Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 26 jun 2010 00:23

Soldier zit ik op dit moment te kijken, maar ondanks dat hij nog niet is afgelopen kan ik nu al zeggen dat dit een heerlijke b film is.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 26 jun 2010 22:29

Ore Wa Matteru Ze (I Am Waiting)
I am waiting. I am waiting untill I see you again.
De tekst van het jazzy nummer dat in de openingsscene van Koreyoshi Kurahara`s debuut film wordt gebruikt, tevens de eerste film uit de Nikkatsu Noir Eclipse box, past als gegoten bij de film waarin een restaurant uitbater teveergeefs wacht op bericht van z`n broer die als boer aan de slag is gegaan in Brazilie.
Een prachtig drama met veel noir elementen die bovenal draait om de menselijkheid van z`n hoofdkarakter. Bij tijd en wijle wil de film nogal eens traag uit de hoek komen maar het sterke acteerwerk, de sfeervolle beelden en de eerder genoemde mooie muzikale begeleiding maken dit tot een goede introductie in de wereld van de Nikkatsu films.

7,5/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 27 jun 2010 15:51

500 (days of Summer)
Ik had gisteren tussen het leren en wk door weer eens tijd voor een filmpje. Toen kreeg ik het idee op op mn nieuwe tv eerst maar eens een van mn favoriete films weer eens te kijken. Ik was wel benieuwd of (500) days of Summer me de tweede keer weer zo kon overtuigen: Ja dus, gelukkig wel. Ik vond hem weer geniaal. De film is soms grappig, soms ontroerend, heeft uitstekend acteerwerk en een prachtige soundtrack. Ook de tweede keer kon het me weer helemaal bij de keel grijpen. Vanaf de beginscené tot het einde zitten er haast geen missers in deze heerlijke film. Herkenbaar, leuke constructie, met prachtige muziek en uitstekend vertolkt door Gordon-Levitt en Deschanel.
9,6/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 27 jun 2010 23:41

Transsiberian
De film komt heel langzaam op gang, maar als de locomotief eenmaal op gang is gaat ie best snel. Harrelson is zoals altijd weer erg goed en ook Mortimer speelt wel goed. Routiniers Kingsley en Kretschmann zijn ook bijzonder goed op dreef. Naar het einde toe wordt de film steeds spannender, waardoor het toch nog best een vermakelijke thriller is. Acteerwerk en de besneeuwde landschappen zijn een pluspunt.
6/10

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 28 jun 2010 08:37

Ik voelde me na het zien van Toy Story 3 onwijs geïnspireerd om Toy Story en Toy Story 2 ook weer eens te kijken.
Ik had ze beide (+ Finding Nemo) afgelopen vrijdag besteld en zaterdag gekeken.

Toy Story
Wat een heerlijke jeugdherinneringen bracht dat weer boven :)
Erg leuke film met humor, avontuur, actie, romantiek, eigenlijk alle ingrediënten welke een goeie film nodig heeft.
Toch was de animatie soms best slecht (slechter dan ik me kon herinneren), maar dat kan ik best vergeten aangezien het een film is uit 1995 en de eerste (als ik me niet vergis) animatie speelfilm.
Erg leuk om weer eens gezien te hebben en ook leuk om op mijn plank te hebben staan.
7,8/10

Toy Story 2
Lange lange tijd heb ik in twijfel gezeten of ik deze nou wel of niet gezien had, maar nu heb ik eindelijk zekerheid.
Ik had de film dus toch nog niet gezien. Maar nu dus wel :D
Geweldige opvolger, wederom boordevol avontuur en humor. De film is maar een paar jaartjes ouder, maar de animatie ziet er al weer vele malen mooier uit.
Het is me na het zien van beide films wel duidelijk geworden dat er in alledrie de films heel veel knipogen en vergelijkingen zitten en ook al heb ik van deze trilogie onwijs veel genoten hoop ik toch dat ze het hierbij laten. De serie is erg goed begonnen en heeft een stijgende lijn aangehouden in kwaliteit en is fenomenaal afgesloten.
8/10

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 28 jun 2010 09:31

Eindelijk weer eens de tijd gevonden om wat films te kijken het afgelopen weekend.

Sunrise, A Song of Two Humans 9,5/10

In de herkijk werd ik zelfs nog meer geraakt door dit prachtige verhaal, boordevol symboliek dan de eerste keer. Murnau weet met deze vertelling bij mij echt de gevoelige snaar te raken. De boer die naarmate de film vordert steeds rechterop gaat lopen en opener van houding en karakter wordt. De boerin, die van een verdrietig hoopje ellende langzaam transformeert in een gelukkige vrouw. En de prachtige tegenstellingen tussen stad en platteland, zo fraai in beeld gebracht. Een waar meesterwerk.

