Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 23 mei 2010 14:17

Frank_Costello schreef:
Kyrill schreef:@ Frank:

Over welke film heb je het?
En je moet echt snel The Machinist gaan zien!! Uitstekende film met Bale er in :T
The Mist daar had jij het toch ook over :o
Ooh ja zo...
Ja oke... ;)

Mwah nee dat vind ik wel reuze meevallen! Dat van die Afro-Amerikaanse man vind ik wel logisch tbh...

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 23 mei 2010 19:50

Doctor Zhivago
Niet heel vaak zie je een film die akelig dicht in de buurt van perfectie komt, zo niet perfect is. Af en toe kom je zo`n film tegen waarbij je na afloop weet: dit is perfectie. David Lean`s Doctor Zhivago is zo`n film. Van begin tot einde, alles klopt: de aankleding, de sfeer die wordt neer gezet, het geweldige acteerwerk waarbij Omar Sharif niet Zhivago speelt maar echt transformeert tot Doctor Zhivago, een verhaal dat boeit van begin tot einde waarbij rustig de tijd wordt genomen om de karakters goed uit te diepen, een sublieme soundtrack, een kleuren gebruik om van te smullen en het adembenemende camera werk en cinematografie waarbij in ongeveer ieder shot optimaal gebruik wordt gemaakt van het widescreen frame.
Al deze facetten vallen samen en maken het tot één van de mooiste, meest indrukwekkende en meeslepende films die ik ooit heb gezien.
Daarmee komt dit absolute meesterwerk dan ook direct mijn top 10 van favoriete films aller tijden binnen gevlogen.
Helemaal niets op aan te merken. Dit is voor mij perfectie op het witte doek.

10/10

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 24 mei 2010 09:00

blu-ray
De film op zich vond ik niet zo heel bijzonder eigenlijk, ik heb wel kleuren gezien die ik nog nooit van mijn leven gezien heb, mooi gemaakt dat wel.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 24 mei 2010 09:59

Prince of Persia: The Sands of Time
Vermakelijke film, maar verder is het niet zoveel.

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 24 mei 2010 21:12

The Box
twilight- zone verhaaltje dus suggereert alleen maar diepzinnigheid. de grote vraag is: zal Richard Kelly de regisseur van de legendarische Donnie Darko ooit nog eens zijn eerste meesterwerk evenaren? Ik begin er aan te twijfelen. Eigenlijk al bij Southern Tales Donnie Darko lijkt een "single luck" i am affraid.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 24 mei 2010 21:18

pietje012 schreef:Prince of Persia: The Sands of Time
Vermakelijke film, maar verder is het niet zoveel.
Ook gezien en vond het toch wel fucking cool! Al die panoramische shots en die gevechten die uit het niets uitbreken. Dan vergeet ik nog die bijna bullit-time shit van Jake. Deze is echt wel beter dan Iron Man 2.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 24 mei 2010 23:12

Rarara schreef:The Box
twilight- zone verhaaltje dus suggereert alleen maar diepzinnigheid. de grote vraag is: zal Richard Kelly de regisseur van de legendarische Donnie Darko ooit nog eens zijn eerste meesterwerk evenaren? Ik begin er aan te twijfelen. Eigenlijk al bij Southern Tales Donnie Darko lijkt een "single luck" i am affraid.
The Box niet gezien...
Maar ik ben van mening dat Kelly geen single luck is ... Southland Tales vind ik werkelijk geniaal..

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 24 mei 2010 23:34

The International
Een allesbehalve normale actiefilm. De acteurs zijn goed, er zit een hele goede actiescené in, locaties worden zo snel verwisseld als in een Bourne film en zijn ook erg mooi. Ook het verhaal is erg interessant. Toch zit er totaal geen vaart in de film, niet veel spanning en behalve dus die goede actiescené ook haast geen actie. Hij kijkt door de mooie opnames en acteurs wel lekker weg en de Guggenheimshooting is gewoon erg vet, maar toch had er zoveel meer in gezeten. Dit verhaal is eigenlijk maar bijzaak en het einde is ook niet echt een mooie afsluiter van het op zich wel best interessante verhaal.
7/10

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 26 mei 2010 16:03

Het heeft even geduurd, maar ik heb Avatar dan eindelijk afgekeken :D

whoo4whoo
Bijrol
Bijrol

Bericht door whoo4whoo » 26 mei 2010 16:25

the last samoerai:D
vette film

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 26 mei 2010 17:10

Duikboot schreef:Het heeft even geduurd, maar ik heb Avatar dan eindelijk afgekeken :D
Nou nou, applausje hoor.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 26 mei 2010 17:24

Thanks! Ik zat er al aan te denken om het te gaan vieren in de Lemming :T

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 26 mei 2010 19:54

Duikboot schreef:Thanks! Ik zat er al aan te denken om het te gaan vieren in de Lemming :T
De duikboot zat te lang onderwater zeker? :wink:

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 26 mei 2010 21:32

De afgelopen dagen gezien:

Hot Tub Time Machine
Vier vrienden gaan een weekendje weg. In het hotel nemen ze een duik in het bubbelbad en zetten het daar op een zuipen. Wanneer ze de volgende dag helemaal brak wakker worden blijken ze in 1986 terecht te zijn gekomen. What the hell??
Een leuk concept dat op momenten ook goed wordt uitgewerkt. Er zit voldoende goede humor in maar het is ook net daarin dat de film vaak de plank mis slaat. Vaak is het echt te flauw voor woorden waardoor het niveau heel snel daalt. Gelukkig heeft de goede humor de overhand en blijft de film alsnog overeind.

7,0/10

Rebecca
De verfilming van Daphne Du Maurier`s klassieke bestseller is één van Hitchcock`s spannendste films waarbij hij het publiek, samen met hoofdrolspeelster Joan Fontaine, op een twee-uur durende "wat the hell is hier aan de hand?" vraag laat broeden. De spanning wordt zorgvuldig en rustig opgebouwd waardoor het einde net zo verassend als droevig is.
Een geweldige Hitchcock.

9,0/10

Once Upon A Time In Mexico
Bij deze tweede kijkbeurt beviel dit laatste deel uit Robert Rodriguez` Mariachi trilogie al beter dan de eerste keer. Maar nog steeds is dit in vergelijking met de eerste twee delen maar een matige film.
Een matig verhaal, weinig interessante personages (op El Mariachi zelf na) en het tot op het irritante af gewissel tussen "normaal gefilmde" scenes en digitaal geschoten scenes maken dit bijna tot een compleet niet interessante film die je al heeeel snel vergeten bent nadat de titels over het scherm rollen.

6,0/10

En op 2 dagen helemaal gezien:
Dexter - Season 3
Ook dit derde seizoen in de reeks rond de moordende bloedspetter analist van Miami Metro PD zit ontzettend goed in elkaar. Opnieuw een interessant hoofdverhaal (alhoewel wellicht minder inventief als die van de eerste twee seizoenen) waarbij de verdere uitdieping van de verschillende personages niet uit het oog wordt verloren.
Prachtig vorm gegeven en doorspekt met git-zwarte humor is ook het derde seizoen van Dexter ontzettend verslavend.
Een absolute top serie.

8,5/10

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 26 mei 2010 22:32

Deadgirl - Zat een redelijk suggestief zieke scene in: twee gasten die hun lul in een met pus gevulde schotwond in de buik van een soort van half dode zombie hoer steken. De rest van die film was trouwens ook niet slecht :)

Gesloten