Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door DrMabuse » 30 mei 2012 07:45

Volgens een vriend van mij schijnt dat vanwege budgettaire redenen te zijn. Net zoals waarom veel Amerikaanse films tegenwoordig in Tsjechië gedraaid worden. Zelfde resultaat voor de helft van het geld. :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 30 mei 2012 17:08

Maar die films spelen zich meestal niet in Tsjechië af. Bovendien hebben die met de Barrandov studio's flink wat faciliteiten en Engels sprekende mensen, dat gaat voor Polen en Japanners in Polen niet echt op.

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 31 mei 2012 19:01

Prometheus

Prachtige film van begin tot het eind. De film had wel wat langer mogen duren aangezien er nog wel ruimte was voor een mooie spannende scene. De reviews zijn tot nu toe positief, maar niet overweldigend. Laat je er niet door afleiden, want het is een topper zoals we dit jaar nog niet eerder hebben gezien. Klassieker? Nee, daarvoor is het te weinig vernieuwend!

8/10

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 31 mei 2012 22:22

Een topper verdiend een 9 vind ik hoor. :Z

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 01 jun 2012 07:07

Men In Black 3
Geslaagd vervolg, die gelukkig voldoende nostalgie herbergt. Tijdens de hele film dacht ik eigenlijk, ben ik hier nou niet te oud voor, maar mede door de geslaagde finale en het noemenswaardig mooie einde liep ik toch tevreden de zaal uit.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 01 jun 2012 08:51

Aston schreef:Een topper verdiend een 9 vind ik hoor. :Z

Dat is altijd lastig vind ik, ben het wel met je eens, maar ja iedereen hanteert zn eigen manier van cijfers geven.
En even fanboy bashen hoor.

Een "topper"als return of the king verdient dan toch zeker een 4

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 01 jun 2012 09:28

sickboy1984 schreef: Een "topper"als return of the king verdient dan toch zeker een 4
Het gaat om je eigen omschrijving natuurlijk hé. ;) Als je het zelf een topper noemt en het een 4 geeft ben je niet helemaal wijs. O+

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 01 jun 2012 11:37

Aston schreef:Als je het zelf een topper noemt en het een 4 geeft ben je niet helemaal wijs. O+
Tenzij het een 4 uit 5 is natuurlijk. ;)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 01 jun 2012 11:59

}:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 jun 2012 20:59

Charlize Theron? Ze krijgt niet eens wat te doen in die film.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 02 jun 2012 21:41

Airbender schreef:Ik heb Prometheus een 10 gegeven op imdb, ik heb nog nooit zo genoten van een sci-fi film. Sinds gister heb ik veel meer respect gekregen voor Ridley Scot, Charlize Theron en Michael Fassbender.
Voor Fassbender heb ik al maximale respect. Elke rol die ik van hem zag is gewoon fenomenaal. Die man is echt een acteerwonder.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 02 jun 2012 22:43

Vandaag gekeken:

La Grande Illusion
Jean Renoir`s meesterwerk is één van de beste anti-oorlogsfilms die ik ooit heb gezien. Binnen het gevangenenkamp wordt iedereen ongeact zijn achtergrond geaccepteerd en onstaat er zelfs iets van een vriendschap tussen de gevangen genomen Franse officieren en de Duitse commandant (een prachtrol van Erich von Stroheim). Wat als ze elkaar onder andere omstandigheden hadden leren kennen?
Een prachtig humanistisch werk waarin de altijd goede Jean Gabin de show steelt.

De Criterion dvd is spine #1 en stamt uit 1999, de begintijd van de dvd. En dat is wel te zien. Er zitten een groot aantal beschadigde scenes in, het beeld flickered en is vaak donker. Het is, zeker voor zo`n oude dvd, absoluut kijkbaar maar wat hoop ik dat Criterion het nog eens opnieuw onder handen neemt en een blu-ray er van gaat uitbrengen...

9,0/10

On The Waterfront
Marlon Brando in topvorm in Elia Kazan`s rauwe verhaal over de wantoestanden en corruptie binnen de New Yorkse havenarbeiders vakbonden. Brando`s personage Terry Malloy raakt steeds dieper in de problemen bij vakbondsbaas/crimineel Johnny Friendly. Langzaam maar zeker dringt het tot `m door hoe ver hij is gezonken en probeert hij de boel recht te zetten.
Je voelt en proeft echt de smerigheid en armoede van het havengebied, dat komt de sfeer duidelijk ten goede. Net als het sterke acteerwerk van de gehele cast. En alhoewel het einde misschien niet echt als een verrassing komt blijft het wel tot het einde boeien.
Een dijk van een film.
Dit wordt genieten wanneer de Criterion blu-ray tzt zal uitkomen, want een groot aantal scenes zijn op de regio 1 dvd nu wel erg donker...

8,8/10

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 03 jun 2012 00:58

Ik heb nog wat onderzoek gedaan naar Avalon (2001) en wat ik gevonden heb is teveel om hier neer te schrijven daarom twee links.

1 - Een algemene review die ook enigszins de diepte in gaat op technisch niveau
http://www.cyberpunkreview.com/movie/de ... 09/avalon/

2 - Avalon Page 2: Spoiler Discussion De naam zegt het al een uitgebreide behandeling van de film, het einde en de filosofische kern krijgen veel aandacht.
http://www.cyberpunkreview.com/avalon-page-2-spoilers/

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 03 jun 2012 10:59

DrMabuse schreef:Ik heb nog wat onderzoek gedaan naar Avalon (2001) en wat ik gevonden heb is teveel om hier neer te schrijven daarom twee links.

1 - Een algemene review die ook enigszins de diepte in gaat op technisch niveau
http://www.cyberpunkreview.com/movie/de ... 09/avalon/

2 - Avalon Page 2: Spoiler Discussion De naam zegt het al een uitgebreide behandeling van de film, het einde en de filosofische kern krijgen veel aandacht.
http://www.cyberpunkreview.com/avalon-page-2-spoilers/
Hey Dr Mabuse, dank je voor je links. Ik heb op dit moment even weinig tijd om je reaktie op m'n vorige post in te gaan maar was dat nog wel van plan.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 03 jun 2012 22:50

La Règle Du Jeu (The Rules Of The Game)
Als geheel is La Grande Illusion misschien beter maar filmtechnisch gezien voert La Règle Du Jeu de absolute boventoon. De stijl van Renoir, met een veel bewegende camera en lange shots waarin overal in elk shot iets gebeurd (dus ook op de achtergrond), komt hier tot een climax. De hele film is op dat gebied genieten. Ook het verhaal, een keiharde kritiek op de upper class van het vooroorlogse Frankrijk (die volgens Renoir "rotten to its core" was), is goed en bevat heerlijke dialogen.

De eigenlijke versie die Renoir uitbracht duur iets meer dan 90 minuten maar werd na een financiele en critische flop door Renoir opnieuw gemonteerd en terug gebracht tot 81 minuten. In 1959 werd het, met goedkeuring van Renoir, opnieuw gemonteerd met nieuw gevonden materiaal en werd het een versie van 106 minuten. Dat is de versie die we nu kennen en die een klassieker werd.
Op de Criterion blu-ray staat een extra waarin de verschillen worden getoond tussen de originele 81 minuten en de 106 minuten, een erg interessant stuk. Het lijkt me geweldig om ook die versie eens te kunnen zien, maar dat zal wel hopen tegen beter weten zijn...

9,0/10

Gesloten