film, waarin hij een popidool uit de jarig tachtig speelt, die inmiddels zijn beste jaren achter zich heeft gelaten en nu af en toe optreedt voor een handje vol fans. Een comeback is in aantocht, maar niet zonder slag of stoot.
De film kent weinig verassing en eigenlijk is het vanaf de eerste minuut al duidelijk hoe de film zal aflopen. Verder speelt Grant duidelijk op de automatische pilooit, waardoor deze film als TV-film prima te pruimen is, maar na de aftiteling ben je hem alweer vergeten.
6.5/10

See no Evil, Hear no Evil (DVD)
Ik weet niet wat het is met deze film, maar iedere keer als ik hem zie lig ik weer de hele film lang in een deuk. Dat komt voornamelijk door Richard Pryor die de rol van scheldende blinde prima speelt en de chemie tussen hem en Gene Wilder. De perfecte film om je zorgen te vergeten en absoluut één van mijn favorieten.
7.5/10

Star Trek VI: The Undiscovered Country (DVD)
Deel vijf viel een beetje tegen, maar gelukkig wordt er met deel zes weer een hoop goed gemaakt! Kirk en Dr. McCoy worden terechtgesteld voor de moord op de Klingon Kanselier en moeten er alles aan doen om hun onschuld te bewijzen. Leuke aflsuiter van de Star Trek reeks met Shatner en Nimoy.
7.0/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 22 aug 2009 21:13

The Baron Of Arizona
Het echt gebeurde verhaal van James Addison Reavis die jarenlang spendeerde aan het frauderen van (soms eeuwen oude) documenten en het voor de gek houden van mensen zodat hij zelf landeigenaar kan worden van alle grond in de staat Arizona.
Samuel Fuller`s vertelling van Reavis` praktijken is een goede mix van (uiteraard) crime, romance, een tikje roadmovie en een vleugje film noir. Een op het eerste gezicht ietwat vreemde mix maar hij werkt wel. De film is bijna de hele tijd spannend en weet steeds te boeien. Vincent Price is geweldig in de hoofdrol. In de laatste scenes weet hij,ondanks de criminele feiten die hij heeft begaan, zowaar sympathie voor z`n personage te winnen. Erg knap.
The Baron of Arizona is dan misschien niet de bekendste film van Fuller maar ik heb er volop van genoten. Opnieuw een toppertje uit de Eclipse box.

8,0/10

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 aug 2009 01:28

War, Inc.
John Cusack als huurmoordenaar, hebben we dat niet al eerder gezien? Inderdaad, maar die film was wel een flink stuk beter. War, Inc. is een op zich zeer gewaagde poging tot satire over de invloed van bedrijven op oorlogen, met duidelijke verwijzingen met de situatie in Irak: Niet de VS voert een oorlog in Turaqistan, maar het bedrijf Tamerlane, onder leiding van een voormalig vice-president van de VS. Op zich een uitgangspunt waar best iets van te maken zou zijn. Maar helaas, in plaats van scherpe satire is het allemaal tamelijk flauw, en bovenal nauwelijks serieus te nemen. Ook de cast is vrij wisselend, de grote namen doen hun werk nog naar behoren, de rest daarentegen is brandhout. Eén castingkeuze pakt echter wel verbazingwekkend goed uit: Hilary Duff als sletterige Turaqistaanse (whatever...) popqueen, een effectieve manier om van haar brave imago af te komen:

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 23 aug 2009 02:01

Inglourious Basterds 2009

Volgens mij had ik een complete off-day, want heb me grotendeels gewoon zitten vervelen tijdens deze film. De film begon nog wel zo goed, maar in het middenstuk was het erg moeilijk om de aandacht vast te houden. Normaal gesproken geniet ik zeer van de vreemde 'Tarantino dialogen', maar op één of andere manier pakten deze me niet. Denk dat het met de humor te maken had die mij niet echt lag. De eerste 30 a 45 minuten waren trouwens van een zeer hoog niveau en een mooie filmavond lag voor de hand... Nou niet dus.

