Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Aston » 16 mei 2011 14:39

Trolljegeren (The Troll Hunter)

Een leuke film dit. Hij is bij vlagen best spannend. Het is absoluut geen horrorfilm en dat doet de film goed heb ik het idee. Af en toe ging het iets te over the top en op een gegeven moment werd het wat ongeloofwaardig met een trol van 100 meter bijvoorbeeld die niemand opmerkt en wat andere kleine dingen waren ook niet altijd even geloofwaardig.
Spoiler
Daarnaast werd de dood van de cameraman wel heel snel opzij gezet en de plotselinge komst van de nieuwe cameravrouw was te geforceert en niet heel geweldig uitgewerkt.
Spoiler
Dat de trollen iets tegen christenen hadden vond ik dan weer raar en ook niet heel geloofwaardig. Volgens mij hebben ze dat erbij verzonnen van ik kan er ook niets over vinden op het web.

Verder vond ik vooral de studenten het erg goed doen. Spontaan, doorzettend, nieuwsgierig. Aan de ene kant waren ze soms een beetje te dapper maar aan de andere kant paste dat ook wel bij deze film. Ook de trollenjager Hans vond ik heel erg geloofwaardig over komen. Een groot pluspunt van de film was ook het uiterlijk van de trollen die heel echt leken. Zonder goede trollen was de film natuurlijk niets geweest.

Uiteindelijk een prima een interessante film. Het is wat anders dan anders. Ook leuk dat het Noors gesproken is. Vreemd taaltje. :8

8/10

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 16 mei 2011 14:50

Err Aston volgens mij heb je niet goed opgelet tijdens de film, het is namelijk een grote satire. Natuurlijk slaat dat
Spoiler
christenen gebeuren
nergens op en natuurlijk ziet
Spoiler
iedere gek wel een troll van 100 meter
. Dát is het hele punt, net als de
Spoiler
overheid die hoogspanningskabels als omheining voor de trollen gebruikt xD
. Het is allemaal grote
Spoiler
onzin en dat maakte de film zo geweldig imo
.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 mei 2011 14:54

OK, nja ik had dat het liefst toch iets anders gezien. :o

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 16 mei 2011 16:01

Als het goed is hoort het bij de oude, meer oorspronkelijke mythe dat trollen
Spoiler
christenen haten
en slaat het dus juist wél ergens op

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 16 mei 2011 16:14

Ed Crane schreef:Als het goed is hoort het bij de oude, meer oorspronkelijke mythe dat trollen
Spoiler
christenen haten
Mmm die achtergrond info mis ik dus blijkbaar, neemt niet weg dat het niet serieus bedoelt is.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 16 mei 2011 21:17

Aangezien de film behoort tot het "found footage"gernre lijkt me dat het wel serieus bedoelt is. Met een knipoogje natuurlijk wel. Maar lijkt mij tegenstrijdig dat terwijl de kern van het genre is dat het net moet lijken of het allemaal realistisch en echt is, we tegelijkertijd zouden moeten lachen omdat het allemaal onzin en onrealistisch is.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 16 mei 2011 21:28

Lonewolf schreef:Aangezien de film behoort tot het "found footage"gernre lijkt me dat het wel serieus bedoelt is. Met een knipoogje natuurlijk wel. Maar lijkt mij tegenstrijdig dat terwijl de kern van het genre is dat het net moet lijken of het allemaal realistisch en echt is, we tegelijkertijd zouden moeten lachen omdat het allemaal onzin en onrealistisch is.
Verwachtingen zijn er om mee te spelen ;). Ik stoorde me er iig geen moment aan, ik vond het geweldig.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 16 mei 2011 21:41

Ik had het al veel eerder in de planning maar vorige week dan toch The Outlaw (1943) bekeken. Het makkelijkste is om te verwijzen naar het zeer smakelijk geschreven stukje van El Chivo. Grappig op te zien dat je het feitelijk helemaal eens kan zijn met iemand maar, getuige de eerste alinea van die recensie, een totaal andere ervaring hebt ondergaan.

Ja, de dialogen zijn om te janken. Ja, Russels borsten zijn niet te vermijden. Ja, het plot is vergezocht, op het ridicule af. Ja, de soundtrack - of moet ik "effecten" zeggen? - maken er bijna een goedkope klucht van. Maarrrrr.... The outlaw heeft (daarmee) ook zo'n beetje de hoogste fun factor die een film kan hebben. El Chivo slaat de spijker op zijn kop maar is veel te serieus aan de film begonnen. :wink:

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 mei 2011 22:00

Ed Crane schreef:Als het goed is hoort het bij de oude, meer oorspronkelijke mythe dat trollen
Spoiler
christenen haten
Hmmm, dat heb ik nergens kunnen vinden. Wel dat ze een hekel hadden aan kerkklokken vanwege het geluid maar niets over christenen.
Maar de film heeft sowieso wel zijn komische momenten moet ik zeggen. Hij is soms spannend en soms best komisch. Toch niet de meest compatible eigenschappen die een film kan hebben.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 16 mei 2011 22:20

Bukowski schreef:The outlaw heeft (daarmee) ook zo'n beetje de hoogste fun factor die een film kan hebben. El Chivo slaat de spijker op zijn kop maar is veel te serieus aan de film begonnen. :wink:
Yep, laat iedereen gewaarschuwd zijn: vooral niet te serieus proberen te bekijken en dan is het genieten.

