Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Aston » 27 mei 2011 11:59

Voor de verandering is het in ieder geval niet dezelfde vent die verdwenen is. Dat is al heel wat toch. :)

Ik heb wel begrepen uit een of ander nieuwsbericht van FT dat de makers van Hangover met deel 3 een heel andere kant op willen. Dus dat zit wel goed.

Nostra
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Nostra » 27 mei 2011 12:23

Gisteravond ook The Hangover 2 gekeken en vond 'm echt verschrikkelijk. Van te voren wist ik dat het meer van hetzelfde zou zijn, maar was teleurgesteld hoeveel hetzelfde was. Het voelde aan als een film die op de automatische piloot gemaakt is. Te veel is hetzelfde, waardoor je geen moment verrast wordt. Zach Galifianakis is eigenlijk de enige die af en toe nog opviel, maar had liever het origineel nog een keer gekeken (die ik overigens geniaal vond). Heb maar bijzonder weinig kunnen lachen en dat is bij een komedie geen goed teken. Een zeer zware teleurstelling dus.

Score: 4

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 27 mei 2011 12:31

Aston schreef:Voor de verandering is het in ieder geval niet dezelfde vent die verdwenen is. Dat is al heel wat toch. :)
In principe komt het dus op hetzelfde neer en dat is met veel dingen het geval.
Spoiler
Stu mist geen tand maar krijgt een gezichtstatoo. Als verrassing na ontwaken geen tijger maar een aap. Weer iemand vermist waarnaar ze op zoek moeten. Alan die 'The Wolfpack' opnieuw drogeerd. Wederom een pak slaag, alleen nu van monniken. etc.

@ Nostra: misschien dat ik nog te schappelijk ben met mijn 7 want ook ik heb nergens zo kunnen lachen als bij het eerste deel. Hoogstens een glimlach, wat waarschijnlijk meer te maken heeft met de herinnering aan deel 1.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 27 mei 2011 13:44

Play Time (1967, Fr, Jacques Tati)
Grappig mannetje die monsieur Hulot (Jacques Tati), maar die charme is na een half uurtje ook wel uitgewerkt. De film zelf is een satire op de moderne consumptiemaatschappij. Er zit weinig plot in behalve dat Hulot een beetje ronddwaalt door een kantoor, daarna een warenhuis en vervolgens een restaurant. Ondertussen zijn er ook nog een groep Amerikaanse toeristen en vele andere figuren. Hilarisch allemaal dus. Niet echt, de film kon me zo weinig boeien dat ik hem voor een groot deel gekeken heb, terwijl ik me een half oog zat te internetten.
cijfer: 4.5

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 27 mei 2011 13:58

Ik vond The Hangover bij een tweede kijkbeurt al nauwelijks leuk meer. The Hangover 2 staat dus eigenlijk gelijk aan The Hangover voor een derde keer kijken... Hm jammer...

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 29 mei 2011 13:00

Verder met mijn streven om dit jaar in ieder geval de gehele top 250 van IMDB gezien te hebben.

Beauty and the Beast 6/10

Nou ben ik nooit een groot fan van Disney geweest (The Lion King uitgezonderd) en ook hier werd ik wederom teleurgesteld. Mooie boodschap hoor, maar hoe simplistisch in een verhaalvorm gegoten. Nee, dan hebben ze dat indertijd met Frankenstein een stuk beter en pakkender gedaan. Hier kreeg ik sterk het gevoel dat ze gewoon die liedjes wilden brengen en er voor het gemak even snel een plotje ingedrukt hebben.

Le Notti di Cabiria 7/10

Net als van Disney ben ik geen groot liefhebber van Fellini, maar die wist me onlangs toch te raken met het prachtige La Strada. En al is deze film een stuk beter te pruimen dan het intens saaie en veel te lange La Dolce Vita, het niveau van La Strada wordt nergens benaderd.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 29 mei 2011 15:24

3 (2010) Een ingekakt huwelijk en dezelfde bi-seksuele minnaar voor beide echtelieden zonder dat ze het van elkaar weten. Dit is het gegeven voor de nieuwste Tykwer die wat uitwerking betreft akelig afstandelijk blijft en mede daardoor voor mij niet werkte.

