Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 17 dec 2009 15:46

Remondinho schreef:Ja, dat zou inderdaad wel moeten, alleen de boot is niet bepaald groot en was ook al licht beschadigd. Om weg te komen moesten ze alles weggooien, maar ze hebben daarna wel plek voor een aap van 8 meter en weet ik hoeveel ton.
Misschien moet je niet zo ver kijken en gewoon nog even het nummer Central Park opzetten en je laten wegvoeren op de muziek... 8)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 dec 2009 16:10

Remondinho schreef:Ja, dat zou inderdaad wel moeten, alleen de boot is niet bepaald groot en was ook al licht beschadigd. Om weg te komen moesten ze alles weggooien, maar ze hebben daarna wel plek voor een aap van 8 meter en weet ik hoeveel ton.
In King Kong vs. Godzilla bouwen ze een groot vlot dat ze dan met de boot weer verslepen.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 17 dec 2009 23:54

Payback (Theatrical Cut)
Mel Gibson in één van de type rollen die we het liefst van `m zien: op zoek naar wraak, keihard en medogenloos. Dit keer is hij uit op wraak, op zoek naar de mensen die `m hebben neer geschoten en $70.000 van `m gestolen hebben: zijn deel in een overval.
De film is een heerlijk harde, grimmige mix van actie- en wraak film met de atmosfeer van een film noir. De voice-over van Gibson werkt goed (en wordt niet te vaak gebruikt) en de soundtrack past goed. Ook de actie is dik in orde.
Een hele toffe no-brainer.

7,5/10

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 18 dec 2009 02:34

On the Waterfront (1954)

Aardige film, sterk verhaal. De muziek is vervelend en vaak te hard t.o.v. de spraak.

Veel bekende acteurs, goed geacteerd.

7/10

Sunrise: A Song of Two Humans (1927)

Tjonge; ik dacht: "leuk, een stomme dramafilm in de top250". Iedereen heeft weleens het gevoel "wat doet deze film in de imdb top250?"
Dat had ik dus bij deze film.

Ik ben gek op stomme films, maar hier was het plot wel erg flinterdun. Het is een wonder dat ze er 1,5 uur mee kunnen vullen. 80% van de film loopt het echtpaar, nadat ze weer tot elkaar zijn gekomen, door de stad, niks interessants te doen. Het camerawerk was uitstekend, de muziek niet echt opvallend.

Die ogen van Janet Gaynor zijn prachtig!!

5/10

Ik heb nu een paar slechte filmdagen achter de rug. Morgen maar eens kijken of ik nog wat toppers in huis heb. Misschien kan Touch of Evil (1958) mij wel bekoren. Of een Hitchcock, dat is gegarandeerd succes.

Chrischzz
Filmster
Filmster

Bericht door Chrischzz » 18 dec 2009 15:24

DieHard 4.0

Wat een stom verhaal.. Overdreven cybercrime..

Een virus uploaden naar een pc en dan word de pc een explosief?
Alles en overal kunnen inbreken met de pc? Beetje overdreven..

Vindt het ook altijd leuk dat ze NOOIT met windows werken maar met een fancy systeem dat mooie geluidjes maakt.. Zelfs de huis tuin en keuken hackers.. Die volgens mij eerder met linux of een non-windows achtig besturings systeem werken..

Verder actie.. leuk.. overdreven.. F35 die een halve highway molt om een vrachtwagen tegen te houden?? En ook nog vertikaal kan opstijgen enzo..

Film voelde niet DieHard achtig aan helaas..

Chinaski
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Chinaski » 18 dec 2009 20:45

Afbeelding The Fall (Tarsem Singh, 2006) :: 9.0

Als film kunst genoemd mag worden dan is The Fall hier een goed voorbeeld van, deze film is werkelijk prachtig vormgeven. De locaties, het kleurgebruik , de kledij, echt een waar genot om te zien.
Het begint al met de oogstrelende openingssequentie, begeleid met Beethoven's 7e symfonie. Zelden zo'n mooie opening van een film gezien.
Ik moet deze film snel eens op blu-ray aanschaffen, daar komen de kleuren ongetwijfeld nog beter tot zijn recht.

Afbeelding Taking Lives (D.J. Caruso, 2004) :: 7.0

Los van een paar domme toevalligheden, is deze film prima te pruimen. Angelina Jolie en Ethan Hawke zijn beide prima in hun rol.