En sowieso een dankbare film om wat over te pennen. :)

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 16 mei 2011 23:45

Ik moet The Outlaw ook maar eens kijken dan. Het klinkt een beetje als pre-code als ik jullie zo hoor, maar dan uit 1943.

Hellblazer
Bijrol
Bijrol

Bericht door Hellblazer » 17 mei 2011 08:03

Gisteren Life afgekeken. Ik vind het nog steeds erg jammer dat ze met deze serie gestopt zijn, maar gelukkig wordt de verhaallijn wel afgesloten en blijf je niet met een open einde zitten na de laatste aflevering (zoals bij Heroes het geval is).
Nu weer wat tijd op een paar films te kijken die nog op m'n lijstje staan.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 17 mei 2011 08:37

Pride And Glory (2008) DVD
Middelmatige politiethriller/drama, waarin teveel verhaallijnen om aandacht vragen. De rechercheur met een traumatische ervaring die het veld weer ingaat. Diens broer, met een hoge functie bij de politie, wiens vrouw ongeneeslijk ziek is en waar hij het moeilijk mee heeft. Tegelijktertijd kijkt hij de andere kant op wanneer een aantal van zijn mannen, waardonder hun zwager (getrouwd met hun zus en vader van 3 kinderen), winkeliers en drugsdealers beroven om er zelf beter van te worden. Dan hebben we nog de vader met een nog hogere functie, die soms een beetje teveel drinkt. Wanneer één van de berovingen van een aantal agenten verkeerd afloopt, sterven er 4 onschuldige agenten. Dit vraagt uiteraard om wat familieproblemen. Ook hebben we nog een kleine verhaallijn van een journalist die er bovenop zit.
De acteerprestaties van Edward Norton en Colin Farrell zijn prima en beiden weten te overtuigen, maar helaas wisten genoeg acteurs mij ook niet te overtuigen. De film had potentie, maar wil simpelweg teveel vertellen en dat doet 'm de das om.
6,7/10

Incendiary (2008) DVD
Michelle Williams speelt de hoofdrol in dit drama. Ze is de vrouw van een man van wie ze niet veel liefde meer krijgt en samen hebben ze een zoon. Haar zoon is haar leven, maar wanneer vader buiten de deur is voor zijn werk ontmoet ze Ewan McGregor, een rijke journalist, in een bar en van het één komt het ander. Wanneer haar man een tijdje later met hun zoontje naar een voetbalwedstrijd van Arsenal gaat, komt ze Ewan weer tegen en neemt 'm mee naar huis. Terwijl beide zinderende sex bedrijven zien ze op TV dat het stadion van Arsenal wordt opgeblazen. Dit blijkt een terroristische aanslag te zijn en er zijn ruim duizend dode gevallen. Uiteraard ook haar man en zoon.
Hierdoor valt Michelle in een depressie en wil ze Ewan niet meer zien. Later volgen er nog wat onnodige plottwists die weinig tot niets aan het verhaal toevoegen. De meest dramatische en gelijk ook de mooiste delen van de film zijn wanneer Michelle Williams alleen is met haar verdriet. Helaas is de film te vaak afgezaagd en gebeuren er teveel vage dingen, waardoor de film helaas niets meer wordt dan een middelmatig filmpje.
6,8/10

A Single Man (2009) DVD
Een visueel schitterende film met een hartverscheurende rol van Colin Firth! Wat is dat toch een geweldige acteur!!
Firth speelt een docent Engels, die vanuit Londen naar LA (1962) is verhuist en daar de man van zijn leven heeft ontmoet. Helaas is deze in een auto ongeluk om het leven gekomen en is Firth verscheurd en depressief. Firth komt zo realistisch over, dat hij me meer dan eens in mijn ziel wist te raken. Tel daar de prachtige beelden en de heerlijke muziek bij op en je hebt een schitterende film die ik een ieder aan zou willen raden!!
8,9/10

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 17 mei 2011 09:39

His Girl Friday 7/10

Hoeveel tekst kun je kwijt in een film van anderhalf uur. Nou: Heel veel. Ik werd er gewoon een beetje opgefokt van. Dat is dan ook meteen het grote manco van deze film. Het is gewoon te veel in te weinig tijd. Wel ontzettend knap geacteerd overigens.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 18 mei 2011 06:31

Otesánek (Little Otik) een Tjechische film van regisseur Jan Svankmayer uit 2000.

Een kinderloos koppel smacht naar een kindje, maar het wil maar niet lukken. Overal waar ze gaan zien ze baby's, wandelwagens en zo meer. Wanneer de man van het ongelukkige stel een boomwortel uit de tuin opdiept, meent hij er de vorm van een baby in te herkennen. Het nodige trimwerk en een laag vernis later maken de illusie compleet en hij laat zijn handywork trots aan zijn van verdriet wegkwijnende vrouw zien. Tot zijn ontsteltenis stort zij zich vol overgave op de zorg van de boomstronk, kleedt het, baadt het, voedt het en het stuk hout komt daardoor werkelijk tot leven... maar met een niet te stillen honger. Wat ze ook meebrengen voor kleine Otik, het is nooit genoeg. Dat blijkt eens te meer wanneer er mensen uit het appartementencomplex beginnen te verdwijnen...

Afbeelding

Geweldige sfeer en beeldvoering die in de verte een beetje aan The Tenant van Polanski doet denken.
Aanrader.

8/10

Gesloten