Straks als hij uitkomt op blu-ray geef ik hem een herkansing en hopelijk weet hij me dan meer te boeien. Het kan helpen als je weet wat je te wachten staat.

Nu een 6,5/10

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 23 aug 2009 07:39

Changeling
sterk drama van Clint Eastwood.en een uitstekende Angelina Jolie in de hoofdrol. Je moet er even inkomen maar dan barst het goed los. goed vs. kwaad is zo geruststellend duidelijk als maar kan zijn maar dat zal het onderwerp ook wel uitlokken. Het onrecht is zo overweldigend en de bad guys waren zo hard, stompzinnig en gewetenloos (politie) dat me makkelijk liet meeslepen in het drama en dat ik zat te juichen toen bad guys gestraft werden. Top amusement met wat donkere kantjes.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 23 aug 2009 12:03

Casablanca (DVD)
Casablanca blijft één van de mooiste films die ik ooit heb gezien en zal ook dit jaar weer hoog staan in mijn persoonlijke top 100. Wat een film.
9.0/10

Chicago (DVD)
Musical films zijn normaal gesproken niet mijn ding, maar van Moulin Rouge heb ik een paar weken geleden erg genoten. Van Chicago een stuk minder, maar dat komt waarschijnlijk omdat het "musical"-gedeelte er dit keer te veel bovenop ligt. Hoeft geen probleem te zijn, maar dat zie ik toch liever live in het theater.
7.0/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 23 aug 2009 12:40

104. Afbeelding My Blueberry Nights (Kar Wai Wong, 2007) :: 7.0

Leuke film maar redelijke tegenvaller. David Strathairn speelt erg goed in ieder geval.

105. Afbeelding The Taking of Pelham 1 2 3 (Tony Scott, 2009) :: 7.5

Redelijke film van Tony Scott. Travolta en Washington spelen erg goed.

106. Afbeelding Control (Anton Corbijn, 2007) :: 8.5

Hele gave biopic over de zanger Ian Curtis van Joy Division. Die op slechts 23 jarige leeftijd zelfmoord pleegde! Ik vond de muziek van Joy Division al geweldig maar nu helemaal. Pluspunt ook dat het in zwartwit is opgenomen.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 23 aug 2009 15:19

Twilight (2008) Ik wilde deze vampierenfilm eigenlijk links laten liggen maar door de sterk gemengde reacties toch een kans gegeven. Het bleek een makkelijk te verteren, sympathiek, romantisch tienerfilmpje te zijn. Zal wel een jammerlijk vervolg krijgen. 7.0/10

Ddongpari (Breathless) (2009) Over het leven van de ongeschoolde Sang-Hoon die op gewelddadige wijze en zonder scrupules schulden int. Zijn onbeholpen handelen vindt zijn oorsprong in zijn jeugd. Zijn onhandige relaties met zijn neefje en een brutaal tienermeisje tonen zijn menselijkheid.

Indrukwekkend rauw regiedebuut van Yang Ik-Joon die niet alleen regisseert maar ook het script schreef en de hoofdrol voor zijn rekening neemt. Deed me denken aan The Chaser maar is minder gepolijst, net zo gewelddadig en nóg grover in de mond. Ook Dardenne's L'enfant kwam in gedachten. 8.0/10

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 23 aug 2009 20:30

Punisher: War Zone (Alexander, 2008) - Poging nummer drie om The Punisher te verfilmen blijkt dan wel even hersenloos te zijn als de vorige twee, maar deze weet verdomd goed te entertainen. Waar je in het begin nog een serieuze film zou verwachten, wordt dat idee al snel de grond ingeboord door de brutale actie, zwarte humor en het enorm over the top-acteerwerk van vooral Dominic West. Punisher van dienst Ray Stevenson blijkt een koelbloedige moordmachine die met zijn van dialoog verstoken rol doet wat ie moet doen. Het mag dan geen intelligente comic-film zijn zoals die hun opmars aan het maken zijn, het is goed ouderwets vermaak, wat in de juist stemming erg in de smaak kan vallen.