Afbeelding Insomnia (Christopher Nolan, 2002) Afbeelding :: 8.1

Sterke thriller met klasbakken van acteurs in de hoofdrol. Al Pacino is zoals altijd goed, Robin Williams is zo niet nog beter.
Omgeving is prachtig en straalt een soort van Twin Peaks gevoel uit. Het verhaal heeft er overigens ook iets weg van.

Afbeelding Caos calmo (Antonio Luigi Grimaldi, 2008) :: 6.8

Aardige film, met mooie rollen van de vader en de dochter, jammer alleen van de onnodige verhaallijnen over één of andere fusie die erg warrig en onnodig was.

Afbeelding Die Welle (Dennis Gansel, 2008) :: 5.8

Wisselvallige film, het verhaal is wel aardig, maar het word ongeloofwaardig uitgevoerd. De mensen in Die Welle komen allemaal een beetje erg naïef over, ze laten zich allemaal wel heel gemakkelijk ompraten.

Afbeelding (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: 7.5

Sympathieke comedy, al is hij wel een beetje overhyped voor mijn gevoel. De manier waarop het verhaal verteld wordt is aardig en de muziek was ook prima, maar baanbrekend was het allemaal nou ook weer niet. Ik vond het op het laatst wat gimmicky overkomen dat spelen met de tijd. De hoofdrollen worden leuk neergezet, maar heel verrassend was het ook niet. Er ontbrak iets in het geheel, iets dat ik in ieder geval wel had bij films als Lost in Translation en Garden State. Het springt nergens echt in uit, ontroeren doet het je niet en super grappig was het ook niet, het is gewoon zeer degelijk allemaal. Maar dit klinkt negatiever dan dat het in werkelijkheid was, want ik heb ook zeker wel van deze film kunnen genieten.

Afbeelding Stripes (Ivan Reitman, 1981) :: 7.5

Kijkt lekker weg, al vond ik het laatste half uur wat minder dan het eerste gedeelte.

Afbeelding Where the Buffalo Roam (Art Linson, 1980) :: 7.6

De oudere broer van Fear and Loathing van Gilliam. Hier wordt Hunter S. Thompson neergezet door Bill Murray. Dit doet hij niet onverdienstelijk, al is de film geen dijenkletser, vermakelijk was het allemaal wel.

Afbeelding Away We Go (Sam Mendes, 2009) :: 7.9

Sam Mendes had er blijkbaar zin in, dit is alweer zijn 2e film in een korte tijd. Dit keer eens niet over op losse schroeven staande relaties, maar over een stel gelukkige mensen. Nu ook eens geen muziekscore, maar een soundtrack met lieve gitaar liedjes. Dit past prima bij de sfeer van de film. Ook is er humor aanwezig, al golft dit wel op en neer, maar in het algemeen is dit zeker een grappige film. Met sterke bijpersonages, met als hoogtepunt Maggie Gyllenhaal.

Afbeelding Bottle Rocket (Wes Anderson, 1996) Afbeelding :: 8.3

Dit is de 2e keer dit jaar dat ik Bottle Rocket opzet, en hij verveeld maar niet. Wes Anderson verveeld gewoon nooit. Dit is tevens de film met de beste en grappigste rol van Owen Wilson.

Afbeelding Män som hatar kvinnor (Niels Arden Oplev, 2009) :: 8.0

Zeer goede thriller uit Zweden. Het plot is niet nieuw, maar wordt op een uistekende manier uitgevoerd. En blijft tot het einde spannend en meer dan boeien.

Andere films gezien:

Afbeelding Serenity (Joss Whedon, 2005) Afbeelding :: 8.4
Afbeelding The Black Balloon (Elissa Down, 2008) :: 5.7
Afbeelding 9 (Shane Acker, 2009) :: 8.0
Afbeelding The Age of Stupid (Franny Armstrong, 2009) :: -
Afbeelding Titanic (James Cameron, 1997) Afbeelding :: 7.9
Afbeelding The Weather Man (Gore Verbinski, 2005) :: 7.4
Afbeelding What About Bob? (Frank Oz, 1991) Afbeelding :: 6.9

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 19 dec 2009 02:51

Harakiri (1919)

Een nogal poëtisch verhaal van regisseur Fritz Lang, waarbij de scenes in elkaar lijken over te vloeien. Het een prettige film om naar te kijken, de verschillende scenes volgen elkaar redelijk snel op. Het nadeel is dat er niet erg veel geacteerd wordt; het zijn vooral de intertitles die het meeste werk doen. Ook jammer dat er vrijwel geen close-ups in de film zitten, en de shots zijn nogal statisch; vrijwel alle shots zijn kaarsrecht op een kamermuur gericht, waarvoor de acteurs dan staan.

