Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 08 sep 2009 21:34

Colonel_Kurz schreef:Is zij zo'n geweldig actrice dan?
Geweldig is misschien wat overdreven maar ze is wel duidelijk getalenteerd :Y

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 09 sep 2009 14:31

TheGodfather schreef:
Smaken verschillen. Ik vond Yes Man geweldig. Ik wil gewoon me rot kunnen lachen en dat lukt me met die film.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 09 sep 2009 21:15

Kyrill schreef:
TheGodfather schreef:
Smaken verschillen. Ik vond Yes Man geweldig. Ik wil gewoon me rot kunnen lachen en dat lukt me met die film.
Als ik een Jim Carrey film wil zien waarmee ik me kapot kan lachen dan kijk ik The Mask of Ace Ventura :Y :T

7 Men From Now
Toffe western van Budd Boetticher met, zoals in bijna alle westerns die tot nu toe van `m op dvd zijn verschijnen, Randolph Scott in de hoofdrol als grumpy cowboy. In dit geval een sherrif, die op zoek gaat naar de 7 man uit de titel die $ 20.000 hebben gestolen.
Scott is zoals in alle Boetticher films die ik tot nu toe met `m heb gezien weer erg goed en zet een geloofwaardige rol neer als gekrenkt persoon.
Boetticher filmt weer op z`n kenmerkende, economische wijze. Geen overbodige upsmuck en alleen het broodnodige laten zien dat nodig is om het verhaal te vertellen, wat er mede voor zorgt dat de film slechts 78 minuten duurt.
Toch zijn die 78 minuten wel erg sterk. Naast Scott is ook de rol van Lee Marvin erg tof.
Een erg genietbare western dus. Hoop dat er snel meer Boetticher westerns op dvd verschijnen!

7,7/10

Chrischzz
Filmster
Filmster

Bericht door Chrischzz » 10 sep 2009 10:45

Gisteren:

Assault on Precinct 13

Morpheus als boef..
Aardig film... Met een twistje die niet echt heel verrassend was
Spoiler
behalve het afschieten van mevrouw de dokter
moet ik zeggen.. En een paar onlogisch-heden.. Wel onderhoudend..

Een klein 7tje..

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 10 sep 2009 19:58

Jackass 2.5

Beetje making of/docu van Jackass Number Two, maar met een paar leuke extra stunts erbij :Y

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 10 sep 2009 21:38

Stone of Destiny

Vond ik heel goed meevallen (maar ben dan ook Schotland adept).

Wel leuk om de straten te zien waar ik een paar jaar geleden nog dagelijks voorbij wandelde (vooral dan in de buurt van de University of Glasgow).

Wel vreemd dat Glasgow er enorm modern uitzag terwijl de gebeurtenissen zich vijftig jaar geleden afspeelden.

Nog vreemder was dat Londen wel heel erg hard op Glasgow leek. Volgens mij zijn de meeste scènes die zich in Londen afspelen gefilmd in Glasgow. Een beetje vreemd toch wel...

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 11 sep 2009 13:21

Inglourious Basterds 8,5/10

Knap gemaakt, alleen werden de dialogen soms net een beetje te lang doorgevoerd, waardoor ik af en toe afdwaalde van de film, gelukkig was de volgende scene dan weer heel heftig, waardoor je zo weer in de vaart van de film werd meegesleurd. Bioscoop bezoek in ieder geval meer dan waard.

The Grapes of Wrath 9,5/10

Één van de beste boekverfilmingingen die ik ooit gezien heb. Jane Darwell speelt de sterren van de hemel als moeder Joad en ook Henry Fonda is bijzonder goed op dreef.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 11 sep 2009 14:16

patrob schreef:
The Grapes of Wrath 9,5/10

Één van de beste boekverfilmingingen die ik ooit gezien heb. Jane Darwell speelt de sterren van de hemel als moeder Joad en ook Henry Fonda is bijzonder goed op dreef.

:T

We zijn het weer eens eens met elkaar :D :P

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 11 sep 2009 16:26

:D

Dat was alweer een tijdje geleden inderdaad.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 11 sep 2009 21:18

Gisteren in de sneak:
Carriers
Het eerste wat in me opkwam toen de film begon: "hey, Swine flu - the movie. dat is snel."
Achteraf gezien doe je de film daar toch mee te kort.
Na de eerste 20 minuten denk je dat je te maken hebt met een standaard 13-in-een-dozijn virus-horror film. Maar na ongeveer 45 minuten draait dat om en wordt het een spannende, goed gemaakte film waarbij Chris Pine een hele sterke rol neerzet, de sfeer lichtelijk creepy en bedrukkend is door de (voor het grootste deel) afwezigheid van een soundtrack.
De broers Alex en David Pastor lijken dus in het begin een cliché film te hebben maken maar weten dat handig te omzeilen om zo een niet echt originele film af te leveren maar wel een goed uitgewerkte.

7,2/10

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 11 sep 2009 22:07

After Hours, had 'm toch niet eerder gezien. Zal niet snel een min gaan krijgen van me in het lopende Scoresespel.Zeer effectieve nachtmerrie, nu maar hopen dat ik mijn bed zo kan vinden!

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 12 sep 2009 20:44

Watchmen - Director`s Cut
De eerste keer dat ik `m weer zag sinds dat ie in de bioscoop draaide, dit keer de Director`s Cut. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt veel verschil zag met de Theatrical Cut. Er zijn natuurlijk wel dingen toegevoegd maar ze zorgen er gelukkig niet voor dat de film zich te lang (of nog langer, licht eraan hoe je `t bekijkt) gaat rekken.
Jackie Earle Haley is nog steeds geweldig en steelt de show als Rorschach.