Moulin Rouge 8,5/10

Een film die ik al een tijd had liggen en waar ik een beetje tegenaan zat te hikken. Geheel onterecht, want wat weet Luhrmann de Moulin Rouge wervelend op het scherm tot leven te brengen. Het zeer geslaagd toepassen van modernere popsongs van Nirvana, U2 en bijvoorbeeld Madonna is één van de grote pluspunten van deze film.

Le Salaire de la Peur 8/10

Twee uur en twintig minuten duurt deze film en dat is eigenlijk een half uurtje te lang. De introductie wordt eigenlijk te lang uitgesmeerd en het duurt maar liefst drie kwartier voor we bij de kern van de zaak aankomen. Het van A naar B rijden van 2 vrachtauto's vol met nitroglycerine. Vanaf dat moment krijgt de film dan ook z'n kracht. De spanning is voelbaar alsmede de geprikkeldheid en kameraadschap tussen de verschillende chauffeurs. Een aantal memorabele scenes (de olieplas en de toast), geven de film nog weer net wat extra's.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 28 jun 2010 09:44

timdekw schreef: Toy Story 2
Lange lange tijd heb ik in twijfel gezeten of ik deze nou wel of niet gezien had, maar nu heb ik eindelijk zekerheid.
Dat is dus precies hetzelfde wat ik ook had! Grappig.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 28 jun 2010 11:32

Axeqlusive schreef:
En ik ook.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 28 jun 2010 14:16

Rem schreef:
Axeqlusive schreef:
En ik ook.
Dit wordt wel erg vreemd, ik ook!!! :D

Ow wacht.....

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 28 jun 2010 14:21

timdekw schreef:
Rem schreef:
Axeqlusive schreef: Dat is dus precies hetzelfde wat ik ook had! Grappig.
En ik ook.
Dit wordt wel erg vreemd, ik ook!!! :D

Ow wacht.....

Ik niet!!! :D

Morrigun99
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Morrigun99 » 28 jun 2010 19:08

timdekw schreef: Toy Story
(...) maar dat kan ik best vergeten aangezien het een film is uit 1995 en de eerste (als ik me niet vergis) animatie speelfilm.
Ik néém aan dat je bedoelt dat het de eerste, animatie-/speelfilm van de hand van Pixar is?

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 28 jun 2010 20:01

Afbeelding The Strangers (Bryan Bertino, 2008) :: 8.0

Ik was blij verrast door deze horrorfilm. Erg effectief en heel spannend, maar het einde is een beetje een letdown. Toegegeven, ik zou niets beters kunnen verzinnen, maar toch...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 jun 2010 20:43

Morrigun99 schreef:
timdekw schreef: Toy Story
(...) maar dat kan ik best vergeten aangezien het een film is uit 1995 en de eerste (als ik me niet vergis) animatie speelfilm.
Ik néém aan dat je bedoelt dat het de eerste, animatie-/speelfilm van de hand van Pixar is?
Ik weet niet precies wat jullie denken te zeggen, maar een animatie/speelfilm is een contradictio in terminis. Het was wel de eerste volledig met de computer geanimeerde lange film (en met lange bedoel dat het geen kortfilm is).

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 28 jun 2010 21:14

Eye in the Sky
Een aardige thriller over een surveillance team. Acteerwerk is goed en de film heeft best spannende momenten. Toch is het verhaal niet bijzonder en blijft het lang oppervlakkig. Het einde is wel ijzersterk. Aardige film die een interessante blik in het surveillance wereldje geeft, maar echt vuurwerk mist.
6,5/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 28 jun 2010 22:21

Sixteen Candles
De fijne tiener-/coming of age films van John Hughes herdefinieerde in de jaren `80 bijna een hele generatie. Sommige van die films staan ook na ruim 20 jaar nog steeds als een huis (Ferris Bueller`s Day Off en uiteraard The Breakfast Club), films die ik steeds opnieuw kan blijven herkijken.
Helaas kan ik Sixteen Candles niet aan dat rijtje toevoegen. In essentie ook een coming of age film over Samantha (Hughes` regular Molly Ringwald) waarvan de ouders haar Sweet Sixteen verjaardag vergeten doordat haar zus gaat trouwen.

Het is een nogal onevenwichtige film, `t voelt aan als een allegaartje van (flauwe & romantische) comedy, coming of age en drama. Alleen dat coming of age gedeelte slaagt,vooral de bij tijd en wijle flauwe comedy breekt de film op. Daarbij lijken een aantal scenes en personages overbodig aan. De Chinese uitwisselingsstudent is hier het beste voorbeeld van.
Daar tegenover staat de heerlijke rol die Anthony Michael Hall neerzet als de nerd. Hij steekt met kop en schouders boven de rest uit.
Maar desondanks draait deze film van Hughes toch uit op een redelijke teleurstelling...

6,0/10

Gesloten