7/10

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 24 aug 2009 11:51

Na dat youtube filmpje van Tarantino kreeg ik zin om Unbreakable weer eens te herkijken. Ik ben het dan ook helemaal eens met Tarantino, een meesterwerk in mijn ogen en een fantastische Bruce Willis. Een film over een extreem onderwerp dat echter nergens over de top gaat en toch een fantastisch gevoel weet over te brengen.
9.0

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 24 aug 2009 12:35

The Prestige
Een collega bleef maar zeggen dat ik deze film een tweede kans moest geven en wie ben ik om te weigeren? En ondanks dat ik het einde min of meer vergeten was, blijven mijn bezwaren overeind: op hun obsessie na, zijn de karakters weinig interessant en vooral onsympathiek en is het einde tamelijk ridicuul. Dat neemt niet weg dat de film er werkelijk fantastisch uitziet en het geheel zeker onderhoudend is.

3.5/5

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 24 aug 2009 14:34

King Kong (2005) Bluray

Wow, wat ziet deze film er adembenemend uit op bluray!
Op de bluray staat de extended versie waarvoor ik de film ook heb gekocht. De film duurt nu 13 minuten langer en voor de mensen die de Theatrical al lang vonden, helaas, de veranderingen komen pas op het eiland. Ik heb me nooit gestoord aan het begin en de lengte en de film vloog voorbij.
James Newton Howard zet een prachtige toepasselijke soundtrack neer en dat in maar 2 maanden. :T
De extra scenes hebben 2 nieuwe attacks van Dino's waarvan 1 het watermonster die ook in het origineel zat en 1 korte met een Stegosaurus. Ook nog met het leger in New York en een paar kleine toevoegingen.
Met Avatar-trailer in het hoofd en deze film op bluray is de omgeving en vooral de Aap werkelijk prachtig. De details en de beweging van de Jungle is top, maar ook New York is erg gedetailleerd.
Kong is ook waarschijnlijk de enige die echt levendige ogen heeft. Misschien omdat hij ook kleine bruine oogjes heeft ipv. de meeste andere wezens zoals Gollum en Final Fantasy.
Het grootste minpunt zijn eigenlijk de Bluescreen-effecten. Mensen plakken tussen de vooral bewegende dieren is nog steeds niet echt gelukt. Vooral bij de Stampede is dat duidelijk zichtbaar. Buiten dat vind ik Stampede best goed. Ik weet niet of Jackson dat expres heeft gedaan om een oude sfeertje te creeëren. Heb het audiocommentaar nog niet beluistert. Maar ook Ann in de hand van Kong levert soms een vreemd beeld, maar dat stoort me eigenlijk niet zo.
Ben benieuwd of Avatar dit probleem met zijn beweringen naar een minimum heeft gedrukt.

Een 8!

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 24 aug 2009 17:40

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt! :Y Helaas vindt ik de Blu-ray nog te duur in aanschaf.

The Siege (TV)
Toentertijd leek een aanslag op New York nog een beetje vreemd, maar helaas was dat een paar jaar later anders. De film begint erg sterk, maar weet dat niet de volle lengte vol te houden. Gelukkig weet Washington wel de hele film te overtuigen.
7.0/10

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 24 aug 2009 19:54

Hellraiser: Bloodline (1996)
DVD

Een redelijk tot goeie vernieuwende Hellraiser die de kijker weet te boeien je wil het verhaal toch volgen en is eigenlijk nergens slap te noemen het gaat over de oorsprong van de zo bekende kubus maar vooral om het ding en de hiermee verbonden demonische karakters uiteindelijk te vernietigen we krijgen te zien wie de kubus gemaakt heeft en waarom, goeie horrorscene's..de film is kleurrijk aan karakters en het geheel is best spannend allemaal.
Het IMDB cijfer is een schamele 4.4/10..bij mij krijgt deze zeker een 7/10

Gesloten