6/10

The Reader (2008)

Een fantastische rol van Kate Winslet. Zelfs als oud vrouwtje is ze goed gelukt in deze film. Ik vond dat er aan het begin wat veel seks en bloot in zat. Op een gegeven moment kreeg ik echt medelijden met Hanna (Winslet), als ze keer op keer geconfronteerd wordt met haar probleem.

Maar wie is er op het stomme idee gekomen om Bruno Ganz voor deze film te casten? (de acteur die een paar jaar geleden Adolf Hitler speelde in Der Untergang (2004))
In deze film is hij op een gegeven moment aanwezig (als toeschouwer) bij een proces tegen een aantal ex-Nazi's; toch wel een vreemd gevoel als je bij het zien van zijn gezicht meteen aan Adolf moet denken.

Jammer dat de film in het Engels is, hoewel de acteurs erg hun best doen met een soort Duits accent.

8/10

Carmen (1915)

Aardige film over een zigeunermeisje dat een aantal smokkelaars helpt om de stad in te komen door haar charmes in de strijd te gooien. Toppunt is wel een vechtscene tussen een aantal vrouwen. Had ik wat meer kunnen waarderen als het verhaal wat meer inhoud had.

6/10

Touch of Evil (1958)

Deze film van Orson Welles opent met briljante scene waarbij de camera vleugels lijkt te hebben. Je moet dit echt gezien hebben.
Het verhaal is spannend; Orson Welles speelt een politieman die het niet zo nauw neemt met wetten en regeltjes. Een Mexicaanse politieman (het verhaal speelt in een grensstadje) probeert orde op zaken te stellen als hem opvalt dat Orson Welles bij het onderzoek naar een moord, hier en daar (opzettelijk) een steekje laat vallen.

De rol als norse politieman lijkt Orson Welles op het lijf geschreven. Hij deed me erg denken aan Dr. House, met z'n wandelstok en zijn uitspraken.

9/10

Judith of Bethulia (1914)

De kijker krijgt bij deze film een klein voorproefje op de epische slag om Babylon uit Griffith's latere meesterwerk Intolerance (1916). Hier draait het echter om Bethulia dat wordt aangevallen.
De sets zijn mooi vormgegeven.

6+/10

Camera Obscura
Filmster
Filmster

Bericht door Camera Obscura » 19 dec 2009 18:12

Afbeelding

In the Loop (Armando Lannucci, 2009), 8/10

Simon Foster is een klungelige Minister of International Development bij het ministerie van Buitenlandse Zaken (of Defensie, werd me niet helemaal duidelijk), die per ongeluk op TV vertelt dat oorlog in het Midden Oosten onvermijdelijk is. Wat volgt is een hilarisch steekspel tussen Londen en Washington, waarbij iedereen erop is zijn eigen hachtje te redden en niemand te beroerd is stevig onder de gordel te mikken. Film speelt duidelijk in het heden, maar refereert nergens aan een specifieke plaats of tijd. Lannucci maakt er in elk geval een geslaagde satire van met een sterke cast met o.a. Peter Capaldi, Tom Hollander, Gina McKee en James Gandolfini.

To Sleep With Anger (Charles Burnett, 1990), 7/10

Danny Glover in een sterke hoofdrol als Harry, een easy going charmeur en eersteklas verhalenverteller die oude vrienden komt opzoeken in South Central, waar zijn aanwezigheid de reeds aanwezige spanningen steeds verder aanwakkert. Bijzonder portret van een zwarte familie met een vleugje Zuidelijke mystiek en mooie gospel, blues en soul soundtrack, maar had er iets meer van verwacht.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 19 dec 2009 19:16

El rey de la montaña
Spannende film met soms wat ongeloofwaardige wendingen. De onbekende acteurs leveren prima werk. Misschien af en toe wat gemiste kansen en rare wendingen, maar toch blijft het je raken. De finale is spannend en gelukkig niet te over the top. Prima beelden van de omgeving en mooi camerawerk.
8,1/10

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 19 dec 2009 21:25

Jingle All the Way

Wat een slechte film zeg! Het verhaal was slecht, Ahnuld was.... slecht,
en we hebben er niet eens een kerstgevoel aan overgehouden!