De hoofdpersonages zijn niet bepaald sympathiek, hun wereld ver-van-mijn-bed en hun motivatie om buiten de deur te eten lijkt slechts neer te komen op een hunkering naar seks die ze niet meer vinden in hun eigen relatie. Bepaald niet slecht geacteerd en de plaatjes zijn best aardig. Al vergaloppeerd Tykwer zich met enige regelmaat met als dieptepunt de verschijning van een engel en de hoogdravende "dialoog" die vervolgens plaatsvindt. De boodschap van Tykwer lijkt zich uiteindelijk te beperken tot een enkele quote: "Nimm Abschied vom deterministischen Biologieverständnis"

Jammer ik had (veel) meer verwacht van Tykwers terugkeer naar zijn moerstaal.

Mlima
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Mlima » 29 mei 2011 20:45

Das Boot

Gouwe ouwe - geen betere film over de onderzeeboot dienst. Harde realiteit op z'n best. Geen Disney decors maar de benauwde werkelijkheid van een echte onderzeeër. De aandacht gaat meer naar het menselijke drama dan naar de werkelijke gevechtsacties.

Ca$h

Goeie ouw Sean, na alle IRA vertolkingen opnieuw een 'slechte' jongen. Een vermakelijke semi-hero ....

Red

Echte narigheid. Wat een flauwekul. Seyfried: een weinig inspirerende juf ..... Sprookjes moet je sprookjes laten.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 29 mei 2011 23:04

Koroshi no rakuin (Branded to Kill) (1967, Jap, Seijun Suzuki)
De film deed me nog het meest denken aan een soort van Japanse equivalent van een Jean-Pierre Melville film. Een film uit de jaren '60 die duidelijk geïnspireerd is op Amerikaanse gangster/noir/actie-films uit de jaren '40, maar dan (met een Europees bij Melville) en in dit geval een Japans sausje. Denk veel jazz, whiskey, etc. Soms is de film wat absurdistisch op een goede manier.
Tegen het einde zakt de film wat in. Omdat de hoofdpersoon, een huurmoordenaar, zich in het kat-en-muis-spel met z'n tegenstander de befaamde nummer 1 huurmoordenaar the phantom merkwaardig gedraagt imo. Ik begreep z'n acties (of beter gezegd z'n passiviteit) op dat moment niet zo goed.
In het geheel een uitermate cool filmpje met een heerlijke soundtrack
cijfer: 8

Hellblazer
Bijrol
Bijrol

Bericht door Hellblazer » 30 mei 2011 07:29

Gisteren Avatar weer eens gekeken. Leuk vermaak, maar daar blijft het bij mij wel bij. Natuurlijk ziet de film er erg goed uit, maar het blijft een flinterdun verhaal met een onderwerp wat al meerdere keren voorbij is gekomen.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 30 mei 2011 08:56

Zombieland (2009) Televisie
Ik had de film al eerder gezien en vond 'm toen vermakelijk, maar meer ook niet. In de herkijk veranderd daar weinig aan. Leuke zombiekomedie met een paar grappige momenten, maar meer ook niet. :)
7,4/10

Shadow of a Doubt (1943) DVD
Ik had wel weer eens zin in een Hitchcock en de volgende in de eerste boxset was deze. In deze film volgen we Joseph Cotton als de geliefde Uncle Charlie Oakley. Wanneer hij te horen krijgt dat een aantal mannen naar hem op zoek zijn vertrekt hij snel naar zijn zus en haar gezin. Iedereen is blij met zijn komst, maar al snel komt zijn nichtje erachter dat er meer schuil gaat achter haar vriendelijke oom.
Het acteerwerk is weer lekker theatraal en leuk om naar te kijken, de muziek soms wat dramatisch voor de gebeurtenissen, maar weet op de juiste momenten wel spanning te scheppen. Het verhaal zit prima in elkaar en bevat de nodige humor. Al met al een aardig filmpje, maar niet de beste Hitchcock die ik gezien heb.
7,5/10

Hellblazer
Bijrol
Bijrol

Bericht door Hellblazer » 31 mei 2011 07:23

Se7en

Mijn eerste kennismaking met David Fincher zo'n 15 jaar geleden. Na al die jaren blijft dit nog steeds één van mijn favorieten. En hoewel ik precies weet wat er zal gebeuren, blijf ik het toch een spannende thriller vinden. Geweldig verhaal, met geweldige rollen die goed worden neergezet door de acteurs.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 31 mei 2011 21:26

