Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Rich Art » 25 mei 2011 10:43

Het is toch geen Macguffin? (of hoe je dat ook schrijft...)

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 25 mei 2011 11:46

Lonewolf schreef:Er zijn idd te veel mensen op zoek naar die fontein. Nog erger is dat van geen één van hen de noodzaak dat ze hem zoeken echt duidelijk wordt, waardoor ik iig met niet meeleefde in de hoop dat die race zou winnen. Denk dat ik geen film ken waarin de hoofdpersoon zo totaal ongeïnteresseerd is in de Macguffin.
Wat ik me al een poosje afvraag: waarom probeert iedereen elkaar te snel of te slim af te zijn om bij de Bron te komen? Het is toch niet zo dat het effect ervan aan slechts één persoon voorbehouden is?

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 25 mei 2011 11:52

Dat niet, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zo'n vondst eerlijk met elkaar gaan delen...
Het is tenslotte iets wat je in je voordeel kan gebruiken tegen je vijanden, dus om die er nou ook gebruik van te laten maken...

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 25 mei 2011 11:59

Rich Art schreef:Dat niet, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zo'n vondst eerlijk met elkaar gaan delen...
Het is tenslotte iets wat je in je voordeel kan gebruiken tegen je vijanden, dus om die er nou ook gebruik van te laten maken...
Ja, maar waarom dan die haast? In principe kunnen de Engelsen gerust een maand na Blackbeard pas gaan... het effect zal er niet minder om zijn. Tenzij ze natuurlijk op de hoogte zijn van
Spoiler
de intenties van de Spanjaarden
.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 25 mei 2011 12:48

Gisteravond ook bij Pirates geweest. Vooropgesteld, het 3D voegt eigenlijk niks toe, en verpest ook nog eens de mooie kleuren. Daarnaast heel veel nieuwe gezichten, maar weinig overtuigende: alleen McShane speelt dusdanig goed. De gelovige jongen daarentegen heeft wel zo'n irritante rol. Zelfs Penelope Cruz kon niet echt overtuigen mede door een verschrikkelijk accent. Hoofdrolspeler Johnny Depp kent Sparrow als geen ander en speelt ook niet slecht...ik zou hem alleen wel weer willen zien in een vette maffiafilm oid. Ook vroeg ik me af of ik nou keek naar Pirates of naar de Blue Lagoon. Dat je geen bloed ziet kan ik nog inkomen, maar zelfs gevechten op schepen zijn nauwelijks te zien in een film die met 140 minuten toch lang genoeg duurt.
Ondanks alle tekortkomingen, blijft er toch nog een vermakelijke film over. Een 7...

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Re:

Bericht door Rich Art » 25 mei 2011 12:54

Thiver schreef:Ja, maar waarom dan die haast? In principe kunnen de Engelsen gerust een maand na Blackbeard pas gaan... het effect zal er niet minder om zijn. Tenzij ze natuurlijk op de hoogte zijn van
Spoiler
de intenties van de Spanjaarden
.
Maar zoiets machtigs ga je toch niet delen met anderen? Dat willen ze allemaal
Spoiler
(behalve de Spanjaarden blijkbaar)
als eerste hebben, zodat alleen zij er gebruik van kunnen maken.

Ik zie het in het echt ook niet gebeuren dat de Chinezen bijvoobeeld een machtig atoomwapen gaat uidelen onder het motto: "Ach, wij hebben het een maand geprobeerd, nu mogen jullie"

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 25 mei 2011 22:56

Belle de jour (1967, Fr, Luis Buñuel)
Een mooie, seksueel onervaren rijkeluisvrouw gaat uit nieuwsgierigheid in een bordeel werken. Daar ontplooit haar seksulateit. Dit alles wordt afgewisseld met dromen van haar, waarin duidelijk wordt wat in haar onderbewustzijn afspeelt.
Dit thema en vooral de uitwerking ervan was echter in 1967 stukken opzienbarender dan anno 2011. Ik vond het allemaal erg tam en laf qua seks. En dan doel ik niet alleen op het laten zien ervan, maar ook op de effecten die het heeft op haar. Catherine Deneuve is ontzettend lekker. Dat ze ongeveer heel de film met haar gezicht in dezelfde plooi loopt, helpt niet met het overbrengen van de ontwikkeling in het karakter. Verder is de film is op zich best onderhoudend. Vooral de manier waarop Buñuel de scheidslijn tussen realiteit en droom steeds verder vervaagt, maakt de film interessant. Maar z'n grote status (verkregen door de vermelding in vele toplijsten) maakt de film zich bij mij niet waar. Vooral doordat de film dus qua thematiek wel erg ingehaald is door de jaren.
cijfer: 7

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 25 mei 2011 23:14

Rich Art schreef:Maar zoiets machtigs ga je toch niet delen met anderen? Dat willen ze allemaal
Spoiler
(behalve de Spanjaarden blijkbaar)
als eerste hebben, zodat alleen zij er gebruik van kunnen maken.