Bar, bar slecht. *we hebben wel gelachen af en toe, maar dat was dan weer niet de bedoeling geloof ik.... :D

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 19 dec 2009 23:17

Street Kings
Goede actiefilm, die naar het einde toe wat minder wordt. Verder is het een goede film met goede acteurs, harde actie en zei het soms wat ongeloofwaardige plotwendingen. Mooi camerawerk en rauwe actie scenes en veel beelden van de straten geven prima de sfeer weer van LA. Dat het verhaal dan wat uit de bocht vliegt, ach..
8,2/10

Leander
Figurant
Figurant

Bericht door Leander » 20 dec 2009 00:32

Silent Night, Deadly Night

Ik ben de hele dag meegesleurd door de stad, kerstinkopen doen. De kerstkitsch, de geforceerde vrolijkheid, de nepgezelligheid... Verschrikkelijk. En wat is er beter tegen een kerstkater dan een film over een moordende kerstman? Althans, dat dacht ik.

Verkeerd gedacht. 'Silent Night, Deadly Night' is een veredelde amateurfilm. Fout, maar niet leuk fout. Alle cliché's komen aan bod; enige vorm van originaliteit of talent is nergens te bespeuren.
Het doelpubliek van de film bestond duidelijk uit tieners: blijkbaar kreeg de jeugd in '84 nog rode oortjes van een blote borst en werden ze bang van een druppel bloed, want dat zijn de twee enige 'troeven' van deze film. Bovendien straalt de B-look ervan af.
Het enige dat zo'n film nog te bieden zou kunnen hebben, zou een zekere cult- of campuitstraling zijn. Maar zelfs dat heeft ie niet.
De gestoorde opa was nog wel geinig. Maar als het enige leuke personage nauwelijks 2 minuten screentime heeft, weet je wel hoe laat het is...

Waardeloos. 2/10.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 20 dec 2009 09:55

Be Kind Rewind (Michel Gondry, 2008)
Van Gondry kende ik alleen Eternal Sunshine of the Spotless Mind, dus mijn verwachtingen waren bijzonder hoog. Helaas bleek al snel dat deze film nog niet in de schaduw van ESotSM mocht staan. Het plot is onconventioneel en origineel en vormt daarmee het sterkste punt van de film; in het kort: men gaat eigen verfilmingen maken van bestaande films. Men had met dit gegeven alle kanten op gekund, van satire tot komedie. Er wordt gekozen voor het laatste, maar dit lukt op wat kleine scènes (Ghostbusters) en vondsten na niet. Helaas zijn ook de karakters niet interessant genoeg door beperkte uitdieping waardoor de film uiteindelijk een gemiste kans is.
2.5/5

Leander
Figurant
Figurant

Bericht door Leander » 20 dec 2009 10:29

ErikSchierboom schreef:Be Kind Rewind (Michel Gondry, 2008)
Van Gondry kende ik alleen Eternal Sunshine of the Spotless Mind, dus mijn verwachtingen waren bijzonder hoog. Helaas bleek al snel dat deze film nog niet in de schaduw van ESotSM mocht staan. Het plot is onconventioneel en origineel en vormt daarmee het sterkste punt van de film; in het kort: men gaat eigen verfilmingen maken van bestaande films. Men had met dit gegeven alle kanten op gekund, van satire tot komedie. Er wordt gekozen voor het laatste, maar dit lukt op wat kleine scènes (Ghostbusters) en vondsten na niet. Helaas zijn ook de karakters niet interessant genoeg door beperkte uitdieping waardoor de film uiteindelijk een gemiste kans is.
2.5/5
Vreemd genoeg heb ik me veel beter met deze film geamuseerd dan met Eternal Sunshine. Die film voelde zo geforceerd, geknutseld aan, Be Kind Rewind vond ik heel natuuurlijk. Maar dat zal wel aan mij liggen.

dineke
Bijrol
Bijrol

Bericht door dineke » 20 dec 2009 11:23

hiachi

mooie film, mooi verhaal, ongelooflijk dat een band van dier tot mens zo hecht kan zijn...

Gesloten