Vrijdag eindelijk naar Fast Five geweest.
Het vijfde deel is toch wel het leukste deel uit de reeks denk ik. Binnenkort ga ik de eerste vier maar weer eens terugkijken. Dit deel was in elk geval heel erg goed. Na een goede opening komt er meteen een grote actiescene. Daar vanuit ontplooit zich een verhaal. De mannen hebben geld nodig om te kunnen ontsnappen naar een land zonder uitwisseling. Maar ze hebben een mooie Ford gestolen met de chip van een corrupte schurk. Dan komt er ook nog een special unit achter hun aan met de allerbeste. Dat is the Rock. Heerlijk vertolkt met een hele dikke knipoog. De knokscenes en de woordenwisselingen van hem en Vin Diesel zijn geweldig. You're going down Torreto. Big mistake!

Al vrij snel komt iedereen dus weer achter Diesel en Walker aan. Dat zorgt voor een mooie scene in de favela's. Daarna komen ze met het meesterplan. Het geld stelen van de schurk. Een soort van Robin Hood gedachte, al willen ze het geld zelf houden. Dat zorgt voor veel vermaak. Want dan komt het team samen: Alle gasten uit de vorige delen. Ze zetten het plan op. Daar gaat wat tijd in zitten en de film duurt op papier wat te lang voor zijn soort. Maar dat maakt niets uit. De chemie tussen de gasten en de grapjes van bijvoorbeeld Tyrese Gibson werken aanstekelijk. Bovendien krijgen ze allemaal een korte missie voordat de grote klus geklaard moet worden. Daardoor leer je ze allemaal weer een beetje kennen en ontwikkelt hun samenhang. De uiteindelijk klus, waar nog een geweldige actiescene aan voorafgaat, is geweldig. De plotwending voor de grote klus is niet zon verrassing misschien al wist ik het sowieso al van een vriend. Ook wie er bij elkaar gaan komen is dat niet. Maar dat maakt niets uit. De film is namelijk twee uur vermaak en ook de roof op het einde is grandioos neergezet. Hartstikke tof. Het geeft een betere adrenalinekick dan welke racegame dan ook. Het is denk ik de droom van elke autoliefhebber en ook een absolute topper in het subgenre van de racefilms. De muziek en ook de cameravoering in de achtervolgingen is ook duidelijk geïnspireerd door race games. Heel leuk gedaan en vooral het einde inclusief de plotwendingen is hartstikke leuk.
8,7/10

X-men Origins: Wolverine
Stond bij mij in het geheugen als een lichte tegenvaller. Nu ik hem terugzag viel dat heel erg mee. De film is namelijk prima vermaak. Er zit genoeg actie in. De acteurs zitten goed in hun rol. Het camerawerk is goed en ook de locaties zijn goed. Het einde vond ik de vorige keer heel erg tegenvallen, maar valt ook mee. Het is niet zo leuk als eerdere actie in de film maar toch ook zeer spectaculair.
7,9/10

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 01 jun 2011 12:50

Net even Piranha 3D gekeken. Zag er weer goed uit daar... :P

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 02 jun 2011 22:43

Vandaag afgekeken:

Glee - Season 2
Over het geheel genomen is het tweede seizoen van de zingende highschool leerlingen iets minder dan het eerste. De nieuwigheid is er natuurlijk vanaf dus daarmee ook iets van de verrassing. Daarnaast zijn ook de verhaallijnen niet zo interessant en worden ze vaak veel te lang uitgerekt,waardoor `t soms ietwat eentonig wordt.
Aan de andere kant vond ik de muziek keuze dit seizoen wel beter dan in het eerste.
Het zeker vermakelijk maar ik hoop wel dat ze voor het derde seizoen de frisheid van het eerste wat terug weten te winnen.

7,8/10

The Hangover Part II
Deels vervolg en deels een remake van het origineel. Dat laatste kan misschien voor sommigen een nadeel zijn maar ik bekijk het liever anders: "why fix something that isn`t broke?" Het werkte in het eerste deel. Verplaats het naar de andere kant van de wereld, maakt nog meer over de top dan dat origineel en je hebt opnieuw een gigantische kaskraker.
Het resultaat is opnieuw een geweldig leuke maar ook vaak net zo belachelijke komedie. Wel vond het karakter van Zach Galifianakis af en toe erg irritant.
De originaliteit van het eerste deel ontbreekt maar desalniettemin is het resultaat een hele toffe film die je ongetwijfeld een leuke avond zal bezorgen.

7,5/10

Gesloten