Ik zie het in het echt ook niet gebeuren dat de Chinezen bijvoobeeld een machtig atoomwapen gaat uidelen onder het motto: "Ach, wij hebben het een maand geprobeerd, nu mogen jullie"
Maar het gaat hier dan ook niet over een wapen; eerder het tegenovergestelde. Dat alle geïnteresseerden er niet happig op zullen zijn de Bron van de Eeuwige Jeugd te delen valt te begrijpen, maar ze zullen 'm na gebruik ook niet snel
Spoiler
vernietigen, zoals de Spanjaarden dat doen.
De Bron biedt immers
Spoiler
niet het eeuwige leven maar slechts een verlenging, dus misschien wil je later nog eens terugkomen.
. De enige optie die dan overblijft is een permanente bezetting... en ik had niet echt de indruk dat de film daarop zinspeelde. Sowieso is het van sommigen behoorlijk onduidelijk wat ze eigenlijk willen met de Bron. Toevallig heb ik de film vandaag weer eens gezien en nu wat meer gelet op de motieven van de personages om de Bron te vinden. Blackbeard en de Spanjaarden zijn het eenvoudigst: de een wil zijn voorspelde dood afwenden en de ander
Spoiler
uit religieuze overtuiging de Bron vernietigen.
Van de Britten begrijp ik dat zij gaan omdat de Spanjaarden ook gaan (en waarschijnlijk kan een stukje imperialistisch denken die gasten ook niet ontzegd worden), maar wat Jack en Angelica met de Bron willen...?
Laatst gewijzigd door Thiver op 25 mei 2011 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 25 mei 2011 23:19

Thiver schreef:.....maar wat Jack en Angelica met de Bron willen...?
Ik dacht dat Angelica er alleen maar interesse in had om haar vader te helpen?

Nostra
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Nostra » 26 mei 2011 08:16

The Devil and Daniel Johnston (2005) - Zeer goed gemaakte documentaire over manisch depressieve artiest Daniel Johnston. Score: 8

London Boulevard (2010) - Teleurstellende Engelse gangsterfilm met Colin Farrell en Keira Knightley. Karakters waren niet goed uitgewerkt. Het laatste half uur maakte het één en ander goed, maar onvoldoende. Score: 6

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 26 mei 2011 10:02

Sha schreef:
En Jack wordt er volgens mij meer ingesleept omdat hij toevallig weet waar de bron zich bevindt...

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 26 mei 2011 21:10

Rich Art schreef:
Sha schreef:
En Jack wordt er volgens mij meer ingesleept omdat hij toevallig weet waar de bron zich bevindt...
De zilveren kelken zijn natuurlijk een mooie schat en hij wil de Pearl terug van Blackbeard.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 26 mei 2011 21:59

Harvey 8/10

Erg vermakelijke film. En eindelijk weer eens een James Stewart die helemaal op z'n plaats is in een film.

Hellblazer
Bijrol
Bijrol

Bericht door Hellblazer » 27 mei 2011 07:24

Gisteravond weer eens Reservoir Dogs te voorschijn gehaald en gekeken. Een aantal jaartjes geleden mijn eerste kennismaking met Tarantino (in de periode dat iedereen het over Pulp Fiction had). Ik vond het toen een geweldige film, en dat vind ik nu nog steeds :T
8,0 / 10

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 27 mei 2011 10:36

The Hangover Part II (2011, Phillips)

Afbeelding

Toen twee jaar geleden de eerste trailers verschenen van The Hangover werd ik dolenthousiast en keek ik enorm uit naar de release. De film stelde me dan ook niet teleur en ik heb hem zelfs 2x in de bios bezocht. Na het kassucces van de film kon een vervolg natuurlijk niet achterblijven. Nu exact twee jaar later is hier Part II.
Waar ik hoopte op wederom, leuke humor, absurde situaties en originele elementen in een nagenoeg zelfde concept, werd ik al wat achterdochtig toen de eerste trailer verscheen. Hierin werd al enigzins aangetoond dat de producenten niet van plan waren om ook maar iets van het simpele maar verfrissend leuk uitgewerkte plot uit het eerste deel af te wijken.
Part II is uiteindelijk niets meer dan een kopie van Part I alleen in een Thais jasje. De cast bleef intact en beleefd min of meer dezelfde perikelen als voorheen. Ondanks dat ik er bij voorbaat al vanuit ging dat het één grote herhalingsoefening zou worden, waren de gelijkenissen immens!
De rol van Stu staat in Part II centraal, Alan is de wacko waar de meeste grappen vandaan komen en ditmaal is het het 16-jarige aanstaande zwagertje van Stu die vermist is na een zware nacht Bangkok. Tijdens de zoektocht naar 'Teddy' komt het trio Stu, Alan en Phil in veelal dezelfde situaties terecht als in Vegas met enkele leuke originele vondsten.
Er zullen niet veel sequels zijn die zoveel overeenkomsten heeft met zijn voorganger en toch weet te vermaken.
Dit tweede deel zal het vanzelfsprekend minstens zo goed aan de kassa doen dan het eerste deel maar laten we hopen dat het onvermijdelijke derde deel ook daadwerkelijk zal gaan afwijken van zijn voorgangers. Er zal toch genoeg ruimte zijn voor creativiteit met de personages uit The Hangover om straks met iets originelers te komen?

7,0/10

Gesloten