Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Hellblazer
Bijrol
Bijrol

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Hellblazer » 22 mei 2011 20:24

Vandaag ff wat jeugdsentiment opgehaald:

The Dark Crystal
Erg vermakelijke avonturenfilm van Jim Henson. Nu natuurlijk niet zo spannend meer als toen ik hem als klein jochie voor het eerst zag en de Skeksis zijn ook niet zo eng, maar toch een leuke avonturenfilm om ff te kijken als je een middag of een avond niks gepland hebt staan. Je kon wel duidelijk horen van welke personages Frank Oz de stemmen deed, want af en toe hoorde je daarin Miss Piggy en Yoda voorbij komen :wink:
7,5 / 10

Oliver & Company
De eerste keer dat ik deze zag was in de bios toen ik zo'n 6 á 7 jaar oud was, en wat ik me ervan kon herinneren was dat ik vooral Dodger geweldig vond. Vandaag samen met m'n vriendin gekeken die hem voor het eerst zag. Wat mij nu vooral opviel was dat de film voor de Disney-standaard eigenlijk weinig humor bevat en vooral erg dramatisch is; de leukste grappen kwamen eigenlijk alleen van Tito af. Maar er zitten best wat sentimentele momenten in de film en het einde zou zo een scene kunnen zijn uit een actiefilm waarin wordt afgerekend met de bad guy. Wel leuk, maar niet meer zo indrukwekkend als al die jaren geleden.
7,0 / 10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 22 mei 2011 20:30

Ong Bak 2
De gevechten maken de film de moeite nog wat waard. Verder is het een hele serieuze vertelling van een heel standaard verhaal over verraad en dat soort zaken. En Jaa wil wraak. De montage is soms wat te overdreven, maar af en toe levert het wel goede actie op. Het einde is dan weer iets te eenzijdig en lang uitgewerkt. Maar Jaa kan goed vechten en laat dat hier een paar keer mooi zien.
7,0/10

Heat
In het begin wordt alles heel langzaam opgebouwd. Soms vraag je jezelf af of Mann zelfs niet iets teveel tijd neemt. Het antwoord nee: Deze langzame opbouw betaalt zich namelijk helemaal uit. Dat resulteert in een van de beste actiescènes ooit gemaakt. Eentje die bovendien heel meeslepend is. Zo voel je zelfs sympathie voor de invallende chauffeur, die eerder ook al in verschillende scenes werd uitgelicht. Zo heeft elke personage in die geweldige scene een gezicht. Je begrijpt ieders beweegredenen. En nog het meest die van de mannen De Niro en Pacino, die zulke controlfreaks zijn dat ze geen normale relatie kunnen opbouwen met een vrouw. De scenes waarin DeNiro verliefd wordt, zijn geniaal geacteerd. Zo betaald het eerste uur zich helemaal uit, als je deze mannen met hun werk bezig zijn en langzaam maar zeker dichter bij elkaar komen. Ook de schurken lijken net normale mannen met gezinnen die afwegingen moeten maken. De scene tussen de twee giganten is briljant. Daarna, met de geniale overval en het laatste uur wordt het steeds genialer. Je leeft met beide personages mee. De Niro die de stad uit probeert te komen en eerst nog wraak wil nemen en Pacino die het maar niet los kan laten. Het zorgt voor geniale scenes en een geniaal einde. Dit is absoluut een van de beste genrefilms. Ook een van de beste, meest spannende films ooit. Een absolute topfilm.
9,2/10

Passenger 57
Simpele film met een paar aardige wendingen. Duurt erg kort en daardoor verveel je je niet snel. Door de aardige wendingen en leuke actie vermaakt de film prima. Minpunten zijn het van toevalligheden aan elkaar hangende verhaaltje en een te korte eind confrontatie met de schurk. Maar genoeg voor anderhalf uur vermaak.
7,0/10