De beeld kwaliteit van de blu-ray is over het algemeen geweldig, al had ik bij een aantal donkere scenes wel het idee dat het iets te donker was waardoor je redelijk moeilijk kon zien wat er gebeurde. Maar dat is slechts heel sporadisch.
De Maximum movie mode extra is wel heel erg cool, een nieuwe manier om ontzettend veel meer te weten te komen over de film

Al met al een absolute aanrader, zowel de film als de blu-ray.
9,0/10

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 13 sep 2009 01:32

Voyna i mir (1967)

Dit is een van de meest perfecte boek adaptaties die ik ooit heb gezien. Al zijn er, zelfs met de lengte van 6 uur en 47 minuten, nog best wat goede/belangrijke scenes uitgelaten waar vooral Nikolai qua screentime het slachtoffer van is. Ik hoop de 8 uur versie ooit nog eens ergens te vinden (al is het op VHS), want ik heb op IMDb gelezen dat er inderdaad flink wat Nikolai scenes in die versie zitten, die wel eens op TV is geweest.

Afgezien van dit is het acteerwerk sterk en komen de personages perfect over zoals ze in het boek zijn. Daarnaast valt ook het camera-werk erg positief op met veel geinigheidjes die afgezien van een of twee momenten niet afleiden en daadwerkelijk iets extra's toevoegen. Wat ook opviel aan het camera-werk was dat soms de Saving Private Ryan-achtige stilte na een explosie van dichtbij werd gebruikt samen met bijbehorende camera bewegingen dicht op de grond. Het hoogtepunt van de film is absoluut de slag van Borodino, misschien wel de meest indrukwekkende battle die ik ooit op film heb gezien. De slag om Austerlitz redelijk vroeg in de film smaakte al naar meer en Borodino maakt dit helemaal waar. Dit komt ook onder andere door de perfecte combinatie van prachtige bombastische en naargeestige muziek. De nachtreis met de sleeen is ook prachtig in beeld gebracht.

Een andere pluspunt is dat de film niet het de didactische momenten heeft die het boek af en toe heeft. Omdat ik net het boek heb gelezen was alles perfect te begrijpen, maar ik kan me voorstellen dat het eerste uur wat chaotisch overkomt. Verder had ik Denisov (die aan de Nikolai scenes gekoppeld is, vandaar) en Prince Nikolai Andreevich Bolkonsky wat meer willen zien, maar goed, dit is vooral persoonlijke smaak en muggenzifterij.

Uiteindelijk is het een indrukwekkende film met vooral Austerlitz, Borodino, de verbranding van Moskou en de bittere terugreis van het Franse leger door de dodelijke winter van Rusland aan het einde van de film als visuele hoogtepunten, wat ook wel mag aangezien het waarschijnlijk de duurste film allertijden is met inflatie meegerekend (meer dan 700 miljoen Dollar inmiddels). Moet ik toch nog m'n top 100 aanpassen...

9,5/10

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 13 sep 2009 19:19

Braveheart

Ik had hem nog niet gezien maar hij scheen heel goed te zijn. Dat viel vies tegen. De eerste +/- 45 minuten alleen maar gejank om een of ander vrouwtje (wat trouwens best een goed prequel voor Gladiator zou zijn :P) en daarna slechts een paar vecht scenes. Van mij had het na het eerste grote gevecht al mogen eindigen.

Verder worden de Engelsen wel heel slecht afgebeeld (koning geeft niet om zijn eigen mannen, zoon is niet moedig) en de Schotten zijn het perfecte beeld van mannelijkheid (alleen maar vechten, geen verkrachtingen etc.) Allemaal erg zwart-wit.

Ondanks deze kritieken waren de vecht scenes wel uitstekend, en stiekem krijgt toch iedereen kippenvel bij Wallace zijn speech?

7/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 13 sep 2009 20:16

Planet Of The Apes
Eén van de (vele) films in het lijstje "welke klassiekers heb jij nog nooit gezien?". Een tijd geleden na het lezen van een uiterst positieve recensie in de Film Valley de blu-ray gekocht en na vandaag kan ik dan eindelijk deze film van het lijstje schrappen.

Het idee achter de film is wel heel erg cool: een ruimteschip met astronauten crashed op een planeet waar apen de dienst uit maken. Apen die van de mens af stammen en niet, zoals Charlton Heston`s personage Taylor dat gewend is, andersom. Ze doen alles net zoals wij dat doen: ze denken dat mensen dom zijn, niets kunnen en gebruiken ze als proefdieren. Ook al is het "maar een film", het is dan toch op de één of andere manier heftig om dit te zien. Je kijkt het grootste deel van de film dan ook met een gedachten van "weet je ook eens hoe dat voelt." Dat gevoel komt erg goed over en de film levert daarmee, naast entertainment, ook harde maatschappij kritiek.
Natuurlijk is het niet alleen kommer en kwel, er zit ook genoeg actie werk in met camerawerk dat het tempo goed erin houdt.
Charlton Heston is erg sterk in de hoofdrol en het einde is echt geniaal.

De blu-ray is een aanrader. De beeldkwaliteit is rete strak en uiterst gedetailleerd. Ook geven de extra`s je uren lang plezier, een goede mix van informatieve en leuke extra`s.
Zo willen we blu-ray uitgaves altijd zien, een voorbeeld van hoe een blu-ray absolute meerwaarde kan hebben over de dvd.

Een absolute sci-fi klassieker, ik zal zeker nog vaker een bezoekje aan de apen planeet brengen.

8,5/10

Gesloten