Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door TheGodfather » 14 aug 2012 21:29

awaumans schreef:
TheGodfather schreef:
awaumans schreef:Heb die film een tijdje terug ook gezien, en ik had zelfs moeite om hem uit te kijken. Ik bleef maar denken aan American Beauty en hoe die film dezelfde pijnpunten blootlegt, maar op een compleet andere manier. Ik vond het een parodie over een parodie. Inception, right?

Je kan mijn gehele mening, hier lezen: http://cutsandtakes.wordpress.com/2012/ ... merica-12/
Tis idd een parodie, op de hedendaagse samenleving. American Beauty is toch wel echt een heel ander soort film, en IMHO niet te vergelijken.
Ik vergelijk hem niet met American Beauty, die film behandelt een beetje dezelfde problematiek.
Dan vergelijk je ze dus wel: je vergelijkt de manier waarop beide films dezelfde problematiek behandelen ;)

Blow Out
De vorige keer dat ik deze DePalma film zag was het via een afgeragde video band, had `m toen van tv opgenomen. Destijds (een jaar of 8 geleden ongeveer) vond ik er niet veel aan.
Dat het medium waarop je een film ziet ontzettend veel verschil kan maken blijkt ook nu maar weer, nu ik `m op Criterion blu-ray zag. Een zo goed als perfecte transfer met prachtige kleuren die perfect die unieke jaren `80 film sfeer weergeeft en een fantastische geluidstrack die nog meer sfeer geeft (wat zeker in deze film natuurlijk heel erg belangrijk is), die je doet inleven in Travolta`s werk als geluidsman,
Travolta zet trouwens één van z`n beste rollen neer en natuurlijk speelt DePalma, zoals we van `m gewend zijn, weer lekker leentje-buur bij een aantal van z`n favoriete films en regisseurs.
Een goede conspiracy theory/paranoia film in een uitstekende blu-ray van Criterion.

8,0/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 16 aug 2012 22:21

Gisteren met m`n vriendin gezien:

What To Expect When You`re Expecting
Zoals te verwachten was dit wel allemaal heel erg cliché. Echt alles wordt uit de kast getrokken om aan de geldende genre clichés te kunnen voldoen. Er zitten wel wat leuke momentjes in, Dennis Quaid heeft een leuke rol en het is 90 minuten lang genieten van Anna Kendrick maar verder is deze chick flick natuurlijk totaal niet verrassend...

5,5/10

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 aug 2012 12:08

La Belle et la Bête (Cocteau, 1946)
Le sang d'un poète (Cocteau, 1930)
Orphée (Cocteau, 1950)
Le testament d'Orphée, ou ne me demandez pas pourquoi! (Cocteau, 1959)

Cocteau is God.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 18 aug 2012 12:52

God is Frans?
Zut!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 aug 2012 13:23

Sha schreef:God is Frans?
Zut!
:D

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 18 aug 2012 18:19

Neh, in Frankrijk noemen ze 'm Dieu. Net zo'n rip-off als Allah. :P

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 18 aug 2012 22:07

Allah is Cocteau? :-?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 aug 2012 23:46

Vleeshaak schreef:Allah is Cocteau? :-?
Mon dieu!

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 19 aug 2012 16:24

Guys And Dolls
Geslaagde film in haar genre, maar geen top 100 materiaal. Vrij unieke film met een zingende en dansende Marlon Brando.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 19 aug 2012 18:01

Fright Night (2011)
Vermakelijke remakes, ze bestaan nog. Cast was prima, actie was in orde en nog wat humor ook. Wel wat weinig gore, maar goed, ik ben tegenwoordig allang blij als vampiers niet glinsteren.

7/10

The Roommate
Kabbelt gezapig een klein anderhalf uur naar een voorspelbaar eind. Geen gore, geen spanning, geen enkele fun. Het was dat het zo heet was en de afstandbediening nét buiten mijn bereik, anders had ik 'm afgezet.

2/10

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 20 aug 2012 12:24

To Rome with Love
Toch wel weer een zwakke Woody Allen wat mij betreft. Allen kiest als structuur voor de film 4 losse, niet met elkaar verbonden verhaallijnen waarvan de meesten nogal magertjes zijn voor een film. Korte kluchten die ook vrij voorspelbaar zijn. De beste is het lijntje met Jesse Eisenberg en Ellen Page wat mij betreft, misschien omdat de humor er daar juist in ligt dat je als kijker precies weet wat er gaat gebeuren maar de personages (op één iemand na) totaal blind zijn voor het onvermijdelijke. Dat is dan op zich wel weer een vermakelijke Allen-studie. Naja, Allen heeft hiermee wel Alison Pill (die drummer uit Scott Pilgrim vs The World) en Ellen Page opgenomen in zijn Pantheon van Vrouwen (dát zou nou eens een goed idee voor een Woody Allen Rome film zijn geweest!).
6/10

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 22 aug 2012 18:20

Tucker and Dale vs Evil.
Ik heb me hier prima mee vermaakt. (recensie in mijn eigen hoekje hier)

The Collector
Van te voren was ik bang dat het een zoveelste Saw-kloon zou zijn, maar dat bleek niet zo te zijn. Er zitten ook Saw elementen in, maar ook van Home Alone (ahum) en dit maakt deze slasher de moeite waard.
7/10

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 23 aug 2012 15:37

De laatste film die ik heb bekeken is meteen ook de beste die ik dit jaar al heb bekeken. Ik kan u met trots mijn recensie voorstellen van The expendables 2:

http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopi ... 3&start=45

_O_

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 27 aug 2012 16:00

My Name Is Nobody!

Review:

My Name Is Nobody is een komische spaghetti westerns, die het genre eervol op de hak neemt. Terence Hill (of zoals hij echt heet, Mario Girotti) zet een geweldig komische rol neer, die zeker mooi slonzig overkomt. Tegenover hem staat Henry Fonda, als beruchte cowboy, wiens vertoning heel netjes is. De relatie tussen deze twee, en dat zijn twee andere werelden, komt goed uit de verf. De film is zeker komisch, maar heeft ook wel wat serieuze punten. Ook de muziek, waaruit blijkt dat Morricone zichzelf soms aan het parodiëren is, is zeker heerlijk. Ook Sergio Leone werkt mee aan de film.

Kortom, heerlijke komische spaghetti western, die voor bijna twee uur vermaak zorgt :T

8/10

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 27 aug 2012 17:58

House II: The Second Story
Een vervolg dat absoluut niet te maken heeft met het origineel. Behalve dan dat er in het eerste deel ook iemand van Cheers een bijrol heeft en er ook een huis in deze film zit, maar voor de rest..
Meer dan matige fantasy komedie (het eerste deel was horror) met een slap plot, tenenkrommend slechte hoofdrolspelers, een baby pterodactyl en rupshondpuppy(?). Da's er één voor de flop 100.

Gesloten