US Marshalls
Goede actiefilm. De acteurs zijn prima op dreef en de actiescenes erg sterk. De vliegtuigcrash is top. Verder blijft de film twee uur spannend. Heerlijk zo'n klopjacht op een onschuldige gast. Het einde is alleen niet zo goed als de eerdere confrontaties.
8,0/10

The Last Boy Scout
Heerlijke actiefilm. Willis en Wayans zijn het onwaarschijnlijke koppel die voor veel lol zorgen. Sowieso zijn de personages geniaal en hun teksten ongelofelijk stoer. We're getting beaten up by the inventors of scrabble en I'm fuckface, Hé's asshole zijn de meest geniale teksten in de film. _O_ Heerlijke combinatie van keiharde actie met een knipoog en geniale dialogen.
8,1/10

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 23 mei 2011 08:59

Cop Land (1997) DVD
Aardige thriller/drama over de NYPD. Een groot deel van de agenten die bij de NYPD werken, wonen blijkbaar in New Jersey, Stalone speelt daar de Sheriff die, toen hij jong was, bij het redden van een plaatsgenote aan één oor doof is geraakt. Hierdoor is hij meer dan eens geweigerd bij de NYPD. Uiteraard is er iets niet helemaal pluis in NJ en Stallone komt daar langzaamaan een beetje achter.
Verder zien we o.a. Robert DeNiro als werknemer van Interne Zaken, Ray Liotta, Harvey Keitel en Robert Patrick als agenten. De cast is een leuke verzameling aan acteurs die destijds best populair waren, vooral Stallone zette naar mijn mening een sterke rol neer als vereenzaamde Sheriff. Het verhaal zit goed in elkaar en is bij vlagen spannend.
7/10

Fast Five (2011) bioscoop
Wat een aaneenschakeling van over-the-top actiescenes en stoere opmerkingen van stereotype karakters. De opening laat meteen al zien wat we kunnen verwachten, want op zo'n manier
Spoiler
een bus onver gooien? en niemand gewond? Serieus?
. Dan krijgen Walker en Diesel hun eerste opdracht en dan wordt de actie nog eens een stuk ongeloofwaardiger. De film is dan net 20 minuten bezig, geloof ik, en een normaal mens was al 10x dood geweest. Maar toch, het is vermakelijk.
Ik kon er in ieder geval wel om lachen, ook toen de rest van de bekende gezichten zich lieten zien en dan vooral de dialogen tussen deze mensen, waren soms zo tenenkrommend slecht, dat ik ze wel weer kon waarderen.
Vervolgens wordt een plan samengesteld om een, wederom zeer stereotype, badguy te overvallen. De voorbereidingen zijn wat vreemd, want blijkbaar weet het team precies waar ze allerlei spullen vandaan moeten halen die ze nodig hebben, zonder dat er altijd even goed een verklaring voor wordt gegeven,
Spoiler
een kluis? Serieus?

Ik kan me nog herinneren dat ik twee keer dacht, wat duurt die film lang. Maar dan komt die eindscene met de kluis, hierin worden alle regels van de natuurwetten en ook die van de logica die eerder in de film al zijn verbroken, nog eens verbroken, maar dan nog erger. Toch is deze scene echt geweldig om naar te kijken. Ik voelde eindelijk weer eens een adrenaline rush en zat er helemaal in, heerlijk! Toen de film was afgelopen had ik 'm alle tekortkomingen van de eerste 110 minuten al vergeven en wilde ik de film vrij hoog beoordelen, maar toen ik de gehele film de revue nog eens liet passeren moest ik mijn beoordeling toch een stuk verlagen. Vermakelijke over-the-top actiefilm die in mijn mening niet zo goed is als de eerste.
7,8/10

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides 3D (2011) bioscoop
Gewoon een Pirates film net als de eerdere drie. Vermakelijk en leuk om naar te kijken met al die vreemde wezens. Eigenlijk was deze film niet meer dan een Indiana Jones achtig avontuur, maar dan een stuk minder leuk. Depp zet zijn rol als Jack Sparrow wederom leuk neer, maar het nieuwe is er wel een beetje vanaf. Ook Rush doet het weer prima als Barbossa. Nieuwkomers Iam McShane als Blackbeard en Penelope Cruz als Angelica zetten beide een prima rol neer, de één een betere dan de ander, maar ze doen wat ze moeten doen.
Ze zijn allemaal onderweg naar The Fountain of Youth en dat brengt het nodige avontuur met zich mee. Al met al een prima avonturenfilmpje, maar nergens vernieuwend of echt heel erg goed.
7,6/10

The Shawshank Redemption (1994) DVD
Tot mijn grote schrik kwam ik pas geleden tot de ontdekking dat mijn vriendin The Shawshank Redemption nog nooit had gezien. Ik heb de DVD daarom maar opgezocht tussen de ingepakte dozen DVD's, want dat kan natuurlijk niet!
Ik had 'm opgezet en ik heb haar 130 minuten niet meer gehoord :)
Toen we de film na afloop nog eens bespraken konden we beide eigenlijk niets slechts opmerken aan de film, zij geeft 'm daarom een 10! en ik kan niet anders dan het met haar eens zijn. Ik heb de film nu al zo vaak gezien, maar hij blijft mooi, ontroerend, spannend. Het is gewoon een schitterende film, met een schitterend eind!
10/10

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 23 mei 2011 09:44

timdekw schreef:Fast Five (2011) bioscoop
Wat een aaneenschakeling van over-the-top actiescenes en stoere opmerkingen van stereotype karakters. De opening laat meteen al zien wat we kunnen verwachten, want op zo'n manier
Spoiler
een bus onver gooien? en niemand gewond? Serieus?
. Dan krijgen Walker en Diesel hun eerste opdracht en dan wordt de actie nog eens een stuk ongeloofwaardiger. De film is dan net 20 minuten bezig, geloof ik, en een normaal mens was al 10x dood geweest. Maar toch, het is vermakelijk.
Ik kon er in ieder geval wel om lachen, ook toen de rest van de bekende gezichten zich lieten zien en dan vooral de dialogen tussen deze mensen, waren soms zo tenenkrommend slecht, dat ik ze wel weer kon waarderen.
Vervolgens wordt een plan samengesteld om een, wederom zeer stereotype, badguy te overvallen. De voorbereidingen zijn wat vreemd, want blijkbaar weet het team precies waar ze allerlei spullen vandaan moeten halen die ze nodig hebben, zonder dat er altijd even goed een verklaring voor wordt gegeven,
Spoiler
een kluis? Serieus?

Ik kan me nog herinneren dat ik twee keer dacht, wat duurt die film lang. Maar dan komt die eindscene met de kluis, hierin worden alle regels van de natuurwetten en ook die van de logica die eerder in de film al zijn verbroken, nog eens verbroken, maar dan nog erger. Toch is deze scene echt geweldig om naar te kijken. Ik voelde eindelijk weer eens een adrenaline rush en zat er helemaal in, heerlijk! Toen de film was afgelopen had ik 'm alle tekortkomingen van de eerste 110 minuten al vergeven en wilde ik de film vrij hoog beoordelen, maar toen ik de gehele film de revue nog eens liet passeren moest ik mijn beoordeling toch een stuk verlagen. Vermakelijke over-the-top actiefilm die in mijn mening niet zo goed is als de eerste.
7,8/10
Ja, uiteindelijk zal ik hem waarschijnlijk ook wat lager gaan beoordelen bij een herkijk. In veel films uit dit genre heb je ongeloofwaardigheden en daar worden ook dingen tevoorschijn getoverd zonder uitleg maar deze gaat wat dat betreft op het randje inderdaad. :o Maar ondanks of ongeacht de ongeloofwaardigheden is het gewoon topvermaak. Ook die dialogen vind ik gewoon prachtig. :D Ik ga hem wel zeker op BR kopen.

Ik die bioscoop vond ik TF1 ook geweldig, ik had ook gewoon kippenvel en een adrenale rush (Wat ik bij TF2 totaal niet had). Ik had hem toen beoordeeld met een 9 maar ik moet toegeven dat ik hem in de herkijk nog steeds heel erg vermakelijk vind en hij behoort nog steeds tot mijn favoriete films. :+ Nu maar hopen dat het met Fast Five ook zo is.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 23 mei 2011 09:53

Aston schreef:Ik die bioscoop vond ik TF1 ook geweldig, ik had ook gewoon kippenvel en een adrenale rush (Wat ik bij TF2 totaal niet had). Ik had hem toen beoordeeld met een 9 maar ik moet toegeven dat ik hem in de herkijk nog steeds heel erg vermakelijk vind en hij behoort nog steeds tot mijn favoriete films. :+ Nu maar hopen dat het met Fast Five ook zo is.
Dat had ik ook bij Transformers :)
En die vind ik inderdaad ook nog steeds erg goed, maar ik had helaas niet hetzelfde bij Fast Five. Ik vond die eindscene na de aftiteling trouwens ook wel wat vaag, ben benieuwd hoe ze dat gaan verklaren in Fast Six...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 mei 2011 10:19

Fast Five deed me af en toe denken aan een jaren '80 actiefilm, met al die spierbundels, macho dialoog en uiteraard de homo-erotische subtext. Hoe Vin Diesel en The Rock elkaars lichaam bekijken... en als ze dan eindelijk gaan vechten, doet The Rock zelfs zijn kogelvrije vest af. :P

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 23 mei 2011 13:17

The Rock vond ik echt het meest dramatische van dit vijfde deel. Daarentegen waren er ook zoveel plotgaten dat we na afloop meer aan het discussiëren waren over wie wat was opgevallen dan wat voor spektakel de film wel niet was.

Het meest hilarische was waarschijnlijk wel
Spoiler
de handafdruk van Reyes die met zijn linker de bikini van Gisele betaste en uiteindelijk met een rechter de kluis te openen
:D.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 mei 2011 13:51

Ik zat met een vriend vooral ook te lachen om de belachelijk snelle en accurate gezichtsherkenning van de apparatuur van The Rock.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 23 mei 2011 13:54

The Rock was inderdaad slecht. Maar zo waren er nog wel meer. Ook de agente die hij graag wilde lenen. Het feit dat zij die ketting omdeed. Ik kan nog wel uren doorgaan.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 mei 2011 13:58

Ik vond The Rock hilarisch. Zo stom. En dat hij de hele tijd bedekt is in een laag zweet, terwijl Vin Diesel druppelloos blijft. Zelfs na dat al genoemde homo-erotische gevecht...

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 23 mei 2011 14:48

Of al die techneuten die uren- /dagenlang zoeken naar een aanwijzing waarna onze Sherlock het zelf wel ff opspoort binnen 20 seconden :D.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 mei 2011 15:05

Omdat hij goed is.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 23 mei 2011 15:52

McMurphy schreef:Of al die techneuten die uren- /dagenlang zoeken naar een aanwijzing waarna onze Sherlock het zelf wel ff opspoort binnen 20 seconden :D.
Daar stoorde ik me bij de trein al aan. Iedereen is druk bezig, hij komt binnen lopen, loopt naar
Spoiler
het gat
trekt een stukje ijzer los, kijkt ernaar en verteld het gehele team waar ze naar op zoek moeten gaan. Ik heb me meer dan eens afgevraagd wat de taak van de rest van team is geweest, want blijkbaar liepen ze hem alleen maar in de weg.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 23 mei 2011 17:15

Colonel_Kurz schreef:Ik vond The Rock hilarisch. Zo stom. En dat hij de hele tijd bedekt is in een laag zweet, terwijl Vin Diesel druppelloos blijft. Zelfs na dat al genoemde homo-erotische gevecht...
Ja, ik vond hem echt briljant. Dat zweet viel inderdaad behoorlijk op. :P

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 23 mei 2011 17:55

The Tree of Life

Ik was nog van zin om wat bij te slapen vooraleer ik vrijdagavond naar de late voorstelling van Tree of Life trok, want ik had van mijn zus al gehoord dat zij het wel mooi vond, maar dat ze het er maar moeilijk wakker bij had kunnen houden.

Helaas, dat bijslaap-plan ging alweer de mist in, en 100% fit was ik dus niet. Het eerste uur was dat ook niet zo’n probleem: Malick gooit er alle registers open met z’n ambitieuze/pretentieuze (schrap dus zelf maar wat niet past) ontstaan-van-de-kosmos-stuk, dat mij alleszins wist te bekoren. Daarna begon ik geleidelijk aan af te haken, meer en meer naar het einde te verlangen en verliet de zaal met het gevoel dat ik er met een half uur minder veel meer van had kunnen genieten.

Desalniettemin, de film blijft weldegelijk lang nawerken, zit tsjokvol met symboliek en is soms waanzinnig mooi. Toen ik buiten kwam had het geen Gouden Palm hoeven te zijn, intussen kan ik er meer en meer mee leven. Het is gewoon geen film die je (nou ja, ik dus) de eerste keer volledig kan vatten. Het wordt nog boeiend om voor- en tegenstanders de komende maanden in de clinch te zien gaan. :)

Becijferen is maar lastig: euh, 7,5 dan maar en afwachten wat dat later in herkijk geeft.

Eenmaal thuisgekomen dacht ik terug fit genoeg te zijn om de luchtige onzin van Starcrash aan te kunnen, maar dat moest ik na een twintigtal minuten toch ook maar opgeven.

Zaterdag

Herkansing - Starcrash, een Star Wars rip off - productie van Roger Corman. Eentje uit de so bad it’s good categorie. Aanrader, voor de knappe hoofdrolspeelster in haar uitdagende pakjes, David Hasselhoff in een glansrol, en gewoon heel veel stompzinnige plotwendingen en dialogen. -- 7/10

En daar horen plaatjes bij, of nog beter: de trailer, want dan weet je genoeg.

En de rest van de dag nog een handvol Brief encounters, want daar blijven we stug mee doorgaan. Onder andere WC Fields leren kennen (The Fatal Glass of Beer had leuke momentjes, bij The Dentist was dat al heel wat minder), en met Papageno was er een Lotte Reiniger-schimmenfilmpje dat me teleurstelde, (zeker nadat ik eerder dit jaar nog zo had kunnen genieten van de avonturen van prins Achmed).

De fijnste was –zoals al wel vaker deze maand- eentje van Norman McLaren: Neighbours.

Zondag, dagje Kinepolis

Pirates of the Caribbean: on stranger tides – nauwelijks leuke karakters, geen spanningsboog. Nogal vervelend allemaal. Ik zat erbij en keek ernaar, maar kon er geen plezier aan beleven. Gelukkig wel in 2D kunnen bekijken, dus tenminste niet die 2€ extra aan verspeeld. --- 5,5/10

Thor 3D – Ok, die Asgaard is zwaar kitscherig, en ook al is het oude wijn in nieuwe zakken, de grapjes met visiteur Thor werken wel. Verder heeft het allemaal niet zo heel veel om het lijf, maar ’t is wel tamelijk entertainend, en zeker na die Pirates 4 was dat welkom. 7/10

Le gamin au vélo – na een uurtje pauze de hoofdreden waarom ik naar de cinema was gegaan: de nieuwste Dardenne. Kortweg (een langere review moet maar in Cinema Belgica-topic komen) is het weer typisch Dardennes en ook weer helemaal niet. Knappe film, al vind ik de Grand Prix wel volstaan. 8/10

En nog twee Brief Encounter-shorts: Toute la mémoire du monde is een korte docu van Resnais, die als extra op de dvd van Marienbad stond. 20 minuutjes dwalen in het museum, nogal poëtisch. Geen Marienbad, maar ça vakes. En een Brakhage-filmpje (Thigh Line Lyre Triangular) dat me niet wist te raken. Window water baby moving revisited, maar de emotie kwam hier niet over.